Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 2 januari 2008, 23:49   #401
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Het kartel kan niet maken om de trein te laten rijden na pasen ,als het resultaat onder de maat van hun beloften is.
Als ze het wel doen ,dat groeit de Vlaamse oppositie de pan uit bij de volgende verkiezingen.

De vlaming zal in de media wel platgebombardeerd worden met propaganda om die beloften toch in te slikken. Dat is overigens al bezig sinds de eerste formatiepoging mislukte.
Rr00ttt is offline  
Oud 3 januari 2008, 00:07   #402
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ten dienste van onze Vlaamse jeugd, is dat niet prachtig
Neen neen, ik ben verbonden aan het 'Enseignement de la Communauté française'.

Mijn 'publiek' bestaat voor 90% uit 'allochtonen', waarvan ongeveer 2/3 moslims.

Net niet de helft van mijn leerlingen is van Maghrebijnse origine.


Als Brussel ooit tot het onafhankelijke Vlaanderen behoort, zal ik onrechtstreeks natuurlijk wèl uw Vlaamse jeugd gediend hebben, maar tot nader order is dat nu nog niet echt het geval .


Ik heb ze alvast Jommeke leren kennen, en Piet Pienter & Bert Bibber. Ook over Kapitein Zeppos of Axel Nort, Het Eiland, Flikken en Firmin de Bokser kunnen ze ondertussen meepraten. En over/van Boudewijn De Groot, Jan De Wilde, Laïs, ... hebben ze ook al iets gehoord.

De kranten De Morgen en De Standaard haten ze ondertussen waarschijnlijk als de pest, want ik weet daar altijd erg moeilijke leestoetsen uit te distilleren .

Ik blijf zoeken naar nog méér materiaal. Als je denkt goede voorstellen te hebben, aarzel asjeblief niet. Laat mij maar iets weten, desnoods per PB.


Vriendelijke groeten,

djimi
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 4 januari 2008, 13:30   #403
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Ik bedoelde het ironisch, als leraar krijg je hier door velen uit bepaalde hoek onmiddelijk een linkse stempel opgeplakt, de flik krijgt dan weer een andere stempel enz...
Als ik je zo lees denk ik wel dat jij iemand bent die zijn job met liefde doet! Houden zo!
Another Jack is offline  
Oud 4 januari 2008, 13:53   #404
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik bedoelde het ironisch, als leraar krijg je hier door velen uit bepaalde hoek onmiddelijk een linkse stempel opgeplakt, de flik krijgt dan weer een andere stempel enz...
Als ik je zo lees denk ik wel dat jij iemand bent die zijn job met liefde doet! Houden zo!
Ik had de ironie niet door, maar dat komt wellicht omdat ik jou nog niet goed genoeg ken. My bad.

Ik doe mijn job inderdaad met liefde (het is zowat 'de job van mijn leven') en ik hoop alleszin dat zo te kunnen houden. Dank je voor de aanmoediging.


Het grootste probleem is de viscerale afkeer voor het Nederlands die sommige leerlingen koesteren, en die vaak ook gepaard gaat met een afkeer voor de 'Vlamingen' in het algemeen. Dat maakt de job soms echt wel lastig, maar gelukkig krijg ik veel steun ook, zowel van leerlingen als ouders als collega's als vrienden en familie.

Ik voel mij daarentegen helemaal niet gesteund door de inspectrice die mij onder haar hoede heeft, en al evenmin door 'de politiek', maar ik ben allerminst van plan mij daar ook maar iets van aan te trekken.


Vriendelijke groeten,

djimi
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 4 januari 2008 om 13:55.
djimi is offline  
Oud 4 januari 2008, 21:47   #405
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Ik ken de problematiek: heb zelf een paar jaren in brussel lesgegeven (vak frans in het nederlandstalig onderwijs) en ik heb het hier al ooit aangehaald in dit forum: 'flamand' wordt als scheldwoord meer en meer gebruikt.
Vrij grof dat zij alle vlaamssprekenden aanzien als fascisten..., en moeilijk te counteren;
de meeste van deze allochtonen komen nooit in Vlaanderen en vervallen dus in de clichés van sterke verhalen en tendentieuse franstalige media. Brussel is een eiland.
Another Jack is offline  
Oud 4 januari 2008, 22:35   #406
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ken de problematiek: heb zelf een paar jaren in brussel lesgegeven (vak frans in het nederlandstalig onderwijs) en ik heb het hier al ooit aangehaald in dit forum: 'flamand' wordt als scheldwoord meer en meer gebruikt.
Vrij grof dat zij alle vlaamssprekenden aanzien als fascisten..., en moeilijk te counteren;
de meeste van deze allochtonen komen nooit in Vlaanderen en vervallen dus in de clichés van sterke verhalen en tendentieuse franstalige media. Brussel is een eiland.
'Flamand' was een tijdlang uit roulatie verdwenen op onze school (dank zij uw dienaar, hé hé ), maar nu begint het terug op te duiken, helaas.

De onwetendheid is inderdaad énorm, maar gelukkig zijn er ook leerlingen die in Vlaanderen wonen, en toch een beetje tegengewicht kunnen bieden.


Brussel is eerder een half-eiland, en het wordt echt dringend tijd dat er wat bruggen bijgebouwd worden, denk ik. Alleszins liever dat, dan de schouders laten hangen, of, erger nog, de paar bruggen die er nog zijn maar ineens helemaal te slopen. Makkelijk wordt het niet, maar daar moeten wij ons niet door laten afschrikken, hé?


Vriendelijke groeten,

djimi
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 5 januari 2008, 09:09   #407
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
'Flamand' was een tijdlang uit roulatie verdwenen op onze school (dank zij uw dienaar, hé hé ), maar nu begint het terug op te duiken, helaas.

De onwetendheid is inderdaad énorm, maar gelukkig zijn er ook leerlingen die in Vlaanderen wonen, en toch een beetje tegengewicht kunnen bieden.


Brussel is eerder een half-eiland, en het wordt echt dringend tijd dat er wat bruggen bijgebouwd worden, denk ik. Alleszins liever dat, dan de schouders laten hangen, of, erger nog, de paar bruggen die er nog zijn maar ineens helemaal te slopen. Makkelijk wordt het niet, maar daar moeten wij ons niet door laten afschrikken, hé?


Vriendelijke groeten,

djimi
Ik heb de indruk dat je door het bos de bomen niet meer ziet.
Dat komt omdat je er midden in zit.

Ziehier de visie van iemand die wel in Brussel gewoond en gewerkt heeft:
en om in jouw beeldspraak van bruggen bouwen of afbreken te blijven:

je moet een overstroming niet trachten op te lossen met bruggen te bouwen over het overstroomde gebied;
je moet aan waterbeheer doen.

De zelfde dag dat door onafhankelijkheid van de deelgebieden de grenzen onwrikbaar vastliggen, en de verantwoordelijkheden (no taxation without representation ...) klaar en duidelijk juist geplaatst zullen zijn, is er een perfekt waterbeheer, en zal die overstroming opdrogen op een twee drie.

ps. Ik bewonder je inzet, en moedig je vooral aan om voort te doen, begrijp me niet verkeerd; maar niemand kan en mag van jou verlangen dat je eeuwig tegen de stroom in moet blijven roeien, want dat kan je onmogelijk volhouden.

ps nog eens. Even toch nog profiteren om mijn idee te herhalen: Brussel is Brussel anno 2008. Vergeet dus Brussel van kort na de middeleeuwen enz. Brussel kan onmogelijk een uitsluitend Vlaamse stad worden.
De huidige legale (maar nog niet in pratkijk gerealiseerde) bescherming van de Vlamingen, het zogezegde tweetalige Brussel) moet zo blijven.
Dus: Wallonië wordt onafhankelijk en behoudt tegelijk zijn bevoegdheden die het nu heeft (gemeenschaps-) over het Brusselse grondgebied ('t zelfde tuurlijk voor Vlaanderen). Als het ware verschrompelt het aktuele B. (ik kan dat woord niet uitspreken) tot het grondgebied van Brussel. De Brusselaars regelen "als een kwasi onafhankelijke staat" alle bevoegdheden die nu voor hen uitgeoefend worden door het gemeentelijk, hoofdstedelijk gewest en federale nivo (met uitsluiting dus van hetgeen Vlaanderen en Wallonië nu ook al te zeggen hebben in Brussel, vb. onderwijs).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be