Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2023, 04:35   #42561
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Rusland doet sowieso goeie zaken.
De niet-westerse markt is gigantisch toegenomen, en hun bondgenoot en buur China is de belangrijkste economie ter wereld geworden.
Het bevrijden van de etnische Russen uit de klauwen van een anti-Russisch proxy-regime is enkele procenten minder winst meer dan waard.

Om je te plezieren dan maar...
(onder de titel : "Wie met de Russische Kremlinteven vrijt krijgt hun luizen...")
Alle begrip om je er "met trots" mee te willen vereenzelvigen.
Profiteer ervan: waar gij op het systeem parasiteert mag dat ook nog steeds.
...En ja, qua tolerantie is het Westen inderdaad een bende idioten.
Oud 5 juli 2023, 10:17   #42562
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Rusland is geen "conventionele dreiging" tenzij je actief tegen hun belangen ingaat zoals in Oekraine.

Veruit de grootste bedreiging voor de westerse wereldorde is niet Rusland maar China.
China zal geen oorlog gaan voeren tegen de NAVO
Xi is een man van een handelsoorlog.
Uiteindelijk zal China met hun anti Westen politiek en handelsoorlog slechts werken aan zijn eigen ondergang.
De Chinese economie en technologie kan niet alleen van Rusland en Afrika groeien en bloeien.

Laatst gewijzigd door cato : 5 juli 2023 om 10:23.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2023, 10:20   #42563
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dus omdat ik de genocidaire politiek van onze elite veroordeel, moet ik het land waar ik geboren ben verlaten zeg je?
In België heb je de vrijheid van spreken zoals in alle Westerse landen.
In Rusland wordt je mishandeld om het vrije woord of je verdwijnt in de gevangenis ,of je valt uit het raam.
Zo gaat het in jouw dromenland

citaat telegraaf:
De Russische onderzoeksjournaliste Elena Milasjina is dinsdag in elkaar geslagen en ernstig gewond geraakt in de Russische republiek Tsjetsjenië, meldt mensenrechtenorganisatie Memorial. Gemaskerde en gewapende mannen hielden haar auto aan op weg naar de Tsjetsjeense hoofdstad Grozny.

Milasjina en haar medepassagier, de advocaat Alexander Nemov, werden beiden geslagen. Ook vernielden hun aanvallers alle documenten en apparatuur die ze bij zich hadden. Milasjina's vingers werden gebroken, haar haar werd afgeschoren en ze werd overgoten met een groenachtig ontsmettingsmiddel. Ze had blauwe plekken over haar hele lichaam en verloor verschillende keren het bewustzijn. Beide slachtoffers worden in het ziekenhuis behandeld.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/8614...tig-mishandeld

Laatst gewijzigd door cato : 5 juli 2023 om 10:21.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2023, 11:54   #42564
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het is een grote vooruitgang dat de VS en Navo zich nu richten op eigen grondgebied en geen oorlog meer voert in Afrika.

De oorlog van Poetin in Oekraïne is ook een rechtstreekse bedreiging van oostelijke EU landen en een aanval op de de vrede in Europa.
Daarom verdient Oekraïne alle steun.

Rusland daarentegen is teruggekeerd naar 19e eeuwse dromen en de tijd van de koude oorlog.

Rusland voert oorlog in Syrië , het barbaarste regime in Afrika en steunt de moslimdictators hier en in Iran.
Europa is helemaal niet bedreigd, er wonen geen grote historische Russische minderheden in de EU, met uitzondering misschien van de Baltische maar daar zijn de Russen niet in geïnteresseerd. Oekraïne was deel van de SU, van het GOS en het zou logisch zijn dat het deel zou outmaken van de Euraziatische Unie. Door de illegale staatsgreep in 2014 heeft het Westen dat verhinderd. Puur 19de eeuwse geopolitiek is dat. Eind 19de eeuw deed het Westen niets liever dan staatsgrepen of interventies in Oost-Europese landen organiseren. Ook met de Krim-oorlog wilde het Westen Rusland toen tegenhouden. Rusland tegen Frankrijk-VK en het Ottomaanse rijk.

