![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4041 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4042 | |||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Firestone wordt aangesteld als dictator van dienst en mag zelf kiezen hoe ze het pensioen-probleem gaat oplossen. Er is geen oppositie je bent helemaal vrij te doen wat je wil (je mag dus ook erg drastisch gaan...) hoe los jij het op? Wat verander je vooral? (jaja je gaat nog vrienden maken op het forum ![]() Citaat:
Citaat:
Ondertussen is er trouwens een nieuwe "het is de schuld van... al degenen voor mij" dat is een erg populaire in ons land ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Wat denk je van de quota voor kaderleden? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4043 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik denk wel dat ze het ONGELOOFLIJK verkeerd hebben aangepakt. En dat hebben ze zelf ook wel beseft achteraf... enfin weer zo een spijtig geval van weinig maturiteit in de samenleving. Alé nog een andere hot topic: Weg met de kerncentrales nu of... laten we ze toch houden... of een weg tussenin?
![]() |
![]() |
![]() |
#4044 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hema doet in Nederland en België wat het wil, binnen de perken van de wet. Waarom ze net in Genk de hoofddoek niet wilden toelaten weet ik niet, maar om daaruit nu algemene conclusies over de twee landen te trekken lijkt me overdreven. Zoals largo_w schrijft, is dit incident vooral symptomatisch voor het gebrek aan maturiteit in de samenleving. Dat gebrek aan maturiteit uit zich op karikaturale wijze in de clanoorlogen op ons aller forum, maar bestaat natuurlijk ook (spijtig genoeg) in de echte wereld.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 13 maart 2011 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4045 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ondertussen wordt er wel niks gedaan aan belangrijke problemen rond justitie, pensioenen, immigratie, ... Citaat:
- Er voor zorgen dat méér mensen ook effectief langer werken, bijvoorbeeld door het interessanter te maken zo laat mogelijk met pensioen te gaan. - Werkloosheidsuitkeringen beperken in de tijd. - Stelsels als pensioensparen behouden. - Mensen ook n�* hun pensioen laten werken. Je ziet het, mijn dictatuur valt al bij al nog mee. Nu ja, dit zijn mijn beloften voor de verkiezingen. Eens aan de macht: ![]() ![]() ![]() Au point où l'on en est ... ![]() Citaat:
Citaat:
Neen.Omdat het opsplitsen van Rusland voor meer problemen dan oplossingen zal zorgen bijvoorbeeld. Dat kan ik toch zelf niet weten. De Japanners hebben spijtig genoeg ervaring met aardbevingen, ik ga er van uit dat wie hun raadgevingen volgt de meeste kans maakt. Dat er niet meer aardbevingen zijn. Welke quota?
![]() |
![]() |
#4046 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Irl ben ik maar één keer zo'n conspiracist tegengekomen. Het is dan ook een waar mijnenveld. Als je niet oppast wordt je bestookt met poco, linkiewinkie, dimmie, racist, zionist, enz ..., dat kunnen mijn zwakke gestel en gemoed niet aan! ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik stel voor dat we wachten op grondige analyses van wat er gebeurd is, of het voorkomen had kunnen worden, of het in de toekomst voorkomen zal kunnen worden, of het relevant is voor onze kerncentrales, enz ... Elke technologie heeft voor- en nadelen. In Japan hebben de gasinstallaties en enkele treinen ook voor rampen gezorgd, bijvoorbeeld. En onlangs hadden we nog de BP-ramp in de Golf van Mexico. Als we effectief uit zonne-energie en windmolentjes voldoende elektriciteit kunnen halen ben ik daar uiteraard voor. Maar aan dat dogmatische antikernenergiegedoe doe ik niet mee.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 14 maart 2011 om 08:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4047 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4048 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Is het niet eens tijd dat de VLD er wat meer inbeukt i.p.v. de Mathiassen terug te fluiten? Citaat:
Wat is oordeel over "papa" (Daerden)? Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
btw: zet Sint Petersburg maar op je uitgebreid lijstje... heel mooie stad.
![]() |
![]() |
![]() |
#4049 | ||||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4050 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, ik vind dat een goeie maatregel. Eens deze wet in werking treedt moeten tenminste 1/3 van de leden van de raden van bestuur mannen zijn, en tenminste 1/3 van de leden vrouwen. Zonder deze wet zouden binnen enkele jaren de raden van bestuur overwegend uit vrouwen hebben bestaan, daar de meisjes nu zowel op school als aan de universiteit beter presteren dan de jongens. Vele mannen zagen nu al over al de privileges waar vrouwen van genieten, dat erbij konden we hen heus niet aandoen.
![]() |
![]() |
#4051 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu het gebeurd is zit de VLD in een "damned if you do, damned if you don't" situatie. Mathias De Clercq heeft natuurlijk wel een punt. De N-VA zit evengoed in een catch-22 situatie, en haar verrottingsstrategie mag inderdaad aan de kaak gesteld worden. Of dat voorlopig veel zal uithalen betwijfel ik. Neen. Citaat:
Nu, ik zal ook nooit voor een De Wever stemmen, en daar zijn dan weer veel Vlamingen zot op. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4052 |
Banneling
|
![]() wat vind jij van federale regeringen die geen meerderheid hebben in beide landsdelen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4053 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, believers denken altijd dat morgen de wereld eindelijk hun zever zal geloven (of ze doen alsof). Citaat:
Hoe het nu verder moet weet ik niet. Ik vrees dat de Japanse ramp voor jaren vertraging gaat zorgen (al dan niet terecht).
![]() |
![]() |
#4054 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wie denkt dat men BHV wel met de Vlaamse meerderheid in de kamer mag splitsen kan weinig inbrengen tegen een federale regering met een meerderheid in de kamer.
![]() |
![]() |
#4055 |
Banneling
|
![]() fundamenteler ... (toch om inzicht te krijgen in de Belgische machten), waarom is een fed. regering met zonder Vlaamse meerderheid haalbaar (en in functie) maar een federale regering zonder Waalse meerderheid ondenkbaar ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4056 |
Banneling
|
![]() is dat eigenlijk wel een goeie vgl ? ... een gewone wet (die wettelijk zelfs geen speciale meerderheden vereist) tov samenstelling van een regering ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4057 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Ik vraag me af of de homogene katholieke regeringen van 1950-1954 wel een meerderheid aan Franstalige kant hadden. Vind geen resultaten per taalgroep.)
![]() |
![]() |
#4058 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in de politiek heeft men de neiging Grote Principes in te roepen als het goed uitkomt, en ze dan te vergeten als het minder goed uitkomt. Het principe "meerderheid in de kamer" is er blijkbaar zo eentje.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 14 maart 2011 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4059 |
Banneling
|
![]() belangrijkere items :
heb je bokes bij ? plan je een terrasje in de zon subiet ? wat is je favoriete middagterraske in Antwerpen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4060 |
Banneling
|
![]() en ook bij vraag 1
indien ja, wat zit ertussen ? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |