Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2018, 14:53   #4161
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nogmaals u moet goed en volledig leren lezen. En niet een zinnetje uit de context pikken.U doet dit nogal eens graag, is het niet?
Het tweede amendement van de Amerikaanse grondwet voorziet exact wat jij als ontoelaatbaar beschouwt. Namelijk: het volk moet gewapend kunnen zijn, en prive milities oprichten om, in het geval de staat dingen zou doen die tegen de wil van het volk ingaan, die staat omver kunnen te werpen. Noem dat een revolutie he. Dat is ongeveer exact wat jij wil dat verboden moet zijn.

https://en.wikipedia.org/wiki/Second...s_Constitution

Citaat:
Madison wrote how a federal army could be kept in check by state militias, "a standing army ... would be opposed [by] a militia." He argued that state militias "would be able to repel the danger" of a federal army, "It may well be doubted, whether a militia thus circumstanced could ever be conquered by such a proportion of regular troops." He contrasted the federal government of the United States to the European kingdoms, which he described as "afraid to trust the people with arms," and assured that "the existence of subordinate governments ... forms a barrier against the enterprises of ambition"
Let trouwens op dat het ook in de omgekeerde richting gaat. Men kan ook de staat willen verdedigen, bijvoorbeeld tegen een staatsgreep van het leger.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 september 2018 om 14:59.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 14:55   #4162
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het tweede amendement van de Amerikaanse grondwet voorziet exact wat jij als ontoelaatbaar beschouwt. Namelijk: het volk moet gewapend kunnen zijn, en prive milities oprichten om, in het geval de staat dingen zou doen die tegen de wil van het volk ingaan, die staat omver kunnen te werpen. Noem dat een revolutie he. Dat is ongeveer exact wat jij wil dat verboden moet zijn.
ja, hij vindt dat "de staat" het monopolie op geweld moet hebben. Dat is nu net waar elke dictator (in spe) van droomt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 15:04   #4163
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat een pech voor de linkse opperrechters.
wacht ... wacht....

Het komt niet van mij, maar van een vlaams gezinde, België hatende forummer en VB'er, en die zegt letterlijk op dit forum:

Moet wel iemand met een beperkt verstand zijn die alleen in links en rechts kan denken.

Ik zeg erbij, voor ge boos wordt, ik ben het er niet mee eens , hé!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 15:06   #4164
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is aanzetten tot geweld en racisme of kan zeker zo worden geïnterpreteerd en bijgevolg strafbaar.
Aanzetten tot geweld is een expliciete oproep om expliciete gewelddaden te plegen he. Met wapens leren omgaan, en stellen dat ge dat doet om "dingen te verdedigen" is dat niet. Zeggen dat ge uw eigen ras superieur vindt, is ook geen daad van racisme he. Het is op zijn best wat dom en pretentieus, want dat kan niet bepaald worden voor de strijd natuurlijk.
Oud 27 september 2018, 15:08   #4165
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

https://en.wikipedia.org/wiki/Second...s_Constitution

Let trouwens op dat het ook in de omgekeerde richting gaat. Men kan ook de staat willen verdedigen, bijvoorbeeld tegen een staatsgreep van het leger.
Juist ja. En als het dat niet is, dan komt u met een andere niet ter zake doend verhaal.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 15:14   #4166
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U moogt voor mijn part een nieuwe ideologie op poten zetten die u maar wilt. En daarvoor aanhangers proberen te winnen. Zolang u maar niet uw leden oproept het geweld niet te schuwen, zich te bekwamen in het omgaan met wapens, lid te worden van schietclubs om de nakende revolutie te helpen dragen, en zo de overheersing van het blanke ras te beogen, terwijl u een meme toont van Hitler .

Dit is aanzetten tot geweld en racisme of kan zeker zo worden geïnterpreteerd en bijgevolg strafbaar.
Indien DVL echt had opgeroepen of aangezet tot geweld, zat hij nu "in den bak". Niet dus.

Citaat:
Oud 27 september 2018, 15:19   #4167
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Doe dat maar niet, wie weet verwijten ze je fascisme.
Tja, maar blijkbaar kan niemand me vertellen wat daar nu echt grappig aan zou kunnen zijn.

Raar hé? Ik leg me hier dikwijls in een deuk vanwege hetgeen ik hier lees op dit forum (en sommige zullen zich ongetwijfeld een deuk lachen om hetgeen ik schrijf), maar deze snap ik nu eens echt niet zie.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 15:20   #4168
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist ja. En als het dat niet is, dan komt u met een andere niet ter zake doend verhaal.
Wacht eens "niet ter zake doend". Hetgene, volgens parcifal, de nagel was die de UGent liet beslissen van DVL te schorsen, was dat hij opriep om leren met wapens om te gaan en lid van een schietclub te worden.

