Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2023, 15:59   #40621
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

A Point-By-Point Debunking Of The ISW’s False Flag Conspiracy Theory About The Kremlin Attack

Laatst gewijzigd door Bach : 4 mei 2023 om 15:59.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 16:05   #40622
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ken nochtans een veel beter adres voor ongediertebestrijding.

Grot nr. 5
1860 Kandagar
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 16:05   #40623
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Ik ben al snel kunnen stoppen met lezen:

* Claim: “Russia likely staged this attack in an attempt to bring the war home to a Russian domestic audience and set conditions for a wider societal mobilization.”

- Truth: Kiev already brought the conflict to Russia by blowing up two journalists and bombing the Crimean Bridge so no false flag is needed to mobilize society, which many patriots have been pining for.

De explosie vond plaats in Oekraïne, niet in Rusland.

Dat de schrijver dit toch als Russisch grondgebied omschrijft, is al voldoende om de rest niet meer te hoeven lezen.

Een meevaller dat dit aan het begin van het artikel stond. Zo heb ik niet te veel tijd moeten verspillen aan de rest.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 17:01   #40624
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Over staatspropaganda, en hoe het Kremlin dat allemaal organiseert :

https://meduza.io/en/feature/2023/05...be-explainable
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 17:07   #40625
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Nee, hij is een vuil stuk stront. Leider van een doodseskader, enorme homohater, grote mond over Oekraïne maar zelf een laffe hond, kinderontvoerder..

Dat is waarom ik graag met hem lach.

En heet hij Ahmed? Ik dacht dat het Ramzan was.

Dat ga je me toch eens moeten uitleggen. Het zou me namelijk verbazen moest je veel racistische posts van mij kunnen terugvinden.

Een tiep die zelf veilig thuis blijft zitten, maar wel propaganda de wereld in stuurt dat hij zijn 15 jarige zoon naar het front gaat sturen...

A piece of shit dus.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 20:55   #40626
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Smile

Nog even de cijfers erbij halen:
Volgens de VN stierven er tot maart 2023 8700 burgers als gevolg van de oorlog. (tussen haakjes de inval in Irak leidde tot meer dan een miljoen doden volgens sommige schattingen, en minstens 200000 burgers).

https://www.ohchr.org/en/news/2023/0...ate-2-may-2023
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 20:56   #40627
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een tiep die zelf veilig thuis blijft zitten, maar wel propaganda de wereld in stuurt dat hij zijn 15 jarige zoon naar het front gaat sturen...

A piece of shit dus.
In Mariupol vocht hij mee in de eerste linies.
Ik zie het Biden of Macron niet doen, noch Zelensky.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 mei 2023 om 20:57.
Oud 4 mei 2023, 21:00   #40628
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

* Claim: “Russia likely staged this attack in an attempt to bring the war home to a Russian domestic audience and set conditions for a wider societal mobilization.”

- Truth: Kiev already brought the conflict to Russia by blowing up two journalists and bombing the Crimean Bridge so no false flag is needed to mobilize society, which many patriots have been pining for.

Dat de schrijver dit toch als Russisch grondgebied omschrijft, is al voldoende om de rest niet meer te hoeven lezen.

Een meevaller dat dit aan het begin van het artikel stond. Zo heb ik niet te veel tijd moeten verspillen aan de rest.
ISW is ontmaskerd, dat zou u moeten weten. Het zijn Kaganieten, Ruslandhaters.
Oud 4 mei 2023, 21:00   #40629
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het segment van de brug dat opgeblazen werd bevond zich ook voor 2014 in Russische territoriale wateren.
U zocht gewoon een goed excuus om niet te hoeven verderlezen en dus uw geloof niet op de proef te stellen.
Oud 4 mei 2023, 21:04   #40630
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik ben niet begonnen over ongedierte he, en met aanslagen te verheerlijken, ik kaats de bal gewoon terug en antwoord proportioneel.
Oud 4 mei 2023, 21:17   #40631
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Rusland laat geen journalisten toe in hun gebied. Daarentegen kan andere media wel in Oekraine opereren.

Nee, het zijn 2 dames, een op echt oudere leeftijd, een van middelbare leeftijd. Ze wonen niet in het bezette stuk.

Het gaat hier niet over Syrie, en voor zover ik weet ligt Syrie niet in Rusland, noch in Oekraine.

En u reageerde ook niet op de verhalen van de vele vluchtelingen. Zoals al meermaals aangehaald, u doet in uw broek om eens echt met vluchtelingen te praten. Nu, begrijpelijk natuurlijk. Als u met verhalen zoals de uwe aankomt in een centrum waar mensen wonen waar hun huizen, hun familie en vrienden zijn gebombardeerd, dan vrees ik dat het wel eens onprettig zou kunnen worden...
Rusland laat wel journalisten toe, maar die moeten zich "embedden" en accreditatie vragen. Bij de Oekrainers net hetzelfde.
Maar westerse journalisten vragen geen accreditatie in Rusland, wel bij hun bondgenoten. Klinkt logisch? Niet als je jezelf een kritische, onbevangen journalist noemt.

Wat het voorbeeld Syrie en daarvoor Irak, Libie en Servie heeft aangetoond, is dat het Westen oorlogsmisdaden uit vindt, en documenten manipuleert om hun beweringen geloofwaardig te maken. Het toont aan dat westerse propaganda en claims niet betrouwbaar zijn.

Ik heb zoals gezegd reeds veel met Oekraiense vluchtelingen gepraat, zowel hier als in Moldova (en Hongarije, Duitsland) en elk verhaal is anders. Meestal zijn het Russisch taligen, en in de meeste gevallen zijn ze erg kritisch voor het regime in Kiev.
Wat Rusland betreft liggen de meningen erg uiteen, de meeste in het Westen zijn niet pro-Russisch. (in Moldova meestal wel).
Erchter het simplistische verhaal zoals U het voorstelt en zoals het voorgesteld wordt in de westerse pers is het nooit.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 mei 2023 om 21:23.
Oud 4 mei 2023, 21:31   #40632
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
FSB is in het verleden nog al door de mand gevallen, toen hun reguliere politie een FSB team wist in te rekenen die explosieven mee hadden. Dat was toen er in rusland veel aan tsjetsjenen toegeschreven bomaanslagen waren. False flag, die kort daarna aanleiding gaf voor de 2e tsjetsjeense oorlog te starten. Het onderzoek tegen die FSB operatives is daarna in de doofpot gegaan.

https://en.wikipedia.org/wiki/1999_R...tment_bombings

The attacks were widely attributed to Chechen terrorists, although their guilt has never been conclusively proven.[15] Some historians and journalists claim the bombings were coordinated by Russian state security services to help bring Putin into the presidency.[16][17][18][19][20][21][22][23] Others disagree with such theories or argue that there is insufficient evidence to assign responsibility for the attacks.[24][25][26][27][28]

Uit uw eigen bron. EEN VAN DE MINDER VOOR DE HAND LIGGENDE EN MINDER POPULAIRE HYPOTHESEN ZIJN VOOR u "de waarheid". Een klassieker in de propagandaleer.
Oud 4 mei 2023, 21:38   #40633
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
FSB is in het verleden nog al door de mand gevallen, toen hun reguliere politie een FSB team wist in te rekenen die explosieven mee hadden. Dat was toen er in rusland veel aan tsjetsjenen toegeschreven bomaanslagen waren. False flag, die kort daarna aanleiding gaf voor de 2e tsjetsjeense oorlog te starten. Het onderzoek tegen die FSB operatives is daarna in de doofpot gegaan.

https://en.wikipedia.org/wiki/1999_R...tment_bombings

The attacks were widely attributed to Chechen terrorists, although their guilt has never been conclusively proven.[15] Some historians and journalists claim the bombings were coordinated by Russian state security services to help bring Putin into the presidency.[16][17][18][19][20][21][22][23] Others disagree with such theories or argue that there is insufficient evidence to assign responsibility for the attacks.[24][25][26][27][28]

Uit uw eigen bron. EEN VAN DE MINDER VOOR DE HAND LIGGENDE EN MINDER POPULAIRE HYPOTHESEN ZIJN VOOR u "de waarheid". Een klassieker in de propagandaleer.
Oud 4 mei 2023, 21:39   #40634
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Live - Oekraïne schiet eigen drone neer boven centrum Kiev na technische storing
Oud 4 mei 2023, 22:10   #40635
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Kijk, daarvoor heb je dus onderzoek.

