Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2018, 07:28   #4021
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Waarom maakt de VRT eens geen reportage over hoe extreem links is geïnfiltreerd in links, in de instellingen en instituten van de overheid en het middenveld. Op een donkere melodie. En toont het de memes, stickers, ... waarin extreem links oproept tot geweld en revolutie tegen rechtsen, tegen de rijken, ... . Als De Winter een islamsafari in Borgerhout organiseert staat het land in rep en roer. Als Mertens een rijkensafari naar Brasschaat organiseert wordt er geapplaudisseerd. Nochtans mogen we noch alle rijken noch alle moslims over dezelfde kam scheren. Er worden mensen rijk door hard te werken die ongelooflijk veel bijdragen aan de maatschappij zowel in belastingen als op andere manieren. Dat er ook een pak mensen op minder eerlijke manier rijk worden beseft ook wel iedereen.

Op de betoging tegen S&V waren de spandoeken van extreem linkse jongeren-organisatie Comac van de PVDA+. Die verkopen in hun webshop T-shirts door slaven uit Azië gemaakt aan 5 euro het stuk van een verkrachtende racistische moordenaar en lachen de mensen die ouders verloren hebben onder communistisch juk in het gezicht uit.

Laatst gewijzigd door Vlad : 27 september 2018 om 07:32.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 07:36   #4022
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Heel herkenbaar....
La Belgique en de francofonie in het algemeen ten voete uit... Niets dan slecht en kwaad over de vijand; niets dan goed en ophemeling over zichzelf...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 07:53   #4023
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het heeft wel iets grappigs, moet ik toegeven
Niet de fijnste humor, maar ik had het zinnetje niet gelezen, ja, daar zit humor in.
Het heeft niets grappigs . En afgezien daarvan is het maar weinig respectvol, patrickve.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 september 2018 om 07:54.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 07:57   #4024
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het heeft niets grappigs . En afgezien daarvan is het maar weinig respectvol, patrickve.
Er zijn dingen die veel minder respectvol zijn en die veel meer schade toebrengen maar daar wordt crimineel over gezwegen...
Indien je dat verzwijgt kom daarna niet de pater uithangen over onbenulligheden...
Oud 27 september 2018, 07:59   #4025
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
hoeveel stand up comedy of humor in t algemeen, blijft er over als je alle humor die speelt met de grens respect/disrespect, of die speelt met mensen shockeren, schrapt, HO?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 08:05   #4026
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een zuurpruim. Zo een moppen vertelden wij bij de kilo vroeger. Noem het galgen humor. Nee, oven humor

Wat dan te denken van de heel grappige (of is dat ook "geen respect" ?) scene in Monty Python "the life of Brian" waar op 't einde die drie gekruisigden zingen van "always look on the bright side of life" ?

Dat ging ook over een Jood die door een fascistisch regime afgemaakt werd he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 september 2018 om 08:11.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 08:14   #4027
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De aanwezigheid van DVL, een ontmaskerde racist, fascist en seksist tussen studenten die hem tot daarvoor vertrouwden en betrouwden kan de orde en het goede verloop van de lessen verstoren en zorgen voor chaos en schermutselingen, sommige studenten zouden in een vlaag van tijdelijke zinsverbijstering fysiek kunnen worden. Wie weet welke kant eerst? Links, Rechts? Alles is mogelijk.
Moeten dan die potentieel gewelddadigen en onverdraagzamen niet geschorst worden eerder dan het mogelijke slachtoffer ?

Ik zou kunnen begrijpen dat de UGent bijstand vraagt van de rijkswacht om DVL te beschermen als zij denkt dat zijn fysische integriteit door de aanwezigheid van gewelddadigen die zij niet geschorst heeft, in gevaar zou komen he. Ik heb maar zelden geweten dat men een slachtoffer schorst omdat herrieschoppers aanwezig zijn. Indien de universiteit denkt dat er onder de studenten (zoveel zijn het er niet he, ten hoogste 600) herrieschoppers zijn die anderen lastig vallen, en die niet wil schorsen, dan moet zij maar de nodige maatregelen treffen opdat de studenten die geen herrie schoppen, de lessen zonder vrees kunnen bijwonen he.
Of behoren die herrieschoppers tot de Sturmabteilung van de UGent misschien ?

Want anders begrijp ik niet dat ze die feministische studente die last had van berichten op facebook niet geschorst hebben. Zij zou immers ook een slachtoffer kunnen zijn. Maar misschien was zij Sturmbahnfuhrer van de UGent ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 september 2018 om 08:18.
Oud 27 september 2018, 08:14   #4028
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een zuurpruim. Zo een moppen vertelden wij bij de kilo vroeger. Noem het galgen humor. Nee, oven humor

Wat dan te denken van de heel grappige (of is dat ook "geen respect" ?) scene in Monty Python "the life of Brian" waar op 't einde die drie gekruisigden zingen van "always look on the bright side of life" ?

Dat ging ook over een Jood die door een fascistisch regime afgemaakt werd he.
Ja maar dat waren geen Vlamingen, he...
Oud 27 september 2018, 08:17   #4029
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit vinden ze reuzeleuk bij S&V.

