Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2023, 11:48   #42421
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Oekraïense president Zelenski eist een levenslange gevangenisstraf voor "de spion" die Rusland vermoedelijk heeft geholpen met het plannen van de raketaanval op de stad Kramatorsk, eergisteren. Bij die aanval kwamen zeker 12 mensen om bij een ontploffing in een pizzarestaurant. Bij een raketinslag elders in de stad zouden ook twee Oekraïense generaals en tientallen andere legerofficiers omgekomen zijn.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/06...dodentol-gene/

Dus die spion zou speciaal z'n leven geriskeerd hebben om voor de Russen uit te zoeken welk restaurant NIET door militairen maar vooral door tieners bezocht werd.
En toevallig bevonden zich daar toch wel militairen.... dedju, volgende keer beter, want zoals bekend schieten Russenenkel op burgers.

"On a serious note" kinderen en families laten eten waar prime targets zich bevinden is misdadig. Iedereen weet dat die generaals belangrijke doelwitten zijn in een stad op het front. Daar kinderen laten eten is er om vragen, en ik denk dat het net dat is dat de Oekraïense propaganda wil. Net zoals ze de Russen beschieten vanuit woonblokken (volgens Amnesty International) eten ze in plaatsen waar ook kinderen eten, ze gebruiken die kinderen dus als "human shield".
ik weet niet of jij een verschil ziet tussen een soldaat die aan het eten is met familie, in een omgeving met gewone burgers, en een soldaat die met een kanon klaar staat om te schieten..;

Ik denk eerlijk gezegd dat het voor rusland in principe gemakkelijker moet zijn om doelen te raken waar echt soldaten bezig zijn met vechten, dan u bezig te houden om een burgerrestaurant op te blazen met 2 raketten om dan eens te bewijzen dat je ook een paar soldaten hebt kunnen meermaaien.

Een soldaat die uit dienst is (wat uiteindelijk daarop neerkomt als hij aan het eten is in een privé restaurant) is defacto gelijk aan een burger in de rug schieten.

Laatst gewijzigd door brother paul : 30 juni 2023 om 11:49.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2023, 11:51   #42422
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Poetin is deze oorlog aan het winnen ? Serieus ? Maar ik ben al blij dat je toegeeft dat het een oorlog is. Dat heeft ook even geduurd, maar soit, beter laat dan nooit.

Wat een bizarre logica. Dus als je Dutroux haat, wil dat zeggen dat Dutroux heel goed bezig is...
Ja, reeds vorig jaar zei de westerse propaganda dat de Krim eind vorig jaar zou bevrijd zijn, dat de westerse wapens het grote verschil zouden maken, dat de Russen volledig aan de grond zouden zitten en geen munitie meer hebben. Bleek allemaal quatsch. Ook het grote, veelbelovende en cruciale (dixit westerse leiders) lenteoffensief met het nieuwste westerse speelgoed leidt, na een maand bezig te zijn, niet tot grote resultaten.

De Russen zijn er en ze blijven er. Dus ofwel deze realiteit erkennen, ofwel nog jarenlang doorvechten tot Oekraïne helemaal kapot is. In beide gevallen zijn de Russen niet de verliezers.

Als ik Dutroux haat, haat ik Dutroux.

Het Westen vindt iedereen die tegen Poetin is een lievertje, inclusief Oekraïense Neo-Nazi's, Syrische islamisten, etc. Het principe "de vijand van mijn vijand is mijn vriend" heeft het Westen veelvuldig en over heel de wereld toegepast. "He's a son of a bitch, but he's our son of a bitch".
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2023, 11:52   #42423
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die plaats bestaat niet. Er is wel de tijdelijk bezette Oekrainse stad Bakhmut die door de russen totaal in puin is geschoten tijdens een belegering die een vol jaar duurde.
Die stad noemt al vele decennia Artemovsk, de naam die de lokale bevolking altijd zijn blijven gebruiken voor hun stad. Tijdelijk werd de stad hernoemt door het illegitieme Maidan-regime.
Oud 30 juni 2023, 11:56   #42424
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die stad noemt al vele decennia Artemovsk, de naam die de lokale bevolking altijd zijn blijven gebruiken voor hun stad. Tijdelijk werd de stad hernoemt door het illegitieme Maidan-regime.
Dat is de waarheid volgens je persoonlijke Wikitommia.
Plezier ermee.
Oud 30 juni 2023, 12:54   #42425
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Plezier ermee.
Als dat zo is is het zo en moet u zich daarbij neerleggen.
Oud 30 juni 2023, 13:08   #42426
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

“Nog nooit zoveel vuur gezien, vanuit zoveel posities”, vertelde een soldaat in een missieverslag dat The New York Times in handen kreeg. Eén Oekraïense soldaat werd gedood en negen raakten gewond in de strijd, die in maart plaatsvond in de buurt van de Oekraïense stad Bachmoet.

