Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2012, 20:17   #4261
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Er is geen kernwapen programma draaiende wel een kernenergie programma.
Er kan een perfect werkbaar kernenergieprogramma zijn wat proliferatie niet bevorderd.
Waarom wil Iran net de technologiën doorontwikkelen die proliferatie bevorderen?
Oud 13 oktober 2012, 20:20   #4262
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat dachten ze ! totdat ze een jaar of 9 later opeens weer tevoorschijn kwamen.

De Northern alliance hebben een geweldadig verleden !

"So many of those now involved in what has come to be called the Northern Alliance have the blood of our beloved people on their hands, as of course do the Taliban. Their sustained atrocities have been well documented by independent international human rights organizations such as Amnesty International and Human Rights Watch, and others. From 1992 to 1996 in particular, these forces waged a brutal war against women, using rape, torture, abduction and forced marriage as their weapons. "
Afghanistan is al millenialang een sterfput voor buitenlandse veroveraars, gewoon omdat er niks in te nemen is dat de kost verantwoord. Ergo, eenmaal het goedkope werk gedaan is, laten de leiders van de veroverende legers het gewoon rotten.

En de Afghaanse krijgsheren weten dat al te goed.

De enige manier om Afghanistan in te nemen met geweld is alles en iedereen af te maken als dolle honden. En dat hebben zelfs de Sovjets niet geprobeerd op enige menigsvolle schaal.
Oud 13 oktober 2012, 22:09   #4263
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Concreet heb je het bij het rechte eind Maddox. Een conclusie zonder franje. Het is niet anders gebleken.
Een politicus is niet bij machte iets te leren, hetgeen opnieuw en opnieuw blijkt.
Oud 14 oktober 2012, 03:10   #4264
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Afghanistan is al millenialang een sterfput voor buitenlandse veroveraars, gewoon omdat er niks in te nemen is dat de kost verantwoord. Ergo, eenmaal het goedkope werk gedaan is, laten de leiders van de veroverende legers het gewoon rotten.

En de Afghaanse krijgsheren weten dat al te goed.

De enige manier om Afghanistan in te nemen met geweld is alles en iedereen af te maken als dolle honden. En dat hebben zelfs de Sovjets niet geprobeerd op enige menigsvolle schaal.
Afghanistan ligt wel centraal in de belangrijkste energie regio ter wereld! En daarom van strategisch belang voor wie controle over de regio nastreeft.

atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 03:19   #4265
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er kan een perfect werkbaar kernenergieprogramma zijn wat proliferatie niet bevorderd.
Waarom wil Iran net de technologiën doorontwikkelen die proliferatie bevorderen?
Wellicht om zo ook de kennis te vergaren voor het zelfstandig vervaardigen van atoomwapens, lijkt mij. Daar is niets vreemd aan of mis mee.
Echter is er geen bewijs gevonden van de hoge verrijkingsgraad uranium die nodig is voor een atoomwapen.
Oud 14 oktober 2012, 03:24   #4266
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
waarom is men dan bezig met verrijking voor kernwapen doeleinden, tja de IAEA en de VN zullen wel fout zijn
Hebben die organisaties aangegeven dat ze 60% + verrijkt uranium hebben aangetroffen in Iran dan ?
Oud 14 oktober 2012, 03:33   #4267
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Afghanistan ligt wel centraal in de belangrijkste energie regio ter wereld! En daarom van strategisch belang voor wie controle over de regio nastreeft.

Een paar 1000 km omlopen , of een paar 100 000 man en vele middelen verliezen in een bergachtige regio zonder gemakkelijk beschikbare grondstoffen en een lokale bevolking die onbruikbaar is voor enige toepassing.

Afghanistan, Rusland en China, geen terreinen voor moderne veroveraars zoals de geschiedenis demonstreert.

En de regio controleren, dat kan prima op andere manieren. Corrumpeer een paar krijsheren, geef ze wat speelgoed, en de rommel blijft lekker op het kleine stukje bergachtig land. Ik dacht dat de VS dat prima demonstreerde met hun levering van een paar 1000 stingers aan de Taliban. (voor de simpele zielen, Rambo 3, en wat moeilijkere film "9th company"
Oud 14 oktober 2012, 03:49   #4268
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wellicht om zo ook de kennis te vergaren voor het zelfstandig vervaardigen van atoomwapens, lijkt mij. Daar is niets vreemd aan of mis mee.
Echter is er geen bewijs gevonden van de hoge verrijkingsgraad uranium die nodig is voor een atoomwapen.
Hebt U nu echt niks begrepen van de hele uitleg? Blijkbaar niet.
Men moet geen Uranium verrijken tot 96%+ voor atoombommen.

