Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 oktober 2023, 12:16   #401
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.198
Standaard

Er zit veel waarheid in een artikel in De Tijd van augustus 2023. Bovendien is de eindvraag meer dan terecht.





"In Zweden, Denemarken en Nederland worden exemplaren van de Koran verbrand of verscheurd. Vrijheid van meningsuiting is daarbij een schaamlapje om goedkope provocatie te verhullen.

De omgang met de Koran lijkt uit te groeien tot een nieuw slagveld in de Europese cultuurstrijd. Het heilige boek van de moslims ligt onder vuur. Letterlijk dan. In Zweden en Denemarken staken actievoerders de voorbije weken al meerdere exemplaren met veel misbaar in brand. In Nederland werd een koran verscheurd vlak voor de Turkse ambassade in Den Haag.

De daders zijn vaak de usual suspects. Op een enkele Iraakse vluchteling met een schimmig verleden na zijn ze allemaal afkomstig uit extreemrechtse kringen. In Nederland ging het om de voorman van Pegida, dat naar eigen zeggen strijdt tegen de 'islamisering van het Avondland'. In Denemarken om de partij Stram Kurs (Harde Koers), waarvan de leider Rasmus Paludan in 2019 zei: 'Het zou natuurlijk het mooiste zijn als geen enkele moslim overblijft op onze dierbare aarde.'

De reacties op die schendingen van het heilige boek waren gemakkelijk te voorspellen. Woedende menigten bestormden ambassades, islamitische tegenbetogers gooiden met stenen en de niveaus van terreurdreiging werden opgeschaald. Filmpjes van brandende korans en opgehitste tegenbetogers gingen viraal op sociale media. Ongenuanceerde virtuele chips die het ultieme bewijs moeten leveren dat de ‘achterlijke islam’ en het ‘verlichte Europa’ twee onverenigbare tegenpolen zijn.

Missie geslaagd. Op korte termijn dan toch.

Toegegeven, er valt heel wat aan te merken op de Koran. Het is een boek met tal van discutabele passages. Vrouwen hebben onder meer een man nodig als hoeder die hen zelfs mag tuchtigen, hun getuigenis voor een rechtbank is slechts de helft waard van die van een man en bij erfenissen krijgen ze minder dan hun broers. Weinig feminisme verloren aan zulke zienswijzen. Ook andersgeaarden komen er bekaaid vanaf.

Wie geen utopia van een islamvrij Europa nastreeft, kijkt verder dan de enge interpretatie die de meest fundamentalistische stromingen aan de Koran geven.

Maar is dat niet logisch voor een boek dat grotendeels werd geschreven in de 7de eeuw? Dat is niet anders voor de, weliswaar oudere, Bijbel en Thora, waarin vrouwen vaak als onderdanig en zelfs onrein worden geportretteerd. Wie met een kritische hedendaagse bril de grote verlichtingsdenkers als Rousseau, Kant en Voltaire leest, stuit daar op heel wat misogynie en onversneden racisme. Gaan we die ook allemaal op de grote brandstapel van de geschiedenis gooien?"

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 oktober 2023 om 12:17.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 13:05   #402
Patrick M
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2021
Berichten: 764
Standaard

Deze gebeurtenis doet de mensen nadenken en daarbij wordt er aan het VB gedacht.
Volgens mij gaat het VB volgend jaar bij de verkiezingen een monsterscore halen.
En dan is de politiek verwonderden verontwaardigd waarom het VB zoveel stemmen haalt.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 13:10   #403
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er zit veel waarheid in een artikel in De Tijd van augustus 2023. Bovendien is de eindvraag meer dan terecht.





"In Zweden, Denemarken en Nederland worden exemplaren van de Koran verbrand of verscheurd. Vrijheid van meningsuiting is daarbij een schaamlapje om goedkope provocatie te verhullen.

De omgang met de Koran lijkt uit te groeien tot een nieuw slagveld in de Europese cultuurstrijd. Het heilige boek van de moslims ligt onder vuur. Letterlijk dan. In Zweden en Denemarken staken actievoerders de voorbije weken al meerdere exemplaren met veel misbaar in brand. In Nederland werd een koran verscheurd vlak voor de Turkse ambassade in Den Haag.

