Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2011, 15:23   #4021
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
En zo kunnen we nog een tijdje rond de pot draaien.

Het is voor de zomer.

Bedankt dus.
dan kan je ervaringen uitwisselen met Erika Van Tielen http://www.she.be/celebrities/aid102...zwanger-2.aspx

Oud 2 maart 2011, 15:44   #4022
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
proficiat!
Bedankt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dan kan je ervaringen uitwisselen met Erika Van Tielen http://www.she.be/celebrities/aid102...zwanger-2.aspx

Allez, ook proficiat natuurlijk!
Ze laat er wel geen gras over groeien, Erika, zo vlug een kindje.
Oud 5 maart 2011, 02:26   #4023
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zo kunnen we nog een tijdje rond de pot draaien.

Het is voor de zomer.
Van harte gefeliciteerd! Ga je voor een koningskoppel?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 09:21   #4024
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Van harte gefeliciteerd!
Bedankt!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ga je voor een koningskoppel?
Die beslissing is enkele maanden geleden al genomen door één vinnig celletje, die net sneller zwom dan zijn miljoenen concurrentjes.
Een koningskoppel zou leuk zijn, natuurlijk, maar met een tweede prinses zullen we even blij zijn.
Oud 5 maart 2011, 15:46   #4025
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen.
NA.
En nu?

Citaat:
Bij mijn investeringen kijk ik niet echt naar het "groene", meer naar het "duurzame", ttz bedrijven die een toekomst lijken te hebben. Voor een deel zal dat wel overlappen, denk ik.

