Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juli 2023, 22:30   #4081
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.304
Standaard

Een liga om de burgers te beschermen tegen de fiscus.
Het is absoluut nodig, dat weet ik zeker.

__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 16 juli 2023 om 22:35.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 13:00   #4082
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.304
Standaard

Alle ambtenaren die hebben meegewerkt aan het intern onderzoek zijn op pensioen. Paul Radermecker (Franstalige afdeling)
heeft me wel net telefonisch beloofd om de coördinaten van de vervang(st)er van Guy Vandeput door te mailen.

In het verslag staat duidelijk dat men op sommige punten geen definitief standpunt wil innemen gezien nog
zaken dienden onderzocht te worden.

We zijn nu 3 jaar later, die onderzoeken moeten nu toch al enig resultaat hebben opgeleverd.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 17 juli 2023 om 13:00.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 09:31   #4083
Patrick M
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2021
Berichten: 764
Standaard Heeft de politie schrik?

https://www.hln.be/binnenland/analys...eel~a31d4d7bc/

2 jongeren stampen en kloppen op een politiewagen en de politie die erin zit doet niks.
Waarom doet de politie niks?
Hebben ze schrik?
Ik weet als ik tegen en op een politiewagen stamp en klop dat de politie mij meeneemt.
Waarom in Sint Gilles dan niet?
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 09:44   #4084
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
https://www.hln.be/binnenland/analys...eel~a31d4d7bc/

2 jongeren stampen en kloppen op een politiewagen en de politie die erin zit doet niks.
Waarom doet de politie niks?
Hebben ze schrik?
Ik weet als ik tegen en op een politiewagen stamp en klop dat de politie mij meeneemt.
Waarom in Sint Gilles dan niet?
Ja, van hun bazen. Een klein mirakel dat zij zich kunnen blijven beheersen.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 09:44   #4085
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
https://www.hln.be/binnenland/analys...eel~a31d4d7bc/

2 jongeren stampen en kloppen op een politiewagen en de politie die erin zit doet niks.
Waarom doet de politie niks?
Hebben ze schrik?
Ik weet als ik tegen en op een politiewagen stamp en klop dat de politie mij meeneemt.
Waarom in Sint Gilles dan niet?
Uiteraard hebben die schrik. Om te beginnen zijn ze bij de politie gegaan omdat ze zelfs te lui zijn om bediende of taxichauffeur te worden.

Kijk naar de realiteit, "kinderen en pubers jagen de politie van de straat."

The Belgian way.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 09:44   #4086
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.668
Standaard

Hoe zou je zelf zijn? Als je reageert als flik staan er binnen de kortste keer tientallen, bruin en zwart gespuis, klaar om op uw smoel te slaan of erger.
Hoe komt het dat ze daar onvoldoende personeel vinden? Wie wil daar, gebonden aan handen en voeten, werken in dergelijke omstandigheden?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 09:46   #4087
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hoe zou je zelf zijn? Als je reageert als flik staan er binnen de kortste keer tientallen, bruin en zwart gespuis, klaar om op uw smoel te slaan of erger.
Hoe komt het dat ze daar onvoldoende personeel vinden? Wie wil daar, gebonden aan handen en voeten, werken in dergelijke omstandigheden?
en zelfs in de lucht mogen ze niet schieten
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 09:54   #4088
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en zelfs in de lucht mogen ze niet schieten
Dat klopt niet meen ik.

Als de politie aangevallen wordt, zoals Skobolev zei, om hen met tientallen soorten gespuis in elkaar te slaan of erger- afmaken dus, dan lijkt me dodelijk geweld om zich te verdedigen gerechtvaardigd.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 10:30   #4089
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.454
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat klopt niet meen ik.

Als de politie aangevallen wordt, zoals Skobolev zei, om hen met tientallen soorten gespuis in elkaar te slaan of erger- afmaken dus, dan lijkt me dodelijk geweld om zich te verdedigen gerechtvaardigd.
U en nog velen zijn het met u eens.

Maar de polizieke bazen van de politie, die moeten meespoelen op de Woke golf. Of ze worden uitgespuwd door hun medeparasieten, en kunnen ze niet meer graaien.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 10:30   #4090
DIBO
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 656
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als de politie aangevallen wordt, zoals Skobolev zei, om hen met tientallen soorten gespuis in elkaar te slaan of erger- afmaken dus, dan lijkt me dodelijk geweld om zich te verdedigen gerechtvaardigd.
keep on dreaming, ze hadden als optie gewoon wegrijden (strategisch terugtrekken), dus niks levensbedreigend. Dodelijk geweld zou direct onderzoeksrechter, preventieve schorsing, comité P, etc. als ellende meegebracht hebben voor een matig betaalde flik (onderbetaald als je in de Brusselse hell-hole moet werken) die elke maand moet zien om zijn lening te kunnen afbetalen, die gezinsleven moet organiseren met onregelmatige uren, etc. Hij zou zot zijn om de held te gaan uithangen, om nadien door iedereen (behalve de collega's) als een steen gedropt te worden en waarbij de (beperkte) steun vanuit het volk, direct als extreem-rechtse steun wordt afgeschilderd.
En die 'strategische terugtrekking' (wegvluchten) werd dan ook niet door hiërarchie aangegrepen om 10 minuten later met 10 patrouilles tegelijk terug te plaatse te gaan, dus hiërarchie weet ook wel beter dan hun handen vuil te maken aan kansenparels...
Met dank aan de links/groene wappies...
En de kansenparels die zich een breuk lachen hoe gemakkelijk ze de westerse maatschappij kunnen manipuleren, misbruiken en leegzuigen... En geeft ze eens ongelijk, want de domme belgen stonden erbij en keken er naar terwijl ze op hun kop laten schijten!
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 10:39   #4091
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat klopt niet meen ik.

Als de politie aangevallen wordt, zoals Skobolev zei, om hen met tientallen soorten gespuis in elkaar te slaan of erger- afmaken dus, dan lijkt me dodelijk geweld om zich te verdedigen gerechtvaardigd.
Klopt niet. Want als ze dat doen staat Brussel in brand en dat wil de politiek niet, want dan zouden ze verantwoordelijkheid moeten nemen voor de fouten die ze gemaakt hebben.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 10:45   #4092
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
keep on dreaming, ze hadden als optie gewoon wegrijden (strategisch terugtrekken), dus niks levensbedreigend. Dodelijk geweld zou direct onderzoeksrechter, preventieve schorsing, comité P, etc. als ellende meegebracht hebben voor een matig betaalde flik (onderbetaald als je in de Brusselse hell-hole moet werken) die elke maand moet zien om zijn lening te kunnen afbetalen, die gezinsleven moet organiseren met onregelmatige uren, etc. Hij zou zot zijn om de held te gaan uithangen, om nadien door iedereen (behalve de collega's) als een steen gedropt te worden en waarbij de (beperkte) steun vanuit het volk, direct als extreem-rechtse steun wordt afgeschilderd.
En die 'strategische terugtrekking' (wegvluchten) werd dan ook niet door hiërarchie aangegrepen om 10 minuten later met 10 patrouilles tegelijk terug te plaatse te gaan, dus hiërarchie weet ook wel beter dan hun handen vuil te maken aan kansenparels...
Met dank aan de links/groene wappies...
En de kansenparels die zich een breuk lachen hoe gemakkelijk ze de westerse maatschappij kunnen manipuleren, misbruiken en leegzuigen... En geeft ze eens ongelijk, want de domme belgen stonden erbij en keken er naar terwijl ze op hun kop laten schijten!
Luister eens, als een flik zijn leven bedreigd voelt en hij verdedigd zich niet, dan is dat spijtig voor hem, maar zijn keuze.
Als die flik zegt, als ik iemand doodschiet/neerschiet in zelfverdediging dan gaan ze dat onderzoeken.
Ja, lijkt me logisch als er mensen afgeschoten worden dat dit onderzocht wordt.
Maar dat men flikken veroordeeld en opsluit wanneer ze hun leven verdedigen, dat maak je me niet wijs.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 10:47   #4093
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Luister eens, als een flik zijn leven bedreigd voelt en hij verdedigd zich niet, dan is dat spijtig voor hem, maar zijn keuze.
Als die flik zegt, als ik iemand doodschiet/neerschiet in zelfverdediging dan gaan ze dat onderzoeken.
Ja, lijkt me logisch als er mensen afgeschoten worden dat dit onderzocht wordt.
Maar dat men flikken veroordeeld en opsluit wanneer ze hun leven verdedigen, dat maak je me niet wijs.
Ze waren toch snel om die flik in Frankrijk ne moordenaar te noemen. In welke volksjuri kan die man een eerlijk proces hebben nu?
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 10:52   #4094
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
2 jongeren stampen en kloppen op een politiewagen en de politie die erin zit doet niks.
Waarom doet de politie niks?
Hebben ze schrik?
Uiteraard. Als zo ene van die gasten een klein schrammeke oploopt door uw schuld, wordt ge levenslang in het gevang opgesloten als politie agent. Ge hoopt dus dat door niks te doen, ge het zelf min of meer gaat overleven, en dat het gerecht U niet gaat oppakken omwille van racisme, politiegeweld, en wat weet ik nog allemaal.

Niet vergeten dat wij een politieke macht, een wetgevende macht, en een gerechtelijke macht hebben die dit soort van geweldpleging met alle mogelijke middelen wil propageren en beschermen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 10:52   #4095
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Klopt niet. Want als ze dat doen staat Brussel in brand en dat wil de politiek niet, want dan zouden ze verantwoordelijkheid moeten nemen voor de fouten die ze gemaakt hebben.
Hm, neen.

