Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2025, 17:03   #401
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Een fascistische "free-speech-absolutist" dus.
contradictio in terminis

Een fascist is allesbehalve pro free speech.
Oud 21 januari 2025, 17:10   #402
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
contradictio in terminis

Voor henzelf wel. En sommigen konden dat zeer goed: Jozef Goebbels bijvoorbeeld.
Oud 21 januari 2025, 17:28   #403
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Weet je, in mijn ogen is Elon Musk onverkort en onverbloemd een Zuid-Afrikaanse fascist. Hij heeft wel een neus voor zaken, dat moet je hem toegeven. Maar dat is dan ook al.
Heb je gemerkt met welke verbetenheid en wellust hij die nazi-groet brengt?
Zijn gelaatsuitdrukking was er een van: "Wel, nu zal ik het jullie maar eens klaar en onverbloemd tonen: Heil Hitler!!! " En eerst bracht hij de rechterhand op het hart om duidelijk te maken naar wie zijn liefde uitgaat.

In het Zuid-Afrika waar hij geboren en getogen werd, mochten bleekscheten naar hartelust op negers neerkijken (en méér).

Ik vermoed dat Elon "Dark Gothic MAGA" heimwee heeft naar die 'goeie ouwe tijd' (die duurde tot hij bijna volwassen - nou ja - was) en zichzelf wijs maakt dat hij het deel van de Trump-achterban dat eveneens dergelijke gevoelens koestert voor zijn eigen kar zal kunnen spannen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 17:52   #404
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
contradictio in terminis

En we zien wat Musk op Twitter doet met iedereen die ook maar enige kritiek op hem heeft, functies en rechten waar ze voor betaald hebben afpakken, volgers unsubscriben of zelfs accounts bannen. En vervolgens natrappen als ze niks meer terug kunnen zeggen. Vandaar ook de aanhalingstekens rondom "free-speech-absolutist" dus.

Mogelijk was het een ongelukje, maar Gunter's bericht zoals het er stond was 100% raak.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 21 januari 2025 om 17:54.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 18:01   #405
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Hierbij het volledige filmpje.
Als je daar een hitlergroet in ziet, ben je of een idioot, of van kwade wil.

Ik gok op beide.

https://x.com/AutismCapital/status/1...259420081?mx=2

Ze probeerden dat nu al zo vaak, dat collectivistisch canaille, dat ik Musk er van verdenk het opzettelijk gedaan te hebben, om de collectivisten nog eens, voor de zoveelste keer, te kakken te zetten.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 21 januari 2025 om 18:05.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 18:05   #406
gunter5148

Standaard

.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 21 januari 2025 om 18:05.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 18:21   #407
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Omdat het zo is maakt het nog niet correct of rechtvaardig.
Ministers en regeringen zouden op zijn minst uit de honderden verkozenen moeten komen en niet het zelfs niet op een kieslijst gestane geparachuteerde “vriendje van” om deze taak uit te voeren.
Ik ben het daar niet mee eens. Een verkozen parlement moet zijn steun geven aan de regering.

Ik ben er eerlijk gezegd fan van dat men ministers meer zou selecteren uit niet-verkozenen. Idealiter zelfs zo veel mogelijk uit niet-politici maar gewoon uit mensen die ervaring hebben in de materie.

Zo is het ook veel gemakkelijker voor het parlement om zijn controlerende functie uit te oefenen. Nu is het parlement gewoon het schoothondje van de regering. Verkozenen van een bepaalde partij zullen quasi nooit kritiek hebben op een minister van dezelfde partij.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 18:22   #408
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat weet ik ook wel.
Waarom heeft men dan er een probleem mee dat Musk in de regering zit?
Ik heb er geen probleem mee. Hij zit ook niet echt in de "regering".

Nu ja, ik vind hem een sul dus inhoudelijk heb ik er een probleem mee dat hij die functie heeft. Maar ik heb geen probleem met het loutere feit dat hij niet verkozen is.
Oud 21 januari 2025, 18:34   #409
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik ben het daar niet mee eens. Een verkozen parlement moet zijn steun geven aan de regering.

Ik ben er eerlijk gezegd fan van dat men ministers meer zou selecteren uit niet-verkozenen. Idealiter zelfs zo veel mogelijk uit niet-politici maar gewoon uit mensen die ervaring hebben in de materie.

Zo is het ook veel gemakkelijker voor het parlement om zijn controlerende functie uit te oefenen. Nu is het parlement gewoon het schoothondje van de regering. Verkozenen van een bepaalde partij zullen quasi nooit kritiek hebben op een minister van dezelfde partij.
Naar mijn gevoel geeft dat veel te veel mogelijkheden voor vriendjespolitiek. Daar verschillen we dus van mening.
Oud 21 januari 2025, 18:41   #410
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naar mijn gevoel geeft dat veel te veel mogelijkheden voor vriendjespolitiek. Daar verschillen we dus van mening.
Maar nu kiezen ze een minister uit de eigen partij, dat is toch nog veel meer "vriendjespolitiek"?
Oud 21 januari 2025, 19:01   #411
gunter5148

Standaard

Citaat:
Maar nu kiezen ze een minister uit de eigen partij, dat is toch nog veel meer "vriendjespolitiek"?
Afschaffen. De hele zwik.
Als er dan toch grote beslissingen moeten genomen worden, dan doen we dat via volksreferenda. Via de blockchain. Niet te manipuleren.
De kleine beslissingen nemen we op municipaal niveau met een rechtstreeks gekozen burgemeester. Ene die ge in café 't Hoekske kunt aanspreken als 'em er een boeltje van maakt.
ECHTE democratie dan.
Geen valse goden zoals nu.
Oud 21 januari 2025, 19:33   #412
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard Schoolreglement

Men gaat het hand-uitsteken-met-gestrekte arm verbieden op school, enkel de wijsvinger mag nog met halfgestrekte arm.

Laatst gewijzigd door Micele : 21 januari 2025 om 19:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 19:38   #413
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb er geen probleem mee. Hij zit ook niet echt in de "regering".

Nu ja, ik vind hem een sul dus inhoudelijk heb ik er een probleem mee dat hij die functie heeft. Maar ik heb geen probleem met het loutere feit dat hij niet verkozen is.
Van de twee dedicated MAGA 'sullen' voor dat niet-bestaande ministerie dat ze 'DOGE' noemen bolt er één het al af vooraleer de structuur zelfs maar is opgericht : Vivek Ramaswamy heeft meer zin in om in de staat Ohio electoraal op te komen. Muskoetin kan zijn plan trekken, Vivek ziet lucratiever pistes voor hem.

Dit is een wereldrecord inzake korte carrière in de Maga wereld : nul komma nul dagen in functie.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 19:43   #414
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fair enough.

Is uw inschatting gebaseerd op youtube video’s of is er meer?
  • op veel Youtube video's uit veel verschillende bronnen en vooral op de evolutie die er de laatste twee jaren in te zien is
  • op artikels in de niet-linkse gazetten en websites van de laatste twee jaar
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 19:44   #415
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
contradictio in terminis

Tenzij die in zijn/haar voordeel pleit, dan wel... Opportunisme kleeft aan extreem-rechts zoals Pattex Powertape.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 19:45   #416
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Musk en z'n gestrekte arm ...

Er zijn veel mensen wie je het voordeel van de twijfel kan geven bij zo’n gebaar. Maar niet iemand die speciaal een social media platform heeft gekocht om zijn extreem-rechtse gedachtengoed te kunnen roeptoeteren. En die op datzelfde platform ook nog talloze posts heeft met overduidelijke hondenfluitjes die refereren aan fascisme en nazisme. Jongens toch.

Als je dan ook nog eens de moeite neemt om een post te typen waarin je die persoon specifiek verdedigt, dan mag je je wel eens afvragen wat je in hemelsnaam aan het doen bent.

Daar gaat het ook om: het is geen losstaand feit bij deze kerel en de oranje aap. Onlangs veranderde Musk bvb nog zijn avatar in Pepe the Frog, een cartoonfiguurtje dat door zijn schepper werd stopgezet toen het door extreem-rechts werd gecapteerd.
Maar als je daar dan op wijst word je haast weggezet als een linkse hystericus dis spijkers op laag water zoekt.
Trump is zelf tientallen keren gequoot door vroegere medewerkers mbt het minimaliseren van de figuur Hitler (bvb "hij heeft ook goede dingen gedaan", "there were good people on both sides" in Charlottesville,.. Dat zijn op de duur geen losstaande feiten meer, maar een patroon.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2025, 19:47   #417
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn maar twee genders, mannetjes en vrouwtjes. Heb je dat trump niet horen zeggen?
Transgenders zijn een mannetje of een vrouwtje hé. Alleen zijn ze van het ene naar het andere geswitcht.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
Oud 21 januari 2025, 19:48   #418
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Afschaffen. De hele zwik.
Als er dan toch grote beslissingen moeten genomen worden, dan doen we dat via volksreferenda. Via de blockchain. Niet te manipuleren.
De kleine beslissingen nemen we op municipaal niveau met een rechtstreeks gekozen burgemeester. Ene die ge in café 't Hoekske kunt aanspreken als 'em er een boeltje van maakt.
ECHTE democratie dan.
Geen valse goden zoals nu.
Wat doe je met de duizenden beslissingen die moeten genomen worden over allerlei kleine dingen?

Telkens een referendum?

Dat referenda (deels) de taak van de wetgevende macht gaan vervangen, kan ik begrijpen. Maar om de taken van de uitvoerende macht te gaan vervangen met referenda? Dat lijkt me in de praktijk onmogelijk.
Oud 21 januari 2025, 19:48   #419
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Musk exposed.

Het doet pijn hé.
Nee, alleen de hilarische zwakheid van woke links is hier geëxposed.
Oud 21 januari 2025, 19:51   #420
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat doe je met de duizenden beslissingen die moeten genomen worden over allerlei kleine dingen?

Telkens een referendum?

Dat referenda (deels) de taak van de wetgevende macht gaan vervangen, kan ik begrijpen. Maar om de taken van de uitvoerende macht te gaan vervangen met referenda? Dat lijkt me in de praktijk onmogelijk.
Bovendien kan een referendumgebaseerd beleid voeren tot resultaten die niet met elkaar compatibel zijn.

Je zal bij referendum met zekerheid een meerderheid vinden voor lage(re) belasting enerzijds en voor een eerder gunstige sociale zekerheid. En ten derde zal iedereen er voor zijn dat het begrotingstekort binnen bepaalde perken blijft.

Beleid moet samenhangen en met referenda kap je die samenhangende beslissingen in volkomen van elkaar onafhankelijke deelbeslissingen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 21 januari 2025 om 19:52.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be