![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#42121 |
Minister-President
|
![]() Something is happening…
https://twitter.com/wartranslated/st...oDPv_I7qMAOKUw Oekraieners in Bakhmut melden gevechten tussen de Russen onderling (Wagner/MoD). Daar wil ik toch wel bevestiging van zien voor het te geloven…
![]() |
#42122 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dus dan is er maar 1 oplossing, aanklagen en zeggen het desinformatie is. Volgens Russische bronnen deze keer, goed he! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Neem nu de draad "Russische leiders in hun eigen woorden" waar Voltian een citaat geeft toegeschreven aan Prigozhin over de oorlog in Donbass vanaf 2014 in een interview vandaag: "Ukraine has not bombed Donetsk for 8 years, only Russian positions. The Armed Forces of Ukraine were not going to attack Russia with NATO soldiers, the Russian Ministry of Defense is deceiving the public and the president." De bron is een Twitter bericht met een deel van video van Prigozhin, zonder ondertitels. De vraag die Voltian hierbij stelt is of Putin of Prigozhin nu gelijk heeft mbt bombardementen van Oekraïne op Donetsk. Mijn eerste vraag was een andere. Is de video authentiek? En Klopt de vertaling? Maar die opties komen blijkbaar niet op bij Voltian. Naderhand geeft Voltian een nieuwe link met vertaling. Ik beluister dat en Prigozhin zegt het citaat niet. Ik bekijk andere videos van dezelfde twitteraar over hetzelfde interview, want ik denk "dat zou me verwonderen moest hij dat gezegd hebben". Ik vind het citaat nergens terug. Ik zoek naar Prigozhin op Telegram en vind de hele video terug op een kanaal dat lijkt op dat van de Wagner baas: https://t.me/Prigozhin_hat/3790 Helaas zonder ondertiteling. Misschien kan Tomm wel helpen daarbij? (Ik zou zeggen. Wees blij dat er iemand aanwezig is die wat meer kennis over dat deel van de wereld heeft dan de main stream media zetel Vlaming). Prigozhin zegt rare dingen. Geeft de indruk van onenigheid in Russische rangen maar dat hij zou ontkennen dat Oekraïne burgers beschoot in Donetsk lijkt me vrij absurd. Zelfs CNN heeft daar een rapportage over gemaakt. Alina Lipp was in Donetsk in die tijd. Haar videos laten weinig twijfel over wat daar gebeurde, allemaal vóór de Russische invasie. Maar dat gaat in tegen het 'ongeprovoceerd' narratief. Lipp heeft de prijs ervoor dienen te betalen in Duitsland. Je zou haar ondertussen zelfs een politiek vluchteling kunnen noemen achtervolgt door het Berlijn regime. Inclusief haar familie. Enfin. Dan kom ik eens kijken in de Krim draad (deze dus; he kan niet alles volgen en dit is een van de interessantste) en zie de opmerkingen over Tomm door Voltian. En vraag me af Waarom? Als compliment is het niet bedoeld uiteraard. Laatst gewijzigd door Bach : 23 juni 2023 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42124 | |
|
![]() Citaat:
citaat telegraaf: [i]Prigozjin twijfelt in een video opmerkelijk genoeg ook aan de Russische verhaallijn dat Kiev en het Westen de oorlog zelf hebben uitgelokt. „Dat Oekraïne - samen met het hele NAVO-blok - van plan was om ons aan te vallen. Maar de oorlog was nodig zodat Sjojgoe (minister van Defensie, red.) maarschalk kon worden, zodat hij een tweede Heldenster kon krijgen. De oorlog was niet nodig om Oekraïne te demilitariseren of te denazificeren. Het was nodig voor een extra ster.” Hij zegt zelfs dat onderhandelingen met president Volodimir Zelenski de oorlog hadden kunnen voorkomen. „Het enige wat gedaan moest worden was van de berg Olympus afstappen en met hem onderhandelen.” Bij de wisseling van de wacht na de moeizame verovering van Bachmoet in het oosten van Oekraïne losten Russische militairen de Wagner-strijders af. Dat zou al niet van harte zijn gegaan. Prigozjin klaagde ook lange tijd dat zijn mannen niet voldoende munitie en wapens kregen aangeleverd. Zo nam hij een expliciete video op bij een massagraf en gaf hij Moskou de schuld van het verlies van de troepen. Met name defensieminister Sjojgoe en zijn stafchef Gerasimov kregen ervan langs. Die twee hooggeplaatste vertrouwelingen van Poetin noemde hij zelfs ’flikkers, beesten’ en schilderde hij af als champagne slurpende bureaucraten. Hijzelf stond met de voeten in de modder op het slagveld, en zodoende presenteerde hij zich bij het Russische volk als een dappere held die voor niemand wijkt of bang is. [/I https://www.telegraaf.nl/nieuws/9354...oetin-verbruid Laatst gewijzigd door cato : 23 juni 2023 om 22:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42125 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Hij klaagt inderdaad over de leugens, dat ze hadden moeten weggaan, dat de Donbass geplunderd werd door de FSB en oligarchen. Een paar namen van die mensen, Surkov, daarna Kozak. De Oekraïners zich groepeerden rond de Donbass. Russen en Oekraïners schoten gedurende 8 jaar op elkaar. Soms wat heftiger, soms minder, het was zelfs minder op 24 februari. Er gebeurde die dag niets speciaals. Het ministerie van Defensie en de president proberen iedereen te misleiden met te zeggen dat de Oekraïners enorm agressief werden samen met de NATO, dat ze ons aanvielen. Hij klaagt ook over hoe gebrekkig en hoe schaamtelijk het Russische leger was, zoals in Syrië. Laatst gewijzigd door Tommeke : 23 juni 2023 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt erop dat PMC Wagner vroeg deze morgen posities ingenomen heeft in de stad Rostov, waar het hoofdkwartier van het Zuidelijk Militair District zich bevindt.