Citaat:
Onze levensstijl is naar Belgische normen niet bepaald extravagant, dus veel ben ik niet bereid daar van af te doen.
Maar naar internationale normen nog steeds enorm... en naar de optimale normen zeker veel te hoog. Let op ik denk zoals U maar ik vraag me meer en meer af of dat genoeg is. We willen wel "groen" denken zolang we niet fundamenteel iets moeten veranderen (ik wil ook nog eens naar Spanje vliegen en investeren in die hard bedrijven zoals ARCELOR). Zijn we niet een beetje zoals China die zegt ik wil wel groen denken maar het mag me toch geen zeer doen?
Citaat:
Klinkt toch een beetje als BS, hoor.
Het is niet zo dat China aan haar groei in een vacuum is begonnen. Ze profiteren mee van 200 jaar industriële revolutie in het Westen.
Bovendien zie ik niet in welk fundamenteel voordeel China er aan heeft om fouten uit het verleden te herhalen.
Het lijkt me een soort nepargument om in onderhandelingen te gebruiken.
De bedenking die ik maak is of we er op onze manier gaan geraken. We zullen veel doen; als je met de fiets kan de fiets nemen en niet de auto, als het even kan het water wat minder laten lopen en als het kan zonder het licht aan te zetten dit ook niet doen. Maar au fond... veranderen we niet zo veel. enfin dus een concrete vraag; denk je dat we er zullen geraken op deze manier?
Citaat:
Een eerste gemakkelijke maatregel zou kunnen zijn hoge accijnzen op benzine/diesel op EU-niveau vast te leggen.
Europa lijkt me inderdaad al een uitgangspunt maar dan zullen we weer botsen met de individuele landen.
Hoe kijk jij naar Europa? Hoe meer hoe liever? wie mag er nog bij? Wie moet er op termijn nog bij? Hoe strenger hoe beter (wie niet mee wil eruit)? wie moet er uit voor U? Moet er geen Europese democratie ontstaan opdat het een kans op slagen heeft? Of denk je dat het best is zo weinig mogelijk democratie te hebben op dat niveau? Moeten er meer middelen naar Europa (is afgewezen; omdat GB niet verstond dat er meer middelen naar een hoger niveau moest terwijl zij moesten sparen)?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2011, 08:17   #4026
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
En nu?
Nog steeds niet.
Citaat:
Citaat:
Bij mijn investeringen kijk ik niet echt naar het "groene", meer naar het "duurzame", ttz bedrijven die een toekomst lijken te hebben. Voor een deel zal dat wel overlappen, denk ik.
Wat daar grappig aan is ontgaat me. Uiteraard vergis ik me soms in mijn inschatting over een bedrijf of een sector, maar al bij al kan ik niet klagen over de evolutie van onze portefeuille sinds 2007. Daar spreiding mijn hoofdaxioma is zitten we natuurlijk wel met beter en minder goed (of slecht ) presterende activa.
Citaat:
Maar naar internationale normen nog steeds enorm... en naar de optimale normen zeker veel te hoog. Let op ik denk zoals U maar ik vraag me meer en meer af of dat genoeg is. We willen wel "groen" denken zolang we niet fundamenteel iets moeten veranderen (ik wil ook nog eens naar Spanje vliegen en investeren in die hard bedrijven zoals ARCELOR). Zijn we niet een beetje zoals China die zegt ik wil wel groen denken maar het mag me toch geen zeer doen?
Tja, ik wil niet de moeder Theresa uithangen, hoor.
We leven hier in één van de welvarendste landen van de wereld, met degelijk onderwijs, degelijke gezondheidsvoorzieningen, redelijk veilige steden, een bijna obscene keuze aan consumptiemiddelen, enz ...
Ik hoop dat we verder dat positieve kunnen uitbouwen en onderhouden, en dat ook mijn kinderen en kleinkinderen in een welvarend land zullen mogen leven.
Citaat:
De bedenking die ik maak is of we er op onze manier gaan geraken. We zullen veel doen; als je met de fiets kan de fiets nemen en niet de auto, als het even kan het water wat minder laten lopen en als het kan zonder het licht aan te zetten dit ook niet doen. Maar au fond... veranderen we niet zo veel. enfin dus een concrete vraag; denk je dat we er zullen geraken op deze manier?
We zullen er geraken als we ons energiegebruik aanpakken, onze olieverslaving zeg maar (ja, dat is mijn stokpaardje ).
Men extrapoleert te vaak huidige tendenzen om zo doemscenario's te verkopen. Als we meer en meer "duurzaam" denken, geraken we er wel, denk (hoop) ik.
Citaat:
Europa lijkt me inderdaad al een uitgangspunt maar dan zullen we weer botsen met de individuele landen.
Hoe kijk jij naar Europa? Hoe meer hoe liever? wie mag er nog bij? Wie moet er op termijn nog bij? Hoe strenger hoe beter (wie niet mee wil eruit)? wie moet er uit voor U? Moet er geen Europese democratie ontstaan opdat het een kans op slagen heeft? Of denk je dat het best is zo weinig mogelijk democratie te hebben op dat niveau? Moeten er meer middelen naar Europa (is afgewezen; omdat GB niet verstond dat er meer middelen naar een hoger niveau moest terwijl zij moesten sparen)?
De linkse en rechtse populisten blaffen graag tegen Europa, maar ik hoop dat deze karavaan rustig verder trekt (weer een aantal vriendjes bij op dit forum, se!).
We doen het nu al 66 jaar zonder onderlinge oorlogen, dat op zich is al veel waard.
Grote economische en sociale problemen kan men enkel gezamenlijk aanpakken, voor mij mag er gerust "meer" Europa komen.
Dat men dat Europa dan democratischer moet maken is evident, een EP met meer verantwoordelijkheden lijkt me dus aangewezen.

Voorlopig zou ik geen nieuwe leden aanvaarden, omdat we nog geen goed functionerend systeem hebben met de 27.
Op langer termijn zouden de landen uit Oost-Europa er ook bij kunnen (Servië, Belarus, Oekraïne, ...), als ze dat wensen natuurlijk.
Van Turkije vind ik op even dagen dat het erbij mag, en op oneven dagen van niet.

