Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2010, 05:24   #4281
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En waarom net varkensvlees? Omdat moslims dat niet mogen eten?
Dat moet je vragen aan Pericles. Die begon daar over.
Het zou best wel eens kunnen dat hij daar mee afkomt omdat moslims dit niet mogen eten.

Citaat:
Men moet de behandeling van ALLE dieren aanklagen als er reden toe is. Maar dat is geen excuus om bij een bijeenkomst alleen nog maar halal voedsel te serveren. Degenen die dierenbe(mis)handeling gebruiken als excuus om onze traditionele voedingsgewoonten volledig aan de islam-regels aan te passen zijn dikke hypocrieten.
De manier waarop moslims hun dieren slachten, getuigt niet van diervriendelijkheid. Dat moet ook aangeklaagd worden.
Inderdaad.

Citaat:
Het feit dat niet-moslims niet mogen slachten wanneer het om halal gaat en dan zeker in de context van overal halal-voedsel te willen opdringen, getuigt van pure discriminatie. Dat moet ook aangeklaagd worden.
Je moet dan ook ALLE discriminatie van ALLE religies aanklagen.
1 religie viseren is hypocriet.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 05:50   #4282
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Ik ben een vlaming. Gelieve niet uit naam van de vlamingen te spreken. vlamingen wensen geen dierenleed.
Het kan de gemiddelde Vlaming niet bommen wat het dierenleed is; "nodig" om hun vlees in hun bord te krijgen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 06:10   #4283
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het kan de gemiddelde Vlaming niet bommen wat het dierenleed is; "nodig" om hun vlees in hun bord te krijgen.

De meeste mensen willen het gewoon niet weten idd ...
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 07:36   #4284
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik wil nu niet lastig doen maar :
1) Staat dat met zekerheid vast dat het leden van de joods-orthodoxe gemeenschap waren die dat geflikt hebben ?
2) Zo ja ... gaat het ook hier over individuen ... door het doortrekken naar de gehele gemeenschap bega je net dezelfde fout waarop je anderen maar al te vaak wijst
1) Ja, het staat vast. Al wordt het zelden hardop gezegd.

2) Natuurlijk zijn het individuen, maar ze doen het in functie voor de groep. Het is een fenomeen dat je ook in Israël ziet waar orthodoxe groepen gelijkaardige feiten begaan.

Nu moet ik zeggen dat het vernielen van een reclamebord me koud laat. Daarmee doet men niemand pijn en het is van een heel andere orde dan het fysiek kwetsen van mensen. Maar ik haal het aan - net als het verplicht afscheren van de haren bij gelovige vrouwen, de specifieke kledij bij vrouwen en mannen, de herkenbare uiterlijke kenmerken bij kinderen en het onverdoofd slachten voor het kosjer eten - omdat het me opvalt dat men daar bij moslims aanstoot aan neemt, terwijl men het bij Joden onvermeld laat.

Het lijkt er dan sterk op dat men met twee maten en twee gewichten meet.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 07:51   #4285
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zoals sunny al zei:

Zolang jullie moslims religieuse eisen blijven opdringen, zullen er achterbakse linkse politici klaar springen om die in te willigen en al onze verworvenheden, onze beschaving zelf te grabbel gooien voor een paar stemmen meer.
Zelfs hier op het forum staan ze te trappelen om met de meest achterbakse verzinsels en leugens de desiderata van hun nieuw kiesvee in te willigen.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 07:53   #4286
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Niet als het eigen volk is.

Vangheluwe woont op jouw kosten in een mooi klooster.
En die lacht nog altijd.
Ook op jouw kosten. Of eet je nog uit het handje van papa et maman in qrainemme?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 10:01   #4287
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Jouw opmerking was - zoals wel vaker - idioot. Het ging om het eten van dierlijk, ritueel geslacht vlees enerzijds en om varkenvlees anderzijds. Het ging nergens om kannibalisme tot jij ermee op de proppen kwam. Out of the blue and out of context. As usual.
Het gaat erom dat jij zegt dat moslims halal mogen eten van jouw omdat alle mensen mogen eten wat ze willen.

Als jouw enig argument is "mensen mogen eten wat ze willen" tja, dan hoort kanibalisme daar ook bij. Of je moet jouw stelling verfijnen. Simpel.

Helemaal niet out of the blue of out of context. Jouw argumenten zeggen niets omdat het alles kan betekenen, daar geef ik een vb van. Dat het jouw niet aanstaat is iets anders.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 10:12   #4288
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ze onderdrukken evengoed hun eigen vrouwen. Maar dat mag van u?

En verder vernietigen en vandaliseren ze reclameborden in hun wijk als er blote schouders of buiken opstaan.

