Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2009, 15:50   #401
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Grappig hoe je opzettelijk statistische rekenfouten maakt om je gelijk proberen te halen.
Mocht dat zo zijn, dan kunt u vast die fouten eens gaan voorrekenen, nietwaar?

Citaat:
De studie die ik gaf is veel uitgebreider en gedetailleerder.
U moet allerlei verschillende bronnen combineren om tot uw 70 procent te komen. Niet echt een goede rekenmethode aangezien er dikwijls verschillende rekenmethoden worden gebruikt bij verschillende studies. Meestal staat de methode uitgelegd in het begin van de studie.
U haalde uw cijfers van het Sociaal Cultureel Planbureau (een adviesorgaan geliëerd aan de overheid). Ik haalde mijn cijfers van Het Centraal Bureau voor de Statistiek (een compleet onafhankelijk instituut).
Het verschil tussen ergens aan geliëerd zijn enerzijds en onafhankelijk zijn anderzijds hoef ik u niet uit te leggen. Net zo min als ik u hoef uit te leggen wat de gevolgen (kunnen) zijn van geliëerd zijn enerzijds, en compleet onafhankelijk zijn anderzijds. Wiens brood met eet, diens woord men spreekt.

Kortom; u maakt liever gebruik van afhankelijke bronnen daar waar ik liever gebruik maak van onafhankelijke bronnen. Naar uw redenen daarvoor kan men enkel gissen, al heb ik al wel een donkerbruin vermoeden daaromtrent.

Voorts zijn die 'allerlei' bronnen van mij waar u over spreekt, het reeds genoemde Centraal Bureau voor de Stastistiek en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu. Datzelfde Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu heeft het door mij aangehaalde cijfermateriaal van het Centraal Bureau voor de Statistiek bekomen. Dat had u natuurlijk kunnen weten als u even de moeite had genomen wat verder te kijken dan uw neus lang is.

Ook is er op de website van het Centraal Bureau voor de Statistiek een schat aan cijfers en publicaties te vinden, meer dan waar dan ook binnen Nederland, en kan men de verschillende, soms keiharde, cijfers naast elkaar leggen. Dus kom niet zeveren over foute methodes en wat al dies meer zij.

Doch in mijn schier oneindige welwillendheid ben ik evenwel zo vriendelijk geweest om in een poging tot een consensus te komen, uw cijfermateriaal en mijn cijfermateriaal naast elkaar te leggen en daar de gemiddelden van te nemen -hoewel ik mijn twijfels heb bij de neutraliteit van uw cijfermateriaal- en nóg komt u zeveren en de drammerige betweter uithangen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 15:54   #402
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat betekent dat zo'n 70 procent van de allochtonen de Nederlandse nationaliteit heeft.

U kan blijkbaar niet erg goed rekenen. Over belachelijk gesproken
Gelieve mijn post aan te duiden waarin ik dat ontken.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 15:56   #403
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus u vindt het niet erg dat wanneer u emigreert dat u niet de Belgische nationaliteit mag behouden. En dus wanneer je naar België op vakantie wil een visum zal moeten aanvragen (indien je buiten de EU emigreerd).

Belgen in het buitenland waren er toch voor gewonnen:

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...st23082003_002
Inderdaad, ik ben ervan overtuigd dat indien men voorgoed verhuist, men daar ook de gevolgen moet van dragen en zich moet assimileren in het nieuwe thuisland. Of wat dacht u?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 16:04   #404
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus u vindt het niet erg dat wanneer u emigreert dat u niet de Belgische nationaliteit mag behouden. En dus wanneer je naar België op vakantie wil een visum zal moeten aanvragen (indien je buiten de EU emigreerd).
Ik vind dat inderdaad in het geheel niet erg, nee. Als men emigreert (met 't', en niet met 'd' zoals u schrijft, want tegenwoordige tijd) dan dient men de nieuwe nationaliteit aan te nemen en afstand van de oude te doen. Als men wel de lusten van een nieuwe nationaliteit wil hebben, dan moet men de eventuele lasten die eraan verbonden zijn er ook bij nemen, in dit geval het moeten aanvragen van een visum om het land van geboorte te mogen bezoeken.

Overigens beschouw ik het hebben van een dubbel paspoort als een verkapte vorm van discriminatie aangezien de houders van een dubbel paspoort nu eens hun ene, dan weer hun andere nationaliteit kunnen ge- en misbruiken om tot allerlei voordeeltjes te kunnen komen, terwijl anderen die mogelijkheid niet hebben.