Lichtwater reactoren kunnen met "licht verrijkt Uranium" snel veel plutonium maken. Met licht verrijkt spreekt men over 3 tot 20% U235.
Met de VVER's die Iran heeft draaien in Bushehr gaat het vlotjes genoeg. Elk jaar per reactor een atoombommetje plutonium, op zijn minst, als men kiest voor electriciteitsproductie en zo efficiënt mogelijk omgaan met de brandstof.

De proliferatie-bestendigere zwaar water reactoren, zoals de CANDU, hebben geen verrijkt uranium nodig. Maar het duurt jaren voor daar genoeg plutonium uit gemaakt kan worden. Maar ook dat kan.

Maar de onderzoeksreactoren of de kleine kern zwaarwater reactoren kunnen weer prima ingezet worden voor plutonium productie. Het is gewoon een aanpassing van het isotopen-productieprogramma en het laden van andere te bestralen materialen.
Plutonium maken kan zelfs met een goed geplaatste stapel grafietblokken, cadiumstaven en aluminium bussen met natuurlijk metaaluranium. Zoals de Chicago Pile 1 en de Windscale piles aantoonden.

De kennis verzamelen om atoombommen te maken. Man, waar zeik jij over. Basiskennis en een paar uur Google, Ondertussen is het meer dan duidelijk dat het niet zo moeilijk is. Ik heb al verwezen naar David Hahn. De Atomic Boy Scout. Die was goed bezig om een vuile bom te maken, en splijtstof.
Het is eerder verbazend ,en tekenend dat het enige land waar de islam hoogtij viert, Pakistan, die kennis heeft moeten stelen uit Nederland.

Ik durf bijna wedden, als er 10 goed gekozen forumleden samenslaan, we een werkbare atoombom kunnen ontwerpen, en met maar een beetje geluk in het verkrijgen van de splijtstof, ze in elkaar kunnen steken zonder enige stralingsdode te hebben.

Trouwens, heb U enig idee wat de kleinste 'echte' atoombom is? Waarschijnlijk niet. Maar niet getreurd, het jaren 60 ontwerp van de Davey Crocket is ook geen geheim meer.
Ergo, zoveel kilo splijtstof is er ook niet voor nodig.

Laatst gewijzigd door maddox : 14 oktober 2012 om 04:00.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 10:31   #4269
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

U begrijpt niets van wat ik zei.

Ik vind het logisch dat ze er kunnen gaan maken, en claim nergens dat het te moeilijk is, dus vanwaar uw licht hysterische commentaar?

Er komt natuurlijk ook nog wat bij kijken om een goede raket te bouwen met multi-point detonatie springlading en goede sturing. allemaal heel goed mogelijk inderdaad, en daarom erg lastig tegen te gaan.

Een leider van Iran zou wel gek zijn om niet naar atoomwapens te streven onder de huidige omstandigheden.
Ze gaan geen zelfmoord poging doen , dus waarom zou ik nu opeens enorm bezorgt moeten zijn over Iran met kernwapens, terwijl bv Pakistan ze ook al hebben.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 14 oktober 2012 om 10:41.
Oud 14 oktober 2012, 10:51   #4270
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U begrijpt niets van wat ik zei.
Dat lijkt wel op een herhaling van wat ik schreef.
Citaat:
Ik vind het logisch dat ze er kunnen gaan maken, en claim nergens dat het te moeilijk is.
Dan heb ik de volgende vragen.
Waarom doen de Iraanse leiders dan zo veel moeite om net proliferatiegevoelige technologie binnen te halen, terwijl ze beloven geen atoomwapens te gaan maken. En dit terwijl de minder proliferatiegevoelige technologie sneller op te starten is als energieproducent.
En waarom lukt het Iran niet? Middelen genoeg anders wel; Ze hebben eigen uranium. Ze hebben oliedollars genoeg. Mankracht is ook geen probleem. Iran heeft zelfs een groep mensen die zonder stralingsbescherming willen werken.
De kennis is zo van het internet te plukken, mits de juiste achtergrondkennis.