- Journalisten doen hier onafhankelijk onderzoek op, en komen tot andere conclusies, inclusief beelden, waarbij zelfs speeltuintjes gebombardeerd worden.
- Ik heb zelf met honderden vluchtelingen gesproken, die zeiden ook het tegendeel. Heel aangrijpend vond ik een filmpje dat iemand op haar gsm toonde. Een tank rolde een woonwijk binnen, begon wat rondjes te rijden en schoot opeens op het appartementsgebouw tegenover haar appartement.
- Mijn kennissen in Kherson vertellen me ook, huizen gebombardeerd, het trolley bus gebouw, ze richten gewoon op civiele doelen. In december werd er niet ver van hun appartement nog met fosfor op woonhuizen gebombardeerd. Met nieuwjaar, exact op 12u werd het hospitaal en de universiteit daar gebombardeerd.

Nu, ik ben er zeker van dat u persoonlijk een speelpleintje wel als militair doelwit zal beschouwen, een 3-jarige zou er eens met zijn speelgoed autootje over de teen van een Orc kunnen rijden, maar als je al dat bewijs ziet, hoe kan je dat dan nog weerleggen?

Meer nog: een mede-forumgebruiker nodigde u al meerdere malen uit om eens mee een vluchtelingencentrum te bezoeken zodat u zelf de verhalen kan horen, maar dat durft u totaal niet, dat zegt ook al wel genoeg, niet?
https://www.antwerpen.be/info/639ae0...-hoe-werkt-het

Zulke nooddorpen doen vragen rijzen:
1) Waarom kan dit niet voor de Syrische, Jemenitische, etc. vluchtelingen? Alleen maar voor blanke Oekrainers?
2) Op welke manier wordt geselecteerd? De meeste Oekrainers hier wonen helemaal niet in zulke dorpen maar bij familie, of prive woningen ter beschikking gesteld van fedasil of andere instanties. Bij zo n grote concentratie zullen onvermijdelijk spionnen en verklikkers van het regime zetten, en de muren zijn dun. Mensen zullen er niet het achterste van hun tong laten zien. Zou me ook niet verwonderen dat mensen die banden hebben met het regime geselecteerd werden, en dat de Belgische instanties hiervoor samenwerken met de Oekraiense ambassade.
Oud 4 mei 2023, 23:11   #40636
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

https://twitter.com/PimSedee/status/...882060803?s=20
Walgelijke vertoning in Nederland.
Lees er alle commentaar bij.

Niet verwonderlijk dat BBB in één keer de grootste partij wordt in dat doodziek losgeslagen land.

Een commentaarstukje van 'De Gulden Middenweg': VIDEO 4 mei 2023

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 4 mei 2023 om 23:34.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2023, 00:09   #40637
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