Jij zegt ook dat men "vrij ideeen mag hebben, zolang men maar niet oproept om met wapens om te gaan en lid te worden van een schietclub.

Op jullie beiden antwoord ik dat het eigenaardig is dat dat een "verboden idee" zou zijn, want het is een onderdeel van de Amerikaanse grondwet. Als zeggen dat je akkoord bent met het tweede amendement van de Amerikaanse grondwet, en dat wil bevorderen, ook al een verboden politiek idee is, dan moeten we VEEL volk van de UGent gooien.

Dan ga jij zeggen dat de REDENEN WAAROM men dat zou willen, namelijk "een revolutie ontketenen met uw navolgers" pas echt verboden is.

Dan leg ik U uit dat dat net de zin was van het tweede Amendement.

Maar nu is het plots "een niet ter zake doend verhaal".
Oud 27 september 2018, 15:23   #4169
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daar wilden ze net aan beginnen toen de reportage op TV kwam.

We zijn dus door de BRT gered van de derde wereldoorlog, we zijn nipt ontsnapt aan genocide en wereldbrand.

Die waren met dertig mensen he, zo is de Leibstandarte Adolf Hitler ook begonnen, dan weet je het wel zeker.
Als het lente wordt en de zon begint wat warmte te geven, dan ik het eerste dat ik doe is eens goed harken in de tuin. Dan zijn al die gekiemde onkruidzaden er meteen aan voor de moeite.

Als ik zou wachten tot ze groot en vervelend worden is het veel moeilijker.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 15:24   #4170
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Excuseer? Het haalt heel uw betoog onderuit. U wordt geconfronteerd met het feit dat DVL niets anders doet dan achter het 2e amendement van de VS staan. En dan zegt u dat dit niets terzake doet. Wat doet er dan wel terzake in dit topic als ik vragen mag?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 15:25   #4171
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Als het lente wordt en de zon begint wat warmte te geven, dan ik het eerste dat ik doe is eens goed harken in de tuin. Dan zijn al die gekiemde onkruidzaden er meteen aan voor de moeite.

Dus we gaan preventief elementen uit de samenleving halen die ooit wel eens iets zouden kunnen mispeuteren. En bij voorkeur doen we dat met mensen die ons niet aanstaan...Lenin zou trots zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 27 september 2018, 15:27   #4172
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het begint verdraaid genant te worden voor de verdedigers van de juiste gedachten, om trachten tegelijkertijd:
- de schorsing van DVL op basis van zekere regels te verschonen
- de niet-schorsing van horden anderen op basis van diezelfde regels te verschonen
- niet willen toe te geven dat enkel hun eigen ideeengoed toegelaten zou mogen zijn
- vol te houden dat ze ergens verdraagzaam zijn voor gedachtengoed waar ze in het diepste van hun binnenste niet mee akkoord kunnen gaan - wat uiteraard de echte definitie is van verdraagzaamheid.

De verschoning van de schorsing van DVL is niet vol te houden zonder gewoon willen toe te geven dat men er gewoon alles wil aan doen om zeker gedachtengoed waar men in zijn diepste binnenste niet mee akkoord gaat, te weren met alle mogelijke middelen en zonder zich aan enig principe terzake te laten storen.

Meer is daar niet aan. Men is gewoon onverdraagzaam, tenzij voor gedachtengoed waarmee men zich kan vinden, en voor *sommig* gedachtengoed waarmee men zich eigenlijk helemaal niet kan vinden, maar waarvoor men zoveel schrik heeft om dat te zeggen omdat men anders de verdenking zou oplopen vast te stellen dat men eigenlijk, diep in zijn binnenste, het gedachtengoed dat men met alle middelen wil weren, eigenlijk zelf aanhangt.
Oud 27 september 2018, 15:30   #4173
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar aan dat groot bos netels wordt wel niks gedaan, he.
Oud 27 september 2018, 15:31   #4174
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het begint verdraaid genant te worden voor de verdedigers van de juiste gedachten, om trachten tegelijkertijd:
- de schorsing van DVL op basis van zekere regels te verschonen
- de niet-schorsing van horden anderen op basis van diezelfde regels te verschonen
- niet willen toe te geven dat enkel hun eigen ideeengoed toegelaten zou mogen zijn
- vol te houden dat ze ergens verdraagzaam zijn voor gedachtengoed waar ze in het diepste van hun binnenste niet mee akkoord kunnen gaan - wat uiteraard de echte definitie is van verdraagzaamheid.