Of is het al wel gelukt?
Citaat:
Er komt natuurlijk ook nog wat bij kijken om een goede raket te bouwen met multi-point detonatie springlading en goede sturing. allemaal heel goed mogelijk inderdaad, en daarom erg lastig tegen te gaan.
Waarom in 1 keer een ICBM bouwen?
Probeer maar eens een grote lompe primitieve atoombom tegen te houden die in een loodbeklede container verscheept word.
Met zo'n vrachtwagenatoombom is het trouwens gemakkelijker "anoniem" Tel Aviv te treffen.
Citaat:
Een leider van Iran zou wel gek zijn om niet naar atoomwapens te streven onder de huidige omstandigheden.
En hoe noemt U mensen die in een almachtig onzichtbaar onbewijsbaar vriendje geloven? Bij kinderen is dat normaal, fantaseren over zo'n vriendje. Bij volwassenen , da's een ander verhaal.
Dus wat is het nu. Zijn de Iraanse leiders gek of achterlijk?
Citaat:
Ze gaan geen zelfmoord poging doen , dus waarom zou ik nu opeens enorm bezorgt moeten zijn over Iran met kernwapens, terwijl bv Pakistan ze ook al hebben.
Ik ben wel bezorgt over de Pakistaanse kernwapens. Mag dat niet?

Laatst gewijzigd door maddox : 14 oktober 2012 om 10:58.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 16:27   #4271
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat lijkt wel op een herhaling van wat ik schreef.

Dan heb ik de volgende vragen.
Waarom doen de Iraanse leiders dan zo veel moeite om net proliferatiegevoelige technologie binnen te halen, terwijl ze beloven geen atoomwapens te gaan maken. En dit terwijl de minder proliferatiegevoelige technologie sneller op te starten is als energieproducent.
En waarom lukt het Iran niet? Middelen genoeg anders wel; Ze hebben eigen uranium. Ze hebben oliedollars genoeg. Mankracht is ook geen probleem. Iran heeft zelfs een groep mensen die zonder stralingsbescherming willen werken.
De kennis is zo van het internet te plukken, mits de juiste achtergrondkennis.
Het gezeur over Iran en de bom is al heel lang gaande, dus wat is uw suggestie , een aanval op Iran ?

Citaat:
Of is het al wel gelukt?
Waarom in 1 keer een ICBM bouwen?
Probeer maar eens een grote lompe primitieve atoombom tegen te houden die in een loodbeklede container verscheept word.
Met zo'n vrachtwagenatoombom is het trouwens gemakkelijker "anoniem" Tel Aviv te treffen.
En zo kun je vele doemscenario's bedenken.

Citaat:
En hoe noemt U mensen die in een almachtig onzichtbaar onbewijsbaar vriendje geloven?
gelovigen noem ik die.

Citaat:
Ik ben wel bezorgt over de Pakistaanse kernwapens. Mag dat niet?
Zeker wel, is zelf een stuk logischer dan de bezorgheid over Iran vanwege het grotere anti-Amerikanisme onder de bevolking.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 14 oktober 2012 om 16:28.
Oud 14 oktober 2012, 16:34   #4272
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Anti-Amerikanisme zou dan een exclusiviteit voor Iran zijn? Kom nou toch!

Vrijwel de hele Arabische wereld, m.u.z. van een paar politieke figuren is mordicus A-A.

Dat daarover een discussie gevoerd moet worden is al te gek voor woorden.
Oud 14 oktober 2012, 17:05   #4273
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Anti-Amerikanisme zou dan een exclusiviteit voor Iran zijn? Kom nou toch!

Vrijwel de hele Arabische wereld, m.u.z. van een paar politieke figuren is mordicus A-A.

Dat daarover een discussie gevoerd moet worden is al te gek voor woorden.
Nog gekker voor woorden is het feit dat Israel er over nadenkt Iran naar de middeleeuwen te sturen mbv. verschillende EMP's (elektromagnetische pulsen), deze teweeggebracht natuurlijk door meerdere nucleaire explosies op grote hoogte. Dus Israel wil vermijden dat Iran een kernwapen bekomt door het inzetten van... kernwapens.

