![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4001 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lang geleden dat ik nog eens een zinvolle bijdrage in dit topic tegenkwam.
Wie hier over armoede durft te klagen is de onbeschaamdheid zelve.
![]() |
![]() |
#4002 |
Banneling
|
![]() Het is niet makkelijk een succesvolle draad te runnen over zo een miserabilistisch onderwerp als armoede. De meeste armoededraden verzanden na een paar tiental reacties. King is er wel in geslaagd met zijn HVW- draad. Die werd uiteindelijk gesloten wegens teveel over en weer gescheld. En King verdween. Ik heb dat weten te vermijden. Maar alleen door een aantal trollen, schelders en seriële bully's geen praat meer te geven. En zelf ben ik er nog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4003 |
Minister-President
|
![]() Arm zijn in Belgie is borstvoeding geven omdat groeimelk te duur is, maar wel een smartphone kopen.
En dat is uit mijn nabije omgeving gegrepen. Ik heb daar geen compassie mee.
![]() |
#4004 |
Banneling
|
![]() Weinigen op dit forum hebben compassie met armen. Allemaal egoïsten. Gelukkig is de solidariteit in real life een heel stuk groter. En nog veel gelukkiger is dat die solidariteit geïnstitutionaliseerd is. Nog niet voldoende om de armoede uit te roeien. Er moet verder gevochten worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4005 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4006 |
Banneling
|
![]() Ik ben terug in deze draad. Maar niet meer om Echt arm zijn is... plus commentaar te beoefenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4007 |
Banneling
|
![]() Ik ben terug in deze draad. Maar niet meer om Echt arm zijn is... plus commentaar te beoefenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4008 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het meest sprekende beeld dat ik ooit in dit verband heb gehad was in Indonesië. We waren aan het rijden en in het midden van de jungle stond een armtierig hutje. In dat hutje een flatscreen die groter is als degeen die ik thuis heb staan. Overal in Indonesië zag je hetzelfde trouwens: mensen hadden met het geld van de Tsunami brommers gekocht maar waren verder wel dakloos. En daar heb ik dan weer geen compassie mee. Aan de ondernemende mensen die vochten om te overleven gaf ik dan weer met plezier het dubbele van de vraagprijs. Het was duidelijk dat de streek geld nodig had. En datzelfde fenomeen zie je hier ook. Mensen die van een uitkering leven kopen spullen die ze niet absoluut nodig hebben en niet kunnen betalen (toch niet op het eind van de maand).
![]() |
![]() |
#4009 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4010 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4011 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4012 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4013 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Arm zijn is naar de voedselhulp gaan omdat je kinderen anders geen eten hebben. Maar gisteren gezien in een hoofdstad. Mensen kwamen voor hun voedselpakket met...Mercedes,BMW en Audi. Stonden buiten te telefoneren met hun Iphone's. Ik heb geen Mecedes of BMW of Audi of Iphone maar wel eten op de tafel zonder voedselpakket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4014 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik nu doe, is uw gedrag bekritiseren. Ik ben u niet aan het pesten; noch ben ik aan het schelden. U klaagt maar door, bericht na bericht; niet weinig richting mensen die werken om u te onderhouden. U doet er dus goed aan minzaam te zijn en op zijn minst een beetje dankbaarheid te tonen. Het zal van u een ander mens maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4015 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk maar eens wat de op de arbeidsmarkt kansloze Bembem hier over zich heen krijgt aan beledigingen. Dat de draad van King gesloten is wegens een overdosis gescheld, is een simpel feit waarmee de sluiting van de draad door de Mod ook zo gemotiveerd werd . Klagen? Het is meer dat getuigen over langdurige armoede automatisch vereenzelvigd word met miserabilisme en dus met geklaag. In welke draad je dan ook komt, ze beginnen over je werkloosheid en behandelen je als hangmatter. Ik was eens sterk aanwezig in een draad over het heffen van een vetbelasting in Denemarken geloof ik. Draad van Cooky monster, vier jaar geleden of zo. . Stingray begon mijn voortdurend aan te vallen als werkloze en hangmatter. Als dat geen off topic is. . De pesterijen werden niet verwijderd. Toen ik lik op stuk gaf, legde Pontifex mij het zwijgen op. Ik verliet de draad. En ik gaf Stingray nooit meer praat. Misschien kan ik eens een draadje voor jou openen waar ik de pesterijen en beledigingen die blijven staan eens oplijst sinds ik teruggekomen ben op 25 mei 2015. Dat soort draden is nooit een lang leven beschoren.. Jij vereenzelvigt uitkeringstrekkers automatisch en generiek met profiteurs, las ik al eerder van jouw hand. Dat zegt ook al genoeg. Mijn bedoeling met die quote van mij was meer het succes van deze draad in de verf te zetten. Maar misschien zijn zo'n lange armoededraden niets voor jou, beperk je dan tot de kleintjes. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 juni 2015 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4016 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 4 juni 2015 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4017 | |
Banneling
|
![]() @De Vere: Nog een voorbeeldje
Citaat:
Ik heb al gauw begrepen dat je niet op je strepen moet gaan staan in autobiografische getuigenisdraden als je je blootgeeft als uitkeringstrekker of arme. Het is bijna vanzelfsprekend dat je dan beschimpt wordt. Ik heb dan ook de juiste beslissing genomen door in plaats van de seriële pesters van antwoord te dienen, ze geen praat meer te geven. Als deelnemer in andere draden moeten ze je echter met rust laten met dergelijke beschimpingen, die zijn daar off topic. Dat een mod daar niet knipt, of enkel mijn reactie knipt, en mij het zwijgen oplegt, is niet correct. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4018 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hamac is hangmat in het Spaans. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4019 |
Banneling
|
![]() @ De Vere: Dat van Supe®staaf zijn kettingkritische opmerkingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4020 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |