Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2004, 21:32   #4141
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Ik mis Paulus...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2004, 00:01   #4142
giserke
Banneling

Standaard

is die dwaze topic nu nog niet afgelopen?
Welke 'middeleeuwer' vindt nu nog dat homoseksualiteit pervers is?
het is niet normaal, maar daarom niet pervers
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2004, 00:44   #4143
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik mis Paulus...
Zet u erover en ga opnieuw uit. Je zal wel iemand anders tegen het lijf lopen.
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2004, 00:46   #4144
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
is die dwaze topic nu nog niet afgelopen?
Welke 'middeleeuwer' vindt nu nog dat homoseksualiteit pervers is?
Oeps
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2004, 02:26   #4145
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is 'normaal'? En waarom is homoseksualiteit het niet?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2004, 07:23   #4146
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Normaal is wat wij waarnemen als meest gebruikelijk. Voor mijzelf houdt dit geen morele categorie in. Hele domme of hele slimme mensen zijn niet normaal. Ze zitten aan de uiteinden van (een of andere wiskundige-statistische curve) doch hun afwijken van de norm, van de grote middenmoot, maakt hen niet verwerpelijk of pervers.

Onze (beperkte? opgedrongen? onvolledige? foute?) waarneming 'leert' ons dat in de beddebak, de meesten het vaakst een 'gemengde' activiteit ontplooien. Populaire statistiekjes gewagen van 90% hetero-actieven. Die andere 10% wijken van de norm af (experimentjes van zowel de 10 als 90 niet te na gesproken) Zij voldoen niet aan wat wij als norm aannemen, doch perversie kan ik er daarom niet noodzakelijkerwijze meer bij ontwaren dan bij om het even welk anderssoortig sexueel gedrag.
Oud 1 juli 2004, 08:35   #4147
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Normaal is wat wij waarnemen als meest gebruikelijk. Voor mijzelf houdt dit geen morele categorie in. Hele domme of hele slimme mensen zijn niet normaal. Ze zitten aan de uiteinden van (een of andere wiskundige-statistische curve) doch hun afwijken van de norm, van de grote middenmoot, maakt hen niet verwerpelijk of pervers.

Onze (beperkte? opgedrongen? onvolledige? foute?) waarneming 'leert' ons dat in de beddebak, de meesten het vaakst een 'gemengde' activiteit ontplooien. Populaire statistiekjes gewagen van 90% hetero-actieven. Die andere 10% wijken van de norm af (experimentjes van zowel de 10 als 90 niet te na gesproken) Zij voldoen niet aan wat wij als norm aannemen, doch perversie kan ik er daarom niet noodzakelijkerwijze meer bij ontwaren dan bij om het even welk anderssoortig sexueel gedrag.
nooit gedacht dacht dat ik u nog eens gelijk zou geven
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 22:07   #4148
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

pppfffffffffwwwwwww 276 paginas

en nog es wat olie op 't vuur gooien....

ik weet niet of dit al ergens ter sprake is gekomen ( je moet maar zot zijn om die hele topic uit te zoeken )....

waarom is het , of krijgt men de indruk ( laat ik me maar ietwat voorzichtiger uitdrukken ) dat de meest fervente tegenstanders van homosexualiteit zich hoofdzakelijk in het mannelijke kamp bevinden eerder dan in 't vrouwelijke kamp ?

en waarom is het , of krijgt men alvast de indruk, dat zelfs de meest fervente tegenstanders in dat mannelijke kamp nét een ietsje minder tot geen afkeer hebben van homosexualiteit als het zich afspeelt tussen vrouwen onderling dan tussen mannen ?

zijn er fervente tegenstanders , bij voorkeur mannelijke exemplaren, die daar wat zinnig kunnen over kwijten ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2004, 01:21   #4149
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
pppfffffffffwwwwwww 276 paginas

en nog es wat olie op 't vuur gooien....

ik weet niet of dit al ergens ter sprake is gekomen ( je moet maar zot zijn om die hele topic uit te zoeken )....

waarom is het , of krijgt men de indruk ( laat ik me maar ietwat voorzichtiger uitdrukken ) dat de meest fervente tegenstanders van homosexualiteit zich hoofdzakelijk in het mannelijke kamp bevinden eerder dan in 't vrouwelijke kamp ?

en waarom is het , of krijgt men alvast de indruk, dat zelfs de meest fervente tegenstanders in dat mannelijke kamp nét een ietsje minder tot geen afkeer hebben van homosexualiteit als het zich afspeelt tussen vrouwen onderling dan tussen mannen ?

