Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2023, 07:45   #42101
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Bij nader inzien klinkt dit misschien harder dan ik gewild had. Natuurlijk zijn er nog goede mensen in het Westen en is niet alles aan de westerse cultuur slecht. Er zijn ook nog mensen in de culturele sector die onafhankelijk zijn en het goed menen. Maar de duimschroeven worden aangedraaid door de elite. De tijden van pseudo-democratie zijn voorbij, de Westerse elite wordt totalitairder en onverdraagzamer. Zoals Liberaal mij willen bannen en in de gevangenis gooien, daar wil de westerse elite naartoe, je ziet dit snel evolueren. Ter zelfdertijd komt dit voort uit een reëel gevoel van zwakte, want ze merken dat de westerse wereldorde verzwakt.
In het Westen leven mensen in vrijheid.
In Rusland en zijn bondgenoten zoals Syrië , China , Iran en Noord Korea verdwijnen mensen in een gevangenis.
Daar worden de duimschroeven aangedraaid . Dat is het verschil.

Het Westen heeft een eeuwen lange traditie van Griekse filosofen ,Verlichting ,Franse revolutie en Humanisme .
Kortom een cultuur en waarden die lijn recht staan tegenover de Aziatische en Arabische dictatoriale culturen.
Rusland heeft altijd dictatoriale regimes gekend en past bij de Aziatische cultuur.

Laatst gewijzigd door cato : 23 juni 2023 om 07:49.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2023, 07:50   #42102
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij nader inzien klinkt dit misschien harder dan ik gewild had. Natuurlijk zijn er nog goede mensen in het Westen en is niet alles aan de westerse cultuur slecht. Er zijn ook nog mensen in de culturele sector die onafhankelijk zijn en het goed menen. Maar de duimschroeven worden aangedraaid door de elite. De tijden van pseudo-democratie zijn voorbij, de Westerse elite wordt totalitairder en onverdraagzamer. Zoals Liberaal mij willen bannen en in de gevangenis gooien, daar wil de westerse elite naartoe, je ziet dit snel evolueren. Ter zelfdertijd komt dit voort uit een reëel gevoel van zwakte, want ze merken dat de westerse wereldorde verzwakt.
Bij nader inzien klinkt wat ik net schreef misschien harder dan ik gewild had. Natuurlijk zijn er nog goede mensen in Rusland en is niet alles aan de Russische cultuur slecht. Er zijn ook nog mensen in de culturele sector die onafhankelijk zijn en het goed menen. Maar de duimschroeven worden aangedraaid door de elite. De tijden van de nationalistische, imperialistische politiek zijn voorbij, de Russische elite wordt totalitairder en onverdraagzamer. Zoals Tomm en andere stalinisten politieke tegenstanders bannen en in de gevangenis gooien, daar wil de Russische elite naartoe, je ziet dit snel evolueren. Ter zelfder tijd komt dit voort uit een reëel gevoel van zwakte, want ze merken dat de Russische knoet op de buurlanden verzwakt.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2023, 09:01   #42103
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
In Rusland en zijn bondgenoten zoals Syrië , China , Iran en Noord Korea verdwijnen mensen in een gevangenis.

Het Westen heeft een eeuwen lange traditie van Griekse filosofen ,Verlichting ,Franse revolutie en Humanisme .

