Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2007, 10:20   #381
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ze begrijpen maar al te goed dat toegeven aan de Vlaamse eisen voor meer autonomie voor de deelstaten hun financieel zal droogleggen.
Klopt niet. Franstalig Belgique zou daardoor immers niet drooggelegd worden.
Franstalige Belgique beseft wél dat autonomie betekent dat ze zélf meer verantwoordelijkheid zullen moeten dragen voor hun eigen 'bestuur', en zelfs d�*t willen ze daar niet.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 augustus 2007 om 10:27.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 17:18   #382
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Laten we alles wat Vlaams ruikt maar laten vallen uit schrik voor blokkertjes. Zo zullen we ooit wel onafhankelijk worden. *zucht*

Al goed dat die niet onder handen is genomen door Carla Galle (SP.a). Ga je die niet mijden uit schrik voor espeejajertjes?

Daar stond niet dat een mars op Brussel risiko geeft op misbruik door Blokkers !!
Daar stond wel .. risiko op misbruik door ekstreme Blokkers.

OK ??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 20:44   #383
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk heeft de VLD een beetje de sleutel in handen. Zouden zij oprecht de kant kiezen van Vlaanderen, dan kunnen de Franstaligen echt geen kant meer op en komt er ook geen regering en dreigt België echt te barsten.

Mijn vraag is dan ook, bestaat er binnen de VLD een betrouwbare pro-Vlaamse stroming, die echt het verschil kan maken tov het franskiljonne volksverradende duo Verhofstadt - De Croo.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 20:51   #384
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Eigenlijk heeft de VLD een beetje de sleutel in handen. Zouden zij oprecht de kant kiezen van Vlaanderen, dan kunnen de Franstaligen echt geen kant meer op en komt er ook geen regering en dreigt België echt te barsten.

Mijn vraag is dan ook, bestaat er binnen de VLD een betrouwbare pro-Vlaamse stroming, die echt het verschil kan maken tov het franskiljonne volksverradende duo Verhofstadt - De Croo.
Neen, ze zijn nu al bezig met 2009 net zoals elke partij.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 22:25   #385
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bestaat er binnen de VLD een betrouwbare pro-Vlaamse stroming, die echt het verschil kan maken tov het franskiljonne volksverradende duo Verhofstadt - De Croo.
Voeg daar Van Kronkeldinges maar aan toe, en neen, het beetje stroming dat er had kunnen inzitten hebben ze er compleet uitgebonjourd.
Oud 6 augustus 2007, 23:32   #386
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U moet dat proberen te begrijpen. Het is een traumatisch ervaren voor deze personen. De slag met vuist op tafel van de VLD kwam niet van de partijen die hen zo nauw aan het hart liggen. En dat wordt zeer pijnlijk ervaren door deze mensen. Begrijpelijk overigens.
Wel, ik begrijp daar niets van. Wat maakt het uit of Vlaams belang Vlaanderen onafhankelijk maakt, of dat de VLD Vlaanderen onafhankelijk maakt? Kan mij echt niets schelen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 20:58   #387
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik kan mij nochtans niet herinneren dat de VLD in juni naar de kiezer getrokken is met veel Vlaamse eisen in haar programma.
lees maar eens de burgermanifesten van Verhofstadt !
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 21:06   #388
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

Als er iets mee te verdienen is steekt de VLD zelfs het VB voorbij!
Oud 7 augustus 2007, 21:27   #389
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Neem vooral je dromen voor werkelijkheid .

Er is geen sprake van "verregaande confederalisme". Separatisme is een bezigheid voor een zeer kleine minderheid in dit land. Wat dit land nodig heeft is een grondige herstructurering, niet zo één als in de natte droom van menig romantici op dit forum, die het land (als geheel) ten goede zal komen. Een eerste stap is de grote kuis in het zuiden (lees: alle restjes luiwannesen en corrupten van l'etat ps opruimen). Ook alle problemen zoals taalkennis en taalgrenzen moeten grondig herkeken worden. Eenmaal dit zal gedaan zijn zullen we al een stap verder zitten. Als de walen voelen dat ze hierbij stokken in de wielen moeten zetten(je zou voor minder paniekerig zijn) dan moet hen duidelijk worden waar ze staan.