Het Westen heeft vele decennia allerlei barbaarse regimes en moslim-extremisten gesteund in Afrika en het Midden-Oosten, en nog.
Het enige dat Rusland doet is hulp bieden aan regeringen die Russische hulp vragen om te vechten tegen door het Westen bewapende extremistische rebellen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2023, 12:01   #42565
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht

Om je te plezieren dan maar...
(onder de titel : "Wie met de Russische Kremlinteven vrijt krijgt hun luizen...")
Alle begrip om je er "met trots" mee te willen vereenzelvigen.
Profiteer ervan: waar gij op het systeem parasiteert mag dat ook nog steeds.
...En ja, qua tolerantie is het Westen inderdaad een bende idioten.
Als mensen vanwege hun mening ontslagen zouden worden dat is zelfs de schijn van vrije meningsuiting, waar het Westen zich altijd om roemt, weg.

Ik ken Russen die tegen Poetin zijn, daar geen geheim van maken, en toch worden ze niet ontslagen.
Oud 5 juli 2023, 12:05   #42566
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
China zal geen oorlog gaan voeren tegen de NAVO
Xi is een man van een handelsoorlog.
Uiteindelijk zal China met hun anti Westen politiek en handelsoorlog slechts werken aan zijn eigen ondergang.
De Chinese economie en technologie kan niet alleen van Rusland en Afrika groeien en bloeien.
Jij denkt nog steeds dat de wereld niet zonder het Westen kan he?

China is niet anti-westers, het westen is anti-Chinees.
Wie is er begonnen met de "ontkoppeling", met de boycott van Huawei, met de leugens over de Oeigoeren, met Taiwan te bewapenen?

Het Westen raakt daar niet meer zomaar mee weg, het Westen moet leren dat hun acties gevolgen hebben, NEGATIEVE gevolgen voor het Westen.

Het Westen is niet meer nodig, China staat technologisch zo goed als op hetzelfde niveau als het Westen.
Oud 5 juli 2023, 12:09   #42567
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In België heb je de vrijheid van spreken zoals in alle Westerse landen.
In Rusland wordt je mishandeld om het vrije woord of je verdwijnt in de gevangenis ,of je valt uit het raam.
Zo gaat het in jouw dromenland

citaat telegraaf:
De Russische onderzoeksjournaliste Elena Milasjina is dinsdag in elkaar geslagen en ernstig gewond geraakt in de Russische republiek Tsjetsjenië, meldt mensenrechtenorganisatie Memorial. Gemaskerde en gewapende mannen hielden haar auto aan op weg naar de Tsjetsjeense hoofdstad Grozny.

Milasjina en haar medepassagier, de advocaat Alexander Nemov, werden beiden geslagen. Ook vernielden hun aanvallers alle documenten en apparatuur die ze bij zich hadden. Milasjina's vingers werden gebroken, haar haar werd afgeschoren en ze werd overgoten met een groenachtig ontsmettingsmiddel. Ze had blauwe plekken over haar hele lichaam en verloor verschillende keren het bewustzijn. Beide slachtoffers worden in het ziekenhuis behandeld.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/8614...tig-mishandeld
Rusland is meer dan Tsjetsjenië. In Tsjetsjenië hebben ze jarenlang een bloedige oorlog gekend, dat laat z'n sporen na.

Wat vrijheid van meningsuiting betreft, Zelensky heeft nu al beslist dat ook na de oorlog de oppositiemedia en oppositiekanalen en media verboden blijven. Het is dit regime dat het Westen steunt.
Wie oppositie voert tegen het regime in Oekraïne verdwijnt gewoon.
Wat aantal moorden op journalisten per inwoner betreft, doet Oekraïne het een heel pak slechter dan Rusland.
Oud 5 juli 2023, 12:25   #42568
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een productief dagje geweest, gisteren. In het oosten hebben ze twee enorme munitiedepots opgeblazen plus een serie uitgeschakelde artillerie batterijen.
De foto van de ontploffing is echt indrukwekkend.
https://www.youtube.com/watch?v=zTNUWgASoCE
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2023, 15:07   #42569
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat helemaal niet over Vladimir de Heilige en dergelijke bullshit.

... gezever zoals "Vladimir de Heilige" zijn er op gericht om de Russen belachelijk te maken ...
Wat kan/moet een mens dan anders doen met zo'n grote aantallen klutsers die zich - volgens u althans - massaal paraat én patriottisch houden in de gelederen van een toch wel bijzonder bizarre coalitie "Kerk & Kapitaal" (Kirill De Kleverige Kristen-drol & Prins Poetie-Woetie Met Zijn Collega's Kleptocraten) om broederlijk-verenigd te proberen 'hun' land een klein béétje groter en een flink stuk kapotter te maken?

