Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 2 november 2006, 19:44   #401
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
Ik wil gewoon weten waarom u een Chinees/marokkaan/Zwarte niet dezelfde bescherming gunt als een jood tegen racistische theoriëen zonder dat men oproept tot geweld of voornemen tot discriminatie.
Wettelijk staat u NERGENS om dat onderscheid te maken!

en nee, ik pleit niet voor het opheffen ervan, maar waarom u het niet consequent toepast op ALLE bevolkingsgroepen.
Nogmaals: omdat er in de wetgeving niet specifiek sprake is van 'anti-Aziatisme' in tegenstelling tot anti-semitisme wat naast racisme als apart item geviseerd wordt, reageren we strenger op dat bewuste vergrijp.

Overtuig uzelf:
http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/ab...s_06-03-16.htm
De strijd tegen racisme en antisemitisme moet dus op alle vlakken gevoerd worden opdat er een einde zou komen aan de discriminatie waarvan tal van inwoners van dit land het slachtoffer zijn.

http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/ra...al/default.htm
Naast het Ontwerp van nationaal actieplan dat het Centrum voorbereidde, zullen onder meer ook het Federaal actieplan tegen geweld ingegeven door racisme, antisemitisme en xenofobie (juli 2004) en het eindrapport van de Commissie voor de interculturele dialoog als basis dienen om het definitieve Nationaal actieplan op te maken.

http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/ab...1_Assabyle.htm
Vandaag, 21 juni, heeft de 61ste kamer van de Correctionele rechtbank te Brussel Abdel Rahman A. en Raphaël G., beide beheerders van de internetsite Assabyle.com van het Centre islamique belge (CIB) gevestigd te Molenbeek, veroordeeld tot 10 maanden gevangenisstraf, waarvan 5 maanden effectief, en een geldboete van 15.000 euro elk. Ze werden beschuldigd van antisemitisme, revisionisme en aanzetten tot rassenhaat (inbreuken op de wet van 1995 inzake negationisme en de wet van 1981 inzake racisme en aanzetten tot haat).

http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/ra...al/default.htm
In 2004 werkte de federale regering een actieplan uit over racisme, antisemitisme en xenofobie.



Iedereen kan het met eigen ogen zien: naast racisme wordt anti-semitisme in de beleidsopties uitdrukkelijk apart vermeld.


Peter Johan

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 2 november 2006 om 19:46.
Peter Johan is offline  
Oud 2 november 2006, 19:50   #402
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
1. Omdat het zijn forum is;
2. Het wordt weldegelijk consequent toegepast op alle bevolkingsgroepen;
vragen aan de MODERATOR

1 dat was niet zijn eerste argumentatie
2 nonsens

gelieve uw niet terzake doende bijdragen jegens mij ELDERS op het forum te beslechten. u hebt bovendien niet de juridische achtergrond om hier iets zinnig over bij te dragen
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 2 november 2006, 19:51   #403
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Nu zijn het ineens de beleidsopties!!! Maar nergens in de antiracismewet staat antisemitisme speciaal vermeld en daar ging het over. Alsook over het niet consequent toepassen van de antiracismewet. Ook aanzetten tot haat is immers strafbaar volgens die antiracismewet en dat wordt dus niet altijd geweerd op het forum.
Edina is offline  
Oud 2 november 2006, 19:55   #404
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Nogmaals: omdat er in de wetgeving niet specifiek sprake is van 'anti-Aziatisme' in tegenstelling tot anti-semitisme wat naast racisme als apart item geviseerd wordt, reageren we strenger op dat bewuste vergrijp.
Nee hoor ! GEEN WETGEVING !

