![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze dalen nu in de peilingen.
![]() |
![]() |
#402 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En veel van die "partijen" shoppen al heel lang over de grens voor aanbestedingen. Vroeger vaak in Noord Frankrijk, nu overal. Niet alleen voor lagere prijzen mijn gedacht maar omdat facturen over de grens heen nu eenmaal niet traceerbaar zijn. Of buiten juridisch gebied vallen in elk geval. Uiteraard allen onderaannemers of onderonderaannemers. Tegelijk leggen ze ons torenhoge belasting regeltjes voor en zijn ontzet dat onze prijzen in de aanbestedingen hoger zijn dan van anderen die de regeltjes kunnen omzeilen.
![]() |
![]() |
#406 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Heb zelf moeilijkheden gehad om meteen in een goeie baan te starten. Die moeilijkheden heb ik maar 1 maand laten gebeuren. Ben dan in een hard werkende fabrieksjob begonnen. Zes maanden later wilden ze mij wel in de goeie baan omdat ze zagen dat ik een werker was. Geen genade met de verwende luierikken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je begrijpt direct het probleem: hoe kan je nu verdedigen dat hier iemand op anderman's kosten gaat leven met een wettelijk uitgekeerd bedrag dat GROTER is dan waar ze ginder zonder problemen voor willen WERKEN ! Het is dus veel meer solidair van ginder die mensen die een grotere nood hebben, te betalen tegen werk, dan hier meer af te geven aan ene die niks doet, he. Een Roemeen is evenveel mens als een Belg, niewaar: als hij bovendien nog wil werken, zie ik niet in waarom het verboden zou moeten zijn om die mens ginder aan werk te helpen. Zou jij dat omgekeerd willen tegengaan ? Stel dat een Amerikaans bedrijf werk te doen heeft, en die job uitbesteedt aan een Belgisch bedrijf. Stel dat de Amerikaanse lonen voor die job in Amerika veel hoger liggen dan wat op de Belgische arbeidsmarkt gangbaar is, maar dat het naar Belgische normen goed betaald is. Sta jij dan ook te roespeteren dat dat werk is voor Amerikanen, en dat het schandalig is dat ze hier Belgen aan lagere lonen dan bij hen aan 't werk komen zetten ?
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 mei 2014 om 04:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zegt ge dat ? Is het stellen dat mensen die goed opgeleid zijn, en geen werk vinden, een bedrijfje zouden moeten oprichten, dan zo onnozel ?
Als "een bedrijfje oprichten" een onnozel gedacht wordt, tja dan moet men niet klagen dat er werkloosheid zal zijn eh !
![]() |
#410 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Heb je al een bedrijf ooit horen vragen, dezelfde voorwaarden toe te passen in de lagere loon lidstaten als in de rijkere? Dit Europa en alle politici van alle lidstaten is een grote maffiabende, die er enkel is om zichzelf en hun financiële bazen te verrijken. Wat ze niet beseffen is dat je de chaos, die ze zelf scheppen, door steeds meer lidstaten toe te laten, enkel om meer belastingbetalers te hebben, zich door deze ongelijkheid op hen zelf zal wreken. Steeds meer mensen gaan inzien wat de achterliggende bedoelingen zijn van deze maffiabende, die zelfs banken de toestemming gegeven heeft, je spaargeld in te pikken, als ze zelf, door eigen schuld in de problemen zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondernemerke is al vaker door de mand gevallen hoor. Ik krijg telkens het beeld van een 13-jarige die zichzelf een groot ondernemer waant en nog thuis woont bij ma en pa en nog nooit een arbeidsmarkt van dichtbij heeft gezien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zondag is het weer feest:
![]() Laatst gewijzigd door Henri1 : 23 mei 2014 om 05:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom zou iemand ondernemer moeten worden als die maar een paar 100 euro meer kan verdienen dan een loontrekkende maar wel een hoop meer risico moet slikken. Het komt mij voor dat Tavek toch een punt heeft. U moet eens uit uw instituut komen en een beetje van de wereld opsnuiven. U zal omver vallen van de stank. Laatst gewijzigd door non-conformist : 23 mei 2014 om 07:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil u echt niet schofferen, maar heb je het zelf al ooit eens geprobeerd ? Het is echt niet gemakkelijk, en ik ken een aantal die succesvol zijn (spin offs KU Leuven) maar ook een aantal die een jaar nadien dopten. Vaak moet je het doen voordat je een hypotheek/kind hebt, want ge ziet uw peren de eerste maanden en zelfs jaren. Lonen lager als de dop of zelfs geen loon zijn niet uitzonderlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens het is het vat met het minste volume dat het meest zal bewegen naar de nivellering toe. Dus Polen bv zou enkel met ons mogen handelen als heel dat land (meer dan 3x zoveel inwoners) dezelfde fiscale en sociale voorwaarden hanteert? Ga jij die centjes voor hen drukken? Zeg dus alle handelsakkoorden op, stap uit Europa en het WTO, .... en wie weet krijgt de bakker hier dan ook 2 miljoen van één of andere munt. Zou hij echter rijker zijn dan nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergens voel je aan dat er iets niet klopt, als je als werknemer een comfortabelere positie hebt dan als bedrijfsleider voor ongeveer dezelfde input he. Vroeg of laat gaat dat verkeerd gaan.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 mei 2014 om 08:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De clou is genoeg geld binnenhalen. Je komt terecht in een wereld waar afpingelen op prijzen, hard onderhandelen en sluwe truken de normaalste zaak van de wereld zijn. Echt niet voor iedereen weggelegd. Dus een sterk idee met idem ditto businessplan zijn ESSENTIEEL (ik zet dit in het vet, want hier loopt het vaak op mis, en daar gaan lastenverlagingen of het versimpelen van de procedures niks aan doen). Overigens krijg je vrijstelling van vennootschapsbijdragen de eerste 3 jaar, en kan je een verlaagd voorschot op de sociale bijdragen betalen het eerste jaar. Dat helpt al een pak om op te starten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |