Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2007, 14:58   #381
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Laten we het hierop houden, alleen vind ik de verschoningsgrond radicaal fout, mijns inziens is die er niet,... (zie hoger,... )

Daarom ook vind ik die 2 jaar en zeker die 3 maand veel te weinig, de rechter had die verschoningsgrond niet mogen aanvaarden,

A omwille van het feit dat het eigenlijk Demoor was die uitgedaagd werd.

B omwille van het feit dat de maximumstraf dan plots maar 3 maand meer is...

probeer dat maar eens aan de familie van het slachtoffer te verkopen, en aan de burgerbevolking en zeker aan de burgers die het niet begrepen hebben op al die rechterlijke poespas, regels, nuances en kleine regelkes die zeeen van verschil veroorzaken.
Ik weet niet of je wel beseft wat je hier voorstelt ...
Oud 29 juni 2007, 15:08   #382
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Het is een schande dat ze die allochtoon veroordeeld hebben. Als ge u ook al niet meer moogt verdedigen als ge wordt aangevallen ist echt al erg geworden.Demoor heeft gekregen waar hem om vroeg : Ne fermen trap tegen zijn bakkes. Allochtonen moeten zich in belgie blijkbaar laten afknallen of laten wurgen. Wordt dien agent die HVT heeft neergelegd ook voor de rechter gedaagd nu of gaat dat nu niet op omdat er ook een vlaams slachtoffer tussen zat?

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 29 juni 2007 om 15:09.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 15:15   #383
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik weet niet of je wel beseft wat je hier voorstelt ...
Het gaat hier gewoon om mijn interpretatie en de interpretatie die jij en de edelachtbare in kwestie eraan geven,...

Voor mij zijn de jongeren begonnen , uitdagen, treiteren, fysisch worden, ...

Demoor uitgelokt, ... niet de jongeren,...

Had Demoor begonnen met "hey vuile ..... " te roepen, was dat iets helemaal anders geweest maar dat heeft hij niet gedaan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 15:24   #384
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Da's iets anders...
Maar daar kan die rechter niet veel aan doen, hé, hij moet toch ook wel de wet naleven bij het bepalen van de strafmaat...

Maar ik ben het ermee eens, ons strafwetboek is lichtjes achterhaald (hoewel we het waarschijnlijk oneens zullen zijn over de nodige inhoudelijke aanpassingen ). Een nieuw strafwetboek zou geen luxe zijn.

We gaan nog ergens geraken, .

op uw ander antwoord, ... ja ik besef wat ik zeg, ik zeg heel duidelijk dat 3 maand voor zoiets veel te weinig is, en dat een goei reden was om die verschoningsgrond niet te aanvaarden, hij had dan maximaal 10 jaar kunnen geven, ...

Dat wil zeggen na maximum 3 jaar vrij, (ervan uitgaand dat onze mijnheer lejeune ook deze jongeman gelukkig maakt... ) min zijn voorhechtenis kom binnen 2 jaar terug los, ...

dat is dan 2 jaar effectief voor een doodslag, ... nog vrij goedkoop maar aanvaardbaar voor iedereen, zelf voor dat krapuul, want die weet ook dat moesten ze hem als bezwaarende omstandigheid racisme aan zijn broek lappen het nog wat erger was en mochten ze hem voor assisen krijgen hij 25 jaar aan zijn rekker heeft. ...

Ik zou daar als dader heel content mee zijn,... met zo`n uitspraak, als slachtoffer ook , want dan heb je tenminste de perceptie van dat er iets gegeven is voor de dood van uw man, vader, broer, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 16:36   #385
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het gaat hier gewoon om mijn interpretatie en de interpretatie die jij en de edelachtbare in kwestie eraan geven,...

Voor mij zijn de jongeren begonnen , uitdagen, treiteren, fysisch worden, ...

Demoor uitgelokt, ... niet de jongeren,...

Had Demoor begonnen met "hey vuile ..... " te roepen, was dat iets helemaal anders geweest maar dat heeft hij niet gedaan.