Citaat:
Overtuig uzelf:
http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/ab...s_06-03-16.htm
De strijd tegen racisme en antisemitisme moet dus op alle vlakken gevoerd worden opdat er een einde zou komen aan de discriminatie waarvan tal van inwoners van dit land het slachtoffer zijn.

http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/ra...al/default.htm
Naast het Ontwerp van nationaal actieplan dat het Centrum voorbereidde, zullen onder meer ook het Federaal actieplan tegen geweld ingegeven door racisme, antisemitisme en xenofobie (juli 2004) en het eindrapport van de Commissie voor de interculturele dialoog als basis dienen om het definitieve Nationaal actieplan op te maken.

http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/ab...1_Assabyle.htm
Vandaag, 21 juni, heeft de 61ste kamer van de Correctionele rechtbank te Brussel Abdel Rahman A. en Raphaël G., beide beheerders van de internetsite Assabyle.com van het Centre islamique belge (CIB) gevestigd te Molenbeek, veroordeeld tot 10 maanden gevangenisstraf, waarvan 5 maanden effectief, en een geldboete van 15.000 euro elk. Ze werden beschuldigd van antisemitisme, revisionisme en aanzetten tot rassenhaat (inbreuken op de wet van 1995 inzake negationisme en de wet van 1981 inzake racisme en aanzetten tot haat).

http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/ra...al/default.htm
In 2004 werkte de federale regering een actieplan uit over racisme, antisemitisme en xenofobie.



Iedereen kan het met eigen ogen zien: naast racisme wordt anti-semitisme in de beleidsopties uitdrukkelijk apart vermeld.
Peter Johan


press releases, beleidsopties, actieplan en veroordeling etc
MAAR GEEN WET !!!!
en je kan enkel veroordeeld worden op basis van de WET
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 2 november 2006 om 19:57.
bruut geweld is offline  
Oud 2 november 2006, 20:01   #405
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
vragen aan de MODERATOR

1 dat was niet zijn eerste argumentatie
2 nonsens

gelieve uw niet terzake doende bijdragen jegens mij ELDERS op het forum te beslechten. u hebt bovendien niet de juridische achtergrond om hier iets zinnig over bij te dragen
U moet hier niet, net als de Werkgroep Morkhoven, het heilig boontje gaan uithangen. Jullie draaien de boel om. Schijnheilig moord en brand schreeuwen als iemand - uitgelokt - te ver gaat in zijn berichten en smakeloze scheldwoorden bezigt, met als argument: 'consequent optreden tegen racisme' maar tegelijkertijd eindeloze scheldtirades richten op joden, het joodse volk en Israel onder het mom van 'antizionisme'.

Racisme mag niet, antisemitisme mag niet. Daar kun je je gewoon bij neerleggen.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 2 november 2006, 20:06   #406
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
U moet hier niet, net als de Werkgroep Morkhoven, het heilig boontje gaan uithangen. Jullie draaien de boel om. Schijnheilig moord en brand schreeuwen als iemand - uitgelokt - te ver gaat in zijn berichten en smakeloze scheldwoorden bezigt, met als argument: 'consequent optreden tegen racisme' maar tegelijkertijd eindeloze scheldtirades richten op joden, het joodse volk en Israel onder het mom van 'antizionisme'.

Racisme mag niet, antisemitisme mag niet. Daar kun je je gewoon bij neerleggen.
Bruut geweld vraagt niet om antisemitisme toe te laten. Integendeel. Hij/zij vraagt om de antiracismewet consequent toe te passen. Dat gebeurt niet. Niet alleen oproepen tot geweld of discriminatie zijn immers strafbaar. Aanzetten tot haat is dat evenzeer. En dat gebeurt hier regelmatig zonder gevolg (tenminste als het over niet-joden gaat). Het staat de moderatie vrij dat te doen, maar kom dan niet met de wet af als verklaring waarom sommige dingen wel en andere niet mogen!!! En wees dan ook niet verwonderd dat er wel eens klachten zullen ingediend worden.

Laatst gewijzigd door Edina : 2 november 2006 om 20:08.
Edina is offline  
Oud 2 november 2006, 20:08   #407
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
Nee hoor ! GEEN WETGEVING !


