Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2006, 02:24   #4001
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Besluit Israël baart Nederland 'grote zorg'

DEN HAAG - Het besluit van Israël om het grondoffensief in Libanon uit te breiden, is een bron van 'grote zorg' voor Nederland, onder meer vanwege de gevolgen die de beslissing kan hebben voor de humanitaire situatie in Libanon. Dat zei de woordvoerder van minister Bernard Bot van Buitenlandse Zaken woensdag in een reactie op het bekend worden van het besluit.

Nederland roept Israël op tot de grootst mogelijke terughoudendheid en benadrukt dat de uitbreiding van de gewelddadigheden niet zullen bijdragen tot een snelle aanvaarding van de VN-resolutie.

De Telegraaf, wo 9 aug 2006
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 03:23   #4002
D.Nibelung
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Bij mij is het de 2de maal dat het gebeurd. Goede nacht, longhorn !
Een goed punt! Israel heeft namelijk ontelbare verdragen geschonden, en in feite ongetelde burgers vermoord sinds het zich daar ooit vestigde.

Het front heeft nu eindelijk een duidelijke wending genomen."Het Westen" met hun democratische machten heeft nu gekozen voor Isreal, want zij "zijn de enige westerse macht in de regio die ingrijpt" (VRT, 19u)
Nochtans zijn zij ook de enigen die ooit alle buurlanden hebben aangevallen zonder remming van hun partner, de UN.

Ik hoop dat Israel snel ontruimt wordt, zodat een bommetje van formaat kan vallen, en deze besneden opportunisten eens voelen hoe dat gaat.

Ik sta mijn versje toe.

Laatst gewijzigd door D.Nibelung : 10 augustus 2006 om 03:32.
D.Nibelung is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 06:02   #4003
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb een potentiele oplossing voor Zuid Libanon. En voornamelijk de raket dreiging vanuit die gebieden.

Korte afstandsraket kanonnen, zoals de Goalkeeper of Phalanx hebben een "beschermingszone" van +/-1500 meter. Elk Israëlische stad , dorp of gemeente krijgt langs de noordgrens een paar van die peperdure krengen op koste van de Pro hezbolladioten.

Dan mag Hezbollah de ouwe rommel van Iran blijven schieten. De kans dat er dan nog Israëlische slachtoffers vallen door Katyushas is klein.

Indien het toch nog zou gebeuren, komt de rekening weer terecht bij hezbollah en aanhang. Tot nader order, de broodheren van die bende tuig en bereidwillige naties waar ze kunnen gedijen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 06:44   #4004
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat mijn antwoord zeer duidelijk is geweest.
Neen.

Je antwoord is helemaal niet duidelijk. Daarom herhaal ik nog even de vraag (voor de zesde keer nu al). Ik hoop op een klein beetje goede wil van jou zijde.

Oorspronkelijke vraag:
Hoe zou jij iemand bestrijden die je ondergang gezworen heeft Bij God en al wat hij liefheeft. Niet alleen jij, maar ook je familie. Niet alleen je familie, maar gans je soort, je volk, je ras zoals ze dat daar noemen. En dit niet door één iemand maar door een heuse organisatie.

Wat zou jij doen, goed wetende, dat je sterker bent?

En begin nu weer niet over wat anders hé?!

Paulus.

Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 07:56   #4005
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze muis Chipie beweert wel dat zij onpartijdig is maar waarom schreef zij dan: 'Sommigen zitten ongeduldig te wachten op een moslimrijk...'
En waarom is dat niet onpartijdig? Dat is toch gewoon een nuchtere vaststelling of niet?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 08:00   #4006
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, maar het forum was om één of andere reden totaal geblokkeerd en uiteindelijk kwam mijn bericht 10 x te voorschijn.
Dat is begrijpelijk... U had het ook zot gepapt met uw berichtjes...
Oud 10 augustus 2006, 08:00   #4007
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
En waarom is dat niet onpartijdig? Dat is toch gewoon een nuchtere vaststelling of niet?
Ewel, ik moest direct hetzelfde denken.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 08:38   #4008
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Shebaa-farms is grongebied van Syrë bezet door Israel. Dit is door de VN erkend. En de zogenaamde wraak op twee soldaten is wel een beetje simplistisch. Niet vergeten dat er ook soldaten werden vermoord en er rakketten op Israel werden afgevuurd.( op burgerdoelwitten)
En syrië steunt Hezbollah niet, heeft zelfs met andere landen op een samenkomst van de Arabische Liga zich uitgesproken tegen Hezbollah. Het is Iran dat Hezbollah steunt en dicteert.
A. Die erkenning door de VN is irrelevant. Het is alsof de VS zijn goedkeuring zou geven indien de UK (de 53-ste staat van de VS) de FarOer-eilanden zou gaan bezetten