Ja, dit is echt chocerend zeg. Dit is waarschijnlijk ook de eerste jodenmop die je ooit gezien of gehoord hebt. Hier jong, je kan ze zelfs gewoon met hopen vinden door simpelweg "jodenmoppen" in te tikken in google

http://moppen-en-grappen.nl/joden-grappen

Ben ik nu racist? Antisemiet?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 08:17   #4030
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het heeft wel iets grappigs, moet ik toegeven
Niet de fijnste humor, maar ik had het zinnetje niet gelezen, ja, daar zit humor in.
Veel moppen zijn goed juisr omdat ze grof zijn. Toen ik jong gingen er ook veel joden moppen rond. Maar deze moppen concentreerden zich op de commerciële talenten van het joodse volk en niet zozeer op de holocaust zelf.

Hier heeft men een mop die de essentie van de holocaust lijkt te relativeren of zelfs goed te keuren en dit maakt deze mop wansmakelijk.

Neem volgende mop:

Een oncoloog komt de wachtzaal binnen en groet de mensen met 'Dag gezwelschap'

Deze mop is ook vrij grof en kan kwetsend overkomen voor iemand die de ziekte heeft of er iemand heeft door verloren.

Maar, kanker is een feit, men kan niet voor of tegen kanker zijn en dus kan men het ook niet lijken goed te keuren.

Dus neen, geen geslaagde mop voor mij.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 08:20   #4031
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Diep & moeilijk hierboven, zenne...
Oud 27 september 2018, 08:21   #4032
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ja, dit is echt chocerend zeg. Dit is waarschijnlijk ook de eerste jodenmop die je ooit gezien of gehoord hebt. Hier jong, je kan ze zelfs gewoon met hopen vinden door simpelweg "jodenmoppen" in te tikken in google

Nee hoor, ik kan daar ook best mee lachen.
Maar als mensen continu dat soort moppen maken met racistische en antisemitische inslag is er toch een punt waarop het 'too much' wordt,
dan heb je een probleem.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 08:22   #4033
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dit is echt chocerend zeg. Dit is waarschijnlijk ook de eerste jodenmop die je ooit gezien of gehoord hebt. Hier jong, je kan ze zelfs gewoon met hopen vinden door simpelweg "jodenmoppen" in te tikken in google http://moppen-en-grappen.nl/joden-grappen
Hangt ervan af: eet je varkens, ofni?
Oud 27 september 2018, 08:24   #4034
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Veel moppen zijn goed juisr omdat ze grof zijn.
Inderdaad.

Citaat:
Hier heeft men een mop die de essentie van de holocaust lijkt te relativeren of zelfs goed te keuren en dit maakt deze mop wansmakelijk.
Dat is juist contradictorisch. Het is juist het relativeren van de holocaust die de mop grof maakt, en dus "goed" volgens uw eerder criterium.

Iemand die de holocaust al een goed gedacht vond, zal in deze banaliteit niks grappigs vinden. Het is juist het "grove" eraan, dus het "niet-zoals-het-past" die ze grappig maakt.

Citaat:
Neem volgende mop:

Een oncoloog komt de wachtzaal binnen en groet de mensen met 'Dag gezwelschap'

Deze mop is ook vrij grof en kan kwetsend overkomen voor iemand die de ziekte heeft of er iemand heeft door verloren.
Dat is juist het grappige eraan, want het grove, he.

Jeezes, jullie doen mij denken aan een idioot van een leraar Nederlands die ik ooit heb gehad (niet die andere die zegde "humor is toch lachen", die was geniaal). De vertelde altijd zulke banale, flauwe en "propere" moppen dat niemand lachte. Hij dacht dat dat was omdat we ze niet begrepen, en toen ging hij zijn mop analyseren aan 't bord. En toen moesten we lachen natuurlijk.... met zijn idiote smoel... En hij was content omdat hij dacht dat we zijn mop gesnapt hadden... wat ons nog meer hilarisch maakte...

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 september 2018 om 08:24.
Oud 27 september 2018, 08:26   #4035
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moeten dan die potentieel gewelddadigen en onverdraagzamen niet geschorst worden eerder dan het mogelijke slachtoffer ?
Ha neen, natuurlijk niet.
De echte slachtoffers hier zijn namelijk de andere studenten die zich in de zak gezet voelen. Zij willen gewoon hun gram halen. Haja.
Je kan geen 40 000 studenten schorsen omdat er potentieel 1 of 2 van hen fysiek zouden kunnen worden overigens.

Citaat:
Ik zou kunnen begrijpen dat de UGent bijstand vraagt van de rijkswacht om DVL te beschermen als zij denkt dat zijn fysische integriteit door de aanwezigheid van gewelddadigen die zij niet geschorst heeft, in gevaar zou komen he. Ik heb maar zelden geweten dat men een slachtoffer schorst omdat herrieschoppers aanwezig zijn. Indien de universiteit denkt dat er onder de studenten (zoveel zijn het er niet he, ten hoogste 600) herrieschoppers zijn die anderen lastig vallen, en die niet wil schorsen, dan moet zij maar de nodige maatregelen treffen opdat de studenten die geen herrie schoppen, de lessen zonder vrees kunnen bijwonen he.
Of behoren die herrieschoppers tot de Sturmabteilung van de UGent misschien ?

