![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#42241 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De reputatie van Wagner zelf krijgt nog een veel grotere deuk hierdoor. Ik denk hier bv aan hun operaties in Afrika. Rusland verliest hier ook een deel van de goed getrainde Wagner strijders, degenen die zich tegen het MOD keerden. Het verloor ook 13 piloten vandaag (naast materieel) las ik. Interessant vond ik het bericht (indien waar) dat FSB dozen roebels voor een totaal van 47 miljoen dollar zou in beslag genomen hebben in een hotel vlak bij Wagner's hoofdkantoor in Moskou. Dat lijkt te wijzen op inderdaad een coup poging eerder dan een wat spontane rebellie. En dus interne verdeeldheid die verder zou kunnen gaan dan Wagner zelf. Het effect op de oorlog zelf is onduidelijk. Waarschijnlijk voelt Kiev zich gesterkt hierdoor. Alles bijeen een negatieve balans voor Rusland. Deze 24 uur minstens. Al vanaf de eerste video van Prigozhin veroorzaakte hij reputationele schade aan Rusland mijns inziens. Nu hij "full col. Kurtz" gegaan is kan men zich afvragen of men dat echt niet had kunnen voorkomen? Laatst gewijzigd door Bach : 25 juni 2023 om 00:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier ondertussen zwaar ondersteund door jullie: "Tomm & de Bach bende". -What 's in a name-. ![]()
![]() |
![]() |
#42243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp uw standpunt. Maar je moet weten dat Rusland in de jaren 90 een soort Somalie of Haiti was. Poetin heeft orde gebracht maar geen radicale revolutie veroorzaakt, hij was eerder de goede huisvader die de verloren kinderen terug probeerde op het rechte pad te krijgen. De vooruitgang die het land gemaakt heeft is spectaculair, maar dat maffia kantje met milities, oligarchen en dergelijke heeft Poetin er nog niet uitgekregen. Poetin is tenslotte groot geworden in zo n omgeving. Trouwens zeer vergelijkbaar met sommige Latino landen, maar dan wel met een veel ontwikkelder leger, en andere verworvenheden uit de Sovjet tijd. Je moet ook de Russische mentaliteit wat kennen. Maar al deze zaken gelden net zo zeer voor Oekraine. Bvb. Azov, Kraken, etc. milities die jarenlang boven de wet stonden en zelfs rechters ophingen aan bomen en dergelijke. De westerse en Kiev propaganda probeert dat aspect wat te verdoezelen maar iedereen die Oekraine kent en er geweest is weet dat het een extreme maffia boel is, meer dan Rusland. De eindconclusie is dat Rusland iets moet doen aan die chaos, misschien wordt het zelfs tijd om Kadyrov wat te laten inbinden. Anderzijds toont dit aan dat Rusland allesbehalve een totalitaire, stalinistische staat is. Russen denken, volgens westerlingen, nogal chaotisch. Dat dit in het globale zuiden weinig respect afdwingt begrijp ik. Anderzijds zien ze dat Rusland, anders dan de westerse elite, geen gestroomlijnde machine is. Ze staan met andere woorden dichter bij Azie, Afrika, etc. Laatst gewijzigd door tomm : 25 juni 2023 om 05:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Simplicius brengt een samenvatting van de dag van gisteren 24 juni 2023. Juni, altijd een bewogen maand, vermoedelijk de testosteron die zijn werk doet.
Luka krijgt, na de nucleaire wapens, nu ook Prigozhin plus een afgeslankte versie van Wagner. Prigozhin naar Wit-Rusland, waar er geen of minstens veel minder corruptie is in vergelijking met Rusland en zeker in vergelijking met Oekraïne, zowat het meest corrupte land ter wereld. LINK 25 jun 2023 (...) Peskov has confirmed that all criminal charges will be dropped against Wagner and that Prigozhin has accepted a deal to essentially be ‘exiled’ to Belarus, where Wagner will work on the Polish-Belarus border. Remaining Wagner members who did not take part in the putsch will be signed over into the Russian armed forces directly. This much is now confirmed fact. (...) Simplicius merkt op dat (1) Luka erbij moest gehaald worden om de lont uit het kruidvat te halen en (2) dat er mogelijk via deze weg stoom is afgelaten die zich aan opbouwen was (de reeds eerder genoemde testosteron, dewelke gevaarlijke oprispingen kent in de maand juni).