B. Soldaten in actie kunnen niet worden ontvoerd, soldaten worden gevangen genomen, burgers kunnen worden ontvoerd.
Oud 10 augustus 2006, 08:39   #4009
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Nogmaals: niet vergeten dat de twee soldaten niet ontvoerd werden op Israëlische bodem maar in de Shebaa-farms, wat bezet gebied is. Je kan niet verwachten dat vrede komt zolang de bezetting voortduurt.
Soldaten in actie worden gevangen genomen en NIET ontvoerd!

Laatst gewijzigd door Gun : 10 augustus 2006 om 08:46.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 08:51   #4010
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Soldaten in actie worden gevangen genomen en NIET ontvoerd!
Soldaten in actie kunnen niet worden gedood of vermoord.. Die sneuvelen...
Oud 10 augustus 2006, 09:01   #4011
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Soldaten in actie kunnen niet worden gedood of vermoord.. Die sneuvelen...
De term 'ontvoerd' speelt veel meer in op de emotie van de burger dan 'gevangen genomen' ze weten hun communicatie goed uit te kiezen ... en jij bent één van de velen die er in is gelopen ...

Laatst gewijzigd door Gun : 10 augustus 2006 om 09:03.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 10:01   #4012
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier en daar zijn er gelukkig ook nog 'grappige' berichten over de oorlog in Libanon te lezen...

Zo wil de bekende Noorse kinderboekenschrijver Jostein Gaarder geen commentaar meer geven op het conflict in het Midden-Oosten na de kritiek die hij over zich heen kreeg voor zijn als provocerend ervaren tekst over Israël. Gaarder schreef dat ,,Israël met zijn scrupuleuze oorlogskunst en zijn weerzinwekkende wapens zijn eigen legitimiteit op een gruwelijke manier heeft vermoord.''

Intellectuele en politieke personen uit joodse kringen verweten hem, zoals dat de gewoonte is, onmiddellijk 'antisemitisme' en vergeleken zijn tekst met Mein Kampf van Adolf Hitler.

De Noorse minister van Buitenlandse Zaken, Jonas Gahr Stre, noemde de tekst van Gaarder ,,onacceptabel en verontrustend'' omdat in de tekst Israël het 'recht op bescherming door een VN-resolutie wordt ontnomen'.

Het 'recht op zelfverdediging', het 'recht op bescherming door een VN-resolutie'...
Je moet het maar klaarspelen terwijl je bij een ontvoering van 3 soldaten meer dan 1.000 doden maakt en 900.000 mensen op de vlucht jaagt !
Inderdaad, je moet het maar doen .....
Het slachtoffer spelen terwijl je al decennia de dader bent.
Hieronder een stukje over water. Water, iets wat iedereen dagelijks nodig heeft om te drinken, zich te wassen, te kuisen, te koken enz.....

Israel's citizens, like those of developed countries worldwide, benefit year-round from unlimited running water to meet their household needs. On the other hand, hundreds of thousands of Palestinians suffer from a severe water shortage throughout the summer. This shortage of water affects every function that water plays in human life: drinking, bathing, cleaning, and watering of crops and animals.

The shortage drastically affects the residents' health and economic well-being. The shortage of drinking water can cause dehydration and the inability to maintain proper hygiene and thus lead to illness. Failure to water crops and animals affects the livelihood of the residents. The water shortage violates the basic human rights of Palestinian residents of the Occupied Territories such as the right to health, to adequate housing, to equality, and to benefit from their natural resources. This harm results from Israeli policy, in effect since 1967, based on an unfair division of resources shared by Israel and the Palestinians.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 10:18   #4013
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dit zou ik niet gezegd willen hebben. In feite pakken de Israëli's het probleem nog zachtjes aan, als ik lees wat jij zou doen.

