Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2023, 21:32   #42321
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

https://vinepair.com/articles/stalin-soviet-champagne/

Sovjet anti-alcohol campagnes:

tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2023, 22:08   #42322
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Spam!
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2023, 00:28   #42323
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die campagnes waren een beetje zoals de inval in Oekraïne: niet bijster succesvol met duizenden doden tot gevolg.
Oud 27 juni 2023, 02:17   #42324
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Frankrijk is het enige land in Europa waar men het navolgende aandurft (de rest doet het allemaal in de broek):
VIDEO
John Kerry: West must hold Putin accountable for Ukraine
French reporter: Like Bush in Iraq?
Kerry: No
Reporter: But that was a lie
Kerry: No… Well, there has never been a direct accusation

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 27 juni 2023 om 02:19.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2023, 05:38   #42325
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Frankrijk is het enige land in Europa waar men het navolgende aandurft (de rest doet het allemaal in de broek):
VIDEO
ik denk niet dat kuwait binnenvallen een leugen was ?
ik denk ook niet dat raketten ontwikkelen en afschieten op zijn buurlanden zoals Saoudie, Syrie, Israel ook een leugen was...

dus je nmoet uw geheugen trainen om minder selectief te zijn en de feiten iets meer op eeen rijtje te houden

RU mag blijk zijn dat de UNO geen koalitie op d ebeen geroepen heeft om hun land binnen te vallen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2023, 06:14   #42326
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik denk niet dat kuwait binnenvallen een leugen was ?
ik denk ook niet dat raketten ontwikkelen en afschieten op zijn buurlanden zoals Saoudie, Syrie, Israel ook een leugen was...

dus je nmoet uw geheugen trainen om minder selectief te zijn en de feiten iets meer op eeen rijtje te houden

RU mag blijk zijn dat de UNO geen koalitie op d ebeen geroepen heeft om hun land binnen te vallen
Dit jaar is het precies 20 jaar geleden dat Powell onweerlegbaar bewijs(zie afbeelding) leverde aan de Verenigde Naties van de aanwezigheid van WMD in Irak en aldus Bush Junior legitimeerde om Irak binnen te vallen.

"National security analyst Joseph Cirincione also criticized Powell's speech in comments to NPR. Particularly, Powell's assurances that there was solid evidence behind his claims of sophisticated and illicit Iraqi weapons programs.
"Now we know that that just wasn't true," said Cirincione, then the director for non-proliferation at the Carnegie Endowment for International Peace."
Bron

Oud 27 juni 2023, 06:25   #42327
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

uiteraard was achteraf gezien die weapons of mass destruction retoriek foutief, en gebaseerd op de 'publieke dreigementen en de aankoop van materiaal' van Irak..

Dus aangezien er daar een dictator aan het werk is zoals in NKorea, die staat raketten te testen , die staat te zwaaien met mogelijkheden van zijn raketten, en die geniepig centrifuges en ander sturingen voor raketten, en onderdelen voor nucleaire opwaarderings tools, en onderdelen voor raketten aankoopt in het buitenland...

heb je aanwijzingen met wat hij bezig is..

hij valt buurland binnen
schiet met skud raketten
koopt nucleaire tools...
Oud 27 juni 2023, 06:30   #42328
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
uiteraard was achteraf gezien die weapons of mass destruction retoriek foutief, en gebaseerd op de 'publieke dreigementen en de aankoop van materiaal' van Irak..

Dus aangezien er daar een dictator aan het werk is zoals in NKorea, die staat raketten te testen , die staat te zwaaien met mogelijkheden van zijn raketten, en die geniepig centrifuges en ander sturingen voor raketten, en onderdelen voor nucleaire opwaarderings tools, en onderdelen voor raketten aankoopt in het buitenland...

heb je aanwijzingen met wat hij bezig is..

hij valt buurland binnen
schiet met skud raketten
koopt nucleaire tools...
Ik vrees dat gij u van president en oorlog vergist.
Oud 27 juni 2023, 06:35   #42329
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Spam!
Spam?
Iemand had het over de lagere levensverwachting voor mannen vergeleken met andere landen die dezelfde graad van ontwikkeling kennen. Ik geef daar duiding bij, namelijk de eeuwenlange strijd van de Russen (en Oekraïners, etc.) met alcohol.

Blijkbaar als het geen russofobe propaganda is vindt U het spam.
"The Russians did it", "Putin did it".

Laatst gewijzigd door tomm : 27 juni 2023 om 06:36.
Oud 27 juni 2023, 06:45   #42330
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
die campagnes waren een beetje zoals de inval in Oekraïne: niet bijster succesvol met duizenden doden tot gevolg.
Inderdaad ,er is geen volk dat zoveel alcohol drinkt als de Russen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2023, 06:45   #42331
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Brother Paul zit nog altijd te wachten op de bewijzen van de massavernietigingswapens die zijn grote idool George W. Bush beloofd had te geven.
Nu goed die oorlog was het waard, want dictator Saddam werd opgehangen. Dat is toch wel een miljoen burgerdoden en totale vernietiging van het land waard zeker. Vooral ook omdat Irak nu een goed functionerende welvarende democratie is. Met ook een bloeiende "civil society". Neem ISIS bvb. dankzij de Amerikanen leerde de wereld deze gedreven mensen kennen, die onder Saddam onderdrukt werden.

En die VN met hun stomme internationale wetten, hebben die nu nog niet door dat dat handig is om de Russen mee aan te klagen, maar dat ze voor de rest, en zeker wat de VS en Israël betreft, hun bek moeten houden?

Laatst gewijzigd door tomm : 27 juni 2023 om 06:45.
Oud 27 juni 2023, 06:59   #42332
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Inderdaad ,er is geen volk dat zoveel alcohol drinkt als de Russen.
Oekraïne krijgt volgens mij, op wereldvlak, de zilveren medaille als het over alcoholmisbruik gaat, op de voet gevolgd door Georgië en de Baltische landen.

En voor je onvermijdelijk zult zeggen "een gevolg van de uitzichtloosheid van het communisme", in Oost-Europa en zeker de ex-SU wordt nu meer gedronken dan in de jaren 80. De meeste vinden het nu uitzichtlozer dan toen. Top was de jaren 90, toen het IMF, de "Chicago boys" en westerse marionetten zoals Jeltsin de dienst uitmaakten in Oost-Europa en de ex-SU. Toen was het alcoholmisbruik fenomenaal hoog.
In Oost-Europa en Rusland werd altijd al hevig gedronken, hoort bij de cultuur, lang voor het communisme.

Overigens, ik ga eens om de zoveel weken nog eens uit. Wat ik merk is dat mensen van mijn generatie en jonger in België massaal aan de drugs zitten. Merk ik ook bij Belgische vrienden en kennissen, vooral sinds corona. De Nederlanders die ik ken vinden een "pilletje" nemen, of eens lekker trippen op paddo's, de normaalste zaak van de wereld, veel normaler dan het in de drank gooien zoals Belgen nog wel een durven te doen.(veel minder dan vroeger het moet gezegd, als ik soms de verhalen hoor uit de jaren 80...). "Er is geen volk dat zoveel drugs gebruikt als de Belgen en Nederlanders". Met uitzondering van Latijns-Amerika zal dat wel kloppen.
Oud 27 juni 2023, 09:00   #42333
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
eens kijken hé

https://en.wikipedia.org/wiki/Iraqi_invasion_of_Kuwait
1990 Irak valt Koeweit binnen
https://en.wikipedia.org/wiki/United...Resolution_660
resolutie 660
https://en.wikipedia.org/wiki/Gulf_War
onder president bush (senior uiteraard)

