Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2007, 09:29   #381
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Nouveau riche ......
Ja, en nouvel impérialiste, en nouveau Belge, en al wat ge nog wilt.

We hebben twee eeuwen gehad om die houding van jullie te leren. De volgende twee eeuwen raken we er vermoedelijk niet meer van af.

Maar wees gerust, na these en antithese komt synthese.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 09:31   #382
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gastland
Jullie hebben echt nog niet door dat het afgelopen is hé?

Citaat:
Brusselaars zijn vreemdelingen in Vlaanderen.
Wat mij betreft zijn het volwaardige Vlaamse staatsburgers.
Oud 20 september 2007, 09:36   #383
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ja, en nouvel impérialiste, en nouveau Belge, en al wat ge nog wilt.

We hebben twee eeuwen gehad om die houding van jullie te leren. De volgende twee eeuwen raken we er vermoedelijk niet meer van af.

Maar wees gerust, na these en antithese komt synthese.
U hebt geen enkele persoonlijke nobele ambitie....... u doet wat anderen al eeuwen voor u hebben gedaan, hun macht gebruiken om anderen te overmeesteren en over hen te heersen. Dat is geen universele liefde. Bouh !
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 09:39   #384
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U hebt geen enkele persoonlijke nobele ambitie.......
Daar weet u niets van!!!

Citaat:
u doet wat anderen al eeuwen voor u hebben gedaan, hun macht gebruiken om anderen te overmeesteren en over hen te heersen.
Neen. Om het land op een deftige en rechtvaardige manier in te richten.

Ik ben overigens Walen aan het zoeken die ook vinden dat het land de komende 20 jaar maar eens door de Vlamingen moet geregeerd worden. Ge moogt u altijd opgeven.
Oud 20 september 2007, 09:39   #385
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jullie hebben echt nog niet door dat het afgelopen is hé?

Wat mij betreft zijn het volwaardige Vlaamse staatsburgers.
Maar ja, we hebben het door...... plooien of niet plooien that's the question.
Ik zal daar persoonlijk geen antwoord op geven, hiervoor ben ik niet bevoegd maar ik weet wel dat bij eventuele scheiding de moeilijkheden pas echt gaan beginnen voor iedereen.
Oud 20 september 2007, 09:41   #386
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
plooien of niet plooien that's the question.
Och, het is maar één keer, wij hebben dat twee eeuwen moeten doen.

Enne... un moment de honte est vite passé.
Oud 20 september 2007, 09:53   #387
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Gastland
Nu begrijp ik waarom die onderhandelingen zo lang duren. Brusselaars zijn vreemdelingen in Vlaanderen.
Wie zich als een agressor gedraagt is een ongewenste vreemdling
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 09:59   #388
luc broes

Standaard

[quote=labyrinth;2944147]
Citaat:
Is het ook niet onbeleefd en incivisme de eigenheid van onze Belgische hoofdstad niet te erkennen en met een ééntalige rand de uitbreiding ervan in het Frans te beperken ? Ik vraag me nog steeds af welke grens primeert. Die van het land of die van de regio. Welke wetten gaan boven de andere ? Heeft de hoofdstad van een land zich te plooien naar de eisen van een regio ? Is dat niet het land ondergeschikt maken aan de regio ?
Labyrinth, besef je nu echt niet dat je voortdurend in de verf zet dat er met 'belgen' van jou slag gewoon niet te praten valt?

De hoofdstad van een land moet toch in eerste plaats zijn grootste bevolkingsgroep die het land economisch boven waer houdt respecteren, en zich niet als een vijandige bezetter gedragen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 10:11   #389
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Kijk, die faciliteiten afschaffen is gewoon om miserie vragen, dat is tegen de Franstaligen in België zeggen, u bent ons volk niet en dat is niet aangenaam om te horen, vooral niet als je bewoner bent van de Belgische hoofdstad. Een stad heeft ook het recht uit te breiden zonder dat het het gevoel krijgt in vijandig gebied te belanden. Beschaafde mensen vinden altijd wel ergens een uitweg, en dat waren de faciliteiten, ze waren beschaafd. Nu gaan sommigen de weg op van de dictatuur.
Niemand vraagt om faciliteiten waar ze niet bestaan.
Dus als ik u goed begrijp, is het onmogelijk en not-done om aan een Franstalige in Belgie (ik vermeld dan bewust niet dat het gaat over gemeenten die zich in het Vlaamse taalgebied bevinden) te vragen om Nederlands te praten? Als ik in Wallonie op restaurant of café zit,merk ik nochtans dat sommigen daar helemaal geen probleem van maken (ik ook niet trouwens om Frans te praten, daar niet van!). Trouwens, het gaat ook niet over Brussel maar over de Vlaamse gemeenten errond. Toch opmerkelijk dat die rand volgens u door ingeweken Franstaligen als "vijandig gebied" wordt ervaren. Persoonlijk vind ik dat raar, vooral als je bedenkt dat een klein beetje goede wil om het Nederlands (toch nog altijd een van de officiele talen in Belgie) te hanteren heel die "vijandigheid" wel eens zou kunnen doen verdwijnen.

Als Belg zijn voor de Franstaligen enkel en alleen betekent te allen tijde alleen maar het Frans te mogen en kunnen gebruiken, altijd en overal, stelt men dan zelf niet Belgie in vraag? Want als Nederlandstaligen dezelfde logica hanteren dan is samenleven in een en hetzelfde land toch niet meer mogelijk? Of zie ik dat verkeerd?

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 20 september 2007 om 10:17.
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 10:31   #390
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Belg zijn voor de Franstaligen enkel en alleen betekent te allen tijde alleen maar het Frans te mogen en kunnen gebruiken, altijd en overal, stelt men dan zelf niet Belgie in vraag?

Dat was idd de bedoeling van de Belgische grondwet in 1830.
Intussen is er één en ander aan die grondwet veranderd maar niet aan de superieure en arrogante houding van de Franstaligen (en de échte Belgen) die er hetzelfde over denken als Labyrinth en Maingain.
Oud 20 september 2007, 10:51   #391
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Kijk, die faciliteiten afschaffen is gewoon om miserie vragen, dat is tegen de Franstaligen in België zeggen, u bent ons volk niet en dat is niet aangenaam om te horen, vooral niet als je bewoner bent van de Belgische hoofdstad. Een stad heeft ook het recht uit te breiden zonder dat het het gevoel krijgt in vijandig gebied te belanden. Beschaafde mensen vinden altijd wel ergens een uitweg, en dat waren de faciliteiten, ze waren beschaafd. Nu gaan sommigen de weg op van de dictatuur.
Niemand vraagt om faciliteiten waar ze niet bestaan.
Je emo gedoe is belachelijk, Maingain.

Die faciliteiten waren ingevoerd met uitdovend karakter maar door het egoisme en het superioriteitsgevoel van de franstaligen is dat enkel maar gebruikt geweest om de rand te verfransen. Een goedbedoelde maatregel werd door mensen als jij verkracht, Maingain.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 10:56   #392
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je emo gedoe is belachelijk, Maingain.

Die faciliteiten waren ingevoerd met uitdovend karakter maar door het egoisme en het superioriteitsgevoel van de franstaligen is dat enkel maar gebruikt geweest om de rand te verfransen. Een goedbedoelde maatregel werd door mensen als jij verkracht, Maingain.
Tijdens het afsluiten van de akkoorden oa. op Hertoginnedal werd dat nauwelijks nog vermeld. Het was louter een bocht om het VABT-protest te elimineren.
Oud 20 september 2007, 11:12   #393
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wie zich als een agressor gedraagt is een ongewenste vreemdling
Rode is vol horden wilden......... met pijl, boog en bijl.
Oud 20 september 2007, 11:16   #394
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=luc broes;2944298]
Citaat:
Labyrinth, besef je nu echt niet dat je voortdurend in de verf zet dat er met 'belgen' van jou slag gewoon niet te praten valt?