Peter Johan


press releases, beleidsopties, actieplan en veroordeling etc
MAAR GEEN WET !!!!
en je kan enkel veroordeeld worden op basis van de WET
Geachte,

Bij mijn weten geschiedt een beschuldiging én veroordeling nog steeds omdat er een bestaande wet overtreden is.

Ik citeer dus opnieuw:
http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/ab...1_Assabyle.htm
Vandaag, 21 juni, heeft de 61ste kamer van de Correctionele rechtbank te Brussel Abdel Rahman A. en Raphaël G., beide beheerders van de internetsite Assabyle.com van het Centre islamique belge (CIB) gevestigd te Molenbeek, veroordeeld tot 10 maanden gevangenisstraf, waarvan 5 maanden effectief, en een geldboete van 15.000 euro elk. Ze werden beschuldigd van antisemitisme, revisionisme en aanzetten tot rassenhaat (inbreuken op de wet van 1995 inzake negationisme en de wet van 1981 inzake racisme en aanzetten tot haat).



Gelieve dus met deze wet rekening te houden en geen anti-semitisme te plaatsen.
Peter Johan is offline  
Oud 2 november 2006, 20:08   #408
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
U moet hier niet, net als de Werkgroep Morkhoven, het heilig boontje gaan uithangen. Jullie draaien de boel om. Schijnheilig moord en brand schreeuwen als iemand - uitgelokt - te ver gaat in zijn berichten en smakeloze scheldwoorden bezigt, met als argument: 'consequent optreden tegen racisme' maar tegelijkertijd eindeloze scheldtirades richten op joden, het joodse volk en Israel onder het mom van 'antizionisme'.

Racisme mag niet, antisemitisme mag niet. Daar kun je je gewoon bij neerleggen.
zoals ik voorspelde, bent u helemaal niet mee in de argumentatie, gelieve uw stalkgedrag tentoon te spreiden in andere threads, u bent NOG steeds geen moderator , respecteer tenminste de opzet van deze thread, het is de bedoeling dat de moderatoren antwoorden en niet anderen
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 2 november 2006, 20:15   #409
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Bij mijn weten geschiedt een beschuldiging én veroordeling nog steeds omdat er een bestaande wet overtreden is.

Ik citeer dus opnieuw:
http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/ab...1_Assabyle.htm
Vandaag, 21 juni, heeft de 61ste kamer van de Correctionele rechtbank te Brussel Abdel Rahman A. en Raphaël G., beide beheerders van de internetsite Assabyle.com van het Centre islamique belge (CIB) gevestigd te Molenbeek, veroordeeld tot 10 maanden gevangenisstraf, waarvan 5 maanden effectief, en een geldboete van 15.000 euro elk. Ze werden beschuldigd van antisemitisme, revisionisme en aanzetten tot rassenhaat (inbreuken op de wet van 1995 inzake negationisme en de wet van 1981 inzake racisme en aanzetten tot haat).
Fout: ze werden veroordeeld voor inbreuken op de negationisme- en de racismewet. Aangezien antisemitisme hetzelfde is als racisme tegen joden, valt dat onder de antiracismewet. Maar daarmee wordt er nog geen speciale uitzondering gemaakt voor antisemitisme in die wet hé. Gelijkaardige overtredingen tegenover andere bevolkingsgroepen op basis van vermeend ras, huidskleur of afkomst zijn even strafbaar!!!
Edina is offline  
Oud 2 november 2006, 20:15   #410
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Bruut geweld vraagt niet om antisemitisme toe te laten. Integendeel. Hij/zij vraagt om de antiracismewet consequent toe te passen. Dat gebeurt niet.
Geachte,

Als er terechte klachten zijn grijp ik steeds in.
Het enige wat Bruut Geweld mij verwijt is dat ik misschien nog drastischer ingrijp in het geval van anti-semitisme.
Zoals hierboven aangetoond handel ik uit zelfbscherming dusdanig omdat er in allerhande publicaties, plannen van de overheid én de rechtspraak bijzondere aandacht aan besteed wordt naast het andere racisme met oproep tot haat en geweld.
Het gerecht en de overheid kunnen me niet kwalijk nemen dat ik iets 'katholieker dan de paus' optreed, wanneer datzelfde gerecht en dezelfde overheid anti-semitisme als een soort verzwarende vorm van racisme en discriminatie beschouwt........
U kan me laten vervolgen voor iets wat ik laat staan, maar niet omwille van iets wat ik wegknip.

Citaat:
Niet alleen oproepen tot geweld of discriminatie zijn immers strafbaar. Aanzetten tot haat is dat evenzeer. En dat gebeurt hier regelmatig zonder gevolg (tenminste als het over niet-joden gaat). Het staat de moderatie vrij dat te doen, maar kom dan niet met de wet af als verklaring waarom sommige dingen wel en andere niet mogen!!! En wees dan ook niet verwonderd dat er wel eens klachten zullen ingediend worden.
Mag ik u wijzen op de mogelijkheid van de meldknop?
Die gebruiken is een stuk fatsoenlijker dan uw gastheren direct aan het gerecht uit te leveren.


Peter Johan

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 2 november 2006 om 20:18.
Peter Johan is offline  
Oud 2 november 2006, 20:20   #411
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Geachte,

Bij mijn weten geschiedt een beschuldiging én veroordeling nog steeds omdat er een bestaande wet overtreden is..
dat is correct

Citaat:
Ik citeer dus opnieuw:
http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/ab...1_Assabyle.htm
Vandaag, 21 juni, heeft de 61ste kamer van de Correctionele rechtbank te Brussel Abdel Rahman A. en Raphaël G., beide beheerders van de internetsite Assabyle.com van het Centre islamique belge (CIB) gevestigd te Molenbeek, veroordeeld tot 10 maanden gevangenisstraf, waarvan 5 maanden effectief, en een geldboete van 15.000 euro elk. Ze werden beschuldigd van antisemitisme, revisionisme en aanzetten tot rassenhaat (inbreuken op de wet van 1995 inzake negationisme en de wet van 1981 inzake racisme en aanzetten tot haat).
ja, maar je hebt NIET GOED gelezen

1. Ze zijn veroordeeld wegens het aanzetten tot haat jegens joden op basis van de
R-A-C-I-S-M-E wetgeving en negationismewetgeving

2.
antisemitisme is GEENEENS een strafrechterlijke term en is NIET opgenomen in de wetgeving.

3. het is wel een niet wettelijke benaming die specifiek wordt gegeven aan racisme (wat wél een wettelijke benaming is) jegens joden.


4. Dezelfde wet geeft géén specifieke voorrechten/nadelen jegens eender welke groep.

5. Als de uitbaters van de site dezelfde teksten hadden gepost jegens negers/aziaten hadden ze EVENEENS veroordeeld geweest met dezelfde wet .

Citaat:
Gelieve dus met deze wet rekening te houden en geen anti-semitisme te plaatsen
nogmaals is dat niet mijn intentie.
UW selectieve bescherming beperkt tot joden is dat wel vermits ze niet conform de wetgeving is
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 2 november 2006, 20:22   #412
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Fout: ze werden veroordeeld voor inbreuken op de negationisme- en de racismewet.
Dat betwist ik helemaal niet.
Ik merk enkel op dat wanneer het racisme tegen Joden betreft, er een andere term gehanteerd wordt.

Wat denkt u dat daar de reden voor is?