Mijn enige hoop is dat indien ze die EMP's produceren, deze zodanig effectief is dat ook Israel er problemen mee heeft. Heel de zandbak terug naar de middeleeuwen, dat zal me een interessante strijd worden. Spannende tijden...

Oja... ynet - Experts: Israel could send Iran back to Stone Age
Sunday Times quotes defense experts as saying that Jewish state could cripple Islamic Republic's power grid with electromagnetic pulses. British newspaper Sunday Times has exposed one of the "surprises" the Israel Defense Forces has in store in case of a military strike in Iran.

Dit soort van meerdere EMP-pulsen kunnen enkele het resultaat zijn van meerdere explosies of een soort van nuclaire clusterbom. Natuurlijk bewijst dit dat de Israelies zelf geen problemen willen ervaren met de door hen zelf geproduceerde EMP, vandaar waarschijnlijk meerdere kleine EMP's, dat zal beter controleerbaar zijn. Vraag blijft wie heeft dat land deze kennis, technologie gegeven ? Of hebben ze het zelf ontworpen ? Waar hebben ze het dan getest... De VS zal hen dit wel gegeven hebben, ik ben niet op de hoogte van Israelische testen met nucleaire toestellen die op grote hoogte ontploffen (iemand ?). Dus...

Ik vraag me af wat deze gevaarlijke rogue state die Israel blijkt te zijn, zo nogal in hun kast verbergt. Is dit wel aanvaardbaar dat deze fundi's over dit soort van technolgie beschikken ? Ondertussen doet Europa niets, a sitting duck. Indien Israel over nucleaire cluster EMP-bommen beschikt kunnen ze heel (fuxxing dom Europa) daarmee elektrisch platleggen, waarop gegarandeerd onlusten volgen (typisch binnen de 6 dagen)...

Aan de andere kant zou een directe aanval op de nuclaire installaties van Iran misschien wel 80.000 of meer met radioactiviteit besmette mensen kunnen opleveren. Maar zijn EMP's met de daarop volgende onlusten vanwege het uitvallen van alle electronica/elektriciteit eigenlijk wel humaner ? Mijn inziens niet, maar de zogenaamde internationale gemeenschap zou dat als minder gewelddadig kunnen beschouwen, ik heb er mijn twijfels over...

Een uiterst verontrustende situatie...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 14 oktober 2012 om 17:18.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 17:25   #4274
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gezeur over Iran en de bom is al heel lang gaande, dus wat is uw suggestie , een aanval op Iran ?
Nope, da's niet nodig. Idealerwijze het sluiten van de VVER's en het opstarten van CANDU's en verwerking van eigen uranium in eigen fabrieken tot onverrijkte kernbrandstofstaven, en dan nog steeds het gebruikte kernafval afvoeren.
Anders een goed beheer en controle van elke gram splijtstof. Verrijking-nu ze toch VVER's hebben- en verwerking buiten Iran, meer is niet nodig. Hebben ze geen verrijkingsfabriek nodig , geen opwerkingfabriek en geen Greenpeacers die de boel verzieken.

Citaat:
En zo kun je vele doemscenario's bedenken.
En zijn al uitgevoerd zonder atoomwapens. Alleen, het lijkt erop dat de Moslimmetjes niet snugger genoeg zijn om op eigen houtje geniale aanslagen te plegen. Natuurlijk, we gaan effe de uitzondering op de regel aanhalen, 11 september. Maar da's toch niet gepleegd door moslims volgens de conspiraty theorists.