Zeg het mij maar, "tomm".

Wat anders?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2023, 15:41   #42570
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

1) En U wil ook geen vrede,

2) U wil een Russische nederlaag, ...

1) Van alle mogelijke humane interactie-vormen vind ik 'vrede' nog steeds verreweg de meest verkieslijke; niet alleen met/voor mezelf maar ook met/voor mijn familie, mijn vriend(inn)en én mijn fans (de 'eigenaardige' inbegrepen).

Een 'vreedzame' omgeving/toestand laat mij en andere toffe mensen toe onbegrensd te genieten van ondermeer leuk gezelschap, boeiende gesprekken, lekker eten, goeie muziek, ...

Het is bovendien de ideale situatie om écht nuttig en bijgevolg zeer plezant werk gedaan te krijgen, en daar iets aan/mee te verdienen (in alle betekenissen van het woord).

2) U begrijpt ongetwijfeld waarom ik dus een ENORM (= BUITENGEWOON) gloeiende hekel heb aan wat voor soort rustverstoorder & spelbreker dan ook:

agressieve en/of arrogante alfa's, bèta's & gamma's, imperialisten & kolonisten, project-ontwikkelaars, vechtjassen, wereldverbeteraars, ... met een overduidelijk gebrek aan zelfkennis & -beheersing,

Telkens als/wanneer zo'n 'speciale (doorgaans, maar niet altijd militaire) operator' keihard op z'n bakkes krijgt/gaat, kan de pret hier niet op.

U begrijpt ongetwijfeld waarom ik dus 'de boemerang' zo'n ronduit fantastische uitvinding vind.

Moge Prins Poetie-Woetie De Grote Pacifist er ASAP diepgaand, intens, langdurig én uitgebreid kennis mee maken.

Als Hij in De Orthodoxe Hemel wil geraken, zal-Ie er iets voor over moeten hebben, hé.

Laatst gewijzigd door djimi : 5 juli 2023 om 15:52.
Oud 5 juli 2023, 17:34   #42571
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Van alle mogelijke humane interactie-vormen vind ik 'vrede' nog steeds verreweg de meest verkieslijke; niet alleen met/voor mezelf maar ook met/voor mijn familie, mijn vriend(inn)en én mijn fans (de 'eigenaardige' inbegrepen).

Een 'vreedzame' omgeving/toestand laat mij en andere toffe mensen toe onbegrensd te genieten van ondermeer leuk gezelschap, boeiende gesprekken, lekker eten, goeie muziek, ...

Het is bovendien de ideale situatie om écht nuttig en bijgevolg zeer plezant werk gedaan te krijgen, en daar iets aan/mee te verdienen (in alle betekenissen van het woord).

2) U begrijpt ongetwijfeld waarom ik dus een ENORM (= BUITENGEWOON) gloeiende hekel heb aan wat voor soort rustverstoorder & spelbreker dan ook:

agressieve en/of arrogante alfa's, bèta's & gamma's, imperialisten & kolonisten, project-ontwikkelaars, vechtjassen, wereldverbeteraars, ... met een overduidelijk gebrek aan zelfkennis & -beheersing,

Telkens als/wanneer zo'n 'speciale (doorgaans, maar niet altijd militaire) operator' keihard op z'n bakkes krijgt/gaat, kan de pret hier niet op.

U begrijpt ongetwijfeld waarom ik dus 'de boemerang' zo'n ronduit fantastische uitvinding vind.

Moge Prins Poetie-Woetie De Grote Pacifist er ASAP diepgaand, intens, langdurig én uitgebreid kennis mee maken.

Als Hij in De Orthodoxe Hemel wil geraken, zal-Ie er iets voor over moeten hebben, hé.

Ik weet niet hoe je het doet, om kalm te blijven bij zulke hypocrisie...

Hij schrijft :
1) je wil geen vrede
2) je wil een russische nederlaag

Dat is écht van de pot gerukt, het is het verplaatsen van de agressor in de plaats van het slachtoffer, Oekraine.

Dat is echt doen alsof de 'normale' output van deze oorlog is dat Oekraine zich overgeeft en rusland haar invasie zou aanvaarden. En daarvoor zouden ze dan 'vrede' krijgen in ruil...