Volgens het rapport vertoonden de Russische troepen een hoog niveau en waren ze goed uitgerust. De hinderlaag maakte deel uit van een geduldige, gedisciplineerde operatie die in schril contrast stond met de wanordelijke Russische tactieken van in het eerste jaar van de oorlog. Ze vormde ook een bewijs dat het Russische leger heeft geleerd van zijn fouten en zich aan de Oekraïense tactieken heeft aangepast, nadat het die aanvankelijk schromelijk had onderschat.

Volgens Oekraïense soldaten zijn Russische loopgraven vaak beter gebouwd. In het missierapport van maart stond dat de bunkers “zo diep waren dat ze met een drone niet te zien waren”.

Dergelijke verdedigingsposities zullen een enorme uitdaging vormen, aldus een Amerikaanse functionaris, en het is nog te vroeg om te beoordelen of Oekraïne ze kan overwinnen. De Russische verdediging bestaat uit lagen en ondanks maanden van tegenslagen en de vele slachtoffers hebben ze laten zien dat ze vastberaden zijn om te blijven vechten.

De Russische luchtverdediging blijft vernietigend, net als het vermogen om radio’s te storen en drones neer te halen. Naarmate de Oekraïense strijdkrachten oprukken, zullen de troepen meer worden blootgesteld aan Russische luchtsteun
.

https://www.demorgen.be/oorlog-in-oe...g=zepha5&aud=2
Oud 30 juni 2023, 13:23   #42427
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Plezier ermee.

Bachmoet (Oekraïens: ???????, Russisch: ???????), tot begin 2016 Artemivsk in het Oekraïens of Artjomovsk in het Russisch geheten, is een stad met regionale betekenis in de Oblast Donetsk, Oekraine. Op 4 februari 2016 besloot de Verchovna Rada van Oekraïne om de naam van de stad te veranderen om deze van haar communistische achtergrond te ontdoen.[1][2]

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bachmoet
Oud 30 juni 2023, 13:27   #42428
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik weet niet of jij een verschil ziet tussen een soldaat die aan het eten is met familie, in een omgeving met gewone burgers, en een soldaat die met een kanon klaar staat om te schieten..;

Ik denk eerlijk gezegd dat het voor rusland in principe gemakkelijker moet zijn om doelen te raken waar echt soldaten bezig zijn met vechten, dan u bezig te houden om een burgerrestaurant op te blazen met 2 raketten om dan eens te bewijzen dat je ook een paar soldaten hebt kunnen meermaaien.

Een soldaat die uit dienst is (wat uiteindelijk daarop neerkomt als hij aan het eten is in een privé restaurant) is defacto gelijk aan een burger in de rug schieten.
Dan doen de Oekrainers niet anders dan burgers in de rug schieten. Overigens het regime gaat nog veel verder, vermoordt bvb. de dochter van een schrijver in het buitenland, en pleegt aanslagen tegen cafes waar zich bloggers bevinden die dingen schrijven die hun niet aanstaan.
Maar ik onthou: als het regime aanslagen pleegt tegen militairen die niet aan het vechten zijn isdat een oorlogsmisdaad, toch?

Laatst gewijzigd door tomm : 30 juni 2023 om 13:29.
Oud 30 juni 2023, 13:35   #42429
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
China kijkt wel uit om de banden met het Westen door te knippen.
Ze kunnen meer geld verdien aan het Westen, dan aan de maffiastaat Rusland.
Maar het Westen doet alles om hen te ondermijnen terwijl de Russen bondgenoten zijn.
Het Westen wordt trouwens steeds minder belangrijk.
Als China de opstandige provincieTaiwan zal onder controle nemen, zullen de Russen hen steunen.
Oud 30 juni 2023, 13:38   #42430
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het Westen doet alles om hen te ondermijnen terwijl de Russen bondgenoten zijn.
Het Westen wordt trouwens steeds minder belangrijk.
Als China de opstandige provincieTaiwan zal onder controle nemen, zullen de Russen hen steunen.
Grootste handelspartners van China voor wat betreft uitvoer