Citaat:
gelovigen noem ik die.
Dat is een zeer vriendelijk woord. Maar in veel gevallen zijn het volgens mij gewoon mensen die van goed eten slechte stront maken, en niks positiefs bijdragen tot de soort mens.
Citaat:
Zeker wel, is zelf een stuk logischer dan de bezorgheid over Iran vanwege het grotere anti-Amerikanisme onder de bevolking.
En dat zou Iran met een bevolking van "gelovigen" en "geestelijke Leiders" wel een atoomwapen mogen geven?
Oud 14 oktober 2012, 17:34   #4275
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Nog gekker voor woorden is het feit dat Israel er over nadenkt Iran naar de middeleeuwen te sturen mbv. verschillende EMP's (elektromagnetische pulsen), deze teweeggebracht natuurlijk door meerdere nucleaire explosies op grote hoogte. Dus Israel wil vermijden dat Iran een kernwapen bekomt door het inzetten van... kernwapens.
Een atoombom geeft ALTIJD een EMP. Maar het bereik is per kiloton groter als de hoogte groter is.
Citaat:
Mijn enige hoop is dat indien ze die EMP's produceren, deze zodanig effectief is dat ook Israel er problemen mee heeft. Heel de zandbak terug naar de middeleeuwen, dat zal me een interessante strijd worden. Spannende tijden...
Ik vrees ervoor dat het verschijnsel te gekend is, zo sinds de eerste knal van "the gadget" bij de Trinity test, en dat indien Israël er gebruik van maakt, het weinig schade gaat toebrengen aan Israëlisch materiaal.

Ook zijn er methodes om EMP bommen te bouwen zonder kernexplosies.

Citaat:
Oja... ynet - Experts: Israel could send Iran back to Stone Age
Sunday Times quotes defense experts as saying that Jewish state could cripple Islamic Republic's power grid with electromagnetic pulses. British newspaper Sunday Times has exposed one of the "surprises" the Israel Defense Forces has in store in case of a military strike in Iran.

Dit soort van meerdere EMP-pulsen kunnen enkele het resultaat zijn van meerdere explosies of een soort van nuclaire clusterbom. Natuurlijk bewijst dit dat de Israelies zelf geen problemen willen ervaren met de door hen zelf geproduceerde EMP, vandaar waarschijnlijk meerdere kleine EMP's, dat zal beter controleerbaar zijn. Vraag blijft wie heeft dat land deze kennis, technologie gegeven ? Of hebben ze het zelf ontworpen ? Waar hebben ze het dan getest... De VS zal hen dit wel gegeven hebben, ik ben niet op de hoogte van Israelische testen met nucleaire toestellen die op grote hoogte ontploffen (iemand ?). Dus...
Die gegevens zijn al jaren vrij te vinden. De VS heeft die niet moeten geven. Ook is er het vermoeden dat het Vela Incident een kernproef was van een tot nu toe onbekend land. En dan zijn Zuid Afrika en Israël de meest voor de hand liggende "daders".
Citaat:
Ik vraag me af wat deze gevaarlijke rogue state die Israel blijkt te zijn, zo nogal in hun kast verbergt. Is dit wel aanvaardbaar dat deze fundi's over dit soort van technolgie beschikken ? Ondertussen doet Europa niets, a sitting duck. Indien Israel over nucleaire cluster EMP-bommen beschikt kunnen ze heel (fuxxing dom Europa) daarmee elektrisch platleggen, waarop gegarandeerd onlusten volgen (typisch binnen de 6 dagen)...
1 10 megaton waterstofbom op 20 km hoogte boven Munchen, en we kunnen Europa wel afschrijven. Tenzij grootschalige buiteneuropese hulp, kunnen we er van uit gaan dat we na een maand de eerste kannibaalstammen mogen verwachten.

Citaat:
Aan de andere kant zou een directe aanval op de nuclaire installaties van Iran misschien wel 80.000 of meer met radioactiviteit besmette mensen kunnen opleveren. Maar zijn EMP's met de daarop volgende onlusten vanwege het uitvallen van alle electronica/elektriciteit eigenlijk wel humaner ? Mijn inziens niet, maar de zogenaamde internationale gemeenschap zou dat als minder gewelddadig kunnen beschouwen, ik heb er mijn twijfels over...

Een uiterst verontrustende situatie...
Niks nieuws onder de zon hoor.
Oud 14 oktober 2012, 18:02   #4276
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat dachten ze ! totdat ze een jaar of 9 later opeens weer tevoorschijn kwamen.

De Northern alliance hebben een geweldadig verleden !

