Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2015, 18:38   #401
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In Slovakije haalde tot nu toe bijna geen enkel referendum de noodzakelijke opkomst.

Wat echter wel veel belangrijker is, is de grondwetswijziging die het huwelijk als een exclusieve band tussen man en vrouw beschrijft. En die wijziging gebeurde na de verkiezingen met grote meerderheid van stemmen.
Wel, waarom moest er achteraf dan nog een referendum zijn? Welke idioten willen een referendum over een zaak die blijkbaar al geregeld is? Katholieken vermoedelijk, komen altijd een eeuwigheid achter.
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 19:02   #402
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw kritiek is misplaatst, daar u een belangrijk onderscheid niet maakt, nl. het verschil tussen persoon en daad. Homoseksualiteit is een zonde, ook in het christendom. Jezus heeft dit heus niet veranderd. Wie tot Hem in berouw kwam, vergaf Hij maar drukte op hun hart: "Ga en zondig niet meer!" Jezus bevrijdt ons in het berouw van zonde, wat evenwel niet betekent dat Hij de zonde goedkeurt. Wij zijn allen op aarde zondaars en bidden om Gods barmhartigheid, maar daardoor wordt zonde niet plotseling geen zonde meer. De Kerk leert reeds van in de vroegste tijden dat we de zondaar lief moeten hebben, maar niet de zonde. Homoseksualiteit valt dan ook niet goed te praten.
U wil dus zeggen dat homoseksuele mannen en lesbische vrouwen volledig seksloos door het leven moeten gaan?

Zelfs moeder vuist of Tarzan de vibrator mag niet, want dat is ook verboden.

Celibatair dus. Ge gaat me toch niet vertellen dat �*l die paters en nonnen holebis waren?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 19:05   #403
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U wil dus zeggen dat homoseksuele mannen en lesbische vrouwen volledig seksloos door het leven moeten gaan?

Zelfs moeder vuist of Tarzan de vibrator mag niet, want dat is ook verboden.

Celibatair dus. Ge gaat me toch niet vertellen dat �*l die paters en nonnen holebis waren?
en wij weten allemaal dat dat hoogst ongezond is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 19:22   #404
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw kritiek is misplaatst, daar u een belangrijk onderscheid niet maakt, nl. het verschil tussen persoon en daad. Homoseksualiteit is een zonde, ook in het christendom. Jezus heeft dit heus niet veranderd. Wie tot Hem in berouw kwam, vergaf Hij maar drukte op hun hart: "Ga en zondig niet meer!" Jezus bevrijdt ons in het berouw van zonde, wat evenwel niet betekent dat Hij de zonde goedkeurt. Wij zijn allen op aarde zondaars en bidden om Gods barmhartigheid, maar daardoor wordt zonde niet plotseling geen zonde meer. De Kerk leert reeds van in de vroegste tijden dat we de zondaar lief moeten hebben, maar niet de zonde. Homoseksualiteit valt dan ook niet goed te praten.
Geef mij een woord van Christus waar Hij het woord homosexualteit letterlijk uitsprak. Die ene zin waar u naar verwijst was tot een hoer.

Laatst gewijzigd door hagel : 27 april 2015 om 19:22.
Oud 27 april 2015, 20:41   #405
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Geef mij een woord van Christus waar Hij het woord homosexualteit letterlijk uitsprak. Die ene zin waar u naar verwijst was tot een hoer.
Lees even het zestiende hoofdstuk van Mattheus waar Jezus het heeft over Gods plan met de mens. Jezus spreekt in termen van eenheid tussen man en vrouw. Niet over man en man of vrouw en vrouw.

Bij de apostelen komt het thema iets uitdrukkelijker naar voor, omdat men ongetwijfeld in de Griekse wereld botste op bepaalde afwijkende morele opvattingen. Paulus in het bijzonder wijst er heel duidelijk op hoe moreel verderfelijk homoseksualiteit wel is, waarbij hij uitdrukkelijk verwijst naar de woorden van Jezus.