Citaat:
United States: US$582.8 billion (16.2% of China’s total exports)
Hong Kong: $297.5 billion (8.3%)
Japan: $172.9 billion (4.8%)
South Korea: $162.6 billion (4.5%)
Vietnam: $147 billion (4.1%)
India: $118.5 billion (3.3%)
Netherlands: $117.7 billion (3.3%)
Germany: $116.2 billion (3.2%)
Malaysia: $93.7 billion (2.6%)
Taiwan: $81.6 billion (2.3%)
United Kingdom: $81.5 billion (2.3%)
Singapore: $81.2 billion (2.3%)
Australia: $78.8 billion (2.2%)
Thailand: $78.5 billion (2.2%)
Mexico: $77.5 billion (2.2%)
Toch straf dat buurland en goede bondgenoot Rusland er niet bij staat.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 30 juni 2023 om 13:40.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2023, 13:44   #42431
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Grootste handelspartners van China voor wat betreft uitvoer

Toch straf dat buurland en goede bondgenoot Rusland er niet bij staat.
CNN

Bilateral trade between Russia and China totaled more than $93.8 billion from January to May in 2023, a 40.7% increase compared to the same period last year, data from China’s General Administration of Customs showed.

But China, which has declared “no limits” to its friendship with its northern neighbor, has thrown the Kremlin an economic lifeline, tempering the impact of its banishment from the global financial system.

Trade between China and other countries or regions have mostly fallen compared to last year. Taiwan, South Korea, New Zealand, and the US saw the biggest decrease across the globe, with Taiwan shrinking its trade with China by more than 25 percent. Trade between the United States also shrank by 12.3 percent.

Last month, Russian Prime Minister Mikhail Mishustin said he expected trade between Russia and China would exceed $200 billion in 2023, CNN reported.

China’s Premier Li Qiang met with Mishustin in Beijing in May and said the country was willing to work with Russia to promote their pragmatic cooperation in various fields and take it to a “new level,” according to Reuters.

Mishustin, meanwhile, said the two governments are making a “coordinate effort” to implement the agreements reached between China’s leader Xi Jinping and Russian President Vladimir Putin in their March meeting to a “supreme level,” according to Russian state news agency TASS.

https://www.cnn.com/2023/06/07/busin...ntl/index.html

Op dit tempo wordt Rusland binnen enkele jaren de belangrijkste handelspartner van China.

Geef het gewoon toe, de poging om Rusland economisch te terroriseren is volledig mislukt omdat de niet-westerse wereld niet meedoet. Zalig toch, die gefrustreerde blikken van Biden, Vanderleugen en co. ?
En het Westen kan China niet straffen zonder zichzelf te straffen. Het Westen heeft de zaken niet meer onder controle, de mayonaise pakt niet meer!

Laatst gewijzigd door tomm : 30 juni 2023 om 13:52.
Oud 30 juni 2023, 13:52   #42432
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Door een pizza restaurant te beschieten met een raket? Man man toch...

Leuk filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=_u0a...fographicsShow

Good job Putler!

Ivm met Finnen, waar ik met sommigen contact mee heb en Estland mbt business, zij haten Rusland. Die zijn waarschijnlijk nog wel een graadje erger dan UKR mbt hun mening richting Rusland zelfs al van voor de inval.

Nu dit gezegd zijnde, een goede kennis hier verhuurt nu een huis aan een Russische familie en er wordt idd over gesproken. Zij zijn gewoon gevlucht. Dit zijn gewone mensen die een gewoon leven willen leiden en zijn beschaamd over hun land/leider.

Het is niet voor niets dat de naburige consulaten en immigratie kantoren hier in Jomtien en ook Phuket overstelpt worden door Russen mbt visums om in Thailand te kunnen verblijven om hun land te ontvluchten.

Voor Thailand telt enkel money talks and bullshit walks, dus ze kunnen binnen. Maar ik ken geen enkele Thai die iets moet hebben van Russen. Ook niet van jonge Engelsen of Indiërs. Dus er is geen discriminatie.

Zal het nogmaals zeggen: good job Putler, u zal herrinerd worden als een grote loser inc de Putler fans hier.

Maar tomm, nummerke, eenzame intellectueel & co zullen het wel weer beter weten.

Groetjes uit Pattaya!

En btw, als je nog eens foto's post mbt Pattaya zorg er dan voor dat er geen watermerk op staat en dat het je eigen foto's zijn en niet zomaar random internet pics...
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2023, 14:39   #42433
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Door een pizza restaurant te beschieten met een raket? Man man toch...
(...)

"Twee generaals, tot vijftig officiers van de Oekraïense strijdkrachten en tot
twintig buitenlandse huurlingen en militaire adviseurs die deelnamen aan een
stafvergadering", werden volgens de woordvoerder "geëlimineerd" bij een
"precisieaanval".

