![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#402 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn bvb ook pulsradars die wel veel verder reiken, maar een 3-4 microsecond zendpuls uitstralen en de overige 1486 microsec enkel ontvangen bvb, die zijn minder gevaarlijk, wegens de veel lagere gemiddelde uitgestraalde power, alhoewel ze een veel hogere piekpower hebben. De meeste radarantennes draaien rond en stralen -totaal gezien- 360 ° uit, er zijn ook andere Patriot: -90 ° permanent-, of landingsradars ttz approachradars met maar 15° Azimuth. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 8 september 2009 om 19:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#404 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zet dan mijn lichten ook maar af, om de accu te besparen.
![]() |
#406 |
Europees Commissaris
|
![]() Kan ik niet. De wagen is van mijn vriendin en die lichten kunnen nooit afgezet worden. Deense verkeerswet.
![]() |
#407 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Betreft "te snel rijden" <> verkeersdoden op 120 kmh-(snel)wegen, in NL vindt men zoiets wel terug
http://www.minocw.nl/documenten/kame...2030413380.pdf tekst zie p. 3, § 1.4 Tja, de (opgeblazen) zondebok...: ... maar wat veel geld opbrengt moet heel belangrijk gemaakt worden onder de mom verkeersveiligheid aldaar... Citaat:
http://jaarbericht2008.cjib.nl/ > Cijfers en processen > verkeersboetes Wahv , klik sancties 2008 rechtsonder Citaat:
dus de staat heeft er "alle belang" bij te flitsen op snelwegen en steeds lagere snelheidsbeperkingen in te voeren... ![]() Zelfs daar is de crisis in de staatsportemonnee te voelen , bijna 1 miljoen minder verkeersboetes als in 2007, maar de boetes zijn wel ook verhoogd om de crisis te compenseren ?: Citaat:
Trajectcontroles o.a. (in Be ook te verwachten) Citaat:
http://www.autoblog.nl/archive/2009/...rajectcontrole en natuurlijk de camoeflageborden-taktiek... http://www.autoblog.nl/archive/2009/...litsers-bekend http://www.nieuwsblad.be/video/video...cat=1&subcat=1 Laatst gewijzigd door Micele : 19 september 2009 om 13:39. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel in het buitenland moogt ge harder in Duitsland ongelimiteerd in Italie en Frankrijk 130. Het hangt al af hoe ge wilt begrenzen, puur op snelheid of op toeren of koppel , als ge plat rijd tegen 130 en ge moet plots bergop of accelereren om een ongeval te vermijden (ja remmen is niet altijd de juiste optie ) dan hebt ge geen power meer , als ge wilt gaan begrenzen moet ge daar goed over nadenken... zie maar een hoop sukkels op de e 411 de helingen oprkruipen , altijd leuk, plots staan ze gewoon stil omdat ze niet op tijd terugschakelen en de toeren en koppel in hun auto weten te houden. Hoe gaat een begrensde auto reageren. Hoe gaat een begrensde auto reageren die moet slepen, (remorque, caravan... ) Mijn auto loopt in 6 aan 120 /130 tussen de 2000 en 3000 toeren, de turbo is dan zelf eigenlijk nog niet aan het werken. zuinig naar het schijnt en ge hoort het ding nauwelijks draaien. nog massa`s power beschikbaar dus in geval van nood of ge iemand vlot moet voorbijsteken. Constante snelheden van 150 - 160 zijn dus perfect mogelijk, (ook al doe ik dat enkel in duitsland waar het nog mag en enkel op stukken waar het ook kan. ) ook de remmen zijn daar op berekend, waarom zou dat dus begrensd moeten worden. De constructeur heeft daar jaren aan gewerkt om ervoor te zorgen dat dit kan, ik heb er geld voor betaald, waarom zou ik dan een of andere kwiet toelaten mijn motor te laten begrenzen ? Trouwens, zelf als ik mijn motor laat begrenzen tot 130, dat wil nog altijd zeggen dat ik tegen 130 door een zone 30 kan vlammen. met het koppel en pk `s die ik heb is het zelf perfect mogelijk om die 30 per uur te overschrijden vanuit stilstand, nog voor ge "pas op ge wordt geflitst" kunt zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#410 |
Burger
|
![]() Het klopt dat je in sommige gevallen een ongeval kan vermijden door sneller te rijden maar het omgekeerde is ook waar. Het is volgens mij een zeer moeilijke discussie waar zowel voorstanders als tegenstanders begrip kunnen tonen voor de andere zijn/haar argumenten.
Zonder seksistisch te willen overkomen, vraag ik mij af of niet vooral de mannen tegen de snelheidsbegrenzer zijn en de vrouwen eerder voor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- je stopt voor een verkeerslicht en je ziet in je achteruitspiegel dat die achter je niet kan stoppen. (twee accidenten vermeden) - je komt een kruispunt opgereden en van links komt een wagen afgestoven. Indien je stopt knalt hij tegen je aan. (meerder accidenten vermeden) - je steekt iemand voorbij met voldoende afstand tot een tegenligger maar de wagen die je voorbijsteekt trekt aan, je rijdt aan een snelheid waar alles toegooien een slippartij ten gevolge heeft (ook meerdere accidenten vermeden) - ik reed eens Haacht binnen vanuit richting Brussel en bijna aan de markt komt er een wagen links geparkeerd de straat en plotseling optrekt. Achter het stuur een jong meisje dat gaspedaal en rempedaal verwardde. Stoppen zou een frontale botsing zijn geweest. Door op te trekken heb ik de slag op mijn deur opgevangen en het meisje is op de stoep achter mij tegen een paal geeindigd. Geen gewonden. - enz enz.
![]() |
![]() |
#413 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
daar trek je u inderdaad door hard op te trekken af en toe eens uit een benarde situatie, maar een auto is meestal niet snel genoeg tenzij het type sportwagen die de gemiddelde belg niet mee rijdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Europees Commissaris
|
![]() Dikwijls. Maar op de remmen gaan staan was vroeger heel gevaarlijk. Geen ABS. Toen moest je voet ABS spelen. Vooral op sneeuw en ijzel en je met een geconroleerde slip redden.
![]() |
#416 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En nee, je heb geen sportkar nodig, gewoon een versnelling lager gaan en plankgas. Ik heb nooit een sportwagen gehad: VW kever, mini 850, Dyane 6, Saab 96, Fiat, VW Sirocco, Passat, Golfkes, Opel kadet, enz.
![]() |
![]() |
#417 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb dat meegemaakt tijdens mijn rijexamen, ge had die instructeur zijn gezicht moeten zien, we gingen recht naar ne geparkeerde vrachtwagen, ik had maar 50 cm over of we waren er klak ingeschoven. best grappig achteraf gezien, ge zag die vent zo zijn kleur veranderen, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
op tijd schakelen en uwe voet op t juiste moment omhoog doen gaan, is het belangrijkste. Vooral met nen diesel kan dat tot verassende effecten leiden, nee ge gaat geen porsche bijhouden maar vooruit geraken doet ge wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#420 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb mijne maat zo ooit eens een bochtje zien pakken met zijn geit ook ,
man man, ik kon die nie bijhouden die ging als een speer, natuurlijk als hij het recht stuk opkwam van de autostrade zat ik in no time bij hem, merkwaardig bakske. |
![]() |
![]() |