Wat belet die Russofielen van gewoon rechtuit te zijn en toe te geven dat Rusland pakt wat het wil pakken, en dat zij daar geen moeite mee hebben ? Wat belet hen om die onzin over 'russisch sprekenden' te stoppen en gewoon te erkennen wat heel de wereld nu al weet : dit is landje-pik.

Ik snap écht niet wat 'een russische nederlaag' hier komt bij te kijken aangezien Oekraine noch een ander land enige claim legt op een morzel russisch territorium... Men wil gewoon de invasieve kakkerlakken buiten krijgen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2023, 18:37   #42572
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Zou het te maken kunnen hebben met de wijze waarop ik m'n eigen hearts & minds probeer te gebruiken?

Ik merk nochtans niet de minste 'hypocrisie' bij "tomm", niet de minste terughoudendheid.

Daarom vormen zijn bijdrage een zeer interessant studie-object in het onderzoek naar wat een irredentistische, identitaire & fundamenteel reactionaire ideologie met het denkvermogen & moreel kompas van een true believer kan en blijkbaar mag uitrichten.

Citaat:

Hij schrijft :
1) je wil geen vrede
2) je wil een Russische nederlaag
Hij vergist zich slechts één keer.

Ik wil maar al te graag vrede, liever gisteren al dan vandaag pas.

Ik had het ook liever anders gezien, maar in het geval van een Russische 'overwinning' kan er geen blijvende 'vrede' tot stand komen.

Dus ja, ik kijk uit naar het ogenblik dat 'de Russen' ootmoedig toegeven dat ze inderdaad 'een nederlaag' hebben bereikt, te weten de hunne, en dat allemaal op initiatief en onder leiding van Prins Poetie-Woetie De Grote Pacifist, met de zegen van Zijn Zéér Kristelijke Zelf-Klever Kirill Van De Popenkast.

Citaat:

Dat is écht van de pot gerukt, het is het verplaatsen van de agressor in de plaats van het slachtoffer, Oekraïne.

Dat is echt doen alsof de 'normale' output van deze oorlog is dat Oekraïne zich overgeeft en Rusland haar invasie zou aanvaarden. En daarvoor zouden ze dan 'vrede' krijgen in ruil...

Wat belet die Russofielen van gewoon rechtuit te zijn en toe te geven dat Rusland pakt wat het wil pakken, en dat zij daar geen moeite mee hebben? Wat belet hen om die onzin over 'Russisch sprekenden' te stoppen en gewoon te erkennen wat heel de wereld nu al weet: dit is landje-pik.

Ik snap écht niet wat 'een Russische nederlaag' hier komt bij te kijken aangezien Oekraïne noch een ander land enige claim legt op een morzel Russisch territorium... Men wil gewoon de invasieve kakkerlakken buiten krijgen.

Even geduld, de intellectuele pirouettes zijn in voorbereiding.

Laatst gewijzigd door djimi : 5 juli 2023 om 18:37.
Oud 6 juli 2023, 08:09   #42573
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Israëlische leger telt 169,500 militairen, alleen al in Oekraïne hebben de Russen er veel meer.
Bovendien zouden de Russen Israël uiteraard niet aanvallen. Wel Hezbollah, Hamas, etc. tot de tanden bewapenen met wapens die heel Israël, een klein landje, zouden verwoesten. En hen luchtafweer geven zodat Israël niet zomaar kan terugslaan. Atoomwapens gebruiken tegen Hezbollah of Hamas zou een zeer slecht idee zijn, want daar vegen ze tegelijk ook de helft van Israël mee weg.
Enorm grote kans dat ook Iran, Syrië en mogelijk nog andere landen bij zo'n oorlog betrokken raken, die ook stuk voor stuk tot de tanden toe bewapend zullen worden door de Russen. Er zijn niet veel Himar-achtige bommen nodig om heel Israël, als het ware, "naar de Filistijnen te helpen". (pun intended)
Nogmaals, ze hebben problemen met de logistiek in Oekraïne. Er is nu geen speelruimte voor een tweede front. Of het nu proxy is of echte oorlog.
Oud 6 juli 2023, 13:14   #42574
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een productief dagje geweest, gisteren. In het oosten hebben ze twee enorme munitiedepots opgeblazen plus een serie uitgeschakelde artillerie batterijen.
De foto van de ontploffing is echt indrukwekkend.
https://www.youtube.com/watch?v=zTNUWgASoCE
Als het tegenzit, kun je nog steeds pure propaganda youtube kanaaltjes bekijken om toch een beetje het totale plaatje te vergeten, namelijk dat het "lenteoffensief" een grote teleurstelling is. Voor dat feel good momentje. Is begrijpelijk hoor, is menselijk.