Want anders begrijp ik niet dat ze die feministische studente die last had van berichten op facebook niet geschorst hebben. Zij zou immers ook een slachtoffer kunnen zijn. Maar misschien was zij Sturmbahnfuhrer van de UGent ?
Simpel he : slachtoffers worden niet geschorst, verdachten van illegale daden die tegen het reglement ingaan en waarvoor er voldoende elementen zijn die dat aantonen, die kunnen wel geschorst worden.

Wel leuke poging om de rollen om te draaien en het bruine jargon te plakken op de niet-bruine studenten.
The fish does not fry.

Laatst gewijzigd door parcifal : 27 september 2018 om 08:27.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 08:31   #4036
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar als mensen continu dat soort moppen maken met racistische en antisemitische inslag is er toch een punt waarop het 'too much' wordt,
dan heb je een probleem.
Er zijn veel punten waar een 'too much' is en waar de media als gesubsidieerde media met Vlaams belastingsgeld verplicht zou moeten zijn om de Vlamingen over in te lichten, maar dat ze niet doen...
Dus al jouw zogezegde verontwaardiging over politiek niet correct is vals en gespeeld... want de media himself is alles behalve politiek correct en berokkent de gewone Vlaming, de kleine man enorm veel schade door de Vlamingen te verzwijgen waar het om draait en door de Vlamingen te verdrinken in spoken uit het verleden opdat hij zijn mond zou houden...

Dit is de weg naar de dictatuur... en is het dat dat jullie willen???
Oud 27 september 2018, 08:32   #4037
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zelfs Joden lachen daarmee. Ik herinner mij eens dat we op vakantie waren in zo een familiaal vakantiepark, en in het chalet naast de onze was een Joodse familie. Echt een traditionele met de ganse ramtamtam, potseke op de kop en alles. We hebben daarmee gesympathiseerd, en we zaten samen op een terrasje, en op een gegeven moment begint die vader van de familie daar van die jodenmoppen te vertellen. We wisten eerst niet of we mochten lachen, maar zij gierden van 't lachen. En ze waren echt grappig...
Oud 27 september 2018, 08:35   #4038
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De echte slachtoffers hier zijn namelijk de andere studenten die zich in de zak gezet voelen. Zij willen gewoon hun gram halen. Haja.
Je kan geen 40 000 studenten schorsen omdat er potentieel 1 of 2 van hen fysiek zouden kunnen worden overigens.

Simpel he : slachtoffers worden niet geschorst, verdachten van illegale daden die tegen het reglement ingaan en waarvoor er voldoende elementen zijn die dat aantonen, die kunnen wel geschorst worden.

Wel leuke poging om de rollen om te draaien en het bruine jargon te plakken op de niet-bruine studenten.
The fish does not fry.
Welke andere studenten??? Die van Comac of van de PDDA die nu al iedereen die niet akkoord met hen gaat het woord wil ontzeggen???
Heel simpel, draai de rollen niet om, voor zover ik weet hebben de studenten van S&V niemand het woord ontzegd...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 27 september 2018 om 08:36.
Oud 27 september 2018, 08:38   #4039
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet geen 40 000 studenten schorsen, enkel maar 600 of zo. Gewelddadigen die anderwsdenkenden enkel maar op hun smoel kunnen slaan. Fascistisch uitschot dus.

Citaat:
We hebben weer een rondje gedraaid. Uw reden voor schorsen was hoogdringendheid, en het feit dat DVL SLACHTOFFER zou zijn van gewelddaden, gewelddaden die niet alleen DVL fysiek zouden treffen, maar de 40 000 andere studenten storen. Dus beslist gij maar van het potentiele slachtoffer van herrieschoppers te schorsen, omdat gij in de plaats van de rechter oordeelt over de illegaliteit van zijn prive daden - dezelfde illegaliteit die het interne reglement betreft. Maar het zijn geen illegale daden als de rechter oordeelt dat het geen illegale daden zijn, en dan valt ook de clausule van "intern reglement" weg. Dan hebt gij gewoon een onschuldig slachtoffer geschorst omdat gij met onverdraagzame herrieschoppers zit die ge wilt beschermen. Zoals die Sturmabteilung he. Nu, goeie raad aan die herrieschoppers: het is slecht met hen afgelopen ook he...

Citaat:
The fish does not fry.
Veel moet ik niet doen he, het is duidelijk voor iedereen waar de gevaarlijke fascisten zitten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 september 2018 om 08:39.
Oud 27 september 2018, 08:38   #4040
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dan heb je een probleem.

Inderdaad. Het verraadt een onderhuidse ontluikende neo-nazistische ingesteldheid.

Bovendien kan ik met zulke moppen maar moeilijk lachen. Ik zie niet in wat er te lachen valt. En dat heeft niets te maken met zuurpruim of niet-zuurpruim.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be