zijn er fervente tegenstanders , bij voorkeur mannelijke exemplaren, die daar wat zinnig kunnen over kwijten ?
Wel ik ga er mezelf niet over uitspreken maar om het hier even de woorden van een katholiek hooggeplaatste persoon bij te halen "sommige holebi's zijn gewoon sexueel geperverteerden."
En een reden voor hetgeen wat je daar zegt te verklaren heb ik niet, het is gewoon een maatschappelijke trend dat lesbiennes makkelijker aanvaardt worden dan homo-koppels.
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2004, 07:51   #4150
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Wel ik ga er mezelf niet over uitspreken maar om het hier even de woorden van een katholiek hooggeplaatste persoon bij te halen "sommige holebi's zijn gewoon sexueel geperverteerden."
Ik zal dat niet tegenspreken, maar ik ben ervan overtuigd dat er proportioneel evenveel hetero's seksueel geperverteerden zijn. Zolang ze daar niemand schade mee berokkenen, vind ik dat nog niet eens zo erg... Ik lig er namelijk niet wakker van wat andere mensen zoal tussen de lakens uitspoken.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 10 juli 2004, 14:55   #4151
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En een reden voor hetgeen wat je daar zegt te verklaren heb ik niet, het is gewoon een maatschappelijke trend dat lesbiennes makkelijker aanvaardt worden dan homo-koppels.
Als je het mij vraagt is dat complete nonsens, er is immers geen enkele groep waarbij het aantal pogingen tot zelfmoord zo hoog ligt als bij lesbiennes (+25%). Of zoals professor John Vincke (UGent) het formuleert: "Wanneer homoseksuelen beseffen dat ze niet passen in het courante patroon van seksuele relaties, vallen ze in een leegte...Meisjes gaan zwaarder gebukt onder hun homoseksuele geaardheid dan jongens.. Jongens hebben ook meer "geslaagde" voorbeelden dan meisjes (in de kunst?, media?, televisie? en filmwereld."
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Oud 10 juli 2004, 15:43   #4152
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als je het mij vraagt is dat complete nonsens, er is immers geen enkele groep waarbij het aantal pogingen tot zelfmoord zo hoog ligt als bij lesbiennes (+25%). Of zoals professor John Vincke (UGent) het formuleert: "Wanneer homoseksuelen beseffen dat ze niet passen in het courante patroon van seksuele relaties, vallen ze in een leegte...Meisjes gaan zwaarder gebukt onder hun homoseksuele geaardheid dan jongens.. Jongens hebben ook meer "geslaagde" voorbeelden dan meisjes (in de kunst?, media?, televisie? en filmwereld."
Dan neem ik mijn woorden terug...maar ik zal het anders formuleren want ik wou enkel met mijn voorgaande reply op wijzen dat - uitgaande van Raf zijn woorden 'dat zelfs de meest fervente tegenstanders in dat mannelijke kamp nét een ietsje minder tot geen afkeer hebben van homosexualiteit als het zich afspeelt tussen vrouwen onderling dan tussen mannen?' waar het op neerkomt dat homoseksualiteit bij vrouwen veel beter wordt aanvaard dan homoseksualiteit bij mannen in het mannelijke kamp der hetero's, in interviews uit het verleden werdt dit bevestigd, 'een lesbisch koppel is de droom van elke man' luidde het. Van dat opzicht uitgaande lijkt het dat in de mannenwereld homoseksualiteit tussen vrouwen goed wordt aanvaard.

@Raf: Het feit dat 'seksueel geperverteerd' hetero's hun grenzen gaan verleggen door seksuele bevrediging te zoeken bij hetzelfde geslacht geeft natuurlijk een slechte naam aan de holebi-gemeenschap.
Oud 10 juli 2004, 17:42   #4153
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dan neem ik mijn woorden terug...maar ik zal het anders formuleren want ik wou enkel met mijn voorgaande reply op wijzen dat - uitgaande van Raf zijn woorden 'dat zelfs de meest fervente tegenstanders in dat mannelijke kamp nét een ietsje minder tot geen afkeer hebben van homosexualiteit als het zich afspeelt tussen vrouwen onderling dan tussen mannen?' waar het op neerkomt dat homoseksualiteit bij vrouwen veel beter wordt aanvaard dan homoseksualiteit bij mannen in het mannelijke kamp der hetero's, in interviews uit het verleden werdt dit bevestigd, 'een lesbisch koppel is de droom van elke man' luidde het. Van dat opzicht uitgaande lijkt het dat in de mannenwereld homoseksualiteit tussen vrouwen goed wordt aanvaard.
Dat waren niet mijn woorden, maar die van Praha...

