![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dan komt het, jouw blijdschap tover je vervolgens weer om in een diepe angst omdat je terug de prijzen laat stijgen waardoor je geld weer opgaat in de prijzen, begrijp je ? Anders gezegd, zolang de prijzen dalen verhoogt de koopkracht bij een constante geldhoeveelheid, jij laat ze dan terug stijgen als gevolg van de macht der gewoonte, zeg maar. Als je dat dus doet en hervalt in de pathologie die nu net aanleiding gaf tot het zoeken naar de bevrijding hiervan, dan blijven we in hetzelfde bedje ziek, zoals men pleegt te zeggen. Dat lijkt op een drugsverslaafde die denkt beter te worden als hij steeds meer neemt van hetgeen hem nu net slechter maakt. Je zou dus opnieuw schulden gaan opbouwen omdat hierdoor de gedachte ontstaat dat er niet genoeg geld zou zijn, en dat heeft, zoals we nu dan ook zien, gigantisch zware gevolgen voor onze samenleving. Heel Europa, heel Europa dus, predikt nu besparingen om redenen die bijna te absurd zijn om in te geloven, toch gebeurt het. En kijk hier, beste Broeder, middels de Q factor (F1 = 1 + S/Q) lossen we de schulden af zonder verlies aan koopkracht, mits garantie dat de schuldeisers hun geld terugkrijgen en daarbovenop nog een hoger rendement boeken ook, wat wil een mens nog meer hé. En wellicht, en dat begrijpen we natuurlijk wel, heb je nu problemen omdat het zo eenvoudig kan zijn, wonderbaarlijk, niet waar ? Maar beste Broeder, laat ons wel wezen, hier is uiteindelijk niets wonderbaarlijks aan, dat lijkt alleen maar zo omdat we vergeten zijn hoe economie werkt, domweg vergeten dat er ook zoiets bestaat als deflatie. Finaal is dus heel die besparingsmanie voor niets nodig maar is dit alles een gevolg van een psychisch pendant, zich uitend in een eenzijdig inflatoire economie waardoor we denken dat er niets anders meer is. Begrijp je dit alles, beste Broeder ? Er zijn dus wel degelijk oplossingen voor onze problemen, het probleem is niet de oplossing op zich maar onze manier van denken hierover. Vervolgens hoor je politiek scanderen dat we nood hebben aan een mentaliteitswijziging, niet waar ? Wat ze met hun besparingsmanie dus prediken is regressie en depressie, dit is niet de mentaliteitswijziging die nodig is, het is er zelfs geen. De zgn copernicaanse omwenteling wil niet zeggen dat we terug naar de Middeleeuwen gaan maar nu net z'n tegenovergestelde, het betekent verruiming en het doorbreken van een inmiddels achterhaalde conditionering, zoals dan ook in veel nobel en wetenschappelijk studiewerk wordt toegelicht. Dus, beste Broeder, waar zijn ze nu toch in hemelsnaam mee bezig ? Weet men niet beter misschien of kunnen we nu echt maar beter onderwijs afschaffen, wat denk je ? Moeder, waarom leven we ? Om gefolterd te worden ? Nee toch ? En als het ja, laat ze dan gewoon verder doen zoals ze bezig zijn, men hoeft het de bevolking dan ook niet kwalijk te nemen dat ze beginnen te morren, laat ons daar dan ook eerlijk in zijn, niet waar ? Hoe was het ook alweer, oogsten en zaaien ? Laatst gewijzigd door MIS : 25 maart 2011 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eerst heb ik 2M DM dan krijg ik 1Meuro's de revaluatie faze... tot daar niets aan de hand. Jij zegt de nationale bank heeft eigenlijk nog 1M DM over (jij spreekt bewust van 1 munt, om dit probleem onzichtbaar te maken) dus we kunnen die gebruiken om de schulden af te lossen. Wat hebben we nu gedaan die DM's vernietigd, en de Euro's in de plaats gelegd. Wat jij doet is de DM's niet vernietigen en zeggen we hebben dat over. Integendeel, je zegt door de naamverwarring tussen die twee munten, in feite hebben ze dezelfde waarde...) Goed ik krijg dus 1M Euro's volgens jij, en 1M Dm volgens mij om mijn schulden af te lossen. Of je nu euro's of Dm waarde terugbetaalt doet er niet toe. Je ontwaardt de munt. Nu het gevolg is dat er in faze 3 een nieuwe munt ontstaat die terug ontwaardt. EN dus die 1M euro-faze3 munt komt vrij en begint te zakken in waarde. IK kan snel mijn geld uitgeven, en dan zie ik dat ik veel kan kopen. IK kan ook wachten van uitgeven zoals ik gepland had (waarom spaar je hé voor later) en dan kom ik bedrogen uit... Dus de faze3 munt zal volledig ontwaarden. Nee dus er bestaan geen mirakels, je kunt geen schulden betalen door geld te drukken, of door inaktieve kassen te gebruiken etc.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 25 maart 2011 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Banneling
|
![]() Broeder, wil je nog wat getuigenissen ?
