Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2010, 18:53   #4001
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

U hebt dus een potje lopen overdrijven met uw 100 miljard.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 18:57   #4002
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Als u zich inbeeldt dat al die jongeren in Brussel en Antwerpen 10.000€ per week verdienen, moet u eens gaan rondhangen in die wijken en verklaren waarom ze in krotten wonen.

Wat die BMW's betreft: u weet dat niet maar vaak worden die geleasd voor een verlengd weekend of kopen ze die aan met vier of vijf vrienden samen. Dan wordt het bijna goedkoper dan een abonnement op het openbaar vervoer.
al. Heb ik nooit gezegd.
Ik vraag gewoon hoe u diegene die dat verdienen aan 't werk gaat krijgen.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 19:15   #4003
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Zot? Het is juist slim. Rare gedachtengang heb jij. Het is niet omdat jij het concept 'gemeenschappelijk eigendom' niet kent, dat het niet bestaat. Het is niet omdat jij je niet kan voorstellen dat je met vier vrienden iets kan kopen en delen en dat je eventuele onenigheid op een normale manier kan beslechten, dat het onmogelijk is.
Het is - samen met huren of leasen - de manier waarop vele van die jongens dat doen. Of dacht je nu écht dat die allemaal zo'n auto bezitten, individueel? Dan moet ik je toch eens hardop uitlachen en kan ik niet anders dan vaststellen dat zij een pak slimmer zijn dan jij.

Overigens, nooit gehoord van Cambio autodelen? Dat is au fond iets gelijkaardigs alleen met mensen die je niet kent.

Dat geloof je zelf toch niet zeker, dat een stelletje ongeregelde haantje-de-voorste pubers een soort coöperatieve oprichten om met een blingmobiel te kunnen rondrijden...dat soort vernuft en sociaal besef vindt je niet bij marginalen..

Ongelooflijk, die linkiewinkie leugens en fantasieverhalen omdat de waarheid té pijnlijk is..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 19:24   #4004
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Dat geloof je zelf toch niet zeker, dat een stelletje ongeregelde haantje-de-voorste pubers een soort coöperatieve oprichten om met een blingmobiel te kunnen rondrijden...dat soort vernuft en sociaal besef vindt je niet bij marginalen..

Ongelooflijk, die linkiewinkie leugens en fantasieverhalen omdat de waarheid té pijnlijk is..
Dat die Mercedessen en BMW's geleasd werden, werd me al eens gezegd door een prof sociaal-economische geschiedenis in Antwerpen.

Wat is uw bron voor uw fantasieverhaal?
Oud 7 oktober 2010, 19:30   #4005
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Dat die Mercedessen en BMW's geleasd werden, werd me al eens gezegd door een prof sociaal-economische geschiedenis in Antwerpen.
Wat is uw bron voor uw fantasieverhaal?
Een prof sociaal-economische geschiedenis die een expert is in de straatbusiness van marginale wijken ? .
Mijn bronnen zijn wijkagenten in migrantenbuurten..

En u denkt dat leasemaatschappijen met een brede smile exclusieve wagens uitlenen aan een groepje werkloze allochtonen ?

EDIT: ik heb het uiteraard niet over de overjaarse zevendehands bmw's en mercedessen..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 7 oktober 2010 om 19:32.
Oud 7 oktober 2010, 19:36   #4006
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Heeft iemand kennis over de uitgevoerde onderzoeken door professor Walgrave?
Oud 7 oktober 2010, 19:45   #4007
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Een prof sociaal-economische geschiedenis die een expert is in de straatbusiness van marginale wijken ? .
..
Da's waarschijnlijk zo'n groene geitenwollensok die wat gaat bijschnabbelen bij de studiedienst van de PVDA.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 20:06   #4008
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Da's waarschijnlijk zo'n groene geitenwollensok die wat gaat bijschnabbelen bij de studiedienst van de PVDA.
In ieder geval iemand die niet verder kijkt dat statistieken en nooit of te nimmer die gaat toetsen aan de realiteit..