Kortom een cultuur en waarden die lijn recht staan tegenover de Aziatische en Arabische dictatoriale culturen.
Rusland heeft altijd dictatoriale regimes gekend en past bij de Aziatische cultuur.
Een dikke 2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2023, 09:57   #42104
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Bij nader inzien klinkt wat ik net schreef misschien harder dan ik gewild had. Natuurlijk zijn er nog goede mensen in Rusland en is niet alles aan de Russische cultuur slecht. Er zijn ook nog mensen in de culturele sector die onafhankelijk zijn en het goed menen. Maar de duimschroeven worden aangedraaid door de elite. De tijden van de nationalistische, imperialistische politiek zijn voorbij, de Russische elite wordt totalitairder en onverdraagzamer. Zoals Tomm en andere stalinisten politieke tegenstanders bannen en in de gevangenis gooien, daar wil de Russische elite naartoe, je ziet dit snel evolueren. Ter zelfder tijd komt dit voort uit een reëel gevoel van zwakte, want ze merken dat de Russische knoet op de buurlanden verzwakt.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2023, 12:43   #42105
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
https://t.me/c/1336946103/85343
"In de nacht van 21 op 22 juni begon de bloedigste oorlog in de menselijke
geschiedenis. Operatie Barbarossa, de Duitse invasie van de Sovjet-Unie op 22
juni 1941 en de bijna vier jaar durende oorlog die daarop volgde aan wat de
Duitsers 'het Oostfront' noemden. Met zo'n 3,5 miljoen Duitse en bijna 700.000
Duits-geallieerde troepen Roemenen, Finnen, Hongaren, Italianen, Slowaken,
Nederlanders en anderen. Ruim 25 miljoen slachtoffers in de Sovjet Unie."
Beelden van de herdenking:
https://t.me/c/1336946103/85372

(fig.)
Met Bandera aanhangers en de Balten als voornaamste handlangers binnen de Sovjet-Unie. L'histoire se répête.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2023, 12:59   #42106
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

LiberaalNL

Citaat:
Ik hoop vanuit de grond van mijn hart dat de NAVO de Russische ratten uit Oekraïne kegelt.
Die kans wordt met de dag kleiner.

Citaat:
Daarna moeten de Russische ratten overal verdreven worden, moet er definitief einde komen aan het Russische imperialisme en nationalisme.
Veel succes. Je eigen grondgebied en bevolking beschermen is trouwens geen imperialisme, oorlogen beginnen aan de andere kant van de wereld om olie te stelen, dat is imperialisme/

Citaat:
Hoewel: knappe Russische vrouwen mogen blijven voor in de prostitutiebranche.
Tegenwoordig gaan ze veel liever naar Dubai en Azië. Valt meer te verdienen.

Citaat:
Hopelijk zullen meer en meer mensen in Rusland wakker worden, en zich beginnen te verzetten tegen hun elite, en vooral de elite rondom de megalomane haatdwerg Poetin, hun echte bazen..
Die heeft de steun van de overgrote meerderheid van de Russische bevolking.
Biden, Trump, etc. zijn clowns.

Citaat:
Het voordeel van deze oorlog is dat zaken op scherp stelt. De hele wereld kiest partij tegen Rusland: enkel achterlijke regimes als Belarus, Iran, Noord-Korea en Syrië steunen Poetin en zijn neokoloniale politiek.
What’s Really Going on Between Russia and China
Behind the Scenes, They Are Deepening Their Defense Partnership.

Xi zei onlangs nog dat China en Rusland nauwe bondgenoten zijn, en nauwe vrienden, en dat hun band nog nooit zo goed was en onbreekbaar.
En zoals Foreign Affairs terecht opmerkt, woorden worden bevestigd door daden en een steeds groeiende militaire alliantie.

https://www.foreignaffairs.com/unite...ssia-and-china
Is dat even balen zich voor jullie russofoben...

https://www.foreignaffairs.com/unite...ssia-and-china

Citaat:
Heel veel landen beginnen ook door te hebben dat de "soft power" van Rusland andere culturen lang ondermijnd hebben. Landen als Kazachstan trekken zich terecht steeds minder aan van Rusland.
Totale bullshit. Kazachstan is lid van de Euraziatische Unie en de Shanghai coöperatie. Rusland is veruit de grootste handelspartner en Russisch is de officiële taal naast Kazachs.