Op dit ogenblik van de geschiedenis zijn ook bij volwassenen en zelfs bij leidinggevenden nog heel wat vormen van magisch en mythisch denken aanwezig, die verantwoordelijk zijn voor vele vormen van lijden en onwelzijn, zowel individueel als maatschappelijk. Vele levensproblemen en relatieproblemen zijn een gevolg van het geloof in culturele mythen. Ook oorlogen en sociale conflicten zijn het gevolg van een geloof in maatschappelijke mythen. De gruwelen van de kruistochten en van de inquisitie, de barbaarsheid van het apartheidsregime in Zuid-Afrika, van het Nazi-regime en van de meer recente vormen van genocide zijn een gevolg van het romantische geloof aan religieuze of andere mythen (bijv. de “Blud und Boden” mythologie van het Nazisme). Een integrale visie is dan ook een van de minst dringende problemen van de planeet. De meest radicale, indringende en invloedrijke transformatie zou er op dit ogenblik uit bestaan dat iedereen werkelijk naar een volwassen, rationeel, redelijk en verantwoordelijk ego zou evolueren. Deze beweging, die een aanzet heeft gekregen in de verlichting van de 18e eeuw en die culmineerde in de Franse revolutie van 1789, is nog niet voldoende in brede lagen van de bevolking doorgedrongen. http://users.skynet.be/academie.leve...le%20visie.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En Broeder, weet je wat het mirakel echt is, we kunnen zonder probleem geld bijdrukken, maar toch zegt politiek tegen de bevolking dat er geen geld is en ze hun leven in dienst moeten stellen van dat papier dat er niet zou zijn. Leg me dat mirakel eens uit, beste Broeder. Ik ben benieuwd hoe je dit voor elkaar gaat krijgen, alvast succes. Ik zal je al een stapje voor zijn, misschien wil je me zeggen 'Jamaar, zo werkt het niet'. Mijn antwoord zal dan zijn, dat zie ik ook dat het zo niet werkt, begrijp je ? Laatst gewijzigd door MIS : 25 maart 2011 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zeg dat je in het begin dat uw 1m euro uitbetaald wordt, zeg maar de eerste week, zul je er effectief 1m mee kunnen kopen, en ik zeg dat na een jaar of 10 zal het 0.5m koopwaarde hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus het inaktieve geld kun je niet gebruiken om schulden af te betalen, dat moet je vernietigen... net zoals tijdens de conversie van de DM naar Euro gebeurd is... TOen was het duidelijk dat je alle munten moest vernietigen, door eenzelfde munt te hanteren is dat niet duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 27 maart 2011 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 27 maart 2011 om 11:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Banneling
|
![]() In een menselijke organisatie kan de gebeurtenis die de stoot geeft tot het op gang komen van het doorbraakproces bestaan uit een terloopse opmerking die misschien voor degene die haar maakt niet eens van betekenis is, maar wel voor sommige leden van een praktijkgemeenschap. Omdat de opmerking betekenisvol voor hen is, kiezen zij ervoor zich erdoor te laten storen en laten de informatie snel de ronde doen door de netwerken van de organisatie. Terwijl de informatie door de verschillende terugkoppelingslussen circuleert, kan zij worden versterkt en uitgebreid, zelfs in een dusdanige mate dat de organisatie die informatie niet langer in haar bestaande toestand kan absorberen. Als dat gebeurt, is het punt van instabiliteit bereikt. Het systeem kan de nieuwe informatie niet integreren in zijn bestaande ordening en is genoodzaakt iets van zijn structuren, gedragingen of overtuigingen overboord te zetten. Het gevolg is een toestand van chaotische verwarring, onzekerheid en twijfel, en hieruit vloeit een nieuwe ordeningsvorm voort, georganiseerd rondom nieuwe betekenis. De nieuwe ordening is door