Dat is wat jij er van maakt. Er is nergens sprake van uitdagen, treiteren? Fysisch worden? Ja inderdaad iemand bij de keel grijpen is fysisch worden.
Als die verzuurde oude zakken zoals jij en die demoor eens terug zouden denken aan de tijd toen zij jong waren zouden ze zich herinneren dat jongeren altijd kabaal maken maar ja dat noemt men treiteren en uitdagen.
Oud 29 juni 2007, 16:55   #386
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Het is een schande dat ze die allochtoon veroordeeld hebben. Als ge u ook al niet meer moogt verdedigen als ge wordt aangevallen ist echt al erg geworden.Demoor heeft gekregen waar hem om vroeg : Ne fermen trap tegen zijn bakkes. Allochtonen moeten zich in belgie blijkbaar laten afknallen of laten wurgen. Wordt dien agent die HVT heeft neergelegd ook voor de rechter gedaagd nu of gaat dat nu niet op omdat er ook een vlaams slachtoffer tussen zat?
Pillekes weer niet gepakt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 16:58   #387
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Bazil stelde :

Citaat:
Het is een schande dat ze die allochtoon veroordeeld hebben.
SMEERLAP !
Oud 29 juni 2007, 17:05   #388
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wat jij er van maakt. Er is nergens sprake van uitdagen, treiteren? Fysisch worden? Ja inderdaad iemand bij de keel grijpen is fysisch worden.
Als die verzuurde oude zakken zoals jij en die demoor eens terug zouden denken aan de tijd toen zij jong waren zouden ze zich herinneren dat jongeren altijd kabaal maken maar ja dat noemt men treiteren en uitdagen.
Dus vanaf vandaag er maar oplos trappen in bussen en trams?
Zelfverdediging staat u toe om u los te rukken om onheil te vermijden,hier lijkt me dat niet zo,er is aangetoond dat hij in de fout ging.
Als volgens uw discours oude zakken maar moeten zwijgen of neergemept worden omdat jongeren dat zo willen gaan we naar een mooie maatschappij toe.
Oud 29 juni 2007, 17:46   #389
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Zelfverdediging staat u toe om u los te rukken om onheil te vermijden,hier lijkt me dat niet zo,er is aangetoond dat hij in de fout ging.
Als volgens uw discours oude zakken maar moeten zwijgen of neergemept worden omdat jongeren dat zo willen gaan we naar een mooie maatschappij toe.
Wat denkt gij? Dat op een moment dat zelfverdediging nodig is, iemand juist gaat inschatten hoe hard die mag doorkloppen?
Het komt er op neer dat de mensen het niet kunnen uitstaan dat een allochtoon zich wettelijk verdedigde...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 18:06   #390
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Heb ik dat gezegd? Nee, ik zeg dat als iemand u probeert te wurgen dat het normaal is dat die nen trap krijgen. En ik kan er echt niet bij dat ge gestraft kunt worden voor nen dodelijke klap in dat geval. Wie mij probeert te wurgen zal ik ook zowiezo onschadelijk proberen te maken en ik kan me echt niet voorstellen dat ik op zo'n moment in staat zal zijn om te berekenen op voorhand hoe hard de klappen zullen aankomen.
Oud 29 juni 2007, 18:08   #391
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
Bazil stelde :

SMEERLAP !
Als gij dat zegt is dat een compliment
Oud 29 juni 2007, 19:00   #392
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als iemand HVT naar de keel zou proberen te grijpen om hem te stoppen zou die persoon dan ook van poging tot doodslag moeten veroordeeld worden?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 19:31   #393
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard Rechter velde een salomonsoordeel, alhoewel..

Salomonsoordeel in zaak Demoor
De rechters veroordeelden de tienezel die Demoor een schop gaf, waardoor deze volgens een verdeelde mening van experten zou zijn overleden , tot twee jaar effectieve gevangenisstraf.
Een zware straf, maar één die maakt dat hij binnenkort vrij kan komen mits hij zich gedraagt.
Tevens heeft de rechter onderkent dat Demoor de dader inderdaad fors heeft aangepakt, en ondanks haar verklaring dat het gedrag van de dader vooral voortvloeide uit jeugdige overreactie heeft ze gemeend om hier geen rekening mee te houden ten volle.

Hiermede zijn twee kanten van wederzijds aggressief gedrag aan de kaak gesteld. Zoals altijd zijn er bij onverdraagzaamheid enkel verliezers.
Volgens de familie van het slachtoffer zijn de aantijgingen tegenover Demoor, onder meer dat hij een racist zou zijn, en die in diverse publicaties verschenen via de linkse pers vooral onterecht. Was ook zijn gezondheidstoestand uitstekend en was het een kalme man.

Dit is een salomonsoordeel dat onverdraagzaamheid van slachtoffer en dader aanwees als oorzaak van een spijtig en voor de familie schrijnend incident.

Wie door de rechter scherp werd te kakken gezet is de Aartsbisschop van Belgie, De Eerste Minister en hopen rechtsen die spraken van een MOORD door een BENDE allochtonen op een vreedzaam slachtoffer.

Wat mij het meeste verwondert is dat in het vonnis staat dat de verdachte om het leven kwam na een schop. De ooggetuigen die vaststelden dat de "daders" (het bleek er maar één) de tram verlieten toen de man nog leefde: werd daar rekening mee gehouden?

Wat mij ook verwonderde is dat geen enkele journalist het gedrag van de eerste Minister en de Kardinaal aan de kaak stelt.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 20:35   #394
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wat denkt gij? Dat op een moment dat zelfverdediging nodig is, iemand juist gaat inschatten hoe hard die mag doorkloppen?
Het komt er op neer dat de mensen het niet kunnen uitstaan dat een allochtoon zich wettelijk verdedigde...
Die man is dood Bhairav,doodgestampt of doodgeklopt ik snap niet dat je daar niet bij nadenkt,dit had vermeden kunnen worden door gezond verstand te gebruiken,hij had hem kunnen wegduwen of zich kunnen lostrekken en dan had heel die zaak een bagatel geweest.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 29 juni 2007 om 20:44.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 20:36   #395
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die man is dood Bhairav,doodgestampt of doodgeklopt ik snap niet dat je daar niet bij nadenkt,dit had vermeden kunnen worden door gezond verstand te gebruiken,hij hag hem kunnen wegduwen of zich kunnen lostrekken en dan had heel die zaak een bagatel geweest.
Dat gaat niet op zo'n moment, kunt gij niet lezen?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 20:46   #396
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat gaat niet op zo'n moment, kunt gij niet lezen?
Ik kan lezen en ik kan me ook beheersen zelfs op zo'n moment!
Oud 29 juni 2007, 22:06   #397
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan lezen en ik kan me ook beheersen zelfs op zo'n moment!
waarom doe je dat dan niet ?

"de jongeman die het slachtoffer een trap tegen de kin gaf waardoor hij een fatale hersenvliesbloeding kreeg, werd veroordeeld tot een gevangenisstraf van 2 jaar en een boete van 550 euro"
is zowat het beste van de gegevens die we hier over heel die zaak hebben waar we het moeten mee doen
jij maakt daar alvast van : "Die man is dood Bhairav,doodgestampt of doodgeklopt "

en ja , dit had vermeden kunnen worden moest die jongen geen driftkikker geweest zijn en/of moest die situatie zich niet voorgedaan hebben

en neen, het was niet te voorzien, dus met (in hoeverre dat er op zo'n moment sprake kan van zijn) of zonder verstand je te gebruiken maakt dit weinig verschil uit

Laatst gewijzigd door praha : 29 juni 2007 om 22:10.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 22:28   #398
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als kickbokser had die kerel de nodige zelfbeheersing aan de dag moeten leggen, want hij weet dat zijn ledematen dodelijke wapens (kunnen) zijn! Dat leert men althans op een goede sportschool!
Theoretisch heeft die kerel wapens gebruikt. Tevens had die vent moeten weten dat een oudere man geen partij is voor een gast van 18 en had hij zich kunnen beperken tot afweren, maar niet aan een stang gaan hangen om iemand in zuivere kickboksstijl een dodelijke trap toe te dienen!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 29 juni 2007 om 22:38.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 22:37   #399
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Als kickbokser had die kerel de nodige zelfbeheersing aan de dag moeten leggen, want hij weet dat zijn ledematen dodelijke wapens (kunnen) zijn! Dat leert men althans op een goede sportschool!
Theoretisch heeft die kerel wapens gebruikt. Tevens had die vent moeten weten dat een man van 54 geen partij is voor een gast van 18 en had hij zich kunnen beperken tot afweren, maar niet aan een stang gaan hangen om iemand in zuivere kickboksstijl een dodelijke trap toe te dienen!
beide kunnen aangebracht worden als verzwarende omstandigheden maar veranderen in principe niets aan dat vonnis

je kan dezelfde redenering maken voor eenieder die wat op zak heeft ( je weet wel dezer dagen kan je niet anders dan je voorzorgen nemen ) en dat ook zou gebruiken op zo'n moment
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 22:57   #400
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Allemaal goed en wel in theorie he, maar met zo'n gevechtssport leer je niet noodzakelijke met zo'n stresssituatie om te gaan. En dan gaan we er al vanuit dat hij de kickbokstechnieken volledig onder de knie had (en er dus op kon terugvallen zoals op een instinct). Ook dat is helemaal niet duidelijk. Voor 't zelfde geld heeft die Redouan gewoon een slechte actiefilm gezien en een scene daaruit gekopieerd.

mvg,

Andy
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be