Citaat:
Belgen in het buitenland waren er toch voor gewonnen:

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...st23082003_002
Ja, wat dacht u? Natuurlijk zijn die daarvoor gewonnen. Zie mijn punt hierboven over voordeeltjes. Maar als geldig argument kan dit verder natuurlijk in het geheel niet tellen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 16:18   #405
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Mis filosoofke, wij zijn géén wereldburgers, wij zijn inwoners van een bepaald land, zgn ons geboorteland en vreemd volk moeten ons gerust laten.
't is niet omdat jij meeheult met het grootgeld dat anderen dat ook moeten doen é. Die belachelijk spelletjes met grenzen en 'moeder'talen en 'vader'landen zijn aan mensen niet besteed, enkel gedresseerde schapen hebben daar boodschap aan.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 17:05   #406
Whatever.It.Takes818
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
't is niet omdat jij meeheult met het grootgeld dat anderen dat ook moeten doen é. Die belachelijk spelletjes met grenzen en 'moeder'talen en 'vader'landen zijn aan mensen niet besteed, enkel gedresseerde schapen hebben daar boodschap aan.
Hier sé, voor wie er nog aan twijfelde hoe nefast emigratie uit derdewereldlanden wel niet is voor die landen zelf, maar toch in de eerste plaats voor ons onooglijk klein landje!!!

Citaat:
Afrikanen geven Vlaams Belang gelijk

Het VB ontving eind november Emile Bomba, voorzitter van ALCEC. Deze organisatie uit Kameroen verzet zich (ook elders in Afrika) tegen illegale immigratie naar Europa. Samen met Filip Dewinter hield Bomba een hoorzitting in het Vlaams Parlement en bezocht hij Antwerpen.

Tijdens een persmoment verklaarde Emile Bomba dat illegale immigratie geen kansen biedt voor de Afrikanen die hun heil zoeken in Europa. "Illegaliteit en immigratie leiden tot verpaupering, armoede, criminaliteit en erger. Regularisatie is geen optie, omdat het alleen nog meer Afrikanen overtuigt om illegaal naar Europa uit te wijken."

Dewinter en Bomba bepleiten dus samen de terugkeer van de illegale vreemdelingen naar hun landen van herkomst. Het Vlaams Belang voert inmiddels de campagne "Illegaal in Antwerpen? Ik keer tevreden terug!"

"Het is de taak van de overheid om, de begeleide en vrijwillige terugkeer naar voren te schuiven. Anders moet gekozen worden voor actieve opsporing en gedwongen terugkeer."
Whatever.It.Takes818 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 17:10   #407
Whatever.It.Takes818
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet komen blijten als ze (you know who) u zonder boe of ba uit uw eigen huisje gooien of ne keer met een man of 20 uw vrouwke doodneuken. Want DAAR is het 'm om te doen, niet die paar duizend euro steungeld per jaar hoor. Da's peanuts, als je in een week meer dope schuift dan een dokter verdient op een gans jaar... Nee, ze willen grond, liefst van al waar al een Belsjke op woont.

Ge gaat nog oogskes trekken vriend, grote oogskes...
Oud 19 januari 2009, 17:59   #408
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
De 15 miljoen migranten in Europa die zich vastklampen aan hun nationaliteit, taal en cultuur, de zionisten die een zuivere joodse staat hebben opgebouwd, de palestijnen die vechten om hun verloren staat terug te krijgen, ...ze zullen je graag bezighoren....
Uw geitenwollensokvisie kan je misschien kwijt op het partijbureau van Groen! en Spa, maar dat zal zowat de enige plek ter wereld zijn.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 19:23   #409
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Dat kan toch geen aangenaam leven zijn, zo altijd schrik hebben van ZE.
btw Als er geen grenzen waren, was er ook geen immigratie é. Bovendien ben ik tegen ontvoeringen om verwende vrouwen aan kindjes te helpen.
Zionisten, palestijnen yep die maken van hun leven een verdraagzaam paradijs; dat is ons allen bekend.
Tja vastklampen, ook zo'n werkwoord dat getuigd van flexibiliteit en openheid naar verandering. Zulke voorbeelden moet je zeker volgen.
Oud 19 januari 2009, 19:40   #410
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan toch geen aangenaam leven zijn, zo altijd schrik hebben van ZE.
btw Als er geen grenzen waren, was er ook geen immigratie é. Bovendien ben ik tegen ontvoeringen om verwende vrouwen aan kindjes te helpen.
Zionisten, palestijnen yep die maken van hun leven een verdraagzaam paradijs; dat is ons allen bekend.
Tja vastklampen, ook zo'n werkwoord dat getuigd van flexibiliteit en openheid naar verandering. Zulke voorbeelden moet je zeker volgen.
Als, als, als ...
Wat zijn de geitenwollensokken toch zo bang van een confrontatie met de realiteit.
Oud 19 januari 2009, 20:06   #411
Whatever.It.Takes818
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan toch geen aangenaam leven zijn, zo altijd schrik hebben van ZE.btw Als er geen grenzen waren, was er ook geen immigratie é. Bovendien ben ik tegen ontvoeringen om verwende vrouwen aan kindjes te helpen.
Als ge tussen de varkenskwekerijen en de prikkeldraad woont in Boergattegem moet ge er inderdaad gene schrik van hebben.
Oud 19 januari 2009, 20:19   #412
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik vind dat inderdaad in het geheel niet erg, nee. Als men emigreert (met 't', en niet met 'd' zoals u schrijft, want tegenwoordige tijd) dan dient men de nieuwe nationaliteit aan te nemen en afstand van de oude te doen. Als men wel de lusten van een nieuwe nationaliteit wil hebben, dan moet men de eventuele lasten die eraan verbonden zijn er ook bij nemen, in dit geval het moeten aanvragen van een visum om het land van geboorte te mogen bezoeken.

