![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat ook werkende mensen obees zijn in dat land dat het opeens normaal wordt voor "arme" mensen om obees te zijn.
![]() |
![]() |
#4182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() Een hotel voor blaaskaken... Manmanman... Dat soort discours klonk 40 jaar terug reeds gênant uit de mond van linkse rukkertjes. Ik moet echt mijn perceptie van uw 'bijdragen' drastisch bijstellen. Naar onderen toe welteverstaan FYI.
![]() |
![]() |
#4183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik moet van mijn kant mijn perceptie van uw bijdragen niet verder verlagen want die stonden sowieso al altijd op niveau gelijkvloers ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 april 2016 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Open een obesiteitstopic.en hoe armen daar kunnen aan ontsnappen door stelselmatig de goedkoopste brol te eten. Laatst gewijzigd door eno2 : 2 april 2016 om 16:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4185 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 2 april 2016 om 22:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie echte armoede in Bangladesh. Als een groep kinderen schooien om de koek te krijgen die je in een lokaal kraampje gekocht heb waar je al in gebeten hebt te krijgen heb je het gehad. We zitten hier echt op een ander niveau te discusseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn stelling over vermeende armoede betreft België en bij uitbreiding Europa.
![]() |
![]() |
#4188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4189 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4190 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Apelanden interesseren me hoe langer hoe minder. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4191 |
Banneling
|
![]() De fragiliteit van het leven. In fracties van seconden alle misverstand weg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4192 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echt?
Zijn dat uw helden? Marginalen in een sleurhut? Niet dat ze mij storen. Ze zeuren tenminste niet over hun vermeende armoede. Ze wonen volgens hun inkomen. Ze zaaien naar de zak.
![]() |
![]() |
#4194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En al hebben ze misschien wat minder middelen het zullen middelen zijn die ze eerlijk hebben verdiend wat niet altijd kan gezegd worden van de frauduleuze figuren die zich nestelen in de hotels langs de mooie boulevards. Ik zou de schuldenaars niet te eten willen geven in de dure hotels. Er gaat geen week voorbij of er springt er ene van zijn balkon uit zo'n hotel.....zo gelukkig zijn die eenzame dikke nekken daar blijkbaar..... ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 april 2016 om 07:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige échte armoede die ik hier in België en Europa zie, is de armoede van geest.
Die is chronisch bij de vermeend materiële armen. Niet alleen durven ze hun luxueuze luizeleventje analoog stellen aan dat van echte armen in de rest van de wereld, bovendien kakken ze nog eens denigrerend op de kop van de ondernemers en de werknemers die hun parasitisme bekostigen. Ze bijten in de hand die hen voedert. Ze hanteren 'rijk' en '(neo-)liberaal' als een scheldwoord, terwijl ze precies dankzij die mensen in luilekkerland leven. Ze willen de werkende klasse met behulp van het overheidsappaat uitpersen tot de laatste druppel, en gunnen hun weldoeners niet eens de vruchten van hun eigen arbeid, neen, ze willen hun maecenassen in eeuwigdurende slavernij houden om toch maar zelf te kunnen vegeteren in hun hangmat met roltabak, Carapils, curryworsten en de flatscreen ad nauseam op VTM. Dat soort armoede, daar geloof ik in: het is in Belgenland dagelijkse kost, maar niet van Jeroen Meusch...
![]() |
![]() |
#4196 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nadat ik je sleurhut in de fik steek uiteraard! ![]() ![]() ![]() Citaat:
Het handje ophouden om onder overheidsdwang geroofd geld te ontvangen, noemt men niet verdienen. Dat heet krijgen. Citaat:
De vermeende armen daarentegen houden naarstig het handje op om het door de hotelbezoekers te laten vullen. Citaat:
Wat je daar in die series ziet is niet de realiteit hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#4197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom werken arbeiders zich krom en houden maar een schamel loontje over? Omdat het leeuwedeel hen door de overheid afgepakt wordt om de muil open te houden van de hangmatters. En dan durven die parasieten nog klagen dat ze arm zijn, terwijl ze geen klop uitrichten maar op het einde van de rit quasi evenveel kunnen besteden als de uitgemolken arbeider.
![]() |
![]() |
![]() |
#4199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dus een arbeider verdiend zijn geld niet eerlijk....op de camping die ik ken zitten alleen noeste werkers ....waarschijnlijk ben jij half dood moest je een dag mee de hort op moeten met ze. Uiteraard vragen hotelbezoekers geen cent...die hebben wel genoeg middelen om ze op één of andere manier op een slinkse manier afhandig te maken aan de gemeenschap. VTM kleurt je dag en die spreken tenminste de taal van het volk.....veel beter dan zenders als Arte vind ik persoonlijk. Lees eens iets anders dan Dag Allemaal of Story he zeg Wat je daarin leest is niet de realiteit hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Commentaar overbodig, zeker?
![]() |
![]() |