Deze mens beweerde een tijd geleden dat we 'veiliger' leefden dan ooit ( aan de hand van statistieken ) , dat 99% van de kleine criminaliteit en overlast nooit aangegeven of deftig behandeld worden in onze verloederde maatschappij was ie vergeten...

Links 'kleurt' de cijfers even fel als extreem-rechts..
Oud 7 oktober 2010, 20:10   #4009
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig
In ieder geval iemand die niet verder kijkt dat statistieken en nooit of te nimmer die gaat toetsen aan de realiteit.
U kent hem? Dan is verdere discussie hierover niet meer nodig. Bye.
Oud 7 oktober 2010, 20:17   #4010
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze mens beweerde een tijd geleden dat we 'veiliger' leefden dan ooit ( aan de hand van statistieken ) , ..
Ik raad hem aan zijn mama af te zetten aan een metrostation in een verrijkte buurt, Ribeaucourt, Zwarte Vijvers of Simonis en 's avonds te peilen naar haar ervaringen met de 'verrijking'.
Oud 7 oktober 2010, 20:19   #4011
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
U kent hem? Dan is verdere discussie hierover niet meer nodig. Bye.
Oh die weet wel beter dan ik hoeveel zware (jeugd)criminaliteit er geweest is aan de hand van statistieken..
Van het algemeen onveiligheidsgevoel dat zwaar gevoedt wordt door op zich 'kleine incidenten' heeft hij geen flauw benul.....de hangjongeren, de overlast, de kleine criminaliteit, de Lucas Van der Thaelen incidenten..100% zeker van dat onze professor dat niet meetelt in zijn perceptie van 'veilige' samenleving..sorry 1000% zeker van...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 7 oktober 2010 om 20:20.
Oud 7 oktober 2010, 20:24   #4012
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh die weet wel beter dan ik hoeveel zware (jeugd)criminaliteit er geweest is aan de hand van statistieken..
Van het algemeen onveiligheidsgevoel dat zwaar gevoedt wordt door op zich 'kleine incidenten' heeft hij geen flauw benul.....de hangjongeren, de overlast, de kleine criminaliteit, de Lucas Van der Thaelen incidenten..100% zeker van dat onze professor dat niet meetelt in zijn perceptie van 'veilige' samenleving..sorry 1000% zeker van...
Het onderschrift van een medeforummer: "The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge".

En dan zou jij in staat zijn een prof te beoordelen zonder dat je zelfs nog maar weet over wie het gaat, welk onderzoek hij verricht of welke achtergrond hij heeft...

Laatst gewijzigd door Andy : 7 oktober 2010 om 20:35.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 20:29   #4013
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het onderschrift van een medeforummer: "The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge".
Iets waar vooral intellectuelen last van hebben...

De stelling van een bevriend agent met veel migrantenwijken..'ofwel wordt je een rechtse rakker ofwel een depressief geval'....
Oud 7 oktober 2010, 20:29   #4014
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Die zouden ze moeten inkaderen en ophangen in het partaaibureau van de PVDA.

Laatst gewijzigd door Sunny : 7 oktober 2010 om 20:29.
Oud 7 oktober 2010, 20:39   #4015
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Allemaal verplichten van eens naar 'Harry Brown' te kijken..een héél herkenbaar troosteloos portret van Britse sociale wijken..
http://www.imdb.com/title/tt1289406/
Oud 7 oktober 2010, 20:50   #4016
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zouden ze moeten inkaderen en ophangen in het partaaibureau van de PVDA.
Een subliminale boodschap. Geweldenaartje.

