![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Snap je dan niet dat in oneindig veel tijd alles al gebeurd moet zijn? Ook al zou iets zich oneindig keer herhalen, wel in oneindig veel tijd heeft het zich al oneindig keer herhaald. Da's nu toch zo moeilijk niet harrie, als filosoof zou je deze simpele filosofische redenering moeten kunnen begrijpen. Ik zal het anders uitleggen: Het komt neer op het simpele feit dat er in een oneindige reeks geen "na" kan komen (en ook geen "voor"), net zoals Xenophon je in die andere draad probeerde uit te leggen. Maar in jouw verhaal zijn wij hier "nu", "na" een oneindige reeks, en "voor" nog een oneindige reeks, per definitie is deze stelling dus fout. |
|
![]() |
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je alleen al bedenkt hoeveel massa onze aarde al heeft voor slechts 7 miljard mensen, dan kun je al gemakkelijk begrijpen dan je met 1/100ste deel daarvan (waardoor er binnenruimte vrij komt) veel meer mensen ruimte kunt verschaffen. Ja, zelfs zonder ook maar iets uit te rekenen kun je dat al beseffen. |
|
![]() |
![]() |
#403 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien heb je dus ook nooit van de kwantummechanica gehoord, waarover Einstein zei: "God dobbelt niet!" Nu: blijkbaar dobbelt God wel. Dat wat je niet precies kan weten, dat moet je inschatten. |
||
![]() |
![]() |
#404 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nooit gehoord dat het leven een herhalingsproces is? Maar volgens jou kan iets dus niet 2 x gebeuren? Citaat:
Citaat:
Maar je hebt mijn hele atoomtheorie nooit gelezen. Citaat:
Ook heb je dus blijkbaar nooit van inwendige oneindigheid van de ruimte gehoord, waarvan er oneindig veel zijn. Citaat:
Het NU zit tussen twee eeuwigheden in: verleden en toekomst. En ook is het NU zelf eeuwig, want het is eeuwig NU. Dus dat zijn al drie eeuwigheden. |
|||||
![]() |
![]() |
#405 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() HET EEUWIGE HEELAL.
...als er een begin en een einde is, dan is er daarvoor en daarna een eeuwig NIETS, met ons bestaan als een oneindige toevalligheid. En dat is juist volkomen onlogisch. Want als er een eeuwig NIETS kan zijn, waarom dan geen eeuwig ZIJN? En als het ZIJN uit het NIETS kan komen, waarom dan slechts één maal en niet 10 x of 1000 x of 1000.000.000.000.000.000 x of oneindig vele malen? En zet je dan die oneindig vele malen als één doorlopend evolutionair systeem in elkaar, dan heb je mijn atoomtheorie. |
![]() |
![]() |
#406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gaat zelfs gemakkelijk als je dat even narekent. Ieder heeft dan 50 x 50 x 50 meter: heel riant dus. Mijn woning is lang zo groot niet. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#407 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#408 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het "Nu" is wel na de geschiedenis en voor de toekomst. |
|
![]() |
![]() |
#409 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Harrie, ik heb berekend dat er onmogelijk genoeg massa (materie) is in je ruimteschepen om achthonderd duizend keer de wereldbevolking te supporteren. Niet enkel de structuur van dat gevaarte zal al veel meer wegen dan dat, maar wat met het eten, drinkwater, brandstof... noem maar op. Je snapt toch als we met zoveel mensen in een ruimteschip gaan zitten, dat we ook een heel ecosysteem moeten meenemen, wat zeg ik 800000x het ecosysteem van onze aarde. Laatst gewijzigd door Rizzz : 28 februari 2012 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
#410 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien zullen de mensen van de toekomst alles veel economischer in kunnen delen dan wij nu. Wij leven nog in een woeste ongeordende natuur. In een stad als Amsterdam wonen al zo'n miljoen mensen op 100 vierkante kilometer. Dus elkeen heeft een gemiddelde ruimte van 10 x 10 meter. Maak daarvan 10 x 10 x 10 meter. Hoeveel mensen kun je dan in de aarde stoppen? 1.000.000^3 = triljoen = 1000.000.000.000.000.000 dat is 100 miljoen x onze huidige wereldbevolking. Goed: zo ver wil ik niet eens gaan en geef elk een zeer riante ruimte van 100 x 100 x 100 meter. Geef ze daarvan de helft en de andere helft is dan voor een prachtig bloeiend ecosysteem. ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#413 |
Parlementslid
|
![]() Kwantummechanica heeft niks te maken met jouw vreemde definitie van "ruwe schattingen" en is gewoon weer een afleidingsmaneuvre om niet te moeten toegeven dat je hebt aangetoond dat je absoluut geen benul hebt van te werken met getallen met een macht boven.
|
![]() |
![]() |
#414 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#416 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht je het beter weten, laat mij dan maar eens jouw exacte berekening zien hoeveel microwezentjes er in een microruimteschip kunnen wonen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#417 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of als toekomst in het NU beginnende nooit eindigende. Tel je die twee op: verleden en toekomst dan heb je de complete eeuwigheid. Ook in het getallenstelsel is dat zo: want dat begint bij 0 en is toch oneindig, dus heeft ook een begin. En daar kan je dan negatieve getallen aan vast plakken om het compleet te maken tot een hele oneindigheid. |
|
![]() |
![]() |
#418 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem was het soortelijk gewicht dat in de microkosmos veel hoger is: 10^23 Maar omdat je niet wil toegeven een volume te kunnen berekenen begin je maar weer eens over de massaverhouding te zeuren. Laatst gewijzigd door harriechristus : 1 maart 2012 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
#419 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En ik dacht dat ik hier al voor je berekend had hoeveel wezens er in zo'n ruimteschip zitten: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=340 Maar ohja, dat was allemaal veel te ingewikkeld voor je. |
|
![]() |
![]() |
#420 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |