![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#40641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe zo verder en ik betaal je een glaasje karnemelk bij je lunch. ![]()
![]() |
![]() |
#40642 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af of de bevolking daar zo blij mee is en het is ook de vraag of de moslims er zo blij mee zijn. Rusland is duidelijk bezig met de oorlog in Syrië en banden met Iran, om het MO aan zich te binden. Amerika heeft daar lang genoeg oorlog gevoerd ,en heeft zich teruggetrokken uit die regio Laat nu Rusland daar de grote vriend spelen Zij mogen ook de vluchtelingen/migranten overnemen uit die landen en zeker ook uit hun nieuwe bondgenoten in Afrika. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40643 | |
|
![]() Citaat:
![]() Als je me wilt trakteren heb ik liever wat oesters met een goede wijn er bij. ![]() Laatst gewijzigd door cato : 5 mei 2023 om 07:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vergelijking met Irak gaat niet op. De meeste Amerikanen kan Irak, dat aan de andere kant van de wereld ligt en cultureel, historisch, etc. geen jota gemeen heeft met de VS, geen **** schelen, de domste helft (wil al wat zeggen in de VS) ging mee in het verhaal op basis van extreme leugens. Oekraïne is niet alleen de bakermat van de Russische beschaving (Kiev-Rus), het belangrijkste buurland van Rusland, vlakbij het Russische historische kernland, de tweede belangrijkste Sovjet-staat, maar vooral ook een land waar vele miljoenen etnische Russen en Russisch taligen wonen, en dat al talloze generaties als meerderheid in grote stukken van wat tot voor kort Oekraïne was. (wat niet het geval is in de Baltische landen). Alle alternatieven zoals het Minsk akkoord waren gefaald, vooral door slechte wil van het regime en hun westerse bondgenoten. Het Westen heeft zich volledig van Rusland afgekeerd, en Rusland heeft z'n banden met China en het globale zuiden versterkt. (was al aan de gang maar werd versterkt door deze escalatie in Oekraïne) Tot nog toe is het geen dieptepunt, de overgrote meerderheid van de Russen blijft verenigd, en de meeste Russisch talige gebieden zijn nu en blijven in handen van de Russen. Het gaat traag en moeizaam, is normaal als ze eigenlijk vechten tegen een vijand die een budget heeft dat tientallen keren groter is. Meer zelfs de Russen hebben de economische oorlogsvoering met glans overleeft, en houden ook militair stand. Als dit zo blijft zal niet het Westen (dat reeds verklaard heeft dat met Poetin niet onderhandeld kan worden, dat de Sovjet-grenzen van Oekraïne hersteld moeten worden, dat Rusland vernederd en verdeeld moet worden, etc.) maar Rusland door de wereld gezien worden als overwinnaar. Het dieptepunt in de Russische geschiedenis (van de laatste 2 eeuwen toch) waren de extreem bloedige burgeroorlog exact 100 jaar geleden, en het chaotisch uiteenvallen van de Sovjet-Unie, waarna tientallen miljoenen Russen zich plots in een ander land bevonden en de economie en levensstandaard zagen kelderen. . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() On aura tout vu dans ce pays.
![]() |
![]() |
#40646 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar afin: weerom een excuus om niet te durven toegeven dat u met uw wansmakelijke onzin verhaaltjes een vluchtelingendorp niet durft binnenkomen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40647 |
Europees Commissaris
|
![]() Jij bent al geruime tijd extremistischer dan neofascisten als MaxvanDietschland en wappies als Gun. Het ziekelijke fanatisme waarmee jij één-op-één Russische propaganda op dit forum gooit is maniakaal, evenals jouw structurele gelieg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40648 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40649 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent de extremist want U wil een kernoorlog (directe NAVO involvement)en bepleit agressief de werelddominantie van de westerse neokoloniale wereldorde. U wil ook alle kritische partijen en personen die het niet met U eens zijn de mond snoeren. Daarenboven dacht ik ook dat U de racistische onderdrukking van het Palestijnse volk door de zionistische entiteit volmondig steunt. Het grootste deel van de landen en bevolkingen in de wereld heeft een veel groter probleem met die wereldorde dan met Rusland, en vindt U net de extremist. Niet vergeten dat het Westen maar een deeltje van de wereldbevolking vertegenwoordigt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40650 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu we het toch over ongedierte hebben : Prigozhin staat te brullen en te tieren dat hij zijn Wagners zal laten wegtrekken uit Bakhmut omdat ze geen steun en munitie krijgen van het leger.
Doen ! ![]() https://www.theguardian.com/world/li...0893b8de1effd9 |
![]() |
![]() |
![]() |
#40651 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Westen heeft helemaal geen probleem met dictators, zolang die maar gehoorzamen aan de westerse elite. In het Midden-Oosten is het vooral China dat tegenwoordig de eerste viool speelt, bvb. het geniale vredesakkoord tussen Saudi-Arabie en Iran. Het Westen en Israel leefden van verdeel- en heers en zien zulke initiatieven met lede ogen aan. De vluchtelingenstroom was en is het gevolg van de westerse oorlogsstokerij in die regio. Door vredesinitiatieven en minder koloniale onderdrukking zullen er op termijn minder vluchtelingen onze kant opkomen. Rusland neemt enkel vluchtelingen op die de taal spreken, een werkvergunning hebben, getrouwd met een Russische onderdaan of Rusland en de Russische belangen op een of andere manier geholpen hebben. Rusland gelooft niet in multikul en slechts kleine, gemakkelijk integreerbare groepen worden opgenomen. Uitzondering op dit alles zijn inwoners van de ex-Sovjet landen, met artificiele grenzen, die de Russen niet echt als buitenlanders zien Laatst gewijzigd door tomm : 5 mei 2023 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40652 | |
|
![]() Citaat:
citaat VK: Prigozjin voert druk verder op: Wagner-leger dreigt zich terug te trekken uit Bachmoet Jevgeni Prigozjin, de leider van het huurlingenleger Wagner, zegt in een verklaring dat zijn troepen zich aanstaande woensdag zullen terugtrekken uit Bachmoet. Door een gebrek aan munitie rest zijn soldaten volgens Prigozjin geen andere optie. Het reguliere Russische leger mag de door Wagner veroverde posities in en rondom de stad overnemen, aldus Prigozjin. Met dit bericht voert Prigozjin de druk op het Russische ministerie van Defensie verder op. Tussen hem en het ministerie is al langer een machtsstrijd gaande. Volgens Prigozjin krijgt zijn huurlingenleger structureel te weinig munitie voor de strijd om de stad in Oost-Oekraïne, die al sinds afgelopen zomer woedt. De top van het reguliere leger zou de rol van Wagner aan het front bij Bachmoet willen reduceren. https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...moet~b0abf5dd/ Laatst gewijzigd door cato : 5 mei 2023 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40653 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgie is geen buurland, zelfs Marokko en Algerije liggen geografisch dichter dan de Donbas. Officieel zijn er 65000 vluchtelingen uit Oekraine waarvan de meerderheid geen hulp vroeg om gehuisvest te worden. https://www.fedasil.be/nl/nieuws/opv...elingen-belgie Zoals ik al zei spreek ik regelmatig met Oekrainers. Verhalen genoeg van Oekrainers die de 1400 euro per maand opstrijken en daarom een comfortabel leven kunnen leiden in Oekraine (vrouwen, mannen kunnen naar het front gestuurd worden) In 70 % van Oekraine is er weinig te merken van oorlog. Het meest aantal vluchtelingen uit Oekraine wordt opgenomen door... Rusland. Gaat U daar misschien eens uw steun gaan betuigen aan het regime in Kiev. Zoals ik al zei elk individueel verhaal is anders, maar bijna alle vluchtelingen die ik sprak geven ook (deels) de schuld aan de politieke en economische elite in Kiev. Dat zijn geen verhaaltjes maar de werkelijkheid. Ik wil gerust eens naar dat dorp gaan en openhartig met die mensen spreken in hun taal, als er ergens een plaats is waar je elkaar kunt ontmoeten en iets drinken. Laatst gewijzigd door tomm : 5 mei 2023 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40654 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar bon, het is inderdaad de Russische kultuur om hun geliefde bakermat aan diggelen te knallen ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 5 mei 2023 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40655 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moesten Walen en Brusselaars hun taal niet meer migen gebruiken in onderwijs en media, zou het geen jaar duren voor ze zich aansluiten bij Frankrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40656 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is vanuit Europees oogpunt dwaas om te aanvaarden dat de dag nadat met een drone het Kremlin aangevallen wordt de EZEL uit Kiev op een vliegtuig naar Den Haag te zetten voor een "onaangekondigd bezoek". Beide opdrachten komen mijns inziens uit Washington.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 5 mei 2023 om 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40657 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#40658 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Geopolitiek gezien wil Rusland land stelen, annexeren en hoopten ze op meer macht en geld. Dat is dan wel als een boemerang teruggekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40659 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, Rusland wil een nieuwe veiligheidsstructuur voor Europa, herinner het bezoek van Macron en ook Scholz aan Moskou, maar beide verwezen door naar Washington, waar men niets liever had (en heeft) dan oorlog.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 5 mei 2023 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40660 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |