![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
Voor. |
![]() ![]() ![]() |
57 | 42,22% |
Tegen. |
![]() ![]() ![]() |
78 | 57,78% |
Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4001 | |||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4002 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De onderzoeken uitgevoerd in opdracht van de tabaksindustrie (het "geld" dus) niet toevallig aantoont dat er geen gevaar is bij passief roken. Dit wordt door sommige politici misbruikt om hun pro-roker standpunten goed te praten. Waarom politci als de Dedecker kiezen voor "het geld" ipv van het "gezond verstand" kan alleen hij op antwoorden Misschien zijn er in zijn directe omgeving ook meer pro-rokers dan anti-rokers. Niet verwonderlijk want hij is toch ook al niet meer van de jongste maar van een generatie die het roken van een sigaret als een vanzelfsprekendheid neemt.Tenzij men een professioneel sportman was zoals hijzelf. Maar zelfs sommige sportmannen durfden vroeger wel eens een sigaretje op te steken. De jongere generatie politiekers zijn anders opgevoed en staan dus eerder open voor het volledig afschaffen.
![]() |
![]() |
#4003 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Goed voorbeeld dat in Denemarken, maar hier in dit apeland werkt dat niet iemand verplichten of aansporen om je gedrag aan te passen om anderen geen nadelen te bezorgen. Dat merken we al vele jaren. Regels daar veegt de Belg simpel weg zijn kloten aan
![]() |
![]() |
#4004 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou het er geen enkel probleem mee hebben als er een verbod zou komen voor zaken die niet over een afdoende afzuiging beschikken. Maar de uitbaters eerst op kosten jagen voor een afzuiging en later toch verbieden bevalt mij niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4005 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat mierenneuken: wilt ge even in herinnering houden dat de diskussie begonnen is omdat de geneesheren-spesialisten van kanker (bij wie ik van harte hoop dat noch jij noch iemand anders van dit forum ooit op konsultatie zou moeten gaan) aangegeven hebben dat het echt de moeite zou lonen om tot serieus minder kankergevallen te komen, als men het roken in kaffees zou verbieden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4006 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Die artsen zijn even naïef en achterbaks als de wetgever en de tabaksfabriekanten. DURVEN ze niet méér vragen dan rookverbod op café's??? Als ze écht bekommerd zijn om de gezondheid, hadden ze moeten pleiten voor totale verbod én gebruik van tabak.
![]() |
![]() |
#4007 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar in een vrije samenleving, en met onze kultuur van politiek (het haalbare ...) springen we nogal voorzichtig om met verboden. De lengte van deze draad duidt al aan dat heel wat mensen het rookverbod in kaffees er net over vinden. Dus jij, als roker van twee pakskes per dag, die hier afkomt met een totaalverbod (een gelijkstellen van tabak met illegale drugs), sorrie maar dat doet me denken aan een wolf in schapenvacht ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4008 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hopelijk voor U drinkt U geen alcohol, gebruikt U geen verzadigde vetten, heeft U nooit in een mijn, houtzagerij, spuitcabine, astbestfabriek of gelijkaardige gewerkt... Men zou U wel eens kunnen komen uitlachen op Uw sterfbed. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4009 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4010 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik ben TEGEN elk illegaal verbod. Het rookverbod is tegen alle logica in. Ik zal het nog een keer proberen en deze keer heeeeel traag typen, zodat jij ook kunt volgen. Artsen, wetgever, gezondheidsinspecties, enz... allemaal lullen ze hoe ongezond roken is en men er kanker van kan krijgen. NIEMAND van hun DURFT de verkoop van tabaksprodukten te verbieden. En kom jij ook niet lullen dat het geleidelijk aan zal komen. Bullshit. Dioxinekippen zijn ook METEEN vernietigd en werden uit de winkelrekken gehaald. Ofwel is roken minder ongezond dan beweerdt wordt. Al de rest is zever in pakskes. Ik stel me zelfs de vraag of je wel echt bekommerd bent over je gezondheid. Denk je echt dat die paar rokers het verschil maken?? Weet je wel hoeveel rotzooi je inademt als je op straat loopt?? Dan liever een cigaretje roken in een woning die gefilterde buitenlucht doorlaat.
![]() |
![]() |
#4011 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4012 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Illegale drugs die dan wel al verboden zijn gaan we ondertussen maar gedogen. Misschien kunnen we over een paar jaar een nog langere draad beginnen over dat onderwerp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4013 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot aan de rode "durft' kan ik je wel volgen. Vanaf daar gaat mijn logika verder als: "niemand van hen acht het haalbaar of zelfs aktueel wenselijk om de verkoop van tabaksprodukten te verbieden ...." 't Zal wel liggen aan mijn grenzeloze domheid. Wat een sjanse dat ik nog mag gaan kiezen in juni.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4014 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Jean-Marie wil geen rookverbod en alle anderen DURVEN het niet. Tja vriend....
![]() |
![]() |
#4015 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Is roken nu ongezond of niet? Als het ongezond, ja zelfs dodelijk is, waarom kan het gekocht worden? Waarom mogen andere ongezonde en dodelijke dingen (zoals bv dioxinevlees) NIET verkocht worden? Ze halen verdomme zelfs speelgoed uit de rekken dat teveel lood heeft. Sjeezus...
JEAN MARIE FOR PRESIDENT. YES HE CAN... Laatst gewijzigd door kaptenkirk : 30 januari 2009 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4016 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jij verschuilt je achter een krakkemikkige wet, met een redenering in de trant van: roken is legaal, dus niemand maakt me wat, en mensen die er last van hebben, kunnen de hoogste boom in, want wat ik doe, is legaal. Blijkbaar is het je ontgaan dat deze hele draad net gaat over in hoeverre de wet moet aangepast worden, en in hoeverre roken in meer of meerdere maten illegaal dient te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4017 | |
|
![]() Ik ga even mezelf citeren:
Citaat:
Het is vreemd dat geen enkele roker het aangedurfd heeft om hier op te antwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4018 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In feite toont ge zelf aan hoe hypocriet de wetgever eigenlijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4019 |
|
![]() Ik heb zo'n vermoeden dat de stichters/initiatiefnemers van de eerste cafés allen zelf rokers waren en als ik dat goed raad betekent het dat er een soort van onteigeningsactie nu aan de gang zou zijn, nationalisering of naasting, branche-ver/ont-vreemding.
![]() |
#4020 | |
|
![]() Citaat:
De wetgever is hypocriet, maar toch verschuilen de rokers zich - als het hun uitkomt - achter de wet. Ik ga me eventjes bezondigen aan cafétoogpolitiek: indien het van mij afhing, werd er niet meer gerookt in om het even welk openbaar gebouw, en ook niet meer in nabijheid van kinderen. En zwangere vrouwen kunnen ook maar beter uit hun doppen kijken. Off topic, ik weet het. Straf he. |
|
![]() |
![]() |