Ik begrijp dan ook niet dat je zo hen zo hard veroordeelt.

Paulus.
Wilt u dat ze het nog wat ruiger spelen Paulus ?
Nou dat gaan ze doen met hun grondtroepen en hun etnische zuivering ten zuiden van de Litani. Benieuwd hoeveel vermoede Hezbollah militanten ze daar vroegtijdig naar Allah gaan sturen en op welke manier.
Maar ja, die zijn gebleven en niet gevlucht, dus zullen het wel vijanden zijn die moeten verwijderd worden.
Oud 10 augustus 2006, 10:22   #4014
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Het zou kunnen dat de ontvoering van 2 soldaten de spreekwoordelijke druppel was die de emmer deed overlopen. Er lijkt toch 6 jaar lang niet onaanzienlijk geduld tussen te zitten.
De druppel van wie ?
Van het verzet tegen de onophoudelijke schending van de mensenrechten door Israël in de Palestijnse gebieden ?
Oud 10 augustus 2006, 10:37   #4015
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
De druppel van wie ?
Van het verzet tegen de onophoudelijke schending van de mensenrechten door Israël in de Palestijnse gebieden ?
misschien waren de aanvallen van hezbollah en hamas wel het gevolg van deze "druppel" (21 palestijnse doden, waaronder ten minste 3 kinderen in de 16 dagen voorafgaand aan de ontvoering door hamas):

9 juni: israël beschiet het Beit Lahiya strand, waarbij 9 palestijnen omkomen

13 juni: israël doodt 9 voorbijgangers bij een poging om een militant uit te schakelen.

20 juni: israël vuurt een raket af op een verdachte hamas-militant (hoe weten ze dat eigenlijk elke keer? ik dacht dat er geen israëli's meer waren in de gazastrook) en doden daarbij 3 kinderen.

25 juni: hamasmilitanten ontvoeren een israëlische soldaat en doden er twee andere.

27 juni: israël "antwoordt" door troepen, tanks, raketten en vliegtuigen de gazastrook in te sturen, waardoor intussen een 170-tal palestijnen omkwamen.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 10:42   #4016
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
misschien waren de aanvallen van hezbollah en hamas wel het gevolg van deze "druppel" (21 palestijnse doden, waaronder ten minste 3 kinderen in de 16 dagen voorafgaand aan de ontvoering door hamas):

9 juni: israël beschiet het Beit Lahiya strand, waarbij 9 palestijnen omkomen

13 juni: israël doodt 9 voorbijgangers bij een poging om een militant uit te schakelen.

20 juni: israël vuurt een raket af op een verdachte hamas-militant (hoe weten ze dat eigenlijk elke keer? ik dacht dat er geen israëli's meer waren in de gazastrook) en doden daarbij 3 kinderen.

25 juni: hamasmilitanten ontvoeren een israëlische soldaat en doden er twee andere.

27 juni: israël "antwoordt" door troepen, tanks, raketten en vliegtuigen de gazastrook in te sturen, waardoor intussen een 170-tal palestijnen omkwamen.
Israël deed dat allemaal zonder enige reden?

Tja, dan zijn het misdaden...

Of probeert U informatie achter te houden?
Oud 10 augustus 2006, 11:01   #4017
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard grot blijdschap

Citaat:
Besluit Israël baart Nederland 'grote zorg'

DEN HAAG - Het besluit van Israël om het grondoffensief in Libanon uit te breiden, is een bron van 'grote zorg' voor Nederland, onder meer vanwege de gevolgen die de beslissing kan hebben voor de humanitaire situatie in Libanon. Dat zei de woordvoerder van minister Bernard Bot van Buitenlandse Zaken woensdag in een reactie op het bekend worden van het besluit.

Nederland roept Israël op tot de grootst mogelijke terughoudendheid en benadrukt dat de uitbreiding van de gewelddadigheden niet zullen bijdragen tot een snelle aanvaarding van de VN-resolutie.

De Telegraaf, wo 9 aug 2006
Voor mij is het een bron van grote blijdschap;Met luchtaanvallen alleen kunt ge uw doel niet bereiken;Een grootscheeps grondoffensief is ook nodig om hezbollah echt uit zuidlibanon weg te krijgen.Eindelijk beseft de istaelischge regering dat.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 11:06   #4018
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zal toch wel begrepen hebben dat dit enigszins ironisch was bedoeld, hoop ik.