Citaat:
Belangrijk op dit moment, bvb. in landen als Spanje, is dat de Russische families onteigend worden, en het Russische leger verdreven, dat is prioriteit nummer een. Ook in Kazachstan moeten de kolonisators het afbollen.
En dit over heel de wereld.
In Kazachstan is meer dan een derde van de bevolking al eeuwen etnisch Russisch, wat U wil is een genocide.
Wat er gebeurt met de oligarchen in Spanje kan mij gestolen worden.

Citaat:
Net als Rusland al heel lang doet in soevereine buurlanden, moet de NAVO morrelen in de uithoeken van Rusland, en proberen Rusland te destabiliseren.
NAVO doet al vele decennia niets anders.

Citaat:
Totdat er een ECHT ander bestuur komt in Rusland dat niet langer slaafs de bevelen van de bloedheren in Moskou opvolgt. Die kans bestond vanaf de jaren 90.
U bedoelt tot er een bestuur komt dat slaafs de bevelen uit Washington opvolgt.

Citaat:
In Oekraïne, moeten de Russen de zee worden ingedreven, en liefst als ze nog leven.
U bedoelt dus de etnische Russen die daar al eeuwen leven? Dat is een oproep tot genocide.

Citaat:
Een blik op de kaart volstaat om te zien dat dit Rusland als neofascistische dictatuur, gesandwitcht tussen de NAVO en China, geen succes kan worden.
Shanghai cooperatie:

Oud 23 juni 2023, 13:07   #42107
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Kunnen we de titel van deze draad niet veranderen naar:

De Grote Tomm Draad

Allez, dit gaat al lang niet meer over "Russische vlag op het parlement van de Krim". Die vlag dekt de lading niet (<= see what I did there? )

Er zijn heel wat andere topics dit specifiek over specifieke elementen van de oorlog gaan; hier is't een beetje een mik-mak en tomm kiest er ook voor om alleen deze te volgen, wat ik op zich wel snap, er zijn te veel topics om allemaal te volgen. Maareuh, laten we dit dan "De Tomm Draad" noemen
Oud 23 juni 2023, 13:17   #42108
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht

[IMG]https://miro.medium.com/v2/resize:fit:800/1*W7D2DyqdWWtO_pd-ZpWWhA.jpeg[/IMG]

Laatst gewijzigd door tomm : 23 juni 2023 om 13:21.
Oud 23 juni 2023, 13:25   #42109
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Kunnen we de titel van deze draad niet veranderen naar:

De Grote Tomm Draad

Allez, dit gaat al lang niet meer over "Russische vlag op het parlement van de Krim". Die vlag dekt de lading niet (<= see what I did there? )

Er zijn heel wat andere topics dit specifiek over specifieke elementen van de oorlog gaan; hier is't een beetje een mik-mak en tomm kiest er ook voor om alleen deze te volgen, wat ik op zich wel snap, er zijn te veel topics om allemaal te volgen. Maareuh, laten we dit dan "De Tomm Draad" noemen
Nee hoor, dit is de enige draad waar ik op actief ben wegens tijdgebrek. Iedereen is vrij te posten wat die wil.
De draad gaat over het conflict tussen Rusland en het Westerse proxy-regime in Oekraïne, en alles dat daarbij komt kijken. Bovendien al 10 jaar lang.

Laatst gewijzigd door tomm : 23 juni 2023 om 13:26.
Oud 23 juni 2023, 13:27   #42110
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee hoor, dit is de enige draad waar ik op actief ben wegens tijdgebrek. Iedereen is vrij te posten wat die wil.
De draad gaat over het conflict tussen Rusland en Oekraïne, en alles dat daarbij komt kijken. Bovendien al 10 jaar lang.
Alle begrip tomm, alle begrip.

Ik vind dat we intussen gewoon de titel mogen aanpassen.
42k berichten in deze draad, waarvan 11k van jou. Nr.10 is de verre 2e met 3k.

