Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 27 mei 2014, 14:30   #4121
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
En terecht toch? het is een forum, neem het allemaal niet zo serieus.
Net omdat het "maar" een forum is, vind ik het idioot dat men blijkbaar zo strikt is dat men enkel naar de "letter van het reglement" handelt en niet naar de geest. Zo mag iemand keer op keer schrijven: "je vertelt leugens" of "dat zijn leugens!", maar als de aangevallene één keer zou antwoorden: "je bent een leugenaar", heeft hij het zitten!
Miauw! is offline  
Oud 27 mei 2014, 14:30   #4122
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Ja, ik begrijp dat ze niet meelezen. Maar als iemand één bepaalde reactie rapporteert, zou het toch logisch zijn dat ze eventjes naar de context gaan kijken? Stel dat iemand iemand anders continu zit te treiteren en het bloed onder de nagels vandaan haalt, maar telkens nét op het randje van "persoonlijke aanval" blijft door zijn woorden goed te kiezen, en de aangevallene schiet dan één keer uit zijn krammen: dan wordt die sowieso bestraft als de aanvaller dat rapporteert?
Mod bekijkt de context normaliter. Stingray heeft wel eens een draad (over belastingheffingen op vetten in de voeding of zoiets) off topic volledig voor mij verpest door me telkens aan te vallen op mijn werkloosheid. Toen ik begon te reageren heeft Pontifex ons beiden het zwijgen opgelegd.
eno2 is offline  
Oud 27 mei 2014, 14:31   #4123
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

Moderatoren politics.be subjectief ??

De moderatoren van politics be zijn wellicht subjectief. Bovendien geven ze geen uitleg waarom ze iemand berispen of strafpunten geven. Ze voeren aan: "we kunnen toch niet met iedereen in discussie gaan."

Dat hoeven ze ook niet. Maar ze horen wel de poster mede te delen waarom deze berispt wordt, in welke draad en door welke woorden. Dit is ook wel wat men verwacht van een degelijke moderator: dat hij de juiste , correcte beslissing neemt en die aan de poster mededeelt. Zonder daarover in debat te moeten gaan. Bovendien horen ze ook de naam mede te delen van de persoon die zogezegd 'gekrenkt' is. Kwestie van controle.

Men krijgt soms de indruk dat de moderatoren mensen van een welbepaalde politieke richting sparen en dat ze andere gezindheden liever kwijt dan rijk zijn.

Ik denk dat ik stilletjes ga uitkijken naar een ander forum. Er zijn er genoeg. Alhoewel ik het hier altijd wel plezant heb gevonden.
Het Oosten is offline  
Oud 27 mei 2014, 14:35   #4124
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net omdat het "maar" een forum is, vind ik het idioot dat men blijkbaar zo strikt is dat men enkel naar de "letter van het reglement" handelt en niet naar de geest. Zo mag iemand keer op keer schrijven: "je vertelt leugens" of "dat zijn leugens!", maar als de aangevallene één keer zou antwoorden: "je bent een leugenaar", heeft hij het zitten!
Je bent een leugenaar.
Nietzsche is offline  
Oud 27 mei 2014, 14:35   #4125
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Klopt. Laat niet staan dat je zelf niet mag schelden. Als je er mee wegkomt heb je geluk gehad.
Er is er hier één die werkelijk constant het driehoekje gebruikt.
Het valt me op omdat, indien je naar je eigen profiel gaat en je eigen berichten opzoekt, je de verdwenen berichten daar wel nog kunt zien als blanco's, maar niet meer in het betreffende topic.

Mij hoor je niet klagen over de moderatie, ondanks de niet aflatende pogingen die worden ondernomen om me eraf te knikkeren, kan ik de moderatie geen subjectiviteit verwijten.

Edit: was eigenlijk als antwoord op Het Oosten bedoeld...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 27 mei 2014 om 14:36.
Nierika is offline  
Oud 27 mei 2014, 14:35   #4126
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Het aantal bannelingen is enorm.

Men tracht zoveel mogelijk binnenboord te houden.
eno2 is offline  
Oud 27 mei 2014, 14:39   #4127
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Er is er hier één die werkelijk constant het driehoekje gebruikt.
Het valt me op omdat, indien je naar je eigen profiel gaat en je eigen berichten opzoekt, je de verdwenen berichten daar wel nog kunt zien als blanco's, maar niet meer in het betreffende topic.

Mij hoor je niet klagen over de moderatie, ondanks de niet aflatende pogingen die worden ondernomen om me eraf te knikkeren, kan ik de moderatie geen subjectiviteit verwijten.

Edit: was eigenlijk als antwoord op Het Oosten bedoeld...
O ja, heb je een stalker?
eno2 is offline  
Oud 27 mei 2014, 14:43   #4128
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
O ja, heb je een stalker?
Ja, leuk hé?

Maar misschien beeld ik het me wel allemaal in, want mijn stalkster beweert steevast dat ze nooit op het driehoekje klikt.

En neen, ik heb het niet over SDX, vooraleer die weer in haar krammen schiet...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Nierika is offline  
Oud 27 mei 2014, 14:43   #4129
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, leuk hé?