Voordat u nodeloos en vruchteloos begint te piekeren: Uw woord 'die' moet natuurlijk 'dat' zijn. Het onderschrift is immers onzijdig, waardoor je er niet met 'die' naar kan verwijzen (of het moest om een meervoudsvorm gaan natuurlijk). Zoals u uw post schreef, verwijst 'die' naar 'medeforummer'. En medeforummers ophangen en inkaderen of daartoe oproepen is not done. Je haalt je daarmee de woede van autochtonen op je nek naar 't schijnt.

Laatst gewijzigd door Andy : 7 oktober 2010 om 20:54.
Oud 7 oktober 2010, 20:54   #4017
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Een subliminale boodschap. Geweldenaartje.
Quel esprit tordu ! Uw reactie zegt natuurlijk meer over u dan over mij.

Laatst gewijzigd door Sunny : 7 oktober 2010 om 20:56.
Oud 7 oktober 2010, 20:55   #4018
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Quel esprit tordu !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy
Voordat u nodeloos en vruchteloos begint te piekeren: Uw woord 'die' moet natuurlijk 'dat' zijn. Het onderschrift is immers onzijdig, waardoor je er niet met 'die' naar kan verwijzen (of het moest om een meervoudsvorm gaan natuurlijk). Zoals u uw post schreef, verwijst 'die' naar 'medeforummer'. En medeforummers ophangen en inkaderen of daartoe oproepen is not done. Je haalt je daarmee de woede van autochtonen op je nek naar 't schijnt.
Een verzorgd taalgebruik zou menig misverstand tussen ons voorkomen. De negeerlijst ook.
Oud 7 oktober 2010, 21:05   #4019
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Een verzorgd taalgebruik zou menig misverstand tussen ons voorkomen. De negeerlijst ook.
Ik heb nochtans de indruk dat u de boodschap zeer goed begrepen heeft. Anders zou u niet zo gepikeerd reageren.

Verder vind ik dialect een verrijking. Ik weet dat zelfverklaard weldenkend links daar anders over denkt, hetgeen dan weer op haar bescheten, selectieve bekrompenheid wijst. Steigeren om een taalfout, oh drama, hoe erg, de wereld vergaat, en daar tegenover het feit dat 15 hyena-troetels van het verrijkende type die een enkeling halfdood slaan minimaliseren tot een akkefietje. Wat zeg ik, een 'fait divers-tje' in correct pvda's.
Oud 7 oktober 2010, 21:13   #4020
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nochtans de indruk dat u de boodschap zeer goed begrepen heeft. Anders zou u niet zo gepikeerd reageren.
Het verbaast hokjesdenkers als u ongetwijfeld, maar de pvda laat mij koud. Als ik wil emotioneel verbonden wil zijn met een organisatie, dan werd ik wel voetbalsupporter.
Citaat:
Verder vind ik dialect een verrijking. Ik weet dat zelfverklaard weldenkend links daar anders over denkt, hetgeen dan weer op haar bescheten, selectieve bekrompenheid wijst. Steigeren om een taalfout, oh drama, hoe erg, de wereld vergaat, en daar tegenover het feit dat 15 hyena-troetels van het verrijkende type die een enkeling halfdood slaan minimaliseren tot een akkefietje. Wat zeg ik, een 'fait divers-tje' in correct pvda's.
Ook ik vind dialecten een verrijking. Maar datgene wat u neerschreef was natuurlijk geen dialect. Dat was een taalfout ten gevolge van een slordig en onzorgvuldig taalgebruik. Misschien zelfs van een onvermogen om... Ha neen, dat kan natuurlijk niet.

Ikzelf ken nog maar weinig mensen die een dialect spreken. Twee, hoogstens drie. Er zullen er ongetwijfeld veel meer zijn die de verschillende Kempische dialecten beheersen, maar ze zijn in ieder geval niet talrijk. Dat heeft verschillende oorzaken, maar geen daarvan heeft iets te maken met allochtonen. Op die allochtonen na dan die het Antwerps conserveren.

Laatst gewijzigd door Andy : 7 oktober 2010 om 21:14.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be