We gaan wel zware tijden tegemoet maar niet in de zin dat jij en sommigen denken.
Nu is de vraag of Leterme daar wel sterk genoeg voor is? Nu daarvoor "je demande �* voir"... Zijn schoolmeesters gezichtje toont het niet maar hij is zeker bang met de verantwoordelijkheid die hem op de schouders werd gezet.
terzijde: een verantwoordelijkheid die te lang is uitgesteld. En daarom des te zwaar; maar il faut ce qu'il faut!

Belgicisten zoals Patriot en ik zelf lachen evenwel in onze handen...don't worry!
De vijf resoluties van het Vlaams parlement die de basis vormen van het vlaams regeerakkoord gaar zeer duidelijk in de richting van confederalisme. Die reslouties worden door iedereen gesteund en dus zeker niet enkel door een zeer kleine minderheid.
Eigen bestuur en eigen verantwoordelijkheid voor Vl & W is trouwens de beste manier om irdereen aan te zetten tot behoorlijk bestuur.
Ik ben VB-er en verheug mij zeer over de stevige uitspraken van De Gucht, Dewael, Somers en ook Dehaene. Ik hoop alleen dat ze het menen en voet bij stuk houden.
Velen heben het vergeten, maar toen Verhofstadt 8 jaar geleden aan de macht kwam sprak hij ook duidelijke taal. Jammer genoeg werd hij nadien de slaaf van de PS om eerste minister te kunnen blijven. Eigenaardig genoeg horen we nu niets meer van Verhofstadt.
Oud 7 augustus 2007, 21:28   #390
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Wel, ik begrijp daar niets van. Wat maakt het uit of Vlaams belang Vlaanderen onafhankelijk maakt, of dat de VLD Vlaanderen onafhankelijk maakt? Kan mij echt niets schelen.
Juist Stefanie!
Oud 7 augustus 2007, 21:30   #391
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waarom de bende romantici hier op het forum zo tilt aan een rake slag (een kleintje maar eigenlijk) van de open-vld is gemakkelijk. Het is een slag die ze liever een andere partij hadden zien maken... Een partij die zo een slagen trouwens nooit zal kunnen maken.

De liberale partij toont zijn tanden en de vlaamsgezinden blaffen hem achterna.
Nu weet ik wat je bedoelt en waar open (VLD) voor staat.
Fientje Moerman heeft inderdaad haar slag thuisgehaald, ze heeft haar man maar mooi geposteerd, daar moet je toch lef voor hebben.
Inderdaad was dit een rake slag van Fientje.
VLD en rechtlijnigheid, een onmogelijke combinatie.
Verder hoop ik dat andere partijen zich weerhouden van zulke slagen.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 21:33   #392
luc broes

Standaard

Citaat:
Niet echt...
Het zal me ook een worst wezen wat de toekomst is van de vlaams-nationale partij(en). Groeien zullen ze zeker niet meer...
Uw gezond verstand staat me wel op de critici als knuppel kan ik minder verdragen het is dan ook deze laatste categorie die niet gediend zijn met gebeurtenissen als deze.
Ik ben Vl-nationalist en VB-er. Wij streven naar Vlaamse autonomie. Dat is ondergeschikt aan elke partij.
Oud 7 augustus 2007, 21:41   #393
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U moet dat proberen te begrijpen. Het is een traumatisch ervaren voor deze personen. De slag met vuist op tafel van de VLD kwam niet van de partijen die hen zo nauw aan het hart liggen. En dat wordt zeer pijnlijk ervaren door deze mensen. Begrijpelijk overigens.
Pijnlijk?? Voor mij is het fantastisch te zien hoe JLDH, De Gucht, Dewael hopelijk gevolgd door vele anderen van alle partijen plots zeggen wat wij Vl.nationalisten al jaren zeggen. Nu nog woord houden!
Wij streven niet naar een zeteltje of een ministerpost, wel naar behoorlijk zelfbestuur voor Vlaanderen zonder bemoeienissen van schoonmoeder België
Oud 7 augustus 2007, 21:58   #394
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discus Bekijk bericht
Dat is het hem net, ze weten dat ze het geld van die "arogante"??Vlamingen wel degelijk nodig hebben,niet zonder kunnen en daarom zijn ze niet bereid zijn om aan de bestaande toestand iets te willen veranderen.En ze begrijpen maar al te goed dat toegeven aan de Vlaamse eisen voor meer autonomie voor de deelstaten hun financieel zal droogleggen.Het zal verder escaleren en de Vlamingen zullen enkel meer bevoegdheden en (meer)onafhankelijkheid bekomen als ze dit zelf éénzijdig beslissen.Dit zal uiterdaard een constitutionele crisis veroorzaken,het zij zo......
En een constitutionele crisis daar worden we allen beter van zeker ...... BHV in het oneindige.......
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 22:00   #395
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Als de franstaligen hun koers niet wijzigen dan wordt er binnen de week onverholen met een afscheiding van Vlaanderen gedreigd. Nu al spreekt de Open VLD gespierde taal met hun dreiging om de federale geldkraan dicht te draaien. Ik ben persoonlijk tegen zo'n afscheiding, en geloof nog steeds dat België kan werken, maar wat Wallonië nu doet is eenvoudigweg onaanvaardbaar.

