![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat u hier de naïeve ziel bent. Zeer naïef zelfs. U verdedigt de collaboratie die niet te verdedigen is. U bent nog niet veranderd. U zou opnieuw beginnen. Laatst gewijzigd door system : 19 september 2007 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ja, ok. Maar het loopt nu eenmaal niet altijd zoals we het zouden willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
|
![]() Citaat:
Maar blijven rouwen lost niets op. We moeten positief naar de toekomst kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Minister-President
|
![]() Oh neen? Was dat rund van de Coburgs er dan niet? Ik vind het niet netjes dat zulke mensen daar aanwezig zijn, na alles wat ze op hun kerfstok hebben. Opa Leo is nog op theekransjes geweest bij de führer himself. Zouden die oudstrijders dat niet weten of zijn ze het gewoon vergeten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
|
![]() Citaat:
En dat de nazi's de Vlaming bedrogen heeft is waar. De mensen toen hadden blijkbaar meer vertrouwen in Nazi Duitsland dan in Belgie. Stemt dat dan niet tot nadenken. Als ik dan bekijk hoe Belgie die collaborateurs heeft behandeld, en hun kinderen, en hun kleinkinderen, dan verbaast het me niets dat ze nazi Duitsland boven de Belgische onstaat verkozen. Kortom, het is fout gelopen en het is goed fout gelopen. Nu, 60 jaar na datum is het tijd om de haat te laten varen denk ik. En Vandewiele en Verschaeve en Tollenaere en Declerck waren dan wel Vlamingen maar ze zijn Vlaanderen niet. Mij hoeft u voor hen niet te beladen met een of andere erfschuld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 19 september 2007 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
|
![]() Ja, ik ben de slechtste niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door system : 19 september 2007 om 19:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
|
![]() Nee, volledig akkoord, u moet het dan ook meer bekijken als een losse opmerking.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
Banneling
|
![]() Dat zou normaal kunnen, ware het niet dat er nog steeds mensen, groeperingen èn partijen, wat gebeurd is minimaliseren of ronduit ontkennen. Daarmee kwets je de gevoelens van de nabestaanden. Bovendien zijn veel 'zaken' nog steeds niet geregeld. Een paar voorbeelden. Een paar jaar geleden volgde de onthulling dat veel geld en goud, afkomstig van door nazi's gepluimde Joden, gewoon op Zwitserse bankrekeningen stond, die nooit vereffend werden, maar wel veel op brachten voor de banken. Russische dossiers omtrent België werden pas verleden jaar vrijgegeven. De archieven van het Vatikaan zijn nog steeds niet helemaal vrij. Vervolgde zigeuners werden -in tegenstelling tot de Joden- nooit vergoed. De gevolgen van gesteriliseerden en de vervolging van homoseksuelen door de nazi's werden nooit gecompenseerd, laat staan hun toestand erkend. Enzovoort enzovoort.
Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 19 september 2007 om 19:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Banneling
|
![]() Ik wel, want ik ben geen slachtoffer noch een betrokkene. Bent u dat wel? Kan u beslissen in het leed van een ander hoe hij/zij dat moet verwerken, vergeten en/of vergeven? Ik zou niet durven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb uw site alleen nog maar oppervlakkig bekeken, nu al een opmerking erover maken zou waarschijnlijk wat voorbarig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Minister-President
|
![]() En belgië was zogezegd 'neutraal' maar zat wel met strijdkrachten op z'n bodem die Duitsland in '39 de oorlog hadden verklaard iets dat men nogal schijnt te willen vergeten. Dus onder neutraal verstaat men neutraal over de volledige lijn zoals Zwitserland.
![]() |
#397 | |
|
![]() Citaat:
Het is welzo, dat toen het nog niet lang gebeurt was hier, de collaboratie enzo, ik vrienden had waarvan de ouders rechtstreeks betrokken waren. Mensen bevoorbeeld die met de Vlaamse Flak naar Rusland zijn gaan vechten, of mensen die dan na de oorlog de duitse nationaliteit kregen omdat ze in de Duitse SS hadden gevochten. een paar die dan met het Vlaams legioen ginder zijn gaan vechten. Op die manier ben ik wel onrechtstreeks betrokken. Uiteraard kan ik niet voor anderen beslissen, maar persoonlijk ben ik van mening dat de zever moet stoppen, het is geschiedenis. Dat merk ik als mijn kinderen vragen stellen over de oorlog, voor onze kinderen is het zeker geschiedenis daar ze persoonlijk niemand gekend hebben die erbij betrokken waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Minister-President
|
![]() [quote=HAMC;2942800]
Citaat:
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 19 september 2007 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 |
|
![]() Er is iets verkeerd met uw post, het is een quote van mij maar ze lijkt van System.
Laatst gewijzigd door HAMC : 19 september 2007 om 19:49. |
![]() |
![]() |