Wettelijke zelfverdediging is vastgelegd in de wet. U, ik, flikken, iedereen mag, wanneer hij meent dat zijn leven of dat van iemand anders in gevaar is, zich verdedigen met dodelijk geweld.

Ik denk niet dat er ooit een rechter gaat zeggen, "je mocht jezelf verdedigen maar Brussel brandt dus mocht je jezelf/de burger niet verdedigen."

Die uiterlijke omstandigheden, zoals bijvoorbeeld Noord-Afrikaans uitschot dat Brussel platbrand, die hebben geen enkele invloed op de wet op zelfverdediging.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 10:56   #4096
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ze waren toch snel om die flik in Frankrijk ne moordenaar te noemen. In welke volksjuri kan die man een eerlijk proces hebben nu?
Inderdaad, zelfs de president noemde hem een moordenaar en vroeg bijna half vergiffenis aan het gespuis. Dat wil zeggen dat er een politieke en gerechtelijke wil is om dat gespuis te beschermen en te steunen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 10:57   #4097
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ze waren toch snel om die flik in Frankrijk ne moordenaar te noemen. In welke volksjuri kan die man een eerlijk proces hebben nu?
Die man lijkt me inderdaad kans te maken op een gevangenisstraf.
Ik vrees vooral dat men hem zijn, "stoppen of ik schiet door uwe kop" (iets dergelijks alleszins), kwalijk gaat nemen.
Ik zie niet in hoe zulk gedrag gerechtvaardigd is. Zijn leven was niet in gevaar, dat is een onoverkomelijk gegeven in de man zijn verdediging wanneer hij voorkomt.

Kortom, het is niet omdat de politie niet naar eigen goeddunken links en rechts mensen mag afschieten dat daarom zelfverdediging verboden is.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 18 juli 2023 om 10:58.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 10:59   #4098
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wettelijke zelfverdediging is vastgelegd in de wet. U, ik, flikken, iedereen mag, wanneer hij meent dat zijn leven of dat van iemand anders in gevaar is, zich verdedigen met dodelijk geweld.
Kijk, die agenten hebben GEEN dodelijk geweld gebruikt en zijn NIET dood. Dat is toch het beste bewijs dat ze GEEN legitieme zelfverdediging NODIG hadden, want zonder hebben ze het overleefd. Hadden ze dus wel geweld gebruikt, ze deden dat zonder dat daar noodzaak voor was (gezien ze konden overleven zonder), en zouden dan als moordenaar veroordeeld worden he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 11:01   #4099
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hoe zou je zelf zijn? Als je reageert als flik staan er binnen de kortste keer tientallen, bruin en zwart gespuis, klaar om op uw smoel te slaan of erger.
Hoe komt het dat ze daar onvoldoende personeel vinden? Wie wil daar, gebonden aan handen en voeten, werken in dergelijke omstandigheden?
Laat dat juist de levendige bewijslevering zijn van dat die uiteindelijk allemaal aan hetzelfde 'zeel' trekken.

Mochen onze mensen dat doen dan krijgen zij direct de stempel NAZI op het voorhoofd geslagen en worden zij direct 'monddood' gemaakt.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 juli 2023 om 11:04.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 11:02   #4100
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die man lijkt me inderdaad kans te maken op een gevangenisstraf.
Ik vrees vooral dat men hem zijn, "stoppen of ik schiet door uwe kop" (iets dergelijks alleszins), kwalijk gaat nemen.
Dat is dan ook niet hoe het gegaan is.

Het is de COLLEGA die zegde "stop die motor of je riskeert van een kogel door uw kop te krijgen" van de agent die op de motorkap lag. Als je gaat doorrijden met een agent die op een motorkap ligt, dan is het minste toch wat je kan denken dat die agent op die motorkap een gevaar ondergaat. Sinds 2017 is er een wet in Frankrijk die maakt dat agenten die zichzelf of hun collega's in gevaar zien (en zelfs geen doodsgevaar) bij het niet stoppen voor een politiecontrole, het vuur mogen openen. Maw, die wet zegt dat de agent niet eerst voor zijn leven moet vrezen alvorens te schieten. Hij moet niet "nog kunnen opzij duiken" of zo. Als hij EEN gevaar loopt door het gedrag van iemand die niet wil stoppen bij een politiecontrole mag hij schieten.

Maar nog eens, dat is inderdaad de wet. In werkelijkheid lijkt het mij NORMAAL dat mensen die willen doorrijden tijdens een politiecontrole doodgeschoten worden. Zulke mensen respecteren immers het idee dat ze moeten onderworpen worden aan een politiecontrole, niet, en met zulke mensen kunnen we in een maatschappij waar het de politie is die voor de handhaving van de wet moet zorgen, niks doen. Die mensen worden dus beter direct doodgeschoten,.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2023 om 11:04.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be