![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zucht. vu heeft het wel altijd overleefd. dus waar zit uw zelfmoord nu? |
|
![]() |
![]() |
#382 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een unitair nederland? de franse zeikerds inruilen voor die hollandse brulboeien lijkt mij niet echt een geslaagde move. |
|
![]() |
![]() |
#383 | |
Banneling
|
![]() Ik geef wel toe dat de constante beledigingen aan het adres van de Vlamingen mijn gematigder standpunt van meer vlaamse onafhankelijkheid dmv onderhandelingen moeilijk maakt.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#384 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
genoeg stof voor drie doctoraatsthesissen ... (voor studenten zonder grote carrièreverwachtingen ![]() |
|
![]() |
![]() |
#385 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vlaamse onafhankelijkheid behalen is onmogelijk in onderhandeling met de franstaligen. |
|
![]() |
![]() |
#386 |
Banneling
|
![]() misschien moet ge dan ook niet streven naar onafhankelijkheid. maar bv naar confederalisme.
confederale staten zijn trouwens instabiel en keren terug naar ofwel federalisme, ofwel onafhankelijkheid |
![]() |
![]() |
#387 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar vlaanderen is geen onafhankelijke democratie. walen hebben evenveel rechten. |
|
![]() |
![]() |
#388 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het was een fabel te geloven dat van belgie een federale staat KON gemaakt worden ... federalisme werkt niet in die richting, nooit, nergens. |
|
![]() |
![]() |
#391 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Banneling
|
![]() aub
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#394 |
Banneling
|
![]() allebei (zoals alle federaties ter wereld) gevolg van naar elkaar toegroeiende volkeren
je zal m.i. ter wereld geen werkende federatie vinden als gevolg van de omgekeerde beweging ... op België na, maar dat kan je bezwaarlijk een werkende federatie noemen ... het federalisme dat wij kennen is reeds 'het lijmen van de gebroken vaas' ... enig doel : 'het behouden van de Franstalige heerschappij'. |
![]() |
![]() |
#395 |
Banneling
|
![]() bedankt, maar ik zou toch oppassen met algemeen bedoelde citaten toe te passen op belgie ... we zijn echt wel het enige land ter wereld waar een minderheid erin slaagt zijn wil op te leggen aan de meerderheid (een ander volk zijnde) ... belgie valt eigenlijk nog t best te definieren als een koloniale natie.
|
![]() |
![]() |
#396 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zwi groeit niet echt naar elkaar toe. of toch maar zeer traag dan canada maakt dezelfde beweging als belgie. van elkaar weg. |
|
![]() |
![]() |
#397 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
heb dat onthouden van lessen staatsrecht van prof gouv Kinsbergen ... bezwaarlijk een vlaamsgezinde te noemen anders hoor ... (hij poogde via de belgicistische Coudenberg groep (voorloper van Bplus geloof ik) trouwens het federalisme met twee om te gooien naar provinciaal federalisme ... mi omdat hij van mening was dat federalisme met twee ... niet houdbaar is op lt ) |
|
![]() |
![]() |
#398 |
Banneling
|
![]() Er is een of andere Duitse filosoof of politicoloog of iets dergelijks, een tamelijk bekende, maar ik kan zijn naam niet meer herinneren. hij heeft hier een theorie over:
een land waarin 2 culturen samenleven is niet werkbaar wanneer die culturen gescheiden zijn dmv verschillende breuklijnen (bv taal, economie, ...) dit is het geval met belgië. |
![]() |
![]() |
#399 |
Minister-President
|
![]() Dat is een van de redenen waarom ik geen belgicist meer ben. Op zich zijn jouw argumenten redelijk, maar het probleem is dat men aan de andere kant van de taalgrens *niet* redelijk is. Ik heb in die 120 dagen geen enkele franstalige politicus horen praten over lepeltjes suiker (zelfs geen teelepeltjes) om toch iets aan de Vlamingen te geven. Werkelijk geen enkele. Daar praat men uitsluitend over het been stijf houden zonder toegevingen ... en inderdaad, MET beledigingen.
|
![]() |
![]() |
#400 |
Minister-President
|
![]() Neen hoor het franstalig gedeelte van Canada werd door Engeland met militaire macht veroverd. Voor Québec is er geen sprake van "naar elkaar groeien". Québec heeft sinds de oorlog flink wat autonomie gevraagd en gekregen.
|
![]() |