Maar misschien beeld ik het me wel allemaal in, want mijn stalkster beweert steevast dat ze nooit op het driehoekje klikt.

En neen, ik heb het niet over SDX, vooraleer die weer in haar krammen schiet...
Over wie dan wel?
Nietzsche is offline  
Oud 27 mei 2014, 14:47   #4130
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

Moderatoren politics.be subjectief ??

De moderatoren van politics be zijn wellicht subjectief. Bovendien geven ze geen uitleg waarom ze iemand berispen of strafpunten geven. Ze voeren aan: "we kunnen toch niet met iedereen in discussie gaan."

Dat hoeven ze ook niet. Maar ze horen wel de poster mede te delen waarom deze berispt wordt, in welke draad en door welke woorden. Dit is ook wel wat men verwacht van een degelijke moderator: dat hij de juiste , correcte beslissing neemt en die aan de poster mededeelt. Zonder daarover in debat te moeten gaan. Bovendien horen ze ook de naam mede te delen van de persoon die zogezegd 'gekrenkt' is. Kwestie van controle.

Citaat:
Men krijgt soms de indruk dat de moderatoren mensen van een welbepaalde politieke richting sparen en dat ze andere gezindheden liever kwijt dan rijk zijn.
Ik denk dat ik stilletjes ga uitkijken naar een ander forum.
Citaat:
Er zijn er genoeg.
Alhoewel ik het hier altijd wel plezant heb gevonden.
Ik ken geen Nl-talig forum van zelfde omvang en diversiteit als politics.be

Van de politieke bias van Mod geloof ik geen smeet.
eno2 is offline  
Oud 27 mei 2014, 14:47   #4131
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Over wie dan wel?
Dat mag ik niet zeggen, dan zal ze immers weer niet op het driehoekje klikken, en hoewel ik nog nooit strafpunten heb gekregen en enkel wat berichten ben gewist, ga ik het ook niet zoeken.

Vermoedelijk niet iedere moderator krijgt elke klacht onder ogen en als hij toevallig eens terecht komt bij ene die mij wat minder genegen is...

Nierika is offline  
Oud 27 mei 2014, 14:49   #4132
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat mag ik niet zeggen, dan zal ze immers weer niet op het driehoekje klikken, en hoewel ik nog nooit strafpunten heb gekregen en enkel wat berichten ben gewist, ga ik het ook niet zoeken.

Vermoedelijk niet iedere moderator krijgt elke klacht onder ogen en als hij toevallig eens terecht komt bij ene die mij wat minder genegen is...
Diegene waar jij het over hebt, denkt die dat er moslims onder haar bed verschuilen?
Nietzsche is offline  
Oud 27 mei 2014, 14:49   #4133
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ken geen Nl-talig forum van zelfde omvang en diversiteit als politics.be

Van de politieke bias van Mod geloof ik geen smeet.
Jaag hem nu niet weg hé Eno.
Zonder zijn analyses was het hier maar een saaie boel!

Nierika is offline  
Oud 27 mei 2014, 14:49   #4134
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Diegene waar jij het over hebt, denkt die dat er moslims onder haar bed verschuilen?
Hoe onthou je dat allemaal?

Nierika is offline  
Oud 27 mei 2014, 14:50   #4135
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent een leugenaar.
Hollandse teringlijer!
Miauw! is offline  
Oud 27 mei 2014, 14:50   #4136
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We weten dus dat het een vrouw is, dus kunnen we de grote meerderheid van de forumleden uitschakelen in onze zoektocht
Oud 27 mei 2014, 14:51   #4137
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hollandse teringlijer!
Kom dan, ik weet waar je huis woont !
Nietzsche is offline  
Oud 27 mei 2014, 14:53   #4138
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe onthou je dat allemaal?
Ah duidelijk..
Nietzsche is offline  
Oud 27 mei 2014, 14:53   #4139
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
We weten dus dat het een vrouw is, dus kunnen we de grote meerderheid van de forumleden uitschakelen in onze zoektocht
circe.
Nietzsche is offline  
Oud 27 mei 2014, 14:54   #4140
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Garry heeft mijn locatie achterhaald (gemeente juist, straat op 500 meter na ook juist) en hier openlijk gepost. Ik heb hem eerst vriendelijk per PB gevraagd dat te verwijderen, en heb dat nog 2 x opnieuw gevraagd, maar zijn antwoord was "dat hij zijn brievenbus niet voor iedereen opendeed". Dan heb ik aan de moderatie gevraagd om die bewuste post te verwijderen. Dat is gebeurd, maar Garry is er nog steeds, terwijl dit me nochtans een zeer zware overtreding lijkt: stalking en zware schending van de privacy!
Ik weet niet hoe hij het gedaan heeft: dit forum gehackt en dan via mijn IP-adres mijn locatie achterhaald? Daar heb ik van de moderatie ook geen antwoord op gekregen. Ik vind het in elk geval angstaanjagend dat zoiets kan en dat men zo iemand zijn gang laat gaan.
Ik gebruik sinds een tijdje vooral mijn I-phone om te posten, maar da's ook niet alles.
Dat spel zit constant woorden aan te passen en als je te snel typt en erover leest, zit je op den duur niet anders te doen dan je berichten achteraf aan te passen...

Nierika is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be