De verschoning van de schorsing van DVL is niet vol te houden zonder gewoon willen toe te geven dat men er gewoon alles wil aan doen om zeker gedachtengoed waar men in zijn diepste binnenste niet mee akkoord gaat, te weren met alle mogelijke middelen en zonder zich aan enig principe terzake te laten storen.

Meer is daar niet aan. Men is gewoon onverdraagzaam, tenzij voor gedachtengoed waarmee men zich kan vinden, en voor *sommig* gedachtengoed waarmee men zich eigenlijk helemaal niet kan vinden, maar waarvoor men zoveel schrik heeft om dat te zeggen omdat men anders de verdenking zou oplopen vast te stellen dat men eigenlijk, diep in zijn binnenste, het gedachtengoed dat men met alle middelen wil weren, eigenlijk zelf aanhangt.
Voltaire draait zich om in zijn kist.

Citaat:
Oud 27 september 2018, 15:32   #4175
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, maar blijkbaar kan niemand me vertellen wat daar nu echt grappig aan zou kunnen zijn.

Raar hé? Ik leg me hier dikwijls in een deuk vanwege hetgeen ik hier lees op dit forum (en sommige zullen zich ongetwijfeld een deuk lachen om hetgeen ik schrijf), maar deze snap ik nu eens echt niet zie.
Tja, wat kan ik zeggen, smaken en kleuren en humor verschilt al eens bij verschillende mensen.

Dat je het niet grappig vindt is ongetwijfeld ok, ik lach er smakelijk mee, en ook dat is ok.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 15:34   #4176
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar aan dat groot bos netels wordt wel niks gedaan, he.
Waarschijnlijk was het een bos vol 'Witte dove netels'

Die heeft in zijn bloemblaadje wel een lekkere honing zitten.
Oud 27 september 2018, 15:36   #4177
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tip, na dat je het onkruid hebt verwijderd, en de zon schijnt, alle blote grond rond en tussen de struiken bewerken met een drietand, dat creëert een droge toplaag grond waarin zaad niet kan kiemen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 15:41   #4178
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Roept u nu op tot een preventieve sterilisatie van moslims?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 15:52   #4179
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Voltaire draait zich om in zijn kist.
Inderdaad. En het eigenaardige is dat men niet kan inzien dat het principe van vrije meningsuiting verdedigen, niks te maken heeft met de meningen zelf verdedigen, maar nu net precies enkel maar zin heeft als men die meningen niet wil verdedigen.

Men kan hier blijkbaar niet inzien dat de vrije meningsuiting van DVL verdedigen een kwestie van principe is, en geen kwestie van de mening van DVL zelf willen verdedigen.

Dat zijn allemaal mensen die dus totaal onverdraagzaam zijn, want zij hebben enkel maar "verdraagzaamheid" voor gedachtengoed waar ze zelf geen gloeiende hekel aan hebben.

Verdraagzaamheid wil nu net precies zeggen dat men verdraagt dat sommigen meningen verkondigen waar men zelf een gloeiende hekel aan heeft.

En het ironische is dat ze precies aan DVL verwijten dat hij onverdraagzaam zou zijn... (wat misschien wel waar is, maar daar gaat het hier nu net niet om !)

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 september 2018 om 15:53.
Oud 27 september 2018, 16:01   #4180
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. En het eigenaardige is dat men niet kan inzien dat het principe van vrije meningsuiting verdedigen, niks te maken heeft met de meningen zelf verdedigen, maar nu net precies enkel maar zin heeft als men die meningen niet wil verdedigen.

Men kan hier blijkbaar niet inzien dat de vrije meningsuiting van DVL verdedigen een kwestie van principe is, en geen kwestie van de mening van DVL zelf willen verdedigen.

Dat zijn allemaal mensen die dus totaal onverdraagzaam zijn, want zij hebben enkel maar "verdraagzaamheid" voor gedachtengoed waar ze zelf geen gloeiende hekel aan hebben.

Verdraagzaamheid wil nu net precies zeggen dat men verdraagt dat sommigen meningen verkondigen waar men zelf een gloeiende hekel aan heeft.

En het ironische is dat ze precies aan DVL verwijten dat hij onverdraagzaam zou zijn... (wat misschien wel waar is, maar daar gaat het hier nu net niet om !)
Dit! Ik moet eigenlijk niet veel weten van die kerel zijn gedachtengoed. Het is eigenlijk een kereltje dat vrij goed zou passen bij de gematigde republikeinen in de VS. Wat ze hier extreem rechts noemen dus. De republikeinse ideologie is niet de mijne, maar hey, die mag er wel zijn wat mij betreft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be