Afgezien daarvan denk ik inderdaad ook dat het beeld van twee vrouwen die met elkaar vrijen meer tot de mannelijke (heteroseksuele) verbeelding spreekt dan twee mannen die met elkaar vrijen. Ik neem aan dat een heteroseksuele man zich dan inbeeldt dat hij met die twee dames een triootje zou kunnen vormen. Dat lesbiennes daar helemaal geen behoefte toe zullen voelen, laten ze dan gemakkelijkheidshalve even buiten beschouwing. Ik geloof echter niet dat vrouwelijke homoseksualiteit an sich beter aanvaard wordt dan de mannelijke versie.

Citaat:
@Raf: Het feit dat 'seksueel geperverteerd' hetero's hun grenzen gaan verleggen door seksuele bevrediging te zoeken bij hetzelfde geslacht geeft natuurlijk een slechte naam aan de holebi-gemeenschap.
Dat was niet helemaal wat ik bedoelde. Bij hetero's zie je ook fenomenen als sado-masochisme, plas- en poepseks, rubber- en latexfetisjisme, anale seks, etc. Dat is helemaal geen unicum voor homoseksuelen hoor. Het is trouwens een veel voorkomende misvatting dat homoseksuelen a priori anale seks hebben. Ik geloof niet dat dat proportioneel meer voorkomt bij homo's dan bij hetero's. Bij de homo's die ik persoonlijk ken, is het alleszins geen courante praktijk.

Citaat:
Oud 10 juli 2004, 21:06   #4154
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Citaat:
Dat was niet helemaal wat ik bedoelde. Bij hetero's zie je ook fenomenen als sado-masochisme, plas- en poepseks, rubber- en latexfetisjisme, anale seks, etc. Dat is helemaal geen unicum voor homoseksuelen hoor. Het is trouwens een veel voorkomende misvatting dat homoseksuelen a priori anale seks hebben. Ik geloof niet dat dat proportioneel meer voorkomt bij homo's dan bij hetero's. Bij de homo's die ik persoonlijk ken, is het alleszins geen courante praktijk.
Ik heb het niet over dergelijke grenzen maar er werdt wel eens verteld dat hetero's nieuwe horizonten wouden verkennen door te experimenteren als homo's. Vandaar de uitspraak over 'seksueel geperverteerden'.
Oud 10 juli 2004, 21:31   #4155
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Aaaaaah, mijn favoriete homo-topic. Kan iemand misschien de laatste 100 pagina's eens snel samenvatten, zodat ik weer kan volgen? 8)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2004, 21:33   #4156
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Aaaaaah, mijn favoriete homo-topic. Kan iemand misschien de laatste 100 pagina's eens snel samenvatten, zodat ik weer kan volgen? 8)
Als je de voorbije 2 pagina's doorleest kan je ook terug volgen.
Oud 10 juli 2004, 21:41   #4157
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als je de voorbije 2 pagina's doorleest kan je ook terug volgen.
Hmmm, iets te weinig ambiance naar m'n goesting. Is JVDB hier niet? Of zijn er misschien wat andere homofoben bijgekomen ondetussen?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2004, 21:42   #4158
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over dergelijke grenzen maar er werdt wel eens verteld dat hetero's nieuwe horizonten wouden verkennen door te experimenteren als homo's. Vandaar de uitspraak over 'seksueel geperverteerden'.
Dus een man die experimenteert met een andere man is seksueel geperverteerd, maar een man die zich overgeeft aan plas- en poepseks, is grensverleggend? Vreemd, zo'n indeling in vakjes...

Citaat:
Oud 10 juli 2004, 22:18   #4159
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan iemand misschien de laatste 100 pagina's eens snel samenvatten, zodat ik weer kan volgen? 8)
Stelling: Zijn homo's nu eigenlijk al pervers?
JVDB: Natuurlijk zijn homo's pervers, God heeft gezegd dat homoseksualiteit een zonde is.
Bartje: Bewijzen?!
Bartje: Nog steeds geen bewijzen?!
Een willekeurig iemand: Psychologen hebben....., biologen hebben....
Een ander iemand: Dat is allemaal onzin, homoseksuelen zijn perverten

En zo verder en zo voort.
Oud 11 juli 2004, 16:41   #4160
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dus een man die experimenteert met een andere man is seksueel geperverteerd, maar een man die zich overgeeft aan plas- en poepseks, is grensverleggend? Vreemd, zo'n indeling in vakjes...
Ten eerst: de uitspraak over sekuseel geperverteerden komt niet van mij.

Ten tweede: Ik deel helemaal niet 'in in pakjes', ik probeer te verduidelijken wat sommige mensen denken uit homofilie en wat men uitgaande van veronderstellingen allemaal durft uit te spreken.

Ten derde: U verdraait mijn woorden zodat het lijkt dat ik dergelijke dingen ga verkondigen, je weet best hoe mensen zijn als er bepaalde zaken worden verteld - van een muis een olifant - en sommige personen in de media hun mening geven over holebi's dan zijn er velen die zich daarachter plaatsen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be