In tegenstelling tot het OT onderstrepen de apostelen echter meer dan eens dat er voor die zonde vergeving mogelijk is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 20:44   #406
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
In tegenstelling tot homofilie, is er bij pedofilie nooit sprake van wederzijdse toestemming, aangezien er minderjarigen (lees : kinderen) bij betrokken zijn. Homofilie heeft dus totaal geen uitstaans met pedofilie.
Ongetwijfeld, maar daar gaat het niet bij de bewering die naar voor werd geschoven. Het ging louter om het intrinsiek bestaan van bepaalde seksuele gevoelens en de noodzaak hierover verder niet te moraliseren.
Oud 27 april 2015, 20:45   #407
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees even het zestiende hoofdstuk van Mattheus waar Jezus het heeft over Gods plan met de mens. Jezus spreekt in termen van eenheid tussen man en vrouw. Niet over man en man of vrouw en vrouw.

Bij de apostelen komt het thema iets uitdrukkelijker naar voor, omdat men ongetwijfeld in de Griekse wereld botste op bepaalde afwijkende morele opvattingen. Paulus in het bijzonder wijst er heel duidelijk op hoe moreel verderfelijk homoseksualiteit wel is, waarbij hij uitdrukkelijk verwijst naar de woorden van Jezus.

In tegenstelling tot het OT onderstrepen de apostelen echter meer dan eens dat er voor die zonde vergeving mogelijk is.
U antwoordt niet op de vraag. We zijn dat van u gewoon.
Oud 27 april 2015, 20:47   #408
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus op basis van een paar weken vakantieverblijf trekt u conclusies en meent u alles te doorgronden en te begrijpen? Ik leef al heel mijn leven in dit land, en snap het nog altijd niet. Ik verblijf al tien jaar een deel van het jaar in een klein dorp in Frankrijk, en durf er nog geen algemene uitspraken over doen, alleen al over de verhoudingen en de gevoeligheden en eigenheden in het dorp. Een van de wijze dorpelingen zei me eens: "Men heeft een heel leven nodig om alleen al het dorp te begrijpen, met gebruiken, geschiedenis, eigenheden..."
Hoe meer ik er zelf kom, en hoe meer ik in bepaalde andere landen kom, hoe minder ik durf uitspraken te doen over hoe het er is.
U bent voorwaar gezegend met een onfeilbaar inzicht.
Geen idee waar al dit overgevoelig proza eigenlijk op moet steunen. Alvast niet op onderstaande bijdrage waarin ik mijn indrukken van een voorbije vakantie neerschrijf. Ik geef ze nog even, opdat u het eens rustig naleest en de betekenis van de boodschap in u laat doordringen.

Citaat:
Afgelopen grote vakantie hebben we met het gezin een deel van onze tijd doorgebracht in dat land. Misschien klinkt het raar, maar je komt er in een nog Europees land met diepe katholieke wortels. Het is voor mij een bijzonder aangename verrassing, ook op een aantal andere vlakken trouwens.
Oud 27 april 2015, 20:49   #409
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er werkelijk zoveel voorstanders waren van de maatregel, had die het wel gehaald. Er klopt dus iets niet in uw redenering. En natuurlijk zult u zeggen: ja maar, het stond al in de grondwet. Wel, waarom was dit referendum dan nodig?
Jammer genoeg kan ik niet onmiddellijk aangeven waarom dit referendum er uiteindelijk is gekomen. Ik gaf eerder wel al aan dat de Slovaakse grondwet op dit punt sedert de laatste wetswijziging glashelder is op dat vlak.
Oud 27 april 2015, 21:23   #410
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, waarom moest er achteraf dan nog een referendum zijn? Welke idioten willen een referendum over een zaak die blijkbaar al geregeld is? Katholieken vermoedelijk, komen altijd een eeuwigheid achter.
Over dat referendum werd er al eerder gediscussieerd op dit forum:

http://ns29032.ovh.net/showthread.php?t=214127
Oud 28 april 2015, 14:39   #411
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongetwijfeld, maar daar gaat het niet bij de bewering die naar voor werd geschoven. Het ging louter om het intrinsiek bestaan van bepaalde seksuele gevoelens en de noodzaak hierover verder niet te moraliseren.
De bewering die ik naar voren schoof is niet wat jij ervan maakt. Ze ging er over dat ik niet geloof dat het al dan niet buiten de wet stellen van een bepaalde geaardheid een invloed heeft op de geaardheid van mensen. De befaamde redenering dat homoseksualiteit erkennen zou betekenen dat je het van overheidswege zou "promoten".

Je vervormt mijn bericht tot iets wat ik niet heb gezegd (ivm pedofilie). Ik versta wat je wenst te bewerkstelligen met homofilie en pedofilie steeds in één zelfde redenering te betrekken.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 15:02   #412
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Semantische woorden spielerei iemand?
Oud 28 april 2015, 16:53   #413
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Jammer genoeg kan ik niet onmiddellijk aangeven waarom dit referendum er uiteindelijk is gekomen. Ik gaf eerder wel al aan dat de Slovaakse grondwet op dit punt sedert de laatste wetswijziging glashelder is op dat vlak.
Dus is een referendum over die kwestie onzinnig? Of was het gewoon om nog eens de gemoederen op te hitsen en nog eens te laten zien wie er de baas was?
Oud 28 april 2015, 16:54   #414
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Over dat referendum werd er al eerder gediscussieerd op dit forum:

http://ns29032.ovh.net/showthread.php?t=214127
Het is niet omdat er al eens over gediscussieerd werd, dat het niet nog eens ter sprake kan komen.
Oud 28 april 2015, 16:58   #415
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen idee waar al dit overgevoelig proza eigenlijk op moet steunen. Alvast niet op onderstaande bijdrage waarin ik mijn indrukken van een voorbije vakantie neerschrijf. Ik geef ze nog even, opdat u het eens rustig naleest en de betekenis van de boodschap in u laat doordringen.
Overgevoelig? U oordeelt op basis van een paar vakantieindrukken en poneert stellingen over het katholieke gezonde Slovakije. Ik bewonder u er juist voor: ik durf niet zomaar van alles poneren over de Vlaamse ziel, de typische eigenheid van een Zuidbourgondisch dorp etc. Vorig jaar was ik op reis in een deel van het Sudetenland en sprak er met achtergebleven Duitsers en met Tsjechen, ik probeerde te begrijpen , en ik ben enkel thuis gekomen met het besluit: hier moet ik nog veel over lezen, ik kan hierover geen uitspraken doen. U kunt dat blijkbaar wel, wel, fantastisch toch?
Oud 28 april 2015, 17:54   #416
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Semantische woorden spielerei iemand?
Ik ken Jan ondertussen...
In het begin is dat leuk, nu is het voorspelbaar en saai geworden....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2015, 00:22   #417
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De bewering die ik naar voren schoof is niet wat jij ervan maakt. Ze ging er over dat ik niet geloof dat het al dan niet buiten de wet stellen van een bepaalde geaardheid een invloed heeft op de geaardheid van mensen. De befaamde redenering dat homoseksualiteit erkennen zou betekenen dat je het van overheidswege zou "promoten".

Je vervormt mijn bericht tot iets wat ik niet heb gezegd (ivm pedofilie). Ik versta wat je wenst te bewerkstelligen met homofilie en pedofilie steeds in één zelfde redenering te betrekken.
Om welke reden zou in het ene geval de redenering opgaan en in het andere niet? U gaf zelf aan dat er geen gemoraliseer passend is.
Oud 29 april 2015, 00:24   #418
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus is een referendum over die kwestie onzinnig? Of was het gewoon om nog eens de gemoederen op te hitsen en nog eens te laten zien wie er de baas was?
Al eerder geschreven:

Citaat:
Jammer genoeg kan ik niet onmiddellijk aangeven waarom dit referendum er uiteindelijk is gekomen.
Oud 29 april 2015, 15:42   #419
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Al eerder geschreven:
Zoek dan maar naarstig verder. Dan doe je geen ander kwaad.
Oud 29 april 2015, 15:48   #420
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om welke reden zou in het ene geval de redenering opgaan en in het andere niet? U gaf zelf aan dat er geen gemoraliseer passend is.
Er zijn redenen waarom homoseksualiteit wel en pedoseksualiteit niet binnen wettelijke kaders is erkend. Ze hebben te maken met meerderjarigheid.

In dat opzicht heeft een instantie als de katholieke kerk zijn prioriteiten ronduit verkeerd zitten. Homoseksualiteit met alle mogelijke middelen afkeuren. En pedoseksualiteit in eigen rangen onder de mat steken.

Remember Rudy Borremans.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be