Dit doet wallonië al meer dan 170 jaar, gelukkig ben je eindelijk wakker geworden.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 7 augustus 2007 om 22:00.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 22:00   #396
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Pijnlijk?? Voor mij is het fantastisch te zien hoe JLDH, De Gucht, Dewael hopelijk gevolgd door vele anderen van alle partijen plots zeggen wat wij Vl.nationalisten al jaren zeggen. Nu nog woord houden!
Wij streven niet naar een zeteltje of een ministerpost, wel naar behoorlijk zelfbestuur voor Vlaanderen zonder bemoeienissen van schoonmoeder België
Waar en hoe trekt u de grens van uw onafhankelijk Vlaanderen ? Wat doet u met Brussel ? Hoe verdeelt u de inboedel van België ?
Oud 7 augustus 2007, 22:00   #397
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
En een constitutionele crisis daar worden we allen beter van zeker ...... BHV in het oneindige.......
Inderdaad, de zweer die openbarst. dan volgt de genezing!
Oud 7 augustus 2007, 22:01   #398
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad, de zweer die openbarst. dan volgt de genezing!
Of de totale besmetting.

Eigenlijk vind ik deze gedachte van een wereldreiziger, een meertalig gecultiveerd mens tamelijk 'eenvoudig'.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 7 augustus 2007 om 22:07.
Oud 7 augustus 2007, 22:13   #399
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Of de totale besmetting.

Eigenlijk vind ik deze gedachte van een wereldreiziger, een meertalig gecultiveerd mens tamelijk 'eenvoudig'.
Ze zoeken het hier in België al JAAREN in het ingewikkelde. Soms zijn eenvoudige oplossingen de beste. Hadden ze dat jaren geleden al gedaan, was het met Wallonie niet zo ver gekomen, want dan hadden ze al meer verantwoordelijkheid gehad. Nu zitten ze, door eigen schuld (schuld van hun politiekers) dieper in de put. Vlaanderen kan echter niet steeds voor wilde weldoenen blijven spelen, zonder dat daar iets tegenover gaat staan.
Het is als het hebben van een verslaafde zoon: je kan die geld geven omdat hij aan zijn noden zou kunnen vorrzien, en om te voorkomen dat hij gaat stelen. Maar ééns zal je de band moeten doorhakken, want een verslaafde kan alleen maar ZELF tot besef komen, als alle steun wegvalt. Dan volgt de ontwenningskliniek, dan, als hij wil, een gezond leven... En na bewijs van goed gedrag, kan hij zelfs terug vrienden worden met de familie, maar zal eeuwig met argwaan bekeken worden...

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 7 augustus 2007 om 22:13.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 22:15   #400
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vind het eigenaardig dat ze zo vlug, na een eerder neutrale campagne, plots Vlaams-nationalisten geworden zijn die de geldkraan willen dichtdraaien. Mij lijkt het dat ze vlug op de trein willen springen, zelfs de trein wat willen voorbijlopen.......
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be