Laatst gewijzigd door Firestone : 7 maart 2011 om 08:18.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2011, 08:29   #4027
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog steeds niet.
Wat daar grappig aan is ontgaat me. Uiteraard vergis ik me soms in mijn inschatting over een bedrijf of een sector, maar al bij al kan ik niet klagen over de evolutie van onze portefeuille sinds 2007. Daar spreiding mijn hoofdaxioma is zitten we natuurlijk wel met beter en minder goed (of slecht ) presterende activa.
We leven hier in één van de welvarendste landen van de wereld, met degelijk onderwijs, degelijke gezondheidsvoorzieningen, redelijk veilige steden, een bijna obscene keuze aan consumptiemiddelen, enz ...
Ik hoop dat we verder dat positieve kunnen uitbouwen en onderhouden, en dat ook mijn kinderen en kleinkinderen in een welvarend land zullen mogen leven.
We zullen er geraken als we ons energiegebruik aanpakken, onze olieverslaving zeg maar (ja, dat is mijn stokpaardje ).
Men extrapoleert te vaak huidige tendenzen om zo doemscenario's te verkopen. Als we meer en meer "duurzaam" denken, geraken we er wel, denk (hoop) ik.De linkse en rechtse populisten blaffen graag tegen Europa, maar ik hoop dat deze karavaan rustig verder trekt (weer een aantal vriendjes bij op dit forum, se!).
We doen het nu al 66 jaar zonder onderlinge oorlogen, dat op zich is al veel waard.
Grote economische en sociale problemen kan men enkel gezamenlijk aanpakken, voor mij mag er gerust "meer" Europa komen.
Dat men dat Europa dan democratischer moet maken is evident, een EP met meer verantwoordelijkheden lijkt me dus aangewezen.

Voorlopig zou ik geen nieuwe leden aanvaarden, omdat we nog geen goed functionerend systeem hebben met de 27.
Op langer termijn zouden de landen uit Oost-Europa er ook bij kunnen (Servië, Belarus, Oekraïne, ...), als ze dat wensen natuurlijk.
Van Turkije vind ik op even dagen dat het erbij mag, en op oneven dagen van niet.
kocht je al steenkool ? plan je daarin te beleggen ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2011, 08:29   #4028
Anna List
Banneling

Standaard

oops sorry,

goeiemorgen ook
en hoe was je weekend ? ook zo genoten van een stralende zon ?
Oud 7 maart 2011, 09:13   #4029
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kocht je al steenkool ? plan je daarin te beleggen ?
Neen en neen.
Oud 7 maart 2011, 09:14   #4030
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
oops sorry,

goeiemorgen ook
en hoe was je weekend ? ook zo genoten van een stralende zon ?
Goeiemorgen.

We hadden een zalig rustig en zonnig weekend.
Oud 9 maart 2011, 08:28   #4031
Anna List
Banneling

Standaard

goeiemorgen Fire

wordt het een drukke dag voor je ?
bokes bij voor vanmiddag ?
Oud 9 maart 2011, 09:20   #4032
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
goeiemorgen Fire
Goeiemorgen.

Citaat:
wordt het een drukke dag voor je ?
Ja.
We zitten nu in de aanloop naar Basel (vertrek op 21 maart ), en dat is al in normale tijden de drukste periode van het jaar.
Dit jaar verlopen door "omstandigheden" de logistieke voorbereidingen nog chaotischer dan gewoonlijk.
Deze ...
Citaat:
2 kan ik er niets aan doen ? ? --> stop met zagen en be happy, je kan er toch niks aan doen
... wijsheid indachtig maak ik me daar niet te druk om, maar sommige collega's lopen hier echt wel als hysterische hanen en kiekes rond.

Ik heb ook de website grondig aangepast en iPad-vriendelijk gemaakt, en nu komt dus de realtime test. Dat is dan weer een spannend iets (voor mij tenminste).

Enfin, ik snaak naar 1 april!
Citaat:
bokes bij voor vanmiddag ?
Ja.
Geen inspiratie vanmorgen, dus maar smeerkaas uit de koelkast gehaald.
Oud 9 maart 2011, 09:25   #4033
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Goeiemorgen.