Vandaag zouden de Russen volgens de propaganda burgers gedood hebben in Lviv en en Pervomayski, vertaald naar de realiteit betekent dat dat de Russen weer ongenadig hard Oekraïense stellingen en doelwitten hebben zitten bestoken. Ik begin zo'n beetje door te hebben dat "burgerdoelen" volgens de Oekraïense propaganda vertaald moeten worden naar een klaagzang over de onvoorstelbare tol aan schade die het Oekraïense leger weer heeft opgelopen vandaag.
Dat de Russen tot in Lviv toegeslagen hebben, ver van het front, wil zeggen dat ze meer dan genoeg precisie langeafstandsraketten hebben, en ook dat ze over heel Oekraïne doelwitten, waaronder voornamelijk wapendepots en communicatiecentra, genadeloos uitschakelen. De westerse wapens worden veranderd in schroot nog voor ze het front bereiken, dus foetsie, weg is ons belastinggeld.(het gedeelte dat in wapens omgezet wordt, de financiële steun aan het regime zit al lang op de Maagdeneilanden op de bankrekeningen van Zelensky en co. )

Website van het Europees Muntfonds

Oekraïne heeft al vele jaren te kampen met corruptie, vooral grootschalige corruptie. “Grootschalige corruptie” wordt gedefinieerd als misbruik van macht op hoog niveau ter bevoordeling van een kleine groep, met ernstige wijdverspreide schade tot gevolg voor zowel individuen als voor de samenleving als geheel. Oligarchen en partijen met gevestigde belangen vormen de achterliggende oorzaak van deze corruptie.
We hebben gecontroleerd of de Europese Dienst voor extern optreden en de Commissie de specifieke situatie in Oekraïne wat betreft grootschalige corruptie doeltreffend hebben beoordeeld en de nodige maatregelen hebben getroffen om hervormingen in dat land te ondersteunen. We hebben ons gericht op de bijdragen van de EU aan hervormingen op het gebied van justitie en corruptiebestrijding in de uitvoeringsperiode 2016-2019.

Oekraïens systeem faciliteert grootschalige corruptie

We hebben geconstateerd dat, hoewel de EU hervormingen heeft gesteund om corruptie te bestrijden en heeft geholpen om corruptiemogelijkheden te beperken, grootschalige corruptie een belangrijk probleem in Oekraïne blijft. De justitiële hervorming heeft te maken met tegenslagen, de instellingen voor corruptiebestrijding lopen gevaar, het vertrouwen in zulke instellingen blijft laag en het aantal veroordelingen voor grootschalige corruptie is klein.

chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/SR21_23/SR_fight-against-grand-corruption-in-Ukraine_NL.pdf

Denk je nu werkelijk dat de miljarden waarmee het Westen sinds vorig jaar gooit naar het regime, de corruptie minder groot maken? Doet mij denken aan Kabul, waar de VS letterlijk zakken met dollars voor de deur van het ministerie dropten.
Dit regime wordt enkel in stand gehouden door een constante stroom aan westerse miljarden, en zal net als in Afghanistan in elkaar zakken als de stroom opdroogt.

Laatst gewijzigd door tomm : 6 juli 2023 om 13:27.
Oud 6 juli 2023, 13:19   #42575
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het tegenzit, kun je nog steeds pure propaganda youtube kanaaltjes bekijken om toch een beetje het totale plaatje te vergeten, namelijk dat het "lenteoffensief" een grote teleurstelling is. Voor dat feel good momentje. Is begrijpelijk hoor, is menselijk.