(...)
BRON
29 jun 2023
Oud 30 juni 2023, 14:48   #42434
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Tegen beter weten in heb ik op de link geklikt... Eerste woorden waren: 'Rusland zegt'... Moah vent toch... Vanaf nu af aan terug upscrollen als ik je avatar zie. Niets waard je gezever/Russisch getrol. Verhuis er dan naar toe maar dat lukt precies niet zo goed om één of andere reden? Vertel eens, waarom niet?
Oud 30 juni 2023, 14:55   #42435
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen beter weten in heb ik op de link geklikt... Eerste woorden waren: 'Rusland zegt'... Moah vent toch... Vanaf nu af aan terug upscrollen als ik je avatar zie. Niets waard je gezever/Russisch getrol. Verhuis er dan naar toe maar dat lukt precies niet zo goed om één of andere reden? Vertel eens, waarom niet?
Dat is het discussie niveau van de gemiddelde kleuter.
Oud 30 juni 2023, 15:08   #42436
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat is het discussie niveau van de gemiddelde kleuter.
Ik stel gewoon een vraag? Als het daar zoveel beter is, waarom dan zo in het verfoeilijke Westen blijven?

Rusland heeft ook kleuterspeelplaatsen met rakketten heeft bestookt.

Steden met de grond gelijk gemaakt.

En ik moet respect opbrengen voor Russiche trollen? Niet met den deze.

En whataboutisme interesseert me niet, het 'Westen' heeft ook fouten gemaakt in het verleden. Maar we zijn nu 2023 en niet een eeuw of millenia geleden.

Laatst gewijzigd door Erra555 : 30 juni 2023 om 15:09.
Oud 30 juni 2023, 15:09   #42437
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel gewoon een vraag? Als het daar zoveel beter is, waarom dan zo in het verfoeilijke Westen blijven?

Rusland heeft ook kleuterspeelplaatsen met rakketten heeft bestookt.

Steden met de grond gelijk gemaakt.

En ik moet respect opbrengen voor Russiche trollen? Niet met den deze.

En whataboutisme interesseert me niet, het Westen heeft ook fouten gemaakt in het verleden. Maar we zijn nu 2023 en niet een eeuw of millenia geleden.
U bent gaan lopen uit België om te profiteren van de seks in Thailand?
Oud 30 juni 2023, 15:19   #42438
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
U bent gaan lopen uit België om te profiteren van de seks in Thailand?
Ik ben uit BE vertrokken omdat ik niet meer wou opdraaien voor staatsuierhangers allerlei en de regelneverij. En omdat het leven en weer hier gewoon veel beter is. Ik heb tenminste de beslissing gemaakt integenstelling tot u en sommige anderen hier. Dat vergt moed en dat heb ik hier nog niet veel gezien, buiten Jay-P.

Sex is ook te koop in de Schipperstraat mocht je het niet weten.

Laatst gewijzigd door Erra555 : 30 juni 2023 om 15:21.
Oud 30 juni 2023, 15:33   #42439
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben uit BE vertrokken omdat ik niet meer wou opdraaien voor staatsuierhangers allerlei en de regelneverij. En omdat het leven en weer hier gewoon veel beter is. Ik heb tenminste de beslissing gemaakt integenstelling tot u en sommige anderen hier. Dat vergt moed en dat heb ik hier nog niet veel gezien, buiten Jay-P.

Sex is ook te koop in de Schipperstraat mocht je het niet weten.
U doet wat u wil.
Thailand staat wel op de 69ste plaats in de HDI.
België staat op 13.
Voor de levenskwaliteit moet u het niet doen.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...elopment_Index

= = =

Uit Thailand:

Thailand Seeks Closer Ties With BRICS and BRICS Plus

LINK
29 jun 2022

Ook Thailand zoekt toenadering tot BRICS en BRICS+. Thailand behoort tot het globale zuiden en al die landen willen een hervorming van het systeem. Rusland zorgt voor de noodzakelijke hefboom om tot dergelijke hervormingen te komen.
Oud 30 juni 2023, 15:47   #42440
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Dus ik ben naar Thailand verkast voor mindere levenskwaliteit? Das redelijk dom van mij natuurlijk. Dat verklaart waarschijnlijk dat u nog niet naar Rusland bent verkast op basis van die link.

Ik zal er aan denken als ik morgen aan het strand lig met lekkere streetfood, zonnetje, frisse pint en genieten van het leven zonder nog te moeten bijdragen aan BE staatsuierhangers.

Life's good here in Thailand.

Maar serieus off topic, dus ik ga het hier bij laten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be