Ja.
We zitten nu in de aanloop naar Basel (vertrek op 21 maart ), en dat is al in normale tijden de drukste periode van het jaar.
Dit jaar verlopen door "omstandigheden" de logistieke voorbereidingen nog chaotischer dan gewoonlijk.
Deze ...

... wijsheid indachtig maak ik me daar niet te druk om, maar sommige collega's lopen hier echt wel als hysterische hanen en kiekes rond.

Ik heb ook de website grondig aangepast en iPad-vriendelijk gemaakt, en nu komt dus de realtime test. Dat is dan weer een spannend iets (voor mij tenminste).

Enfin, ik snaak naar 1 april!
Ja.
Geen inspiratie vanmorgen, dus maar smeerkaas uit de koelkast gehaald.
vlieg er nog maar eens goed in dan ! enjoy !

wat denk je van een terraske in de zon ergens in april ?
Oud 9 maart 2011, 09:37   #4034
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vlieg er nog maar eens goed in dan ! enjoy !
Zal ik doen, de leuke delen "enjoyen" en de rest met (al dan niet geveinsde) innerlijke rust negeren.

Citaat:
wat denk je van een terraske in de zon ergens in april ?
Als het weer het toelaat zal ik dat zeker doen.
Oud 11 maart 2011, 16:21   #4035
largo_w

Standaard

Citaat:
Nog steeds niet.
Nu?
Indien niet ga je het ooit doen?
Citaat:
Wat daar grappig aan is ontgaat me.
Niet onmiddellijk wat ik zou noemen "duurzaam"...
Citaat:
Ja maar mijn vraag ging niet over welvaart... zelf heb ik ook een quasi blind geloof in de vrije markt maar dat ene issue zie ik gewoon minder en minder 'natuurlijk' goed komen. Ik weet het niet... het zal economisch enkel goed komen als de externaliteiten (vervuiling) ook betaald worden en juist dat zie ik nooit gebeuren.
Citaat:
Dat zie ik nu wel goedkomen... je ziet al een positieve evolutie nu eenmaal de prijzen stijgen... en dat die zullen blijven stijgen op lange termijn dat ligt toch vast. Olieverslavingen of niet... dat kot wel goed.
Citaat:
Men extrapoleert te vaak huidige tendenzen om zo doemscenario's te verkopen.
Klopt zeker. Is ook menselijk denk ik... en als je het niet doet luistert er toch geen kat. Dat laat niet weg dat zelf delen van de doemscenario's rampzalig zullen zijn...
Citaat:
Als we meer en meer "duurzaam" denken, geraken we er wel, denk (hoop) ik.De linkse en rechtse populisten blaffen graag tegen Europa, maar ik hoop dat deze karavaan rustig verder trekt (weer een aantal vriendjes bij op dit forum, se!).
:thumsup: of zoals we wel vaker doen op dit forum "2"
Citaat:
We hadden nog geen functionerend systeem voorheen ook niet... en toch deden we het... en toch blijkt dat nu zo slecht nog niet te lopen.
Citaat:
Dus streven naar een Europa met "zoveel mogelijk"...

Heb je familie in Japan?