niemand ontworpen, maar breekt door als gevolg van de collectieve creativiteit van de organisatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vraag is wanneer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en nee ik ben geen duivel, ik zeg gewoon kijk naar de EUROCONVERSIE Je hebt 5miljard DM, je converteert naar 2.5Miljard EURO, en die oude DM's heb je vernietigd. ANders werkt het niet. Wat jij doet is 1 munt hanteren, converteren en zeggen hokus pokus is heb 2.5Miljard DM-faze2=Euro over Ik zeg nee jongen vergeet dat, die reserve moet je vernietigen. IN het andere geval DRUK je gewoon GELD 5Miljard en betaal je de schulden af. HokusPOKUS identiek hetzelfde gebeurt als tijdens de inflatie faze, uw geld wordt gehalveerd. Wat jij doet is eerst revalueren, en dan terug halveren. Onder de mom van we drukken geen geld bij , en we zijn goed bezig. Ik zeg je doet IDENTIEK hetzelfde als geld drukken. Alleen heb je geen 2.5Miljard Euro moeten drukken, je hebt het gewoon bijgehouden in geheime geniepige reserve. Dus uw oefening is op dat punt verkeerd, je moet dus dat geld vernietigen, om dan verder te kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We gaan hetzelfde eens met GOUD doen 1euro = 1g goud jij wil revalueren Dus wat ga je doen 5miljard Euro goud in omloog Dus 2.5miljard munten achterhouden in voorraad Dus uw munt wordt 2 keer meer waard... Dus alle rekeningen delen we door 2 Alle lonen/contracten delen we door 2 En iedereen levert de helft van zijn portemonnee in... we converteren van munt. de EURO faze I wordt een EURO faze II de euro blijft 1 gram goud ozomagic, en toch is hij twee keer meer waard. Nu om al te filisoferen daarover, in feite lukt dat niet, omdat je uiteraard buitelandse munten gaat hebben die de goudkoers anders gaan hanteren zul je daartegen kunnen speculeren. Maar geen nood we blijven bij het plan. de Euro faze II munt wordt dan ineens die 2.5Miljard Euro reserve gebruikt om alle schulden af te lossen. Ok iedereen die geleend heeft aan de staat krijgt aleluja zijn geld terug, en mag dus zowaar verwachten, in de veronderstelling dat iedere belg bvb knal evenveel geleend heeft aan de staat dat hij zijn jaarwedde uitbetaald krijgt in gouden EURO's... van 1gram goud Wat denk je dat er nu gebeurt in de economie ?? De munt wordt weer dezelfde waarde als in het 1gram scenario... Dus wat zou je ECHT moeten doen EUro I = 1 gram goud je HERSMELT al de munten en EURO II wordt 2gram goud... op dat moment zul je zien dat die 2gram goud echt wel zijn waarde blijft houden, internationaal, en inderdaad iedereen zal dus zijn wedde zien halveren, zijn huur zien halveren, zijn beleggingen zien halveren, zijn schulden zien halveren. En nu kijk eens waar is uw reserve aan goud ??? Je hebt geen reserve aan goud, want uw goud zit in de EURO II |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.google.be/search?client=s...dbef1b3ae171cc Kun je eens kijken naar de Geldvoorraad van EUROPA en AMERIKA en de OMLOOPSNELHEID = aantal keer dat het geld gebruikt wordt. als je een beetje zoekt is het getal ongeveer 10 dus er is 10keer meer OMZET geboekt met het geld in voorraad http://www.google.be/url?sa=t&source...k4YjdiduXoFe0A Dat is geentruuk van de banken, dat gaat gewoon dankzij het electronisch verkeer van het geld. Dus per 200euro op de rekening wordt er 2000euro omzet geboekt in totaal. Omdat geld van de ene portemenee naar de andere verschuift zeg maar bvb om de maand verwisselt het geld van eigenaar. Dus 10 keer per echt geld die in het systeem zit. Dus uw oefening zou als volgt moeten uitzien Geldvoorraad 500 Omzet 5000 Schulden 5000 en probeer nu maar de schulden af te betalen door geld te drukken. http://www.google.be/url?sa=t&source...dLKciYF6W9HxAw |
|
![]() |
![]() |