Van moslima's wordt gevraagd om hun bortsen te bedekken. Dat is het begin van die religieuze praktijk. verder is het een traditie zoals die ook hier nog bestond tot WOII en zoals je dat in Griekenland, Portugal, Spanje nog kan aantreffen bij ouwe bezekes, zeker op zondag.



Die pubers en adolescenten zijn een vat vol hormonen en seksueel zwaar gefrustreerd, dat is zo, ja. Zou dringend iets mee moeten gebeuren.

Hoeveel moslima's heb u daarover gesproken zodat u dat zo zeker weet?



grote woorden. Maar zelf je kledij kiezen, mag dat nog? Dragen wat je om praktische, traditionele, modieuze of religieuze reden wil?
Gast ik heb genoeg moslimas bezig gezien tijdens de maanden dat men jongens Op een concentratieschool zaten. Ik heb het met eigen ogen gezien. Stommeling dat ik ben. Ik heb er zelfs een echtelijke ruzie over gehad. Dat ik dacht dat moslimas werden onderdrukt. Die worden niet onderdrukt. Die vrouwen willen zelf zich verheven voelen boven ongelovigen. In belgie kan geen enkele moslimdude via de rechtbank zijn vrouw dwingen die doeken te dragen. Elke persoon mag dragen wat hem wil. Met uitzondering van kledij die discriminatie veroorzaakt. De hoofddoek veroorzaakt apartheid. De hoofddoek is een vorm van wij tegen hen de ongelovigen. De enige conclusie dat slimme en rechtvaardige mensen dus moeten nemen. De hoofddoek is een aparrheidssymbool. Apartheid anno 21ste eeuw. Dat is ziekelijk. even ziekelijk als het halal / kosher slachten of besnijden van jonge kinderen.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 22 oktober 2010 om 10:14.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 10:15   #4289
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Het gaat erom dat jij zegt dat moslims halal mogen eten van jouw omdat alle mensen mogen eten wat ze willen.

Als jouw enig argument is "mensen mogen eten wat ze willen" tja, dan hoort kanibalisme daar ook bij. Of je moet jouw stelling verfijnen. Simpel.

Helemaal niet out of the blue of out of context. Jouw argumenten zeggen niets omdat het alles kan betekenen, daar geef ik een vb van. Dat het jouw niet aanstaat is iets anders.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 10:17   #4290
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het kan de gemiddelde Vlaming niet bommen wat het dierenleed is; "nodig" om hun vlees in hun bord te krijgen.
Dat is dan wel straf. De biowinkels lopen serieus vol. De bioplanet gaat vooruit. Ik geloof je dus niet. Gelieve niet te praten over alle vlamingen. Gewoon om uw pampergroepje van dienst te zijn.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 10:32   #4291
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Over wie heb jij het dan als je schrijft 'onze cultuur'? Welke zijn dan jouw cultuurdragers, acteurs, theatermakers, cineasten, zangers, filosofen, dansers, schrijvers, poëten, muzikanten, ...
Komaan zeg, de discussie over de Vlaamse cultuur hebben we al 36 keren gehad op dit forum, als u één en ander gevolgd hebt, zou u deze vraag niet meer stellen.
Natuurlijk verdedigen mensen (zoals ik) die zich Vlaams voelen en van hun land, hun volk en hun taal houden Vlaanderen en zijn cultuur met plezier.
Bijna even natuurlijk vinden anderen (linksen? moslims?) het een sport om alles wat Vlaams is zonder onderscheid in de grond te boren en belachelijk te maken en als minderwaardig ten opzichte van andere culturen voor te stellen. Ondertussen blijven ze wel lustig meegenieten van de rechten en voordelen hier en daarbij denk ik bijvoorbeeld aan het recht op vrije meningsuiting, of dacht u dat u in bepaalde moslim-landen zo tekeer zou mogen gaan tegen dat land en zijn cultuur?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 10:35   #4292
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Niet als het eigen volk is.

Vangheluwe woont op jouw kosten in een mooi klooster.
En die lacht nog altijd.
Daarop hebt u vroeger reeds een uitgebreid antwoord gekregen.
Het slachtoffer heeft gewacht tot de feiten verjaard waren eer hij ze openbaar maakte.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 10:37   #4293
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
hebt u dan ook iets tegen Joodse vrouwen die om precies dezelfde religieuze verplichting hun haar afscheren of orthodoxe Joden die met een rare pelsen hoedje rondlopen in een zwarte blinkende jas met witte sokken tot aan hun knieën?

Of is het alleen apartheid als het over moslims gaat?
Ik heb in ieder geval nog niet gehoord van (ex)joden die met de dood bedreigd worden als ze zich niet meer wensen te houden aan de regels of als ze uit de gemeenschap stappen. Ik denk dat dat een wezenlijk verschil is met de islam.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 10:38   #4294
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat is altijd de zwakte van links Vlaanderen. Altijd uitsluitend witte Vlaamse provincialