Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2007, 19:06   #401
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Integratie betekent dat de nieuwkomers zich aanpassen aan degenen die er al waren, niet omgekeerd.

Daarnaast zie ik ook absoluut geen nut aan het arabisch. De Koran - waar je zogezegd Arabisch voor moet kennen om hem écht te kunnen begrijpen - interesseert me niet en ik heb nog geen 1 vacature gezien waar men me naar kennis van het Arabisch vroeg...
Jaja das waar, maar vermits arabisch van recht naar links geschreven wordt is die Integratie ook duidelijk in de omgekeerde richting: van wie er al zijn naar nieuwkomers.
Das toch vanzelfsprekend als het het woord Integratie int arabisch leest.
Oud 21 november 2007, 21:39   #402
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Voor sommige beroepen heb je kennis van de Arabische taal nodig, zoals imam zijn. En daar zijn wel vacatures voor in nederland:
http://www.tctubantia.nl/voorpagina/article1491761.ece
Citaat:
Het is de eerste keer dat de Marokkaanse gemeenschap via een uitzendbureau een nieuwe imam zoekt. Bij de Enschedese vestiging van Tempo-Team fronsten ze eerst wel even de wenkbrauwen, maar daar wordt nu alles in het werk gesteld de vacature tot volle tevredenheid van de Islamitische Vereniging Enschede en omstreken (IVEO) in te vullen.
Of in dit document waarbij Arabisch wordt geeist:
http://www.maghrebonline.nl/nl/image...0Imam%20nl.doc
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 22:19   #403
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
De wereld draait op olie.
Daar komt de aap uit de mouw!!!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2007, 03:48   #404
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk dat "Abdelkader" een Néerlandophone is behept met zieke humor; een forumtroll die de boel hier probeert op te naaien.
Oud 2 december 2007, 11:49   #405
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Arabisch als landstaal zou vrij handig zijn, misschien nog niet nu, maar toch later, als er meer immigranten zijn.
Ik zou echter het Duits niet afschaffen, maar gewoon Arabisch al extra vak geven.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 13:08   #406
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Arabisch als landstaal zou vrij handig zijn, misschien nog niet nu, maar toch later, als er meer immigranten zijn.
Ik zou echter het Duits niet afschaffen, maar gewoon Arabisch al extra vak geven.
Later, na hun verplichte assimilatie, hebben migranten het arabisch helemaal niet nodig .
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 13:39   #407
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Later, na hun verplichte assimilatie, hebben migranten het arabisch helemaal niet nodig .
In Hasselt is er weer zo'n grootlichtgemeenteraadslid opgedoken dat Arabisch, Turks, Italiaans etc.. als "extra" urenvak wil aanbieden in de middelbare scholen.

Spijtig dat hij dan het berbers, kantonees, castilliaans, baskisch, hottentots en swahili niet wenst aan te bieden, om dan nog niet te spreken over het hongaars, fins, russisch en niet te vergeten: het POOLS.

Is het ginder ook niet de streek waar men jaarlijks hopen sikhs en andere indiers aantrekt om in de fruitteelt te gaan werken? Waarom wordt hùn taal niet aangeboden in de scholen?

Volgens mij is dat zuivere discriminatie.

(Tenzij C2C er van uit wil gaan dat men arabisch moet leren om met Allah te kunnen communiceren: blijkbaar is die nogal taalonkundig heb ik me laten vertellen).
Het wordt tijd dat men in Saoudi, Irak, Iran, Turkije etc... (Afrika niet te vergeten) eindelijk eens wat latijns gaat aanleren! Die andere godheid klapt naar het schijnt enkel latijns; kunnen ze later misschien tolken tussen de twee godheden?)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 december 2007 om 13:40.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 14:44   #408
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dat is kortetermijnvisie; Chinees zal het uiteindelijk worden.
Oud 2 december 2007, 14:47   #409
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan gaan wij allemaal viertalig worden zeker? Dat geloof je zélf toch niet? Dat is toch compleet onrealistisch?
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 15:04   #410
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht

Welk Chinees?
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 15:29   #411
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ach, tegen dat we allemaal Chinees spreken hebben ze ons toch al lang aan de Indiërs verkocht...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 15:37   #412
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Welk Chinees?
Eén van de 2 grootste, vermoedelijk het Mandarijns dat in een groot deel van de Aziatische wereld reeds als diplomatieke verbindingstaal met uitwaaieringsneiging tot "LinguaFranca" fungeert.
Oud 2 december 2007, 15:38   #413
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ach, tegen dat we allemaal Chinees spreken hebben ze ons toch al lang aan de Indiërs verkocht...
Ik vermoed hier een volgordefout; India zal, vrees ik, reeds vóór die tijd zijn ingelijfd bij China.
Oud 2 december 2007, 23:14   #414
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, de eerste golven Marokkaanse gastarbeiders die ik hier heb weten binnenkomen in de fabrieken (1964) spraken ook Frans. De communicatie tussen kaders en gastarbeiders, meestergasten en gastarbeiders was in het Frans!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 2 december 2007 om 23:15.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 19:36   #415
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat me even weten als je eraan begint, dan kan ik alle rechtvaardigen oproepen om hun rechten te verdedigen.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 20:00   #416
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
De rij van talen zou trouwens te lang worden, voordat ook aan Lemur en Ustiti eindelijk "recht" zal zijn gedaan.
Oud 17 januari 2008, 10:05   #417
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vermits er meer mensen in België Arabisch spreken dan Duits: zou het niet eerlijker zijn om Arabisch als derde landstaal te nemen? Het zou de integratie ook bevorderen als in een aantal steden (Brussel, Antwerpen, ...) Arabisch als derde taal zou aangeleerd worden in plaats van Duits.

Wij leren Nederlands en jullie leren de basis van Arabisch.
Neen, Arabisch hoort niet thuis in de Westerse wereld. Wij leven min of meer beschaafd wat we van de landen die de Sharia handhaven niet kunnen zeggen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 10:19   #418
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vermits er meer mensen in België Arabisch spreken dan Duits: zou het niet eerlijker zijn om Arabisch als derde landstaal te nemen? Het zou de integratie ook bevorderen als in een aantal steden (Brussel, Antwerpen, ...) Arabisch als derde taal zou aangeleerd worden in plaats van Duits.

Wij leren Nederlands en jullie leren de basis van Arabisch.
Veel Marokkanen in BE En NL spreken Berbers als moedertaal, geloof ik.
Arabisch is ook min of meer een opgedrongen vreemde taal voor hen.

We denken wel eens de VL = talenwonders wegens vaak NL, FR en EN; maar die gasten spreken misschien wel Berbers, Arabisch, Frans, vaak EN en soms ook NL?
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 16:19   #419
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Veel Marokkanen in BE En NL spreken Berbers als moedertaal, geloof ik.
Arabisch is ook min of meer een opgedrongen vreemde taal voor hen.

We denken wel eens de VL = talenwonders wegens vaak NL, FR en EN; maar die gasten spreken misschien wel Berbers, Arabisch, Frans, vaak EN en soms ook NL?
De Marokkanen die ik het vaakst tegenkom spreken inmiddels tamelijk tot zeer goed Nederlands, 1 of 2 Berber-talen, Marokkaans-Arabisch (niet zonder meer verstaanbaar voor anderen uit de taalgroep) en tamelijk velen ook Frans en/of Spaans; zeer weinigen beheersen het Standaard-Arabisch dat gangbaar heet te zijn in Egypte en Irak.
Oud 17 januari 2008, 16:34   #420
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Fuck you.
Over mijn doodlijk.

Godverdomse tamzakken.

Wie naar hier komt of wil komen werken of hier nu geboren word moet nederlands kunnen,punt.
Jij hebt hier niets te zeggen of te willen en het arabisch hoort hier al helemaal niet thuis.
1 land=1 taal en dat is vlaanderen=nederlands.
Ga zo'n dingen maar in wallonie verkondigen,niet hier.
Hoe komt het dat er meer en meer mensen arabisch spreken;wauw,das niet moeilijk als je ziet hoe jullie als konijnen kweken en toch aan alles jullie voeten vegen.

En als ik iets over uw cultuur wil weten of leren dan zal ik zelf wel naardat bepaalde land gaan en/of boeken gaan lezen/kopen.
amai amai, wa ne grootspraak van u. alsof u dood lijk er maar iets mee te maken zou hebben om deze maatregel al dan niet door te trekken

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be