Citaat:
Aangezien antisemitisme hetzelfde is als racisme tegen joden, valt dat onder de antiracismewet. Maar daarmee wordt er nog geen speciale uitzondering gemaakt voor antisemitisme in die wet hé. Gelijkaardige overtredingen tegenover andere bevolkingsgroepen op basis van vermeend ras, huidskleur of afkomst zijn even strafbaar!!!
Uw persoonlijke semantische interpretaties doen niks af aan het feit dat 'racisme tegen Joden' uitdrukkelijk anders betiteld wordt dan anti-Aziatisme, anti-Afrikanisme, ..........
Ik trek daaruit mijn conclusies en ben daarom enorm op mijn hoede wat betreft anti-semitisme.
Stoort dit u?


Peter Johan
Peter Johan is offline  
Oud 2 november 2006, 20:27   #413
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
ja, maar je hebt NIET GOED gelezen
Leest u dan eens heel goed de vette rode tekst.

Citaat:
1. Ze zijn veroordeeld wegens het aanzetten tot haat jegens joden op basis van de
R-A-C-I-S-M-E wetgeving en negationismewetgeving

antisemitisme is GEENEENS een strafrechterlijke term en is NIET opgenomen in de wetgeving.
Blijkbaar is antisemitisme wel terug te vinden in de beschuldigingen en de uitspraken.
Het lijkt me ridicuul iemand te beschuldigen van een feit dat in de wet niet voorkomt.......
Ik citeer daarom opnieuw:
http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/ab...1_Assabyle.htm
Vandaag, 21 juni, heeft de 61ste kamer van de Correctionele rechtbank te Brussel Abdel Rahman A. en Raphaël G., beide beheerders van de internetsite Assabyle.com van het Centre islamique belge (CIB) gevestigd te Molenbeek, veroordeeld tot 10 maanden gevangenisstraf, waarvan 5 maanden effectief, en een geldboete van 15.000 euro elk. Ze werden beschuldigd van antisemitisme, revisionisme en aanzetten tot rassenhaat (inbreuken op de wet van 1995 inzake negationisme en de wet van 1981 inzake racisme en aanzetten tot haat).




Citaat:
nogmaals is dat niet mijn intentie.
UW selectieve bescherming beperkt tot joden is dat wel vermits ze niet conform de wetgeving is
Ik bescherm in hoofdzaak mezelf.
Ook als ik daarvoor iets moet knippen wat u liever had laten staan.


Peter Johan

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 2 november 2006 om 20:28.
Peter Johan is offline  
Oud 2 november 2006, 20:29   #414
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
UW selectieve bescherming beperkt tot joden is dat wel vermits ze niet conform de wetgeving is
Citeer mij eens de wet die me verbiedt om anti-semitisme te knippen?

Peter Johan
Peter Johan is offline  
Oud 2 november 2006, 20:30   #415
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Als er terechte klachten zijn grijp ik steeds in. Het enige wat Bruut Geweld mij verwijt is dat ik misschien nog drastischer ingrijp in het geval van anti-semitisme.
Zoals hierboven aangetoond handel ik uit zelfbscherming dusdanig omdat er in allerhande publicaties, plannen van de overheid én de rechtspraak bijzondere aandacht aan besteed wordt naast het andere racisme met oproep tot haat en geweld.
Het gerecht en de overheid kunnen me niet kwalijk nemen dat ik iets 'katholieker dan de paus' optreed, wanneer datzelfde gerecht en dezelfde overheid anti-semitisme als een soort verzwarende vorm van racisme en discriminatie beschouwd........
U kan me laten vervolgen voor iets wat ik laat staan, maar niet omwille van iets wat ik wegknip.
Ik denk dat bruut geweld de moderatie - net zoals ik - wel degelijk verwijt dat de racismewet niet consequent wordt toegepast. Om de simpele reden dat niet alleen oproepen tot geweld of discriminatie strafbaar zijn, maar ook aanzetten tot haat dat is (of het nu over joden gaat of over andere bevolkingsgroepen). En ik dat hier regelmatig tegen kom.