De daders zijn vaak de usual suspects. Op een enkele Iraakse vluchteling met een schimmig verleden na zijn ze allemaal afkomstig uit extreemrechtse kringen. In Nederland ging het om de voorman van Pegida, dat naar eigen zeggen strijdt tegen de 'islamisering van het Avondland'. In Denemarken om de partij Stram Kurs (Harde Koers), waarvan de leider Rasmus Paludan in 2019 zei: 'Het zou natuurlijk het mooiste zijn als geen enkele moslim overblijft op onze dierbare aarde.'

De reacties op die schendingen van het heilige boek waren gemakkelijk te voorspellen. Woedende menigten bestormden ambassades, islamitische tegenbetogers gooiden met stenen en de niveaus van terreurdreiging werden opgeschaald. Filmpjes van brandende korans en opgehitste tegenbetogers gingen viraal op sociale media. Ongenuanceerde virtuele chips die het ultieme bewijs moeten leveren dat de ‘achterlijke islam’ en het ‘verlichte Europa’ twee onverenigbare tegenpolen zijn.

Missie geslaagd. Op korte termijn dan toch.

Toegegeven, er valt heel wat aan te merken op de Koran. Het is een boek met tal van discutabele passages. Vrouwen hebben onder meer een man nodig als hoeder die hen zelfs mag tuchtigen, hun getuigenis voor een rechtbank is slechts de helft waard van die van een man en bij erfenissen krijgen ze minder dan hun broers. Weinig feminisme verloren aan zulke zienswijzen. Ook andersgeaarden komen er bekaaid vanaf.

Wie geen utopia van een islamvrij Europa nastreeft, kijkt verder dan de enge interpretatie die de meest fundamentalistische stromingen aan de Koran geven.

Maar is dat niet logisch voor een boek dat grotendeels werd geschreven in de 7de eeuw? Dat is niet anders voor de, weliswaar oudere, Bijbel en Thora, waarin vrouwen vaak als onderdanig en zelfs onrein worden geportretteerd. Wie met een kritische hedendaagse bril de grote verlichtingsdenkers als Rousseau, Kant en Voltaire leest, stuit daar op heel wat misogynie en onversneden racisme. Gaan we die ook allemaal op de grote brandstapel van de geschiedenis gooien?"
Ik ga voor geen enkel verbrand boek mensen vermoorden. U ? En er is een reuzenverschil tussen de huilbek van een Jezus die opriep om de andere wang aan te bieden en iedereen graag te zien en de vuilbek Mohammed die iedereen die hem niet aanstond onthoofde. Nog een kwaliteitskrant die het label kwaliteitskrant kwijt speelt door door de knieën te gaan voor de islam. Fuck appeasement.
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 13:12   #404
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Deze gebeurtenis doet de mensen nadenken en daarbij wordt er aan het VB gedacht.
Volgens mij gaat het VB volgend jaar bij de verkiezingen een monsterscore halen.
En dan is de politiek verwonderden verontwaardigd waarom het VB zoveel stemmen haalt.
Op kosten van N-VA. Niet erg en tijdelijk.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 13:15   #405
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik ga voor geen enkel verbrand boek mensen vermoorden. U ? En er is een reuzenverschil tussen de huilbek van een Jezus die opriep om de andere wang aan te bieden en iedereen graag te zien en de vuilbek Mohammed die iedereen die hem niet aanstond onthoofde. Nog een kwaliteitskrant die het label kwaliteitskrant kwijt speelt door door de knieën te gaan voor de islam. Fuck appeasement.
2!
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 13:24   #406
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik ga voor geen enkel verbrand boek mensen vermoorden. U ? En er is een reuzenverschil tussen de huilbek van een Jezus die opriep om de andere wang aan te bieden en iedereen graag te zien en de vuilbek Mohammed die iedereen die hem niet aanstond onthoofde. Nog een kwaliteitskrant die het label kwaliteitskrant kwijt speelt door door de knieën te gaan voor de islam. Fuck appeasement.
Dat is maar goed ook. Ik evenmin. Maar ik ga ook nooit een boek verbranden op straat of bij mij thuis omdat het mij niet aanstaat. Dat is zo'n fanatiek ruw en onbeschaafd gedrag (infantiel gedrag?) van extreemrechts. Typisch gedrag van fascisten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 oktober 2023 om 13:34.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 13:28   #407
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is maar goed ook. Ik evenmin. Maar ik ga ook nooit een boek verbranden op straat of bij mij thuis omdat het mij niet aanstaat. Dat is zo'n fanatiek gedrag (infantiel gedrag?) van extreemrechts.
Ga je die dan verbranden bij je buur?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 13:45   #408
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.668
Standaard