"So many of those now involved in what has come to be called the Northern Alliance have the blood of our beloved people on their hands, as of course do the Taliban. Their sustained atrocities have been well documented by independent international human rights organizations such as Amnesty International and Human Rights Watch, and others. From 1992 to 1996 in particular, these forces waged a brutal war against women, using rape, torture, abduction and forced marriage as their weapons. "

http://www.accuracy.org/release/724-...hern-alliance/
tiens wel raar aangezien de noordelijke alliantie pas in 1996 werd opgericht!

the Northern Alliance, was a military-political umbrella organization created by the Islamic State of Afghanistan in late 1996
http://en.wikipedia.org/wiki/Northern_Alliance
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 18:04   #4277
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebben die organisaties aangegeven dat ze 60% + verrijkt uranium hebben aangetroffen in Iran dan ?
dat ze daar mee bezig zijn wel ja !
Oud 14 oktober 2012, 18:20   #4278
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een atoombom geeft ALTIJD een EMP. Maar het bereik is per kiloton groter als de hoogte groter is.

Ik vrees ervoor dat het verschijnsel te gekend is, zo sinds de eerste knal van "the gadget" bij de Trinity test, en dat indien Israël er gebruik van maakt, het weinig schade gaat toebrengen aan Israëlisch materiaal.
Inderdaad, en niet enkel is het effect van de EMP groter op hoogte. Zo zijn "ground zero" nuclaire explosies enkel zinvol indien men bepaalde versterkte of lokale structuren wil aavallen. Een nucleaire explosie is steeds effectiever indien deze op een bepaalde hoogte gebeurt, kwestie van de radius te vergroten. Nucleaire explosies zoals we die in de (fictie) film zien zullen waarschijnlijk dan ook eerder een uitzondering op de regel vormen indien het ooit tot een grootschalig nuclear conflict komt. Een explosie bvb. op 1 km boven grond is veel effectiever...

Citaat:
Ook zijn er methodes om EMP bommen te bouwen zonder kernexplosies.
Vraag is maar hoe effectief die niet nuclaire NNEMP's zijn, indien Israel Iran met EMP's wil verlammen zullen ze zeker niet het risico willen lopen dat er een nog steeds een mogelijkheid tot tegenaanval bestaat. Een traditionele EMP biedt de grootste zekerheid in dat geval. Misschien beschikt zelfs Iran over bepaalde EMP-technologie. In dat geval is het een kleintje om Israel aan te pakken vanwege het kleine grondgebied. Zonder twijfel is Israel op zulke aanvallen enigszins voorbereid door het implementeren van hardened military components in al hun belangrijke strategische punten/technologie, het zou uiterst dom zijn dat niet te doen. Al was het maar vanwege een zonneuitbarsting met grootse gevolgen...

Citaat:
Die gegevens zijn al jaren vrij te vinden. De VS heeft die niet moeten geven. Ook is er het vermoeden dat het Vela Incident een kernproef was van een tot nu toe onbekend land. En dan zijn Zuid Afrika en Israël de meest voor de hand liggende "daders".
Inderdaad, bijzonder interessant, het Vela Incident. Maar is men ondertussen al 100% zeker dat het geen meteoriet was ? Inderdaad, zelfs Cuba en Noord-Korea zouden het een en ander over EMP's weten.

Citaat:
1 10 megaton waterstofbom op 20 km hoogte boven Munchen, en we kunnen Europa wel afschrijven. Tenzij grootschalige buiteneuropese hulp, kunnen we er van uit gaan dat we na een maand de eerste kannibaalstammen mogen verwachten.
In minder dan een maand... volgens sommigen, zou het eerste kannibalisme reeds na een weekje volop aan de gang zijn. Na 2 weken zien we zelfmoorden, overal kannibalisme en de zogenaamde zombie/kannibaal-killers. Totale Chaos.

Citaat:
Niks nieuws onder de zon hoor.
Inderdaad.

Besluit : in een nucleair conflict is de EMP om een continent op de knieën te brengen meer dan voldoende vanwege de chaos die het teweegbrengt. Strategische doelen en grote steden kan men eventueel uitschakelen met een direct impact, ground zero met kleinere ladingen. Op zijn minst zou dat het risico op een wereldwijde nucleaire winter drastisch verminderen.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 14 oktober 2012 om 18:32.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 18:26   #4279
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
welke omstandigheden?!
Oud 14 oktober 2012, 18:29   #4280
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gezeur over Iran en de bom is al heel lang gaande,
niet aanmaken van de bom is gelijk aan geen gezeur
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be