![]() |
#42245 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Darwinisme van de ontwikkeling binnen het Russisch leger: Citaat:
![]() |
![]() |
#42246 | |
|
![]() Citaat:
Zelfs China heeft zijn zaken beter op orde en zal niet zo snel het voorbeeld van Rusland volgen. Hoewel het nu lijkt dat Poetin deze slag met Wagner heeft gewonnen , kan er de komende tijd nog van alles gebeuren. Zo is het in Rusland altijd gegaan en dat land leert nooit van de geschiedenis. Rusland is een paria in de wereld geworden en staat voor gek als het om defensie en bestuur gaat. Waarschijnlijk zullen bondgenoten als China en knuffel maatjes als Turkije, India en Zuid Afrika, een stuk voorzichtiger worden met hun kaarten te spelen om Rusland. Als vijanden van het Westen zullen ze economisch gedupeerd worden en meer lucht fietsen dan zoden aan de dijk zetten. Laatst gewijzigd door cato : 25 juni 2023 om 05:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42247 | |
|
![]() Citaat:
Het land heeft een nieuwe revolutie nodig om te moderniseren en een rol te spelen in de 21 eeuw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
China heeft de zaken meer op orde. Als Rusland dat zou willen moeten ze terug naar de Sovjet-structuur, en specifiek die van Stalin. Ging in tegen de nogal chaotische Russische aard, maar Stalin kon dat door een totalitair terreurregime te vestigen, net als je nu ziet in Oekraine. De cultuur die veruit het dichtste bij Rusland staat is... Oekraine, met ook allerlei milities. Niets nieuws, je had steeds Kozakkenregimenten die zich door niemand de les lieten spellen. In het Westen bedriegt schijn. Laatst gewijzigd door tomm : 25 juni 2023 om 06:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42249 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Volgend jaar: Wagner parade op het Rode Plein met veel tralalie en tralala. ![]() Laatst gewijzigd door Erra555 : 25 juni 2023 om 06:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(voor toekomstige verzamelaars van schrijfsels.) Een leuke uitspraak van Putin was: Bitter history lessons Putin reminded Russians that a similar scenario played out in the country in 1917, when it was in the middle of World War I. He recounted how “intrigues, bickering, politicking behind the army’s and the people’s back” led to the “collapse of the state,” and the “tragedy of the Civil War.” “Russians were killing Russians, brothers were killing brothers, while various political adventurers and foreign powers were capitalizing on it,” the president said. De clou heeft hij hier blijkbaar zelfs niet gesnopen. Arme Putin, maar 'k heb er begrip voor... ![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 25 juni 2023 om 06:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"without losses" in de grote schaal der dingen natuurlijk.....het was op weg om VEEL erger te gaan worden... Maar kom.... De Loek gaat nu persoonlijk moeten toezien op Yevgeni.Dat kan nog interessant gaan worden... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42252 | |
|
![]() Citaat:
zoeken ze aansluiting bij Europa en bij de NAVO. De haat naar de Russen gaat in Oekraïne nog een paar generaties duren. Dit is het resultaat van de Landjepik praktijken van Poetin vanaf 2014 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk voor hem met voldoende rugdekking in zijn directe omgeving.
![]() |
![]() |
#42254 |
|
![]() Als Poetin verstandig is maakt hij zo snel mogelijk een einde aan de oorlog.
Dat is de enige manier om zijn positie veilig te stellen en de orde te herstellen. Gewoon beginnen met vredesbesprekingen , ook als dit lang gaat duren. Het voortzetten van de oorlog maakt de chaos alleen maar groter ,door de tegengestelde belangen en visies van de verschillende machthebbers en legertjes. De vraag is of Oekraïne bereid is om tot een bestand te komen en besprekingen te gaan voeren? De vraag is hoe lang Bidden wil doorgaan met steunen van Oekraïne , want de verkiezingen komen er volgend jaar aan. Kortom zowel Rusland als de VS hebben belang bij een einde de oorlog . Het is Oekraïne die nu een offensief is begonnen en er geen belang bij heeft. Hun enige belang is wel , dat ze met een akkoord sneller lid kunnen worden van de NAVO en de EU. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() cato
Citaat:
Alles wat er gebeurde vanaf 2014 is het gevolg van het illegaal afzetten van de democratisch verkozen president. Er zijn veel pro-Russische Oekraïners. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb perfect voorspeld dat dit een storm in een glas water ging worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat glas water moet evenwel Putin zwaar op de maag liggen...
![]() |
#42260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rusland komt hier bekakt uit... |
|
![]() |
![]() |