Ik zie echter wel bepaalde overéénkomsten tussen de manier waarop Israël Palestijnse en Libanese burgers vermoordt (en terroriseert) en de manier waarop de nazi's bijvoorbeeld de Joden terroriseerde en vermoordde (alhoewel zij daarbij nog veel groffer te werk gingen).

Als er door partizanen een verzetsdaad werd gepleegd waarbij een paar Duitse soldaten omkwamen, nam de SS soms wraak door een heel dorp plat te branden. De inwoners ervan werden gefusillieerd

Ik heb ook gemerkt dat er een paar extreem-rechtse wapenfreaks op dit forum zitten die vinden dat Israël nog veel gewelddadiger moet optreden.

Een paar van die wapenfreaks vindt men op de thread 'te lichte pantserwagens'.

In bepaalde omstandigheden kan het doden van gijzelaars een optie zijn in een gebied waar de inwoners u alleen kunnen haten en alleen doodsangst een afschrikkend effect kan hebben.Israel dooet deze dingen in ieder geval niet en daar is ook geen noodzaak toe.
Oud 10 augustus 2006, 11:08   #4019
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als de Hesbollah zweert bij Allah en al wat hun lief is, de Israëlische staat te willen vernietigen, dan kan ik Israël ergen wel begrijpen. Zeker als de Hesbollah de zesjarige gewapende vrede verbreekt, nadat zij van het zuiden van Libanon een heus legerkamp heeft gemaakt.

Israël voert geen oorlog uit wraak, maar uit zelfverdediging. Duizend doden is echt niet veel hoor. Het zijn er duizend teveel, dat is waar, maar in een oorlogssituatie, is dit belachelijk weinig. Zeker als je weet dat Israël over bommen beschikt, waarvan eentje al genoeg is om gans Beiroet van de kaart te vegen.

De Israëlische bezetting van de Shebaa-farms was wettelijk geregeld in een vredesakoord dat het zes jaar volgehouden heeft. Beide partijen waren akkoord. Ondertekent en al.
Na zes jaar plotseling beweren, dat je daar eigenlijk niet mee akkoord gaat en dat kenbaar te maken door rakketten af te schieten, vind ik een beetje onder de gordel. En dan nog net op het moment dat er Israëlische soldaten gevangen genomen worden in de Gazastrook, waarop Israël heftig reageert, ook Israëlische militairen gevangen nemen, is toch wel een beetje uitlokken vind ik.

Syrië steunt de Hesbollah niet, maar ze is tegen Libanon. Een beetje als de vriend van mijn vijand is ook mijn vijand, meer niet.

Paulus.
Wat ik onder de gordel vind is een electriciteitscentrale bombarderen als vergelding op de ontvoering van 1 soldaat. Is Libanon binnenvallen en bezetten voor de ontvoering van 2 soldaten.
Houdt u ook rekening met de jarenlange onderdrukking van het Palestijnse volk ?
Maar misschien weet u dat niet, of wilt u het niet weten .........

http://www.btselem.org/english/Freedom_of_Movement

Deze site komt van het Israëlische verzet tegen deze mensonwaardige toestanden. Universitairen, geleerden, journalisten die ijveren voor meer mensenrechten in de bezette gebieden en voor meer welvaart bij de 'residents', versta de Palestijnse bevolking.
Oud 10 augustus 2006, 11:10   #4020
john bell hood
Banneling

Standaard grove onzin

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Inderdaad: Shebaa-farms is door Israël bezet gebied. Dat is al een duidelijke voedingsbodem voor de huidige oorlog. Wat die raketten betreft, vergeet je wel even dat die er grootschalige beschietingen er slechts kwamen na de Israëlische invasie van Libanon. Dat Syrië Hezbollah niet steunt klopt niet. Hezbollah wordt gesteund door Syrië én Iran.
Over die shebaa farms bestaat er betwisting en is in ieder geval niet de reden voor de oorlog.In 2000 heeft israel zich treruggetrokken omdat overeengekomen was dat hezbollah uit zuidlibabon zou ontwapenen en dat is niet gebeurd.at is de reden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be