Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2010, 20:36   #401
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Aha, ingezien dat pol&soc niet echt zaligmakend is?
Sommige zaken zijn wel interessant hoor. Ik volg trouwens sociologie. Het is me veel te weinig diepgaand, en het gros van de empirische sociologie is gewoon ronduit triest, beschamend en wat nog niet al (een ex-docente doet bijvoorbeeld onderzoek naar hoe 'reflexief' thuisbevallende vrouwen zijn, en hoe dat zou komen ).

Laatst gewijzigd door Pølle : 18 november 2010 om 20:36.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 20:38   #402
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

De Islam in België groeit door het open-deurbeleid dat de federale regering al jaren voert. Het wil het wel veranderen, maar kan het niet omdat er al jaren geen volwaardige regering is. Ook voor deze zaak geldt dus, dat Vlaamse onafhankelijkheid de enige oplossing is; zonder Brussel (de meest geïslamiseerde stad van Europa)!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 20:40   #403
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Sommige zaken zijn wel interessant hoor. Ik volg trouwens sociologie. Het is me veel te weinig diepgaand, en het gros van de empirische sociologie is gewoon ronduit triest, beschamend en wat nog niet al (een ex-docente doet bijvoorbeeld onderzoek naar hoe 'reflexief' thuisbevallende vrouwen zijn, en hoe dat zou komen ).
Dus veel intellectueel rukken?

Wat ik heb met sociologie is dat het het waarnemen is van een fenomeen door een omgedraaide verrekijker.
Sommige processen zijn evident voor een waarnemer, maar om ze sociologisch te beschrijven krijgt men plots dwang om "wetenschappelijk" te zijn, wat dit ook moge betekenen in een dergelijke discipline.

De beste sociologische inzichten komen naar mijn mening uit fictiewerken.
Dune, bijvoorbeeld.

Maar, intepreteer ik je correct en ga je stoppen?

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 18 november 2010 om 20:40.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 20:41   #404
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De Islam in België groeit door het open-deurbeleid dat de federale regering al jaren voert. Het wil het wel veranderen, maar kan het niet omdat er al jaren geen volwaardige regering is. Ook voor deze zaak geldt dus, dat Vlaamse onafhankelijkheid de enige oplossing is; zonder Brussel (de meest geïslamiseerde stad van Europa)!
Islamisering is de enige hoop voor dit werelddeel.

Enkel zo kan de oprukkende goddeloosheid, Dawkinsgedweep en verafgoden van auto's worden stopgezet.
Oud 18 november 2010, 20:49   #405
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus veel intellectueel rukken?
Wie? Ik?

Citaat:
Wat ik heb met sociologie is dat het het waarnemen is van een fenomeen door een omgedraaide verrekijker.
Sommige processen zijn evident voor een waarnemer, maar om ze sociologisch te beschrijven krijgt men plots dwang om "wetenschappelijk" te zijn, wat dit ook moge betekenen in een dergelijke discipline.
Dat gebeurt ook ja. De theoretische sociologie (die wat overlappend is met de hedendaagse wijsbegeerte) vind ik het interessantst, maar daar zijn er ook veel auteurs die de meest banale bevindingen beschrijven in het meest gecompliceerde taaltje. Eens je daar doorziet, is het tamelijk simpel.

De resterende theoretische sociologie is echt wel interessant hoor. Ik snap bijvoorbeeld niet dat je Foucault niet interessant vindt (hoewel die nu ook niet altijd een even gemakkelijk taaltje hanteert).

Over de empirische sociologie valt weinig goeds te vertellen.

Citaat:
De beste sociologische inzichten komen naar mijn mening uit fictiewerken.
Dune, bijvoorbeeld.
Ik lees weinig fictie. Gewoonlijk geraak ik dat na 20 pagina's al beu wegens de slechte schrijfstijl of de banaliteit van het onderwerp.

Citaat:
Maar, intepreteer ik je correct en ga je stoppen?
Normaliter ben ik eind juni afgestudeerd. Misschien pas in september, als het met m'n thesis niet zo vlot loopt - ben niet bijster goed bezig op dat vlak.

Laatst gewijzigd door Pølle : 18 november 2010 om 20:51.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 20:51   #406
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie? Ik?
Nee, de faculteit op zich.

Als ik pakweg de fac wijsbegeerte zie, krijg ik dat gevoel.
Men kan toch niet serieus iemand als Heidegger lezen zonder in lach te schieten?

Citaat:
Dat gebeurt ook ja. De theoretische sociologie (die wat overlappend is met de hedendaagse wijsbegeerte) vind ik het interessants, maar daar zijn er ook de meeste auteurs die de meest banale bevindingen beschrijven in het meest gecompliceerde taaltje. Eens je daar doorziet, is het tamelijk simpel.

De resterende theoretische sociologie is echt wel interessant hoor. Ik snap bijvoorbeeld niet dat je Foucault niet interessant vind (hoewel die nu ook niet altijd een even gemakkelijk taaltje hanteert).
Ik vond Foucault wel goed meevallen qua interessant zijn tegenover sommige anderen. Misschien moet ik hem een tweede kans geven?

Citaat:
Ik lees weinig fictie. Gewoonlijk geraak ik dat na 20 pagina's al beu wegens de slechte schrijfstijl of de banaliteit van het onderwerp.
Oh, maar de meeste fictie is zo. Pulp.

Citaat:
Normaliter ben ik eind juni afgestudeerd. Misschien pas in september, als het met m'n thesis niet zo vlot loopt - ben niet bijster goed bezig op dat vlak.
Waarover gaat je thesis?
Oud 18 november 2010, 20:52   #407
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Enkel zo kan de oprukkende goddeloosheid, Dawkinsgedweep en verafgoden van auto's worden stopgezet.