Dus ja, dit is De Grote Tomm draad. Of misschien beter:

"De Rusland/Oekraine Draad Van Tomm"
Oud 23 juni 2023, 15:33   #42111
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle begrip tomm, alle begrip.

Ik vind dat we intussen gewoon de titel mogen aanpassen.
42k berichten in deze draad, waarvan 11k van jou. Nr.10 is de verre 2e met 3k.

Dus ja, dit is De Grote Tomm draad. Of misschien beter:

"De Rusland/Oekraine Draad Van Tomm"
Je kunt het inhoudelijk niet halen dus op de man spelen?
Oud 23 juni 2023, 16:39   #42112
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toch helemaal geen belediging?

Het is gewoon de vaststelling van het opmerkelijke feit dat jij hier al 11.000 berichten hebt geplaatst.

En Voltian grapt daarover dat we het misschien beter de Tommm draad zouden moeten noemen.

Wat is daar nu 'op de man spelen' aan?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2023, 16:50   #42113
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

jammer voor Tomm dat die Prigozin zijn mond niet houdt hé

https://www.euronews.com/2023/06/23/...-attack-russia

Wagner chief says Ukraine never threatened to attack Russia

https://uawire.org/prigozhin-lashes-...-have-happened

Citaat:
Prigozhin lashes out at Russian military leadership, says invasion of Ukraine should not have happened
https://english.alarabiya.net/News/w...-Wagner-Chief-

Citaat:
Moscow’s forces are retreating in Ukraine’s east and south following Kyiv’s counteroffensive, the head of Russia’s Wagner mercenary group said Friday.
https://www.newsweek.com/prigozhin-w...8700?piano_t=1

Prigozhin Says Putin's Reason for Invading Ukraine Was a Lie

https://english.nv.ua/nation/prigozh...-50334120.html

Prigozhin claims purpose of Russia's war on Ukraine was gain promotion for Shoigu, not deter NATO

https://www.kyivpost.com/videos/18618

No one destroyed 60 Leopards": Wagner Boss Exposes Frontline Reality vs. Kremlin's Fiction
Wagner Boss questions the widely circulated Russian claims of 60 destroyed Leopards and reveals the truth of the advancements made by the Ukrainian Armed Forces.

https://www.polygraph.info/a/fact-ch...-/7149749.html

Putin Falsely Claims 923 Ukrainian Tanks and Armored Vehicles ‘Nailed’ in 2 Weeks

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 juni 2023 om 16:54.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2023, 17:46   #42114
Gerard R.
Lokaal Raadslid

Standaard

Goh... die Prigozhin begint steeds zinniger dingen te zeggen.
Prigzhin is bang dat dit hele verhaal revolutie in zijn eigen land teweeg zou kunnen brengen...

Ja.. dat vindt men in het Westen niet erg.
Dit van nu is niet te harden...
Gerard R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2023, 18:24   #42115
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dude, ik val u niet eens aan. Amaai zeg, ge zit te lang in de loopgraven joh. Ik wou gewoon wat lichtvoetig doen. Chill out…
Oud 23 juni 2023, 19:40   #42116
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dude, ik val u niet eens aan. Amaai zeg, ge zit te lang in de loopgraven joh. Ik wou gewoon wat lichtvoetig doen. Chill out…
Je zei het toch met een zwaar cynische ondertoon, niet waar?
Sinds vorig jaar is de sfeer hier erg grimmig geworden.
Ik doe gewoon hetzelfde dat ik hier al jaren doe, namelijk mijn standpunten uiteen zetten. En die zijn ook niet echt veranderd, in 2014 zei ik al dat Maidan voor een burgeroorlog en/of oorlog met Rusland zou zorgen. En dat de Russisch talige gebieden van Oekraïne noch Rusland zich zullen neerleggen bij de situatie.
Natuurlijk moet ik mezelf keer op keer herhalen, proberen op te boksen tegen de vooroordelen en de propaganda en leugens in onze media.