Beelden die dit zouden moeten bevestigen: https://t.me/RussiaUSA/1525 A military coup is underway in Russia as Wagner Group forces take control ofDe toestand is hoogst onduidelijk op dit ogenblik.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 24 juni 2023 om 04:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een eerste analyse van Simplicius:
LINK 24 jun 2023 Het lijkt erop dat Prigozhin, die al een tijdje uitspraken deed die niemand anders zich kan permitteren, aan iets begonnen is dat als het niet snel eindigt Rusland in zware moeilijkheden kan brengen. = = = Prigozhin zelf arriveert momenteel aan het hoofdkwartier van het Zuidelijk Militair District in Rostov: https://t.me/llordofwar/162502 In deze video is Prigozhin in gesprek met Yevkurov: https://en.wikipedia.org/wiki/Yunus-bek_Yevkurov Plaatsvervangend minister van defensie van de RF. Prigozhin zou gezegd hebben dat als general Gerasimov niet naar hem toekomt PMC Wagner er dan zelf naartoe gaat, in Moskou. Ook Shoigu, de minister van defensie, wil hij zien. Prigozhin wil beide spreken (in Rostov). De luchthaven van Rostov is onder de controle van Wagner meldt Prigozhin in onderstaande video: https://t.me/llordofwar/162522 De vijandelijkheden komen tot stilstand. Niemand begrijpt nog wat er gebeurt: https://t.me/llordofwar/162525
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 24 juni 2023 om 06:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Sint-Petersburg komen veiligheidsagenten aan bij het hoofdkwartier van PMC Wagner:
https://t.me/llordofwar/162529
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 24 juni 2023 om 06:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over al die dingen zijn er ongetwijfeld interessante draadjes te maken. Maar als men dergelijke ratatouille komt dumpen in een draadje met één heel specifiek thema dan is dat bewuste trololo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Intussen is Rostov niet meer onder controle van de Russische autoriteiten.
Ik zei van bij het begin dat de invasie van Oekraine eerder een regime change in Rusland zou betekenen dan in Oekraine.
![]() |
#42131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=ZMtjavd5Sug |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat rusland zowat alle informatiekanalen blokkeert zegt eigenlijk ook veel. Het regime doet alsof er niets aan de hand is, maar is ongetwijfeld in paniek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42133 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 24 juni 2023 om 07:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afrikaanse verhalen of zuid amerikaanse toestanden hebben NIETS te zien met de veroveringstocht van de russen.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 24 juni 2023 om 07:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42135 |
|
![]() Hoe gaan die orcs in de vuurlinie nu bevoorraad worden de komende dagen?
![]() |
#42136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Recente beelden, indrukwekkend hoe ze Rostov, de grootste stad in het zuiden met 1 mio inwoners zonder slag of stoot gewoon overgenomen hebben. https://t.me/s/pilotblog
Laatst gewijzigd door Pandareus : 24 juni 2023 om 07:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42137 |
|
![]() Zouden ze in Rusland het zwanenmeer al aan het uitzenden zijn op de staats-TV?
![]()
![]() |
#42138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om negen uur zal het staatshoofd zich tot de natie richten.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 24 juni 2023 om 07:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42139 | |
|
![]() Citaat:
![]() Kan je daar een naam op kleven?
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 24 juni 2023 om 08:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Ik zen hier ni gère"
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 24 juni 2023 om 08:03. |
![]() |
![]() |