Vandaag zouden de Russen volgens de propaganda burgers gedood hebben in Lviv en en Pervomayski, vertaald naar de realiteit betekent dat dat de Russen weer ongenadig hard Oekraïense stellingen en doelwitten hebben zitten bestoken. Ik begin zo'n beetje door te hebben dat "burgerdoelen" volgens de Oekraïense propaganda vertaald moeten worden naar een klaagzang over de onvoorstelbare tol aan schade die het Oekraïense leger weer heeft opgelopen vandaag.
Dat de Russen tot in Lviv toegeslagen hebben, ver van het front, wil zeggen dat ze meer dan genoeg precisie langeafstandsraketten hebben, en ook dat ze over heel Oekraïne doelwitten, waaronder voornamelijk wapendepots en communicatiecentra, genadeloos uitschakelen. De westerse wapens worden veranderd in schroot nog voor ze het front bereiken, dus foetsie, weg is ons belastinggeld.
dat wil zeggen dat ze beu zijn om te zien hoe de patriots rond Kiev de iskanders neerhalen, en dat ze beslist hebben om een beetje op andere steden terreur te zaaien om te testen waar en hoever die patriots werken, zodat ze een beetje verder iedereen in ukraine kunnen depremieren. En hun handen jeuken om zo eentje over de grens met Polen te doen landen, t'is maar dat ze bang zijn van het antwoord van de Nato, of anders zo'n iskander richting warshaw zouden ze echt de max vinden, terug om de paraatheid van de Nato te testen en ondertussen de leeuw uit zijn hol te krijgen. De beer wil vechten met de leeuw

en voor de rest zijn het gewoon laffe kwezels die russen, het enige dat ze doen is burgerslachtoffers maken, en ze halen nog niet eens 10% van de efficientie van Ukraine in de strijd soldaat-soldaat.

Laatst gewijzigd door brother paul : 6 juli 2023 om 13:21.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2023, 13:34   #42576
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat kan/moet een mens dan anders doen met zo'n grote aantallen klutsers die zich - volgens u althans - massaal paraat én patriottisch houden in de gelederen van een toch wel bijzonder bizarre coalitie "Kerk & Kapitaal" (Kirill De Kleverige Kristen-drol & Prins Poetie-Woetie Met Zijn Collega's Kleptocraten) om broederlijk-verenigd te proberen 'hun' land een klein béétje groter en een flink stuk kapotter te maken?

Zeg het mij maar, "tomm".

Wat anders?

Die klutsers zijn toch maar mooi aan het winnen van de NAVO. De vele tientallen miljarden aan westerse wapens hebben het tij op het slagveld niet doen keren. De VS dreigen zelfs met massale levering van verboden wapens als clustermunitie, in een laatste desperate poging om de kansen op het slagveld te keren.
Zulke klutsers zullen het dan toch niet zijn.
Wat kleptocratie betreft, denk ik dat het regime in Kiev de onbetwiste kampioen is. Hoe komt het anders dat na al die vele miljarden aan westerse steun Oekraïne nog altijd, voor de grootschalige oorlog, het armste en miserabelste land van europa was?

U lacht met het regime in Rusland, maar niet met het regime in Oekraïne noch met de absurde westerse politiek. Daarmee wordt duidelijk dat U gewoon de politiek van onze elite kritiekloos steunt, en gewoon meehuilt met de wolven, en nul kritische geest hebt.

Laatst gewijzigd door tomm : 6 juli 2023 om 13:35.
Oud 6 juli 2023, 13:45   #42577
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

djimi

Citaat:
Wel vrede in Oekraïne is mogelijk, vandaag nog, als het Westen het regime in Kiev dwingt om te onderhandelen. Maar dat wil U niet he, U wil net als onze elite niet dat er nu vrede komt.

Citaat:
Terwijl onze elite oorlogen en extreme armoede orchestreert zo'n beetje overal in de wereld. Zonder de westerse wapenlevering was de oorlog al lang gedaan, en heerste er nu vrede.

Citaat:
U bedoelt het Westen dat een illegale staatsgreep organiseerde tegen de democratisch verkozen president van Oekraïne?

Citaat:
Een mooie samenvatting van de westerse elite.

Citaat:

Welke boemerang? Bij mijn weten heeft het Westen Oekraïne uitgekozen als slagveld tegen de Russen, en zijn het vooral de Oekraïners die daar slachtoffer van zijn.

Citaat:
Dus volgens U is het conflict in Oekraïne enkel en alleen de schuld van Poetin? Ik denk dat U slimmer bent dan dat, U herhaalt hier gewoon kritiekloos de westerse retoriek. U maakt dus deel uit van die westerse elite en hebt dus nul comma nul geloofwaardigheid.