Laatst gewijzigd door tomm : 23 juni 2023 om 19:51.
Oud 23 juni 2023, 19:46   #42117
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
jammer voor Tomm dat die Prigozin zijn mond niet houdt hé

https://www.euronews.com/2023/06/23/...-attack-russia

Wagner chief says Ukraine never threatened to attack Russia

https://uawire.org/prigozhin-lashes-...-have-happened

https://english.alarabiya.net/News/w...-Wagner-Chief-

https://www.newsweek.com/prigozhin-w...8700?piano_t=1

Prigozhin Says Putin's Reason for Invading Ukraine Was a Lie

https://english.nv.ua/nation/prigozh...-50334120.html

Prigozhin claims purpose of Russia's war on Ukraine was gain promotion for Shoigu, not deter NATO

https://www.kyivpost.com/videos/18618

No one destroyed 60 Leopards": Wagner Boss Exposes Frontline Reality vs. Kremlin's Fiction
Wagner Boss questions the widely circulated Russian claims of 60 destroyed Leopards and reveals the truth of the advancements made by the Ukrainian Armed Forces.

https://www.polygraph.info/a/fact-ch...-/7149749.html

Putin Falsely Claims 923 Ukrainian Tanks and Armored Vehicles ‘Nailed’ in 2 Weeks
Prigozhin zegt dit, Prigoshin zegt dat, volgens westerse en regime bronnen. Graag zou ik eens een referentie terugvinden naar wat hij echt gezegd heeft en waar. En dan eens de zaken in hun context bekijken. Het is erg gemakkelijk een zinnetje uit z'n context te trekken en daar rond te spinnen. Maar uiteindelijk is dat waardeloos bedrog.

Ik citeerde hierboven wat westerse leiders volgens CNN (mondstuk van de Amerikaanse elite) gezegd hebben. En dat is dat het lenteoffensief tot nu toe "suckt", en dat de Russen erg goed verdedigen.
Oud 23 juni 2023, 20:35   #42118
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je zei het toch met een zwaar cynische ondertoon, niet waar?
Sinds vorig jaar is de sfeer hier erg grimmig geworden.
Ik doe gewoon hetzelfde dat ik hier al jaren doe, namelijk mijn standpunten uiteen zetten. En die zijn ook niet echt veranderd, in 2014 zei ik al dat Maidan voor een burgeroorlog en/of oorlog met Rusland zou zorgen. En dat de Russisch talige gebieden van Oekraïne noch Rusland zich zullen neerleggen bij de situatie.
Natuurlijk moet ik mezelf keer op keer herhalen, proberen op te boksen tegen de vooroordelen en de propaganda en leugens in onze media.
Nee, ik was niet cynisch. Maar ik begrijp het wel, als je je constant moet verdedigen dat dat de reflex is. It’s ok; het was ook maar een flauw intermezzo van mij. Carry on!
Oud 23 juni 2023, 20:44   #42119
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Veel succes. Je eigen grondgebied en bevolking beschermen is trouwens geen imperialisme
Wat nu? tomm die kritiek heeft op Rusland? Je keurt dus de invasie van Rusland af en geeft de Oekraïners het recht om hun grondgebied te beschermen?

Wat een inzicht, van waar komt dat opeens? Is de novitsjok uitgewerkt?

Laatst gewijzigd door Tommeke : 23 juni 2023 om 20:45.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2023, 20:48   #42120
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Prigozhin zegt dit, Prigoshin zegt dat, volgens westerse en regime bronnen. Graag zou ik eens een referentie terugvinden naar wat hij echt gezegd heeft en waar.
Ai ai, een nummer tientje aan het doen, tomm? Die ontkent ook alles als je feiten aanhaalt.

Prigozhin neemt zelf video's op en toont die, die kan je overal terugvinden, bijvoorbeeld: https://www.hln.be/buitenland/wagner...cces~a59949e5/

Tip: Google op Prigozhin voor meer fun
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be