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 18 november 2010 om 20:53.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 20:52   #408
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En op zo'n individueel geval of flater oordeel jij of een school goed of slecht is? Amaai dan als wij de islam moeten beoordelen....
Je volgt dus een opleiding voor lasser?
Ik betwijfel het want anders zou hij wel weten dat het veel gemakkelijker lassen is zonder handschoenen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 21:02   #409
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een paradox. Dit slaat nergens op.
Verklaar u nader AUB ?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 21:26   #410
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Heb je vergelijkende tabellen?
Tabellen niet maar wel een bron.

http://www.express.be/joker/nl/brain...opa/135847.htm

Citaat:
5,8% van de Belgische bevolking of 623.780 mensen zijn moslim. Dat moet blijken uit berekeningen van socioloog Jan Hertogen, die lange tijd de bevolkingsstatistieken bijhield voor de christelijke vakbond, en die door de krant Le Soir worden gepubliceerd
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 21:30   #411
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Niet vergeten dat ge tegen een islamstrijder aan 't spreken zijt hé..
You're giving him too much credit
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 21:31   #412
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
You're giving him too much credit
Ja ik weet het..ik vermoed dat een 'live' ontmoeting me eerder 14 dagen slappe lach zou bezorgen..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 18 november 2010 om 21:31.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 21:32   #413
Amon_Re

Standaard

Citaat:
(nota aan zelf: ik kon gisteren nog vrij coherent typen hoewel ik allesbehalve nuchter was)
Stoer! (/sarcasme)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 18 november 2010, 21:42   #414
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik zou anders wel zeggen dat wij elk jaar duizenden offeren aan de Auto.

Dit zijn wel degelijk mensenoffers.
Ridicule argumentatie, er sneuvelen elk jaar ook mensen aan ongelukken met andere gereedschappen, een ongeluk is nog steeds niet hetzelfde als een mensenoffer. Je kan evengoed morgen je thuis verlaten en je verstuiken op het voetpad en uw nek breken, ga je dat dan ook een mensenoffer aan het voetpad noemen?
Oud 18 november 2010, 21:47   #415
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Allochtonen krijgen geen leidinggevende functies..
Da's een nieuwe
Oud 18 november 2010, 21:48   #416
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ridicule argumentatie, er sneuvelen elk jaar ook mensen aan ongelukken met andere gereedschappen, een ongeluk is nog steeds niet hetzelfde als een mensenoffer. Je kan evengoed morgen je thuis verlaten en je verstuiken op het voetpad en uw nek breken, ga je dat dan ook een mensenoffer aan het voetpad noemen?
Oud 18 november 2010, 21:48   #417
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Goddeloosheid is geen probleem an sich. God heeft de mens niet nodig, en daarbij is het alleen maar beter als wij hem/haar ook niet nodig hebben; zelfredzaamheid, weet je wel.

De verafgoding van spullen zal bij de introductie van de Islam niet stoppen, zelfs verergeren. Bent u wel eens op een bazaar geweest? Moslim-jongeren lopen ook vaak in de duurste kleding rond. En kijk naar Saoedi-Arabië, dat land is zo materialistisch als maar zijn kan. Het gevaar van Islamisering zit nu juist niet in het religieuze component, waar u naartoe wilt, maar in de ideologische. Mensen zien hun veiligheid en hun rechten nu eenmaal niet graag opgeslokt door de Sharia. Daar zou u ook over moeten nadenken voordat u zulke domme uitspraken doet.

De Islam is begonnen als een strijd om de macht van het Arabische schiereiland, en daarbij heeft Mohammed geen mensonterende methodes geschuwd. Als dat geen materialisme is, weet ik het ook niet meer.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 21:50   #418
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Zou jij de leugens die je over mij verspreidt kunnen staven?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=363
Oud 18 november 2010, 21:52   #419
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Goddeloosheid is geen probleem an sich. God heeft de mens niet nodig, en daarbij is het alleen maar beter als wij hem/haar ook niet nodig hebben; zelfredzaamheid, weet je wel.

De verafgoding van spullen zal bij de introductie van de Islam niet stoppen, zelfs verergeren. Bent u wel eens op een bazaar geweest? Moslim-jongeren lopen ook vaak in de duurste kleding rond. En kijk naar Saoedi-Arabië, dat land is zo materialistisch als maar zijn kan. Het gevaar van Islamisering zit nu juist niet in het religieuze component, waar u naartoe wilt, maar in de ideologische. Mensen zien hun veiligheid en hun rechten nu eenmaal niet graag opgeslokt door de Sharia. Daar zou u ook over moeten nadenken voordat u zulke domme uitspraken doet.

De Islam is begonnen als een strijd om de macht van het Arabische schiereiland, en daarbij heeft Mohammed geen mensonterende methodes geschuwd. Als dat geen materialisme is, weet ik het ook niet meer.
Ken je iets van de geschiedenis van de islam?

En hiermee bedoel ik niet het gedoe van circe en andere mensen die enkel FFI-propaganda of bronnen zoals de schootarabist van burgerlijk-rechts, Hans Jansen, lezen.

Religie is een vrij complex fenomeen dat zeer gedifferentieerd is en evenals elke andere constructie op veel verschillende manieren kan worden beoefend naarmate de beoefenaar.
Als je een serieus gesprek wilt voeren over religie, sein maar, maar ik doe het niet in deze draad en ik haak af van zodra jij Dawkins, kansrekening, bewijzen, logica of andere dingen bovenhaalt.

Wat de Saoedi's betreft: ken je hun geschiedenis zo'n beetje?
Oud 18 november 2010, 21:55   #420
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ochottekes toch, kunt ge niet beter? Ge gaat me toch nie wijsmaken dat de wijze flanelcondoom geen argument geeft of wa?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be