Citaat:
Ik geloof niet in de hemel, maar ik denk dat Rusland dit conflict zal winnen en dat dit, eindelijk, het einde zal betekenen van de gruwelijke westerse wereldorde. Een wereldorde die U ondersteunt. Zolang U het maar goed hebt kan wat in de rest van de wereld gebeurt, de vreselijke misdaden die het Westen er beging en begaat, U geen barst schelen.
Oud 6 juli 2023, 13:53   #42578
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hij schrijft :
1) je wil geen vrede
2) je wil een russische nederlaag

Dat is écht van de pot gerukt, het is het verplaatsen van de agressor in de plaats van het slachtoffer, Oekraine.

Dat is echt doen alsof de 'normale' output van deze oorlog is dat Oekraine zich overgeeft en rusland haar invasie zou aanvaarden. En daarvoor zouden ze dan 'vrede' krijgen in ruil...

Wat belet die Russofielen van gewoon rechtuit te zijn en toe te geven dat Rusland pakt wat het wil pakken, en dat zij daar geen moeite mee hebben ? Wat belet hen om die onzin over 'russisch sprekenden' te stoppen en gewoon te erkennen wat heel de wereld nu al weet : dit is landje-pik.

Ik snap écht niet wat 'een russische nederlaag' hier komt bij te kijken aangezien Oekraine noch een ander land enige claim legt op een morzel russisch territorium... Men wil gewoon de invasieve kakkerlakken buiten krijgen.
Nee, het betekent dat de bevolking van Oost- en Zuid-Oekraïne zelf kan beslissen, via een VN referendum, of ze bij het russofobe door het Westen geïnstalleerde reegime wil blijven die hun taal en cultuur willen uitroeien, of dat ze zich bij Rusland willen aansluiten. Daar gaat het over. Zoiets zou in de stermurnes moeten beslist worden, niet op het slagveld. De Minsk vredesakkoorden wilden van Oekraïne een federale staat maken. Maar het regime besloot dit als toilet-papier te gebruiken, en koos dus expliciet voor oorlog.
Nu in de huidige omstandigheden, kan er vandaag nog vrede komen, als het regime akkoord zou gaan met het zelfbeschikkingsrecht van de bevolking van Oost- en Zuid-Oekraïne. Of er kan nog jaren gevochten worden, met grotendeels hetzelfde resultaat.

"Territoriale integriteit" is totale onzin. Toen de Baltische landen zich wilden losmaken van de SU, of Kroatie en Slovenië van Joegoslavië, of Kosovo van Servië, sprak het Westen van zelfbeschikkingsrecht en vrijheid.

Maar de Russischtalige gebieden in Oekraïne zouden dat recht niet hebben, omdat dat het Westen geopolitiek slecht uitkomt?

Laatst gewijzigd door tomm : 6 juli 2023 om 13:54.
Oud 6 juli 2023, 13:58   #42579
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dat wil zeggen dat ze beu zijn om te zien hoe de patriots rond Kiev de iskanders neerhalen, en dat ze beslist hebben om een beetje op andere steden terreur te zaaien om te testen waar en hoever die patriots werken, zodat ze een beetje verder iedereen in ukraine kunnen depremieren. En hun handen jeuken om zo eentje over de grens met Polen te doen landen, t'is maar dat ze bang zijn van het antwoord van de Nato, of anders zo'n iskander richting warshaw zouden ze echt de max vinden, terug om de paraatheid van de Nato te testen en ondertussen de leeuw uit zijn hol te krijgen. De beer wil vechten met de leeuw

en voor de rest zijn het gewoon laffe kwezels die russen, het enige dat ze doen is burgerslachtoffers maken, en ze halen nog niet eens 10% van de efficientie van Ukraine in de strijd soldaat-soldaat.
Ja dat klopt, volgens zelensky hebben de Russen nog geen enkele Oekraïense militair geraakt, hun raketten en bommen zijn speciaal afgesteld om enkel burgers te raken, liefst babies.
Oud 6 juli 2023, 14:46   #42580
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat klopt, volgens zelensky hebben de Russen nog geen enkele Oekraïense militair geraakt, hun raketten en bommen zijn speciaal afgesteld om enkel burgers te raken, liefst babies.
ben blij dat je eindelijk eens toegeeft dat russen laffe kwezels zijn. Omdat ze teveel burgerterreur gebruiken en te weinig militair-militair aanvallen doen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be