Ik denk overigens niet dat de moderatie kan vervolgd worden voor racistische posts. Volgens mij kan enkel gevraagd worden de posts te verwijderen en de identiteit van de poster bekend te maken.

Citaat:
Mag ik u wijzen op de mogelijkheid van de meldknop?
Die gebruiken is een stuk fatsoenlijker dan uw gastheren direct aan het gerecht uit te leveren.
Ik ken de meldknop en heb er al gebruik van gemaakt. Ik heb nog nooit klacht ingediend bij het gerecht en mijn post was ook geen dreigement om dat te doen. Ik heb er alleen op gewezen dat het niet consequent toepassen van de wet kan leiden tot klachten. Er zijn immers ook veel lezers die geen forumlid zijn hé!

Laatst gewijzigd door Edina : 2 november 2006 om 20:39.
Edina is offline  
Oud 2 november 2006, 20:33   #416
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Geachte,

Als er terechte klachten zijn grijp ik steeds in.
Het enige wat Bruut Geweld mij verwijt is dat ik misschien nog drastischer ingrijp in het geval van anti-semitisme.
nee, dat je die bescherming beperkt is het punt.

Citaat:
Mag ik u wijzen op de mogelijkheid van de meldknop?
Die gebruiken is een stuk fatsoenlijker dan uw gastheren direct aan het gerecht uit te leveren.


Peter Johan
daar ben ik het mee eens, maar je moet dan zelf ook fatsoenlijk reageren.

Ik heb hier al VELE malen de gelegenheid gehad om jullie te dagvaarden hoor !
op basis van de racismewetgeving
op basis van lasterlijke aantijgingen.

Als jullie dan weigeren om dit te deleten, voel ik me (nog) niet geroepen om daar ook effectief juridisch werk van te maken.
Maar eender welke aantijging van een misdrijf jegens een persoon laten staan (vb jij bent een negationist) is al voldoende.
inbreuken tegen de racismewetgeving wegens ras, vermeend ras etc zijn hier ook niet zeldzaam he !

En als je dan niet delete; krijg je idd vroeg of laat dagvaardingen in de bus. Je kan dit perfekt voorkomen door dezelfde beschreming toe te passen jegens ALLE bevolkingsgroepen op basis van de racismewet en niet limitatief tot de joodse versie.
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 2 november 2006, 20:37   #417
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Dat betwist ik helemaal niet.
Ik merk enkel op dat wanneer het racisme tegen Joden betreft, er een andere term gehanteerd wordt.

Wat denkt u dat daar de reden voor is?
Simpel, het feit dat enkel die vorm van racisme een specifieke naam heeft. Niet meer, niet minder. In ieder geval niet omdat de wet zwaarder tilt aan racisme tegenover joden dan tegenover andere bevolkingsgroepen.

Citaat:
Uw persoonlijke semantische interpretaties doen niks af aan het feit dat 'racisme tegen Joden' uitdrukkelijk anders betiteld wordt dan anti-Aziatisme, anti-Afrikanisme, ..........
Ik trek daaruit mijn conclusies en ben daarom enorm op mijn hoede wat betreft anti-semitisme.
Stoort dit u?
Ik vind het prima dat anti-semitisme niet geduld wordt. En ik zou willen dat dat voor andere vormen van racisme ook geldt. En de racismewet geeft daar ook de redenen voor.
Edina is offline  
Oud 2 november 2006, 20:44   #418
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Simpel, het feit dat enkel die vorm van racisme een specifieke naam heeft. Niet meer, niet minder. In ieder geval niet omdat de wet zwaarder tilt aan racisme tegenover joden dan tegenover andere bevolkingsgroepen.