Iraqi Scud missile strikes on Israel and Saudi Arabia

dan 2003
https://en.wikipedia.org/wiki/Iraq_a...ss_destruction
weapons of mass destruction, jij bedoelt die oorlog...
Chemical weapon attacks > mosterd gas 10.000den koerden uitgeroeid
er ontbreken 25000 raketten op de inventaris
resolutie 687
onder Bush junior
Citaat:
50 deployed Al-Samoud 2 missiles
Various equipment, including vehicles, engines and warheads, related to the AS2 missiles
2 large propellant casting chambers
14 155 mm shells filled with mustard gas, the mustard gas totaling approximately 49 litres and still at high purity
Approximately 500 ml of thiodiglycol
Some 122 mm chemical warheads
Some chemical equipment
224.6 kg of expired growth media
In an attempt to counter the allegations that some WMD arsenals (or capability) were indeed hidden from inspectors, Scott Ritter would argue later;

There's no doubt Iraq hasn't fully complied with its disarmament obligations as set forth by the Security Council in its resolution. But on the other hand, since 1998 Iraq has been fundamentally disarmed: 90–95% of Iraq's weapons of mass destruction capacity has been verifiably eliminated ... We have to remember that this missing 5–10% doesn't necessarily constitute a threat ... It constitutes bits and pieces of a weapons program which in its totality doesn't amount to much, but which is still prohibited ... We can't give Iraq a clean bill of health, therefore we can't close the book on their weapons of mass destruction. But simultaneously, we can't reasonably talk about Iraqi non-compliance as representing a de-facto retention of a prohibited capacity worthy of war.

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 juni 2023 om 09:05.
Oud 27 juni 2023, 09:12   #42334
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oekraïne krijgt volgens mij, op wereldvlak, de zilveren medaille als het over alcoholmisbruik gaat, op de voet gevolgd door Georgië en de Baltische landen.

En voor je onvermijdelijk zult zeggen "een gevolg van de uitzichtloosheid van het communisme", in Oost-Europa en zeker de ex-SU wordt nu meer gedronken dan in de jaren 80. De meeste vinden het nu uitzichtlozer dan toen. Top was de jaren 90, toen het IMF, de "Chicago boys" en westerse marionetten zoals Jeltsin de dienst uitmaakten in Oost-Europa en de ex-SU. Toen was het alcoholmisbruik fenomenaal hoog.
In Oost-Europa en Rusland werd altijd al hevig gedronken, hoort bij de cultuur, lang voor het communisme.

Overigens, ik ga eens om de zoveel weken nog eens uit. Wat ik merk is dat mensen van mijn generatie en jonger in België massaal aan de drugs zitten. Merk ik ook bij Belgische vrienden en kennissen, vooral sinds corona. De Nederlanders die ik ken vinden een "pilletje" nemen, of eens lekker trippen op paddo's, de normaalste zaak van de wereld, veel normaler dan het in de drank gooien zoals Belgen nog wel een durven te doen.(veel minder dan vroeger het moet gezegd, als ik soms de verhalen hoor uit de jaren 80...). "Er is geen volk dat zoveel drugs gebruikt als de Belgen en Nederlanders". Met uitzondering van Latijns-Amerika zal dat wel kloppen.
Dankzij Our World In Data, kunnen we nu met 2 muisklikken zien of er data is die deze claim onderbouwt:

https://ourworldindata.org/grapher/s...EU~BGR~HUN~CZE
https://ourworldindata.org/alcohol-consumption

Blijkbaar niet

Wat wel lijkt te kloppen is dat de piek van alcohol-misbruik in de 2e helft van de jaren 90 lag.

aaah, I love OurWorldInData. Echt 1 van mijn favoriete websites!
Oud 27 juni 2023, 09:42   #42335
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Dankzij Our World In Data, kunnen we nu met 2 muisklikken zien of er data is die deze claim onderbouwt:

https://ourworldindata.org/grapher/s...EU~BGR~HUN~CZE
https://ourworldindata.org/alcohol-consumption

Blijkbaar niet

Wat wel lijkt te kloppen is dat de piek van alcohol-misbruik in de 2e helft van de jaren 90 lag.

aaah, I love OurWorldInData. Echt 1 van mijn favoriete websites!
tomm #demagoog probeert natuurlijk in zijn parallelle fantasiewereld zijn eigen universum te bouwen waar alle puzzelstukjes in elkaar vallen
Oud 27 juni 2023, 09:43   #42336
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
eens kijken hé

https://en.wikipedia.org/wiki/Iraqi_invasion_of_Kuwait
1990 Irak valt Koeweit binnen
https://en.wikipedia.org/wiki/United...Resolution_660
resolutie 660
https://en.wikipedia.org/wiki/Gulf_War
onder president bush (senior uiteraard)