Wat zou jij doen al NU plots zo een aardbeving zou plaatsvinden hier?
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 12 maart 2011, 09:26   #4036
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu?
Nog altijd niet.
Citaat:
Indien niet ga je het ooit doen?
Kopen wellicht niet. Lezen misschien wel: God heeft bibliotheken uitgevonden met een reden.
Citaat:
Niet onmiddellijk wat ik zou noemen "duurzaam"...
Ik volg niet helemaal, maar een bedrijf met toekomst zal imho het duurzame in haar activiteiten moeten inbouwen.
Citaat:
Ja maar mijn vraag ging niet over welvaart... zelf heb ik ook een quasi blind geloof in de vrije markt maar dat ene issue zie ik gewoon minder en minder 'natuurlijk' goed komen. Ik weet het niet... het zal economisch enkel goed komen als de externaliteiten (vervuiling) ook betaald worden en juist dat zie ik nooit gebeuren.
Dogmatisch voor of tegen de vrije markt zijn is zo 20-eeuws.
De staten en/of de EU moeten de markt laten spelen, maar zonder naïviteit. Bedrijven streven winst na, en daar is niks mee, integendeel. Als de vrije markt de milieuaspecten niet aanpakt (wat ik inderdaad geloof), dan heb ik geen enkel probleem met staatsinterventie, bijvoorbeeld met hoge accijnzen op energie en strenge bestraffing van vervuiling.
Citaat:
Dat zie ik nu wel goedkomen... je ziet al een positieve evolutie nu eenmaal de prijzen stijgen... en dat die zullen blijven stijgen op lange termijn dat ligt toch vast. Olieverslavingen of niet... dat kot wel goed.
Het komt goed als de overheden de moed hebben de energie serieus te belasten. Anders komen de hoge prijzen voornamelijk ten goede van oliepotentaten. Ik maakte men heel boos onlangs toen sommigen een negatief kliksysteem voorstelden omdat de petroleumprijzen weer stijgen. D�*t zou waarlijk waanzin zijn.
Citaat:
We hadden nog geen functionerend systeem voorheen ook niet... en toch deden we het... en toch blijkt dat nu zo slecht nog niet te lopen.
Alles kan beter, en democratisch gezien zit het niet goed.
Ze hadden voor de toetreding van de 10 (toen we toch ook al met 15 zaten) een degelijk systeem annex grondwet moeten uitwerken en per referenda laten goedkeuren.
Maar soit, het is zoals het is, en een ramp is het niet.
Citaat:
Dus streven naar een Europa met "zoveel mogelijk"...
Neen, maar de landen in de onmiddellijke periferie horen er best bij. We hebben weinig belang aan "failed states" aan onze grenzen, en door ze lid te maken van de EU is de kans dat dat gebeurt veel kleiner.
Citaat:
Heb je familie in Japan?
Neen.
Citaat:
Wat zou jij doen al NU plots zo een aardbeving zou plaatsvinden hier?
Panikeren wellicht, mijn dochter proberen te beschermen, als een bange wezel onder een tafel kruipen, ...
Japanners krijgen blijkbaar training in hoe ze moeten reageren. Of dat effectief iets uithaalt weet ik niet, dat zullen we de komende dagen wel vernemen.
Het is in elk geval een angstwekkend iets, zo'n aardbeving (duh).
Oud 12 maart 2011, 11:24   #4037
largo_w

Standaard

Citaat:

Ik volg niet helemaal, maar een bedrijf met toekomst zal imho het duurzame in haar activiteiten moeten inbouwen.
Duurzame bedrijven zijn eigenlijk maatschappelijk verantwoorde bedrijven. Heeft volgens mij weinig te maken met bedrijven met een toekomst. Een Chinees kolenbedrijf is in Uw definitie een duurzaam bedrijf waarin je waarschijnlijk zou investeren in mijn definitie is dat niet direct een duurzaam bedrijf. Niet dat ik daar wat tegen heb... ik vond het gewoon grappig klinken.
Citaat:
Dogmatisch voor of tegen de vrije markt zijn is zo 20-eeuws.
De staten en/of de EU moeten de markt laten spelen, maar zonder naïviteit. Bedrijven streven winst na, en daar is niks mee, integendeel. Als de vrije markt de milieuaspecten niet aanpakt (wat ik inderdaad geloof), dan heb ik geen enkel probleem met staatsinterventie, bijvoorbeeld met hoge accijnzen op energie en strenge bestraffing van vervuiling.
Bedrijven streven winst na= één van de basiskenmerken van de vrije markt. Net zoals elke mens streeft eigenbelang na... daarom ook dat ik er een quasi blind vertrouwen in heb. Daarin ben ik dan wel 20-ste eeuws
Anyway ik ben niet blind voor bepaalde noden die niet puur kunnen worden ingelost door de vrije markt hoor... don't worry.
Er zijn in ons land al hoge accijnzen op energie, hé. Denk je dat (algemeen-politiek) we het in ons land zo slecht doen?
Citaat:
Het komt goed als de overheden de moed hebben de energie serieus te belasten. Anders komen de hoge prijzen voornamelijk ten goede van oliepotentaten. Ik maakte men heel boos onlangs toen sommigen een negatief kliksysteem voorstelden omdat de petroleumprijzen weer stijgen. D�*t zou waarlijk waanzin zijn.
Inderdaad te gek... maar dat is democratie weet je.
Citaat:
Alles kan beter, en democratisch gezien zit het niet goed.
Ze hadden voor de toetreding van de 10 (toen we toch ook al met 15 zaten) een degelijk systeem annex grondwet moeten uitwerken en per referenda laten goedkeuren.
Daar ben ik zeker oneens mee... per referendum zaten we NOOIT op het niveau dat we nu zitten.
Dat er op termijn wat meer democratie moet worden ingevoerd lijkt me vanzelfsprekend maar in het begin voor de echte regels zie ik dat niet goedkomen. Het is volgens mij juist de kracht van de EU nu dat er zo weinig democratie is.