Ik vind het prima dat anti-semitisme niet geduld wordt. En ik zou willen dat dat voor andere vormen van racisme ook geldt. En de racismewet geeft daar ook de redenen voor.
sterker, het IS gewoon een juridische realiteit.
De bescherming gaan limiteren tot antisemitisme is onwettelijk . net zoals de wet op de kinderbescherming limiteren tot één ras onwettelijk is, net zoals de wet op privacy limiteren tot één volk onwettelijk is etc etc
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 2 november 2006, 22:09   #419
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Kritiek op het Israëlische binnen- en buitenlandse beleid is geoorloofd.
Kritiek op het Israëlische volk met daaraan gekoppeld een oproep tot discriminatie of geweld is niet toegelaten.
Anti wil zeggen tégen.
Wanneer u dus oproept tégen een bevolking of groep en dat zijn toevallig de Joden, dan bedrijft u anti-semitisme, en dat is hier niet toegelaten.
Nogmaals: in geval van twijfel mag u me steeds om mijn fiat en imprimatur verzoeken.

Peter Johan
Tiens, eigenlijk een vreemde formulering. Het Israelische volk?

De bevolking van Israel omvat zowel joden, moslims als christenen. Mogen de mensen met de Israelische nationaliteit dan ook al niet beschimpt worden? (Verre van mij dat te willen, daar niet van, het gaat 'em om de vraag.)

En wat met niet-Sraelische joden? Claude Marinower, bijvoorbeeld, is jood, maar behoort niet tot het Israelische volk, aangezien hij Belg is. Vogelvrij?
driewerf is offline  
Oud 2 november 2006, 22:28   #420
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
zoals ik voorspelde, bent u helemaal niet mee in de argumentatie, gelieve uw stalkgedrag tentoon te spreiden in andere threads, u bent NOG steeds geen moderator , respecteer tenminste de opzet van deze thread, het is de bedoeling dat de moderatoren antwoorden en niet anderen
Aandoenlijk. U beperkt het spreekrecht tot voorstanders van uw stellingname. Hoe kenmerkend en voorspelbaar.

Uw gezeur ten opzichte van een moderator gaat mij weldegelijk aan en ik volg uw argumentatie prima: U wilt meer vrijheid om uw antisemitische berichten te kunnen plaatsen. U wilt dit, met verwijzingen naar wetteksten, ''afdwingen. ''Antisemitisme is gewoon racisme, daar kun je best wat soepeler tegen zijn, net zoals tegen andere racistische berichten'.

Maar uw argumentatie deugt niet. Een moderator kan op dit forum niet alles nauwkeurig lezen en 'wegen', vandaar dat er af en toe een racistische tekst blijft staan. Net zoals er antisemitische teksten van uzelf en de Werkgroep Morkhoven zijn 'blijven staan'.

Begrijp me goed, zowel het een als het ander vind ik verwerpelijk maar ikzelf ben nu eenmaal voorstander van onbeperkte vrijheid van meningsuiting op een discussieforum. Ik zal dan ook nooit het rode driehoekje gebruiken.

Blijkbaar ligt dit voor u anders. Dat is uw goed recht. Zoals Peter Johan al aangaf: Als u een racistische tekst ziet gebruik dan vrij het rode driehoekje. Met antisemitische teksten heeft u, zacht gezegd, minder moeite dus daarbij zult u het wel niet doen maar ook daar staat het u vrij.

Voor de rest is de belgische wet inderdaad specifieker in de bescherming van de joodse bevolking, getuige het separaat benoemen van antisemitisme en negationisme; Is het de forumbeheerder vrij om naar bevind van zaken te handelen; Bent u niet op de hoogte van mijn juridische achtergrond.

Tot slot: Uw stalken van forumbeheerders en het dwingen om wetteksten op te zoeken en/of op valse gronden hun beleid te veranderen is kwalijk en ergerlijk. Als u zo doorgaat zijn deze vrijwilligers helemaal niet meer bereid een open forum te handhaven of wordt er van overheidswege ingegrepen.

En dat terwijl het allemaal zo simpel is: Geen racistische en/of antisemitische berichten plaatsen!
Hertog van Gelre is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be