![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4021 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom maakt de VRT eens geen reportage over hoe extreem links is geïnfiltreerd in links, in de instellingen en instituten van de overheid en het middenveld. Op een donkere melodie. En toont het de memes, stickers, ... waarin extreem links oproept tot geweld en revolutie tegen rechtsen, tegen de rijken, ... . Als De Winter een islamsafari in Borgerhout organiseert staat het land in rep en roer. Als Mertens een rijkensafari naar Brasschaat organiseert wordt er geapplaudisseerd. Nochtans mogen we noch alle rijken noch alle moslims over dezelfde kam scheren. Er worden mensen rijk door hard te werken die ongelooflijk veel bijdragen aan de maatschappij zowel in belastingen als op andere manieren. Dat er ook een pak mensen op minder eerlijke manier rijk worden beseft ook wel iedereen.
Op de betoging tegen S&V waren de spandoeken van extreem linkse jongeren-organisatie Comac van de PVDA+. Die verkopen in hun webshop T-shirts door slaven uit Azië gemaakt aan 5 euro het stuk van een verkrachtende racistische moordenaar en lachen de mensen die ouders verloren hebben onder communistisch juk in het gezicht uit. ![]() ![]() ![]()
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN! Laatst gewijzigd door Vlad : 27 september 2018 om 07:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4022 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4023 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het heeft niets grappigs . En afgezien daarvan is het maar weinig respectvol, patrickve.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 september 2018 om 07:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4024 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien je dat verzwijgt kom daarna niet de pater uithangen over onbenulligheden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4025 |
Banneling
|
![]() hoeveel stand up comedy of humor in t algemeen, blijft er over als je alle humor die speelt met de grens respect/disrespect, of die speelt met mensen shockeren, schrapt, HO?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4026 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat dan te denken van de heel grappige (of is dat ook "geen respect" ?) scene in Monty Python "the life of Brian" waar op 't einde die drie gekruisigden zingen van "always look on the bright side of life" ? Dat ging ook over een Jood die door een fascistisch regime afgemaakt werd he. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 september 2018 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4027 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou kunnen begrijpen dat de UGent bijstand vraagt van de rijkswacht om DVL te beschermen als zij denkt dat zijn fysische integriteit door de aanwezigheid van gewelddadigen die zij niet geschorst heeft, in gevaar zou komen he. Ik heb maar zelden geweten dat men een slachtoffer schorst omdat herrieschoppers aanwezig zijn. Indien de universiteit denkt dat er onder de studenten (zoveel zijn het er niet he, ten hoogste 600) herrieschoppers zijn die anderen lastig vallen, en die niet wil schorsen, dan moet zij maar de nodige maatregelen treffen opdat de studenten die geen herrie schoppen, de lessen zonder vrees kunnen bijwonen he. Of behoren die herrieschoppers tot de Sturmabteilung van de UGent misschien ? Want anders begrijp ik niet dat ze die feministische studente die last had van berichten op facebook niet geschorst hebben. Zij zou immers ook een slachtoffer kunnen zijn. Maar misschien was zij Sturmbahnfuhrer van de UGent ? Laatst gewijzigd door patrickve : 27 september 2018 om 08:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4028 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4029 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dit is echt chocerend zeg. Dit is waarschijnlijk ook de eerste jodenmop die je ooit gezien of gehoord hebt. Hier jong, je kan ze zelfs gewoon met hopen vinden door simpelweg "jodenmoppen" in te tikken in google http://moppen-en-grappen.nl/joden-grappen Ben ik nu racist? Antisemiet?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4030 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hier heeft men een mop die de essentie van de holocaust lijkt te relativeren of zelfs goed te keuren en dit maakt deze mop wansmakelijk. Neem volgende mop: Een oncoloog komt de wachtzaal binnen en groet de mensen met 'Dag gezwelschap' Deze mop is ook vrij grof en kan kwetsend overkomen voor iemand die de ziekte heeft of er iemand heeft door verloren. Maar, kanker is een feit, men kan niet voor of tegen kanker zijn en dus kan men het ook niet lijken goed te keuren. Dus neen, geen geslaagde mop voor mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4031 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Diep & moeilijk hierboven, zenne...
![]() |
#4032 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als mensen continu dat soort moppen maken met racistische en antisemitische inslag is er toch een punt waarop het 'too much' wordt, dan heb je een probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4033 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4034 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
Citaat:
Iemand die de holocaust al een goed gedacht vond, zal in deze banaliteit niks grappigs vinden. Het is juist het "grove" eraan, dus het "niet-zoals-het-past" die ze grappig maakt. Citaat:
Jeezes, jullie doen mij denken aan een idioot van een leraar Nederlands die ik ooit heb gehad (niet die andere die zegde "humor is toch lachen", die was geniaal). De vertelde altijd zulke banale, flauwe en "propere" moppen dat niemand lachte. Hij dacht dat dat was omdat we ze niet begrepen, en toen ging hij zijn mop analyseren aan 't bord. En toen moesten we lachen natuurlijk.... met zijn idiote smoel... En hij was content omdat hij dacht dat we zijn mop gesnapt hadden... wat ons nog meer hilarisch maakte... Laatst gewijzigd door patrickve : 27 september 2018 om 08:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4035 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De echte slachtoffers hier zijn namelijk de andere studenten die zich in de zak gezet voelen. Zij willen gewoon hun gram halen. Haja. Je kan geen 40 000 studenten schorsen omdat er potentieel 1 of 2 van hen fysiek zouden kunnen worden overigens. Citaat:
Wel leuke poging om de rollen om te draaien en het bruine jargon te plakken op de niet-bruine studenten. The fish does not fry. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 27 september 2018 om 08:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4036 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus al jouw zogezegde verontwaardiging over politiek niet correct is vals en gespeeld... want de media himself is alles behalve politiek correct en berokkent de gewone Vlaming, de kleine man enorm veel schade door de Vlamingen te verzwijgen waar het om draait en door de Vlamingen te verdrinken in spoken uit het verleden opdat hij zijn mond zou houden... Dit is de weg naar de dictatuur... en is het dat dat jullie willen??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4037 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4038 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heel simpel, draai de rollen niet om, voor zover ik weet hebben de studenten van S&V niemand het woord ontzegd... Laatst gewijzigd door marie daenen : 27 september 2018 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4039 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 27 september 2018 om 08:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4040 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad. Het verraadt een onderhuidse ontluikende neo-nazistische ingesteldheid. Bovendien kan ik met zulke moppen maar moeilijk lachen. Ik zie niet in wat er te lachen valt. En dat heeft niets te maken met zuurpruim of niet-zuurpruim. |
|
![]() |
![]() |