Citaat:
Neen, maar de landen in de onmiddellijke periferie horen er best bij. We hebben weinig belang aan "failed states" aan onze grenzen, en door ze lid te maken van de EU is de kans dat dat gebeurt veel kleiner.
Ja maar dan neem je ze erbij en heb je nieuwe grenzen met nieuwe...
Citaat:
Panikeren wellicht, mijn dochter proberen te beschermen, als een bange wezel onder een tafel kruipen, ...
Ja maar als je huis dan instort zit je daar voor 10 dagen onder een tafel met mogelijks een stuk beton op je been . Ik denk dat het toch slimmer is ergens in open lucht te gaan staan... Ik vroeg het mij al af en weet dat ik er geen antwoord op heb.
Citaat:
Japanners krijgen blijkbaar training in hoe ze moeten reageren. Of dat effectief iets uithaalt weet ik niet, dat zullen we de komende dagen wel vernemen.
Ja gelukkig (ale...) dat het in Japan is daar bouwen ze alles veel steviger en zijn ze er deels op voorzien. De schok was vele malen sterker dan die in Christchurch (NZ)... hallucinant gebeuren!
Citaat:
Het is in elk geval een angstwekkend iets, zo'n aardbeving (duh).
Vind je dat er de laatste tijden meer rampen zijn dan vroeger? worden ze gewoon beter gedocumenteerd? Of is het altijd al zo geweest?
Citaat:
Oud 12 maart 2011, 12:53   #4038
largo_w

Standaard

Wat is zo jouw mening over de hele "HEMA-Case" ( http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=CU377P85 )?
Citaat:

Laatst gewijzigd door largo_w : 12 maart 2011 om 12:54.
Oud 13 maart 2011, 09:57   #4039
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Duurzame bedrijven zijn eigenlijk maatschappelijk verantwoorde bedrijven. Heeft volgens mij weinig te maken met bedrijven met een toekomst. Een Chinees kolenbedrijf is in Uw definitie een duurzaam bedrijf waarin je waarschijnlijk zou investeren in mijn definitie is dat niet direct een duurzaam bedrijf. Niet dat ik daar wat tegen heb... ik vond het gewoon grappig klinken.
OK, terminologie dan.
In een (Chinees) kolenbedrijf zal ik overigens niet investeren.

Citaat:
Bedrijven streven winst na= één van de basiskenmerken van de vrije markt. Net zoals elke mens streeft eigenbelang na... daarom ook dat ik er een quasi blind vertrouwen in heb. Daarin ben ik dan wel 20-ste eeuws
Anyway ik ben niet blind voor bepaalde noden die niet puur kunnen worden ingelost door de vrije markt hoor... don't worry.
Er zijn in ons land al hoge accijnzen op energie, hé..
Mag wat mij betreft hoger, maar dus wel Europees afgesproken.
Citaat:
Denk je dat (algemeen-politiek) we het in ons land zo slecht doen?
Je kunt moeilijk zeggen dat we het politiek prima doen als we al tien maanden geen federale regering kunnen vormen.
Algemeen krijgen België/Vlaanderen op veel aspecten goeie punten, er zijn weinig landen waar het beter leven is.
Maar we hebben ook problemen, voornamelijk in de sociale zekerheid, met hoge bijdragen en lage pensioenen bijvoorbeeld.

Citaat:
Inderdaad te gek... maar dat is democratie weet je.
Democratie heeft inderdaad als nadeel dat politici niet gemakkelijk moeilijke maar noodzakelijke beslissingen nemen. Maar inderdaad, liever Leterme dan Kadhaffi natuurlijk (ik weet het, vals dilemma ).

Citaat:
Daar ben ik zeker oneens mee... per referendum zaten we NOOIT op het niveau dat we nu zitten.
Dat er op termijn wat meer democratie moet worden ingevoerd lijkt me vanzelfsprekend maar in het begin voor de echte regels zie ik dat niet goedkomen. Het is volgens mij juist de kracht van de EU nu dat er zo weinig democratie is.
Referendum op zich was voor mij niet fundamenteel, maar dat het gebrek aan democratie de kracht van de EU is betwijfel ik.
Het is een open deur voor populisten van links en rechts. We hebben al genoeg idioten voor wie "het" de schuld van de moslims/joden/"zionisten"/poco's/.... is, nu krijgen we ook nog "het is de schuld van Europa" erbij. Probleem is dat dit laatste voor een deel waar is, daar Europa inderdaad voor een deel van het beleid verantwoordelijk is. Een gemakkelijke boeman dus, en het zal spijtig genoeg bij een deel van de kiezers aanslaan.

Citaat:
Ja maar dan neem je ze erbij en heb je nieuwe grenzen met nieuwe...
Rusland en de Middelandse zee vormen imho de ultieme grenzen van de EU.

Citaat:
Ja maar als je huis dan instort zit je daar voor 10 dagen onder een tafel met mogelijks een stuk beton op je been . Ik denk dat het toch slimmer is ergens in open lucht te gaan staan... Ik vroeg het mij al af en weet dat ik er geen antwoord op heb.
Je vroeg hoe ik dacht te reageren, niet wat ik de beste reactie vond.
Citaat:
Ja gelukkig (ale...) dat het in Japan is daar bouwen ze alles veel steviger en zijn ze er deels op voorzien. De schok was vele malen sterker dan die in Christchurch (NZ)... hallucinant gebeuren!

Vind je dat er de laatste tijden meer rampen zijn dan vroeger? worden ze gewoon beter gedocumenteerd? Of is het altijd al zo geweest?
Daar moet men een kille statistische analyse op loslaten, rekening houdend met oa de stijgende wereldbevolking. Aardbevingen staan ook niet los van elkaar, dus zou het kunnen dat er clusters van aardbevingen bestaan, waar we er nu één meemaken. Maar goed, ik heb niet voldoende gegevens om daar een antwoord te geven
Oud 13 maart 2011, 10:01   #4040
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is zo jouw mening over de hele "HEMA-Case" ( http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=CU377P85 )?
(Ik heb van een aantal genieën op dit forum geleerd dat de problemen met multicultuur deel uitmaken van het Groot Zionistisch Complot. Ik zou dus moeten zeggen: well done, collega's! )

Daar ik niet alle details ken zal ik een specifiek oordeel aan de forumspecialisten terzake overlaten.

Algemeen lijkt me dit een zoveelste voorbeeld van
1. botsende rechten
2. de scheiding van kerk en staat die lang niet zo duidelijk is dan vroeger gedacht werd.

Dat zijn problemen die men niet met strakke regels kan oplossen, enkel met soepelheid en pragmatisme. En wat minder wederzijdse haat en racistisch gestook natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Firestone : 13 maart 2011 om 10:17.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be