De hoofdstad van een land moet toch in eerste plaats zijn grootste bevolkingsgroep die het land economisch boven waer houdt respecteren, en zich niet als een vijandige bezetter gedragen.
De hoofdstad van een land moet bereikbaar zijn en blijven voor alle burgers van het land ongeacht hun taal als er meerdere talen gesproken worden. De hoofdstad moet de hoofdstad zijn van zowel economisch sterkeren als economisch zwakkeren. De hoofdstad van een land is geen jungle waar de sterkste zijn wil opdringt aan de zwakkere.
Oud 20 september 2007, 11:26   #395
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Dus als ik u goed begrijp, is het onmogelijk en not-done om aan een Franstalige in Belgie (ik vermeld dan bewust niet dat het gaat over gemeenten die zich in het Vlaamse taalgebied bevinden) te vragen om Nederlands te praten? Als ik in Wallonie op restaurant of café zit,merk ik nochtans dat sommigen daar helemaal geen probleem van maken (ik ook niet trouwens om Frans te praten, daar niet van!). Trouwens, het gaat ook niet over Brussel maar over de Vlaamse gemeenten errond. Toch opmerkelijk dat die rand volgens u door ingeweken Franstaligen als "vijandig gebied" wordt ervaren. Persoonlijk vind ik dat raar, vooral als je bedenkt dat een klein beetje goede wil om het Nederlands (toch nog altijd een van de officiele talen in Belgie) te hanteren heel die "vijandigheid" wel eens zou kunnen doen verdwijnen.
U begrijpt me verkeerd. Ik vind het persoonlijk prachtig als mensen een andere taal willen leren, dat vergemakkelijkt de dialoog, dat is verrijkend.
Het is een gans andere zaak als u mensen begint te dwingen, dan ervaren ze dat niet meer als verrijkend.

Citaat:
Als Belg zijn voor de Franstaligen enkel en alleen betekent te allen tijde alleen maar het Frans te mogen en kunnen gebruiken, altijd en overal, stelt men dan zelf niet Belgie in vraag? Want als Nederlandstaligen dezelfde logica hanteren dan is samenleven in een en hetzelfde land toch niet meer mogelijk? Of zie ik dat verkeerd
Het enige wat Franstaligen vragen is samen te werken aan een menselijke oplossing voor het geval u de faciliteiten wenst af te schaffen. Er is geen sprake van het Frans op te dringen waar dan ook.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 20 september 2007 om 11:27.
Oud 20 september 2007, 11:29   #396
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De hoofdstad van een land moet bereikbaar zijn en blijven voor alle burgers van het land ongeacht hun taal
De Vlaamse grondwet garandeert dat!
Oud 20 september 2007, 11:30   #397
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is een gans andere zaak als u mensen begint te dwingen
U wil regionaal en lokaal overheidspersoneel dwingen een andere taal te spreken. Dat is niet meer verrijkend.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 20 september 2007 om 11:30.
Oud 20 september 2007, 11:31   #398
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat was idd de bedoeling van de Belgische grondwet in 1830.
Intussen is er één en ander aan die grondwet veranderd maar niet aan de superieure en arrogante houding van de Franstaligen (en de échte Belgen) die er hetzelfde over denken als Labyrinth en Maingain.
Arrogantie is ...... je moet u plooien naar onze wetten want wij hebben het geld, en geld is macht, dat heeft ons het recht om over u te heersen. Dat is pas arrogantie.
En moest u dan nog een 'goede' heerser zijn, maar dat bent u niet.
Oud 20 september 2007, 11:33   #399
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U wil regionaal en lokaal overheidspersoneel dwingen een andere taal te spreken. Dat is niet meer verrijkend.
Waar het nodig is ja, dat is immers hun job. Dan worden ze betaald en leven ze van hun tweetaligheid. En om de goede sfeer hier te bewaren, enkel in tweetalige gebieden en enkele gemeenten met faciliteiten.......
Oud 20 september 2007, 11:34   #400
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Arrogantie is ...... je moet u plooien naar onze wetten want wij hebben het geld, en geld is macht,
Nee hoor, gewoon de democratische meerderheid.

U moet zich plooien want wij hebben de democratische meerderheid.

Ik hoor trouwens net op de radio dat Reynders die eenvoudige democratische regel niet aanvaardt en dreigt met institutioneel geweld ("atoombom").

U bent dus niet de enige met ondemocratische opvattingen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be