![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3981 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb gezegd Dat ik respect had voor de oostfronters (vlamingen die aan het oostfront streden tegen de communisten) die inderdaad bij de Waffen-ss waren als onderdeel van de werhmacht. DIt waren geen ss Nogmaals WAFFEN-SS is niet gelijk aan SS." Ik heb je toen gevraagd hoe jij met je respect voor de oostfronters in hun strijd tegen de communisten, er bent toe gekomen om Israël te ondersteunen. Zijn de Hezbollah dan ook communisten ? Ik kreeg echter nog altijd geen antwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3982 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3983 |
Banneling
|
![]() Je zal toch wel begrepen hebben dat dit enigszins ironisch was bedoeld, hoop ik.
Ik zie echter wel bepaalde overéénkomsten tussen de manier waarop Israël Palestijnse en Libanese burgers vermoordt (en terroriseert) en de manier waarop de nazi's bijvoorbeeld de Joden terroriseerde en vermoordde (alhoewel zij daarbij nog veel groffer te werk gingen). Als er door partizanen een verzetsdaad werd gepleegd waarbij een paar Duitse soldaten omkwamen, nam de SS soms wraak door een heel dorp plat te branden. De inwoners ervan werden gefusillieerd Ik heb ook gemerkt dat er een paar extreem-rechtse wapenfreaks op dit forum zitten die vinden dat Israël nog veel gewelddadiger moet optreden. Een paar van die wapenfreaks vindt men op de thread 'te lichte pantserwagens'. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3984 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3985 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit gezegd integenstelling tot jullie dat dit hier iets te maken heeft met Nazisme of communisme. Maar op de man spelen kunnen jullie goed. Maar ja als jullie het niet kunnen halen op argumenten of feiten, Zijn jullie te laf om dat toe te geven. Dus spelen jullie op de man of verdraaien alles. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3986 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De Israëlische bezetting van de Shebaa-farms was wettelijk geregeld in een vredesakoord dat het zes jaar volgehouden heeft. Beide partijen waren akkoord. Ondertekent en al. Na zes jaar plotseling beweren, dat je daar eigenlijk niet mee akkoord gaat en dat kenbaar te maken door rakketten af te schieten, vind ik een beetje onder de gordel. En dan nog net op het moment dat er Israëlische soldaten gevangen genomen worden in de Gazastrook, waarop Israël heftig reageert, ook Israëlische militairen gevangen nemen, is toch wel een beetje uitlokken vind ik. Syrië steunt de Hesbollah niet, maar ze is tegen Libanon. Een beetje als de vriend van mijn vijand is ook mijn vijand, meer niet. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 augustus 2006 om 23:42. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3987 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3988 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En mijn vraag is toch redelijk. Je had respect voor de strijd van de oostfronters tegen het communisme. Vanwaar je respect voor de strijd van Israël tegen Hezbollah terwijl de Hezbollah geen communisten zijn. Ik vraag het je recht op de man af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3989 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En blijkbaar heeft niemand dat zo begrepen. Maar als het dan ironisch bedoeld was, soit, dat kan wel zijn. Maar geef dan eens een niet-ironisch antwoord op de vraag. Ik vroeg het met aandrang reeds verschillende keren, met de bedoeling dieper te kunnen discuteren, als dat even mag. Of heb je dan toch niet echt een eigen mening? Citaat:
Laatst gewijzigd door Paulus : 9 augustus 2006 om 23:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3990 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jammer dat het hier geen cafe is want anders zou ik je dagelijks meerdere malen moeten zeggen:"niet zagen maar pinten vragen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3991 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ziehier wat je niet gelezen hebt en waarop je niet durfde te reageren: Ik zie echter wel bepaalde overéénkomsten tussen de manier waarop Israël Palestijnse en Libanese burgers vermoordt (en terroriseert) en de manier waarop de nazi's bijvoorbeeld de Joden terroriseerde en vermoordde (alhoewel zij daarbij nog veel groffer te werk gingen). Als er door partizanen een verzetsdaad werd gepleegd waarbij een paar Duitse soldaten omkwamen, nam de SS soms wraak door een heel dorp plat te branden. De inwoners ervan werden gefusillieerd Ik heb ook gemerkt dat er een paar extreem-rechtse wapenfreaks op dit forum zitten die vinden dat Israël nog veel gewelddadiger moet optreden. Een paar van die wapenfreaks vindt men op de thread 'te lichte pantserwagens'. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3992 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3993 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar antwoord je nu nog op mijn vraag of niet? Citaat:
Laatst gewijzigd door Paulus : 10 augustus 2006 om 00:20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3994 | |
Banneling
|
![]() bericht morkhoven
Citaat:
En als je het echt wil weten. Ik ben geen voorstander voor het nazisme of communisme. Ik voel me eerder Merito-Technocraat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3995 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De nazi's gingen ook beestachtig en systematisch te werk als zij bepaalde landen binnenvielen. Eerst werden steden en dorpen tot gruis gebombardeerd om het verzet van de gehele bevolking te breken en nadien volgden de tanks en de infanterie. Zij maakten ook gebruik van strooibiljetten om de bevolking te misleiden en naar hun hand te zetten. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 10 augustus 2006 om 00:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3996 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het merendeel van de duizenden gedode Palestijnen van de voorbije jaren waren kinderen. Het Palestijnse vluchtelingenkamp dat gisteren door Israël werd gebombardeerd, bestond uit gevluchte Palestijnen en Libanezen. De rouwstoet die gisteren werd gebombardeerd bestond uit burgers. En ga zo maar verder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3997 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar antwoord je nu nog op mijn vraag of niet. Of blijf je deze ontwijken en rond de pot draaien. Het is toch niet zo moeilijk? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3998 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Het bombardement van Dresden vergeten?
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 10 augustus 2006 om 01:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3999 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er bestaat een grote overéénkomst tussen de beestachtige manier waarop Israël te werk gaat en de manier waarop het Duitse leger met haar pantserdivisies een land binnenrukten, nadat steden en dorpen tot gruis werden gebombardeerd. De burgers werden daarbij op geen enkele wijze gespaard. Het enige verschil is dat de Israëlische Luchtwaffe haar werk langzaam afmaakt zodat het grootste gedeelte van de bewoners nog kan vluchten terwijl Nazi-Duitsland er in een 24-uren durend bombardement komaf mee maakte. Ook nazi-Duitsland gebruikte strooipamfletten om de bevolking te misleiden. Je stelling dat Libanon of de Hezbollah de Israëlische Staat bedreigden of wilde vernietigen, slaat nergens op. Vervang het 'recht op zelfverdediging' door het 'recht om weerloze bevolkingen te bombarderen' ! ![]() Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 10 augustus 2006 om 02:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4000 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 10 augustus 2006 om 01:43. |
||||
![]() |
![]() |