https://t.me/dpr_mfa/2377
"NATO must leave Africa
President of the Democratic Republic of the Congo Felix Tshisekedi stated that
the North Atlantic Alliance should leave African.
Tshisekedi also noted at the end of his speech that he would entrust the
security of his state exclusively to Russia."
President Tshisekedi van de DRC laat weten meer vertrouwen te hebben in Rusland dan in navo wat veiligheid betreft.
Oud 5 mei 2023, 07:28   #40638
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Mariupol vocht hij mee in de eerste linies.
Ik zie het Biden of Macron niet doen, noch Zelensky.
Nog even bij vermelden dat ik ook een zeer slecht beeld had van Kadyrov, grotendeels gebaseerd op wat ik las in de westerse pers. In de Russische pers werd hij ook niet opgehemeld, en nogal wat Russen zelfs medestanders van Poetin vonden dat hij ver z'n boekje te buiten ging, bvb. wat betreft die homovervolging. (bij nader inzien begin ik te denken dat we ook daar het fijne niet van weten, de westerse propagandamachine gaat verder dan ik ooit gedacht had)
Eerst in Syrië (misschien wel te begrijpen omdat het beide grotendeels moslims zijn) maar daarna ook in Oekraïne bewezen niet alleen zijn troepen maar ook hijzelf dat hij veel meer is dan de blabla via facebook, twitter, vkontakte, etc.
Hij vocht persoonlijk mee in de voorste linies in Mariupol, hij werd gefilmd terwijl de kogels hem rond de oren vlogen(enkele van z'n naaste medewerkers sneuvelden, wat in de westerse pers in het lang en breed aan bod kwam, hoe dom de Russen wel waren om hun leidinggevenden in de voorste linies te laten meevechten, etc.), geen enkele andere recente politieke leider in het Westen of ergens anders in de wereld deed dit. Dat hij nu niet meer in de voorste linies staat is omdat Poetin hem dit uitdrukkelijk verboden heeft, de Amerikanen en hun vazallen hadden immers concrete plannen om hem te lokaliseren en te elimineren.
Hij mag een macho zijn, er naar westerse normen belachelijk uitzien en achterlijke waarden hebben, hij heeft duidelijk het respect van z'n Tsjetsjeens volk, en meer en meer ook van de andere volkeren die deel uitmaken van de Russische Federatie. Meer zelfs, hij is een van de redenen waarom de moslim wereld, zelfs Amerikaanse bondgenoten als Saudi-Arabië, meer naar Rusland dan het Westen overhellen in deze kwestie. In deze delen van de wereld wordt een macho, bebaarde leider die gezag uitstraalt meer gerespecteerd dan een woke transgender. (dat is trouwens ook in Oekraïne zo, daarom de Amerikaanse transformatie van Zelensky tot een "warlord" met woeste baard en kaki hemdjes. Ook is hij op een jaar tijd extreem verouderd, of hij wordt zo geschminkt om er ouder uit te zien, in deze delen van de wereld stralen snotneuzen geen respect uit).
Als je er over nadenkt, tot 15 jaar geleden was Tsjetsjenië een extreem gevaarlijke oorlogszone, die iedereen had opgegeven. Nu staat het volk, ook voormalige rebellen, als een man achter Kadyrov.
Uitzonderingen zijn de moslim-extremisten, van wie er heel wat in België asiel hebben gekregen. Gevolg (wisten we al na de aanslag in Boston maar nu op eigen bodem:
Inval in Tsjetsjeense milieu: zeven verdachten opgepakt omdat ze mogelijk aanslag aan het voorbereiden warenhttps://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/05...ische-aanslag/
Alsof 9/11 en Boston nog niet genoeg waren, het Westen blijft moslim-extremisten steunen om Rusland te ondermijnen en verzwakken. Ze doen net hetzelfde met China. (de "Oejgoeren"), Oezbekistan, etc. Gevolg is natuurlijk dat deze hier asiel krijgen, en naar hier verhuizen. En jammer genoeg voor de CIA en co. keren deze moslimextremisten zich dikwijls liever tegen het Westen dan tegen de Russen.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 mei 2023 om 07:32.
Oud 5 mei 2023, 07:31   #40639
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Nog even de cijfers erbij halen:
Volgens de VN stierven er tot maart 2023 8700 burgers als gevolg van de oorlog. (tussen haakjes de inval in Irak leidde tot meer dan een miljoen doden volgens sommige schattingen, en minstens 200000 burgers).

https://www.ohchr.org/en/news/2023/0...ate-2-may-2023
De oorlog in Irak was dan ook een idiote oorlog.
Amerika heeft heel wat aanzien verspeeld met die oorlog.
Het was een dieptepunt in de Amerikaanse geschiedenis.
Voor de VS was de oorlog in Oekraïne een geschenk van Poetin , om
hun verloren macht en aanzien terug te krijgen.

Zo zal ook de Russische oorlog in Oekraïne een dieptepunt worden in de Russische geschiedenis.
Rusland is afgesloten van het Westen ,is een wingewest van China geworden en heeft alleen nog schurkenstaten als bondgenoten.

Laatst gewijzigd door cato : 5 mei 2023 om 07:31.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2023, 07:35   #40640
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
ISW is ontmaskerd, dat zou u moeten weten. Het zijn Kaganieten, Ruslandhaters.
Dat had ik al vanaf de eerste week door. En is ook logisch natuurlijk. Je merkt dat zelfs westerse pers als "Le Monde Diplomatique" daar veel omzichtiger mee omspringt, om hun geloofwaardigheid te behouden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be