![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diets en duits zijn tot nader order twee verschillende termen voor (naar ik aanneem) twee verschillende zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De vormen Duits en Diets ontstonden als volgt. De oudste Nederlandse (en Westgermaanse) vorm van het woord is diut. Dit leidde tot diet en duut, en tot de bijvoeglijk naamwoorden diets en duuts. Dit zijn Nederlandse dialectvarianten: de -ie- is meer zuidelijk en westelijk, de -uu- meer oostelijk en noordoostelijk. Deze vorm -uu- werd oorspronkelijk met de spellingsvarianten "duijts(ch)" en "duytsch" geschreven. Later leidde dit in het Nederlands tot de uitspraak Duits (door klinkerverschuiving: de 'uu' werd een tweeklank 'ui'; vertweeklanking van de uu). Deze vorm verdrong het oude Diets. Gaandeweg werd schrijfvorm Duyts verbijzonderd tot Nederduits (in de zin van een "nederige taal"; er is geen verband met het taalkundig jargon in de 19e eeuw). Zo trad er betekenis-differentiatie op. Duits wordt tegenwoordig alleen nog maar gebruikt om te verwijzen naar het Duitse volk en de Duitse taal. Het woord Diets en het gebruik van Duits om naar het Nederlandse volk en de Nederlandse taal te verwijzen, zijn beide in onbruik geraakt. Als men echter in eigenlijke zin van Diets spreekt verwijst dit nooit naar het Duits, maar naar het (zuidelijke) Middelnederlands. Diets betekent nooit het moderne Duits, maar het vroegere Duits kon wel ook Diets betekenen. EDIT: bij de laatste zin is het belangrijk op te merken dat het in het Wilhelmus niet in de eigenlijk zin van Diets spreekt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Diets Laatst gewijzigd door Steve_M : 5 maart 2010 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.nederlandsalstweedetaal.nl/wilhelmus.htm ik vertrouw liever op een educatieve taal-site dan op wikipedia
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 5 maart 2010 om 23:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu ja. Maar toen bestond Duitsland nog niet en was Duits een neutraal woord voor ''volks''. In het Jiddisch noemde men de eigen taal ''taitsh''. Na het ontstaan van Duitsland verzon iedereen zijn eigen term. Maar Nederland is natuurlijk ouder dan Duitsland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zoals uw opmerking over het wilhelmus, hoewel correct -in elk geval wat mezelf betreft, net zozeer offtopic is. Prachtige melodie en een tekst om van te kotsen. Wat dat betreft geef ik de voorkeur aan Wien Neêrlands Bloed, zonder dat geleuter over het koninklijk huis en god welteverstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stevige taal.
En dan is het extra leuk om te zien dat jouw citaat uit een publicatie stamt (met één m) van een site die 'allochtonen' de verworvenheden van het Koningshuis probeert op te dringen... Zéér betrouwbaar dus. Op kinderlijke wijze: 'Vandaag is de Koningin op bezoek in Friesland. De provincie waar bijna iedereen beter Fries dan Nederlands spreekt en men zich meer Fries dan Hollander voelt, maar waar vandaag volgens het protocol het Friese volkslied niet gespeeld of gezongen mag worden. Het hele land viert mee. Koninginnedag is een dag waarin kleurverschillen onder een oranje schminklaag lijken te verdwijnen. Het Koningshuis is in brede lagen van de bevolking populair. Bij de 'witte' bevolking omdat ze in de globaliserende wereld, en veranderende (verweesde) samenleving tot één van de weinige zaken behoort die onze nationale trots symboliseert. Het koningshuis is in 'gekleurde' kringen erg populair omdat het koningshuis het multiculturalisme verdedigt en zij zich er bovendien goed mee kunnen identificeren. Er zijn veel punten van herkenning. Het koningshuis is voor 100% allochtoon (van Duitse bloed) en heeft een Koningin die naast de Nederlandse ook de Engelse nationaliteit bezit. Als opvolger staat een aanstaande koning te wachten die de traditie van de importbruid in ere houdt en er zelf één met dubbele nationaliteit uit een niet-westers land importeerde! Vandaag doen deze zaken er niet toe, vergeet de woorden "allochtoon" en "autochtoon" het is vandaag gewoon een nationaal feest. Er is echter ook tegengas. Terwijl het koningshuis in het verleden vooral werd bekritiseerd door republikeinen en anarachisten (wat nog steeds gebeurt, in wat extremere vormen) wordt het koningshuis tegenwoordig ook vaak verbaal aangevallen door monoculturalisten. Maar dat mag de pret vandaag niet drukken. Voor de rest zijn er ook heel veel mensen die het gewoon als een welkome vrije dag zien en de dag gebruiken om bijvoorbeeld te klussen.' http://www.wijblijvenhier.nl/archive...r-oranje!.html Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 5 maart 2010 om 23:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dan neem ik natuurlijk de aanname dat hij een moslim is maar op zich zijn punten 1 tot 3 niet onwaar, enkel over punt 3 kan wat debat bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat u begrijpt dat velen ook de rechtse meningen van dit forum niet delen. Ik snap tegelijk ook wel dat dit een aardige meeting point is voor mensen die uw mening delen. Maar in Vlaanderen en ook in de rest van de wereld zijn er veel mensen welke Moslims steunen en daarom niet perse moslim zijn. Uw foute perceptie omtrent de Islam zorgt ervoor dat dit voor u onbegrijpelijk is en ook de wereld waar in u leeft voor u onbegrijpelijk lijkt. Niets van wat u brengt klopt en de mensen welke u door uw uitspraken aanzet om op onderzoek uit te gaan komen dit ook telkens te weten waardoor mensen welke uw mening delen ongeloofwaardiger worden geacht. Dacht je werkelijk dat belgie of enig ander europees land zijn internationale relaties op het spel zou gaan zetten omdat een groep rechtse populisten fora flooden en het gepeupel tot lawaai aanzet? Dacht je werkelijk dat de belgische overheid (of nederlandse) zou gaan riskeren dat er gigantisch veel onrust zal ontstaan omdat men openlijk een klopjacht gaat organiseren op moslims? Dacht je werkelijk dat enig europees land de rechten van de mens op dermate grote schaal zou gaan schenden? U vecht tegen de bierkaai beste Gwyndion en de enige plek waar u gehoor krijgt is hier. U weet ook dat u op het werk of op enig andere plek dan het vb-cafe, u deze praat niet hoeft te gaan verkopen. En dacht u dat het gepeupel veel indruk kan maken op de overtuigde moslim? Dat men door deze foute mentaliteit ook maar 1 moslim zal "bekeren" tot de religie van "gelijkheid en zaligheid" in belgie? Dacht u dat zelfmoord iets typisch "moslims" is? Wist u dat de 1ste doodsoorzaak van mannen in belgie zelfmoord is? Wist u dat 1 op 5 bejaarden anti depressiva krijgt toegediend? Wist u dat 1 op 10 belgen in het algemeen (officieel) anti depressiva slikt? Waar dacht u met die foute mentaliteit naar uit te nodigen? Wat dacht u op te lossen? Welk alternatief heeft u? Of bent u ook maar het bewijs dat extreem rechtse gedachten enkel uitgaan van idioten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Banneling
|
![]() Iedereen die wel eens het stompzinnige geneuzel van islamapologeten als Linda Bogaert heeft gelezen, kan zo zien dat die tekst een blauwdruk is van wat Bogaert doorgaans de mensen probeert wijs te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
Minister
|
![]() Ook het lezen van de werken van de ex-non Karen Armstrong wil wel helpen om een heerlijk warm, knus en wollig aanvoelend suikerzoet beeld van de werkelijk reëel bestaande Islam te krijgen.
Als ik wat van haar lees vraag ik mij altijd af "Maar mens, waarom ben je dan geen Mohammedaanse geworden als het allemaal zo mooi is? " Karen Armstrong: “Wilders is een soort van fascist” |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een zeer lang artikel dat zeer de moeite van het lezen waard is en dat zeer duidelijk het één en ander van, door en over de islam laat zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vooral het totale gebrek aan zelfreflectie en het zich wentelen in de slachtofferrol viel me toen ook al op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Minister-President
|
![]() Ik moet u teleurstellen, ik ben niet rechts noch racistisch. Voor een groepswerk (student sociaal werk) doen we onderzoek naar de houding van oa de islam tegenover holebi's.
Ik daag u uit om uitspraak 1,2 en 3 te weerleggen vermits ze volgens u onzin zijn. Mijn uitspraak over Mohammeds bruid die 6 jaar was, 9 jaar bij consumatie (dus in moderne termen zou hij een pedofiel zijn en neen, het is niet relevant dat dit evenzeer voor anderen geldt), als bewijsmateriaal haal ik de koran aan en als je meer een objectief boek wenst haal ik "Islam: A short history" aan als bronmateriaal. Mijn uitspraak dat de koran slavernij toelaat kunt u dan vast ook weerleggen door de ongetwijfeld talrijke koranverzen die schrijven dat men de slaven moet vrijlaten. Door mijn blind racisme heb ik deze vast mentaal geblokkeerd, nietwaar? Ik haal zelfmoordterrorisme aan en jij begint over zelfmoord, als je zelf niet opmerkt dat daar een woorddeel ontbreekt om een vergelijking te maken...Dat verklaart je post natuurlijk wel. Uw post is inhoudloos populisme, u doet aanvallen op mijn persoon zonder enige deftige kennis over mijn standpunten. U verklaart mijn uitspraken als onzin terwijl een basiskennis islam u al zou vertellen hoe oud Aïsha was bij het huwelijk. Lees eens een koran en een paar geschiedenisboeken en dan kunnen we nog een keertje praten. Zijn alle moslims duivels? Neen. Staat de sharia haaks op de UVRM en de EVRM? Ja, dus wat uw probleem is dat ik de onaanvaardbare elementen uit de sharia, hadiths,... aanhaal ontgaat me. |
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wanneer je dit aan het beleid liet weten, gingen verslagen hierover de schuif in, niets aan de hand! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#419 | |
Secretaris-Generaal VN