Overigens beschouw ik het hebben van een dubbel paspoort als een verkapte vorm van discriminatie aangezien de houders van een dubbel paspoort nu eens hun ene, dan weer hun andere nationaliteit kunnen ge- en misbruiken om tot allerlei voordeeltjes te kunnen komen, terwijl anderen die mogelijkheid niet hebben.

Ja, wat dacht u? Natuurlijk zijn die daarvoor gewonnen. Zie mijn punt hierboven over voordeeltjes. Maar als geldig argument kan dit verder natuurlijk in het geheel niet tellen.
Welke voordelen? Minder lang moeten aanschuiven in de luchthaven?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 20:22   #413
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
U haalde uw cijfers van het Sociaal Cultureel Planbureau (een adviesorgaan geliëerd aan de overheid). Ik haalde mijn cijfers van Het Centraal Bureau voor de Statistiek (een compleet onafhankelijk instituut).
Het verschil tussen ergens aan geliëerd zijn enerzijds en onafhankelijk zijn anderzijds hoef ik u niet uit te leggen. Net zo min als ik u hoef uit te leggen wat de gevolgen (kunnen) zijn van geliëerd zijn enerzijds, en compleet onafhankelijk zijn anderzijds. Wiens brood met eet, diens woord men spreekt.
Beiden worden als ik mij niet vergis gesubsidiëerd door de Nederlandse overheid. Daar gaat uw verhaal.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 19 januari 2009 om 20:23.
Oud 19 januari 2009, 20:23   #414
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke voordelen? Minder lang moeten aanschuiven in de luchthaven?
De voordelen van een sociaal zekerheidssysteem dat ze nooit hebben meehelpen opbouwen en waarvoor hun bijdragen als arbeidsmigrant meestal aan de magere kant zijn, als ze al bijdragen leveren.
Eenvoudig toch?
Oud 19 januari 2009, 20:25   #415
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Als, als, als ...
Wat zijn de geitenwollensokken toch zo bang van een confrontatie met de realiteit.

de enige die hier schrik heeft zijn diegene die hun realiteit als onveranderbaar beschouwen; van daaruit vloeit natuurlijk ook de angst voor ze; en zo worden het schapen die makkelijk te sturen en te controleren zijn.
Oud 19 januari 2009, 20:27   #416
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
De voordelen van een sociaal zekerheidssysteem dat ze nooit hebben meehelpen opbouwen en waarvoor hun bijdragen als arbeidsmigrant meestal aan de magere kant zijn, als ze al bijdragen leveren.
Eenvoudig toch?
U hebt daarover nog steeds niet geantwoord wat het verschil is tussen een jongere die hier bv 2 jaar gewerkt heeft en een migrant die hier 2 jaar gewerkt heeft. Beiden hebben evenveel bijgedragen tot het sociale zekerheidssysteem.

Moeten zij beiden slechts beperkt recht of het volle recht hebben op dat sociale zekerheidssysteem?

Oud 19 januari 2009, 20:31   #417
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Gelieve mijn post aan te duiden waarin ik dat ontken.
Ik vroeg mij gewoon af wat u zo bijzonder vindt aan het feit dat 70 procent een vreemde nationaliteit heeft en 70 procent de nederlandse nationaliteit.

Oud 19 januari 2009, 20:33   #418
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt daarover nog steeds niet geantwoord wat het verschil is tussen een jongere die hier bv 2 jaar gewerkt heeft en een migrant die hier 2 jaar gewerkt heeft. Beiden hebben evenveel bijgedragen tot het sociale zekerheidssysteem.

Moeten zij beiden slechts beperkt recht of het volle recht hebben op dat sociale zekerheidssysteem?

De migrant mag slechts een beperkt recht hebben, een recht in verhouding tot zijn bijdragen. Dit omdat hij migrant is en geen Belg. De nationaliteit verstrekt nu eenmaal bepaalde rechten.
Oud 19 januari 2009, 20:35   #419
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
de enige die hier schrik heeft zijn diegene die hun realiteit als onveranderbaar beschouwen; van daaruit vloeit natuurlijk ook de angst voor ze; en zo worden het schapen die makkelijk te sturen en te controleren zijn.

Wacht jij maar tot sintjuttemis, de dag dat uw werelddorpje zonder grenzen het daglicht ziet is nog niet voor morgen.
Oud 19 januari 2009, 20:36   #420
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:

Wacht jij maar tot sintjuttemis, de dag dat uw werelddorpje zonder grenzen het daglicht ziet is nog niet voor morgen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be