Blijkbaar was het een Patrick.

https://www.gva.be/cnt/dmf20231018_94472230
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 13:45   #409
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Deze gebeurtenis doet de mensen nadenken en daarbij wordt er aan het VB gedacht.
Volgens mij gaat het VB volgend jaar bij de verkiezingen een monsterscore halen.
En dan is de politiek verwonderden verontwaardigd waarom het VB zoveel stemmen haalt.
U bent het vel van de beer aan het verkopen voordat hij geschoten is. We zullen zien wat het VB ervan gaat bakken. Voor de zoveelste keer: de prijzen worden aan de meet uitgedeeld. Niet eerder.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 oktober 2023 om 13:47.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 14:08   #410
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U bent het vel van de beer aan het verkopen voordat hij geschoten is. We zullen zien wat het VB ervan gaat bakken. Voor de zoveelste keer: de prijzen worden aan de meet uitgedeeld. Niet eerder.
de beer is al lang geschoten

erop blijven schieten tot er niks meer van het vel over is dan maar he
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 14:28   #411
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is maar goed ook. Ik evenmin. Maar ik ga ook nooit een boek verbranden op straat of bij mij thuis omdat het mij niet aanstaat. Dat is zo'n fanatiek ruw en onbeschaafd gedrag (infantiel gedrag?) van extreemrechts. Typisch gedrag van fascisten.
Helemaal niet. Het fascistisch gedrag komt van degenen die zo een verbranding willen verbieden of van degenen die dat niet tolereren en dan maar wat mensen beginnen te vermoorden. DAT zijn de extreemrechtsen en fascisten in onze maatschappij, maar ook dat hebt u weer eens niet begrepen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 14:52   #412
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.919
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik ga voor geen enkel verbrand boek mensen vermoorden. U ? En er is een reuzenverschil tussen de huilbek van een Jezus die opriep om de andere wang aan te bieden en iedereen graag te zien en de vuilbek Mohammed die iedereen die hem niet aanstond onthoofde. Nog een kwaliteitskrant die het label kwaliteitskrant kwijt speelt door door de knieën te gaan voor de islam. Fuck appeasement.
hear hear !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 15:13   #413
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 33.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
... fascisten.
Zeg dat wel:

<
...

most classical scholars agreed that the Islamic state, destined to conquer the entire world, was not permitted by God to have everlasting treaties with non-subservient political or military entities, with many agreeing on a 10-year maximum-limit on peaceful relations with any such entity.

...

The traditionally popular perspective was that all non-Muslim residents in the Dar al-Harb were enemies of God and thus could be stolen from, charged interest (which was otherwise prohibited), enslaved, or even killed.


...
>

bron: https://wikiislam.net/wiki/Dar_al-Ha..._War_and_Peace)

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE"
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=PGREbC-Q2Do
MAKE RACISTS AFRAID AGAIN
https://www.youtube.com/watch?v=ua-s5ozQjLQ

Laatst gewijzigd door djimi : 18 oktober 2023 om 15:13.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 15:35   #414
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is maar goed ook. Ik evenmin. Maar ik ga ook nooit een boek verbranden op straat of bij mij thuis omdat het mij niet aanstaat. Dat is zo'n fanatiek ruw en onbeschaafd gedrag (infantiel gedrag?) van extreemrechts. Typisch gedrag van fascisten.
Ik ben ook tegen boeken verbranden maar er is een groot verschil tussen een hele hoop boeken verbranden of verbieden omdat ze je niet aan staan zoals de katholieken, moslims, communisten en nazi's ooit deden en één boek verbranden om te laten zien met wat voor een dolgedraaide ideologie je te maken hebt. De koran werd in Zweden niet verboden, het werd niet massaal verbrandt, er werd één enkel exemplaar verbrandt door een provo, een ex-moslim, om aan te tonen waar we mee te maken hebben.

Nog niet zo lang geleden vond links provoceren nodig én fijn. Er werd in Nederland zelfs een beweging naar vernoemd, de provo's. Tegenwoordig zijn voor diezelfde mensen zelfs woorden al geweld, behoeven mensen blijkbaar een safespace om zich te beschermen tegen ongewenste woorden of meningen en worden andersdenkenden geostraceerd.
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 15:54   #415
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik ben ook tegen boeken verbranden maar er is een groot verschil tussen een hele hoop boeken verbranden of verbieden omdat ze je niet aan staan zoals de katholieken, moslims, communisten en nazi's ooit deden en één boek verbranden om te laten zien met wat voor een dolgedraaide ideologie je te maken hebt. De koran werd in Zweden niet verboden, het werd niet massaal verbrandt, er werd één enkel exemplaar verbrandt door een provo, een ex-moslim, om aan te tonen waar we mee te maken hebben.

Nog niet zo lang geleden vond links provoceren nodig én fijn. Er werd in Nederland zelfs een beweging naar vernoemd, de provo's. Tegenwoordig zijn voor diezelfde mensen zelfs woorden al geweld, behoeven mensen blijkbaar een safespace om zich te beschermen tegen ongewenste woorden of meningen en worden andersdenkenden geostraceerd.
Trans activist verbrandt Harry Potter boek omdat J.K. Rowling vond dat geslacht een fysieke realiteit is.



Niet veel Harry Potter fans op moordpad gezien.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 17:42   #416
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik ga voor geen enkel verbrand boek mensen vermoorden. U ? En er is een reuzenverschil tussen de huilbek van een Jezus die opriep om de andere wang aan te bieden en iedereen graag te zien en de vuilbek Mohammed die iedereen die hem niet aanstond onthoofde. Nog een kwaliteitskrant die het label kwaliteitskrant kwijt speelt door door de knieën te gaan voor de islam. Fuck appeasement.
Als er elke dag USA vlaggen verbrand worden voor de US ambassade gaat dat ook niet lang duren of er komt een telefoontje van de US ambassade.
Eén keer een bijbel, koran, vlag of wat dan ook verbranden is een statement, dat steeds maar blijven doen is provocatie en overlast.

Stel dat er bij elke koranverbrander ook een bijbelverbrander, een evrm verbrander, een boeddhaverbrander, een Vlaamse vlag verbrander, een bh verbrander,… komt opdagen?

Het is net zoals godsdiensten, dat ze zoveel korans verbranden in hun tuin of open haard als ze willen maar val anderen daar niet mee lastig.
Hoe zou jij het vinden als er elke dag iemand aan uw voordeur de heilige mis komt opdragen?
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 18:15   #417
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als er elke dag USA vlaggen verbrand worden voor de US ambassade gaat dat ook niet lang duren of er komt een telefoontje van de US ambassade.
Eén keer een bijbel, koran, vlag of wat dan ook verbranden is een statement, dat steeds maar blijven doen is provocatie en overlast.

Stel dat er bij elke koranverbrander ook een bijbelverbrander, een evrm verbrander, een boeddhaverbrander, een Vlaamse vlag verbrander, een bh verbrander,… komt opdagen?

Het is net zoals godsdiensten, dat ze zoveel korans verbranden in hun tuin of open haard als ze willen maar val anderen daar niet mee lastig.
Hoe zou jij het vinden als er elke dag iemand aan uw voordeur de heilige mis komt opdragen?
Elke dag ? Niet hysterisch doen hoor. Er is in Zweden twee of drie keer één koran verbrand. Al eens bij stil gestaan dat voor sommige ongelovigen of ex-moslims een hoofddoek misschien hetzelfde kan aanvoelen als een verbrande koran voor een moslim/a ?
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 18:17   #418
Storm
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Berichten: 253
Standaard

Als de islamisten niet reageren is er geen provocatie.
Waanzin hoe de jihad-collaborateurs hier de vrije meningsuiting willen opgeven voor hun ideologie.
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 18:20   #419
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Elke dag ? Niet hysterisch doen hoor. Er is in Zweden twee of drie keer één koran verbrand. Al eens bij stil gestaan dat voor sommige ongelovigen of ex-moslims een hoofddoek misschien hetzelfde kan aanvoelen als een verbrande koran voor een moslim/a ?
Een hoofdoek in persoonlijk dagelijks gebruik is geen provocatie net zomin als een keppeltje of een officiële Vlaamse vlag.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 18 oktober 2023 om 18:20.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 19:06   #420
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een hoofdoek in persoonlijk dagelijks gebruik is geen provocatie net zomin als een keppeltje of een officiële Vlaamse vlag.
Toch wel, het is een symbool van hun haat concept, de islam. Het is alsof je met een hakenkruis op je arm rondloopt in een Jodenwijk he.

Wat begrijp je niet aan het gegeven dat de islam een extreem rechtse doctrine is, en de enige extreem rechtse doctrine die heel wat aanhangers heeft in onze contreien ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be