Iraqi Scud missile strikes on Israel and Saudi Arabia

dan 2003
resolutie 687
onder Bush junior
Iedereen die iets of wat de internationale politiek volgt weet dat het bericht van nr.10 over de capriolen van Bush junior en de Tweede Golfoorlog in 2003 ging. Verwijzen naar de eerste Golfoorlog, dewelke eigenlijk ook niets meer was dan Amerikaans machtsvertoon onmiddellijk na de Koude Oorlog, is daarom niet terzake.
Oud 27 juni 2023, 09:46   #42337
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen die iets of wat de internationale politiek volgt weet dat het bericht van nr.10 over de capriolen van Bush junior en de Tweede Golfoorlog in 2003 ging. Verwijzen naar de eerste Golfoorlog, dewelke eigenlijk ook niets meer was dan Amerikaans machtsvertoon onmiddellijk na de Koude Oorlog, is daarom niet terzake.

wel kijk echt moeilijk is dat allemaal niet

je hebt een 'oorzaak'
je hebt een UN resolutie
en dan heb je een coalitie... die betaald wordt door de UN om oorlog te voeren
Dus probeer eens de resolutie te zoeken waar RU het recht kreeg om UKR binnen te vallen onder vlag van UN, met een wereldwijde coalitie
Oud 27 juni 2023, 09:58   #42338
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
wel kijk echt moeilijk is dat allemaal niet

je hebt een 'oorzaak'
je hebt een UN resolutie
en dan heb je een coalitie... die betaald wordt door de UN om oorlog te voeren

Dus probeer eens de resolutie te zoeken waar RU het recht kreeg om UKR binnen te vallen onder vlag van UN, met een wereldwijde coalitie
Bij de les blijven. Het gaat om het bericht van Nr.10(hieronder) en de leugen van Bush in 2003 waarvan zelfs Bush junior ondertussen toegeeft fout geweest te zijn. De rest van het geleuter interesseert mij niet.

In de link die je zelf hebt aangereikt een citaat van George W. Bush junior:
'In a speech before the World Affairs Council of Charlotte, NC, on April 7, 2006, President Bush stated that he "fully understood that the intelligence was wrong, and [he was] just as disappointed as everybody else" when U.S. troops failed to find weapons of mass destruction in Iraq'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
VIDEO
Oud 27 juni 2023, 10:33   #42339
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij de les blijven. Het gaat om het bericht van Nr.10(hieronder) en de leugen van Bush in 2003 waarvan zelfs Bush junior ondertussen toegeeft fout geweest te zijn. De rest van het geleuter interesseert mij niet.

In de link die je zelf hebt aangereikt een citaat van George W. Bush junior:
'In a speech before the World Affairs Council of Charlotte, NC, on April 7, 2006, President Bush stated that he "fully understood that the intelligence was wrong, and [he was] just as disappointed as everybody else" when U.S. troops failed to find weapons of mass destruction in Iraq'.
dat is gewoon hetzelfde verhaal

dan 2003
OORZAAK:

RESOLUTIE UN:
resolutie 687

GEVOLG
Golf oorlog II, opkuisen van Golf Oorlog I wat Bush senior maar half opgekuist heeft, wordt helemaal opgekuist
Oud 27 juni 2023, 11:06   #42340
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is gewoon hetzelfde verhaal

dan 2003
OORZAAK:

RESOLUTIE UN:
resolutie 687

GEVOLG
Golf oorlog II, opkuisen van Golf Oorlog I wat Bush senior maar half opgekuist heeft, wordt helemaal opgekuist
't Probleem is wel dat het opkuisen van Saddam ervoor gezorgd heeft dat er ander afval boven kwam drijven in Irak... 't Zelfde met het opkuisen van Gadhaffi in Libië... Naar alle waarschijnlijkheid schijnen ze eindelijk hun les te leren met Assad in Syrië...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be