![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hollanderhaat? | |||
Nederlanders zijn onze broeders en zusters! |
![]() ![]() ![]() |
54 | 54,00% |
Nederlanders zijn buren net als Duitsers en Fransen |
![]() ![]() ![]() |
41 | 41,00% |
Kaaskoppen zijn arrogant en neerbuigend, ik mag ze niet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,00% |
Ik heb echt een diepgewortelde schijthekel aan dat tuig in het Noorden |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,00% |
Aantal stemmers: 100. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet de eerste keer dat u uitpakt met zo'n veralgemening...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Europees Commissaris
|
![]() Ge had mijn bericht nog niet volledig gelezen toen ge uw bericht postte, want ik was nog bezig er aan te knutselen, maar wij dachten blijkbaar wel in dezelfde richting....
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar goed, deze draad met de titel die hij heeft, staat in het teken van veralgemeningen. Om dan nog maar te zwijgen van de al even onnozele vragen die eraan hangen en die ik daarom genegeerd heb.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 mei 2020 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Europees Commissaris
|
![]() /
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 mei 2020 om 22:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke Hollanderhaat?
https://www.youtube.com/watch?v=SuOPZ9nMs9Q https://www.youtube.com/watch?v=c680GK71IbY |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar kan ik me wel in vinden, hoewel ik de term nationalist niet zo gelukkig meer vind. Toch zijn Nederlanders, net zoals Fransen en Duitsers over het algemeen meer vaderlandslievend dan veel Belgen of ten minste meer trots op hun land (mocht men willen muggenziften).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als iemand uit de Noordelijke Nederlanden op eender welk vlak lof oogst in het buitenland ben ik ook wel een beetje "fier" gestemd. En die Gouden Eeuw, dat waren ook "wij" wel ... En zelfs de Doornikenaar Rogier Van Der Weyden, tja, dat was toch ook maar een Nederlander van bij ons.....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 mei 2020 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Blijf altijd hopen op betere tijden en werk er ook aan.
![]() |
#411 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder heb ik wel hoop op betere tijden en weet ook zeker dat er ook Vlamingen zijn met een positieve kijk op noorderlingen, maar op dit forum zijn dat er maar weinig.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 18 mei 2020 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja, maar wanneer ik kijk op dit forum schrik ik dus wel. Er is een behoorlijke afkeer op dit forum van noorderlingen. Niet iedereen hier natuurlijk, maar wel veel..
![]() |
#413 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Valt wel mee. Zelfs Henri de Luikenaar is bijvoorbeeld geen echte Hollanderhater, wel een Belgicist. En een grapjurk met flauwe humor die ik graag voedt.
Laatst gewijzigd door Weyland : 18 mei 2020 om 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
IK bedoelde dat "de Nederlanden" voor mij synoniem zijn met de Benelux plus de Franse Nederlanden. Voor Quercus, en ook voor uzelf, wordt dat echter historisch onterecht versmald tot Dietsland (VL + NL).
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 mei 2020 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
IK denk niet dat ik in het echte leven de naam Dietsland al ooit eens heb uitgesproken, om maar iets te zeggen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik sluit de Walen niet uit, echter denk niet dat zij iets willen met een door de Nederlandse taal overheerst taalgebied..
![]() |
#418 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#419 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Henri is beperkt in zijn berichtgeving, soort van echo-machine van HO.
![]() |
#420 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Denk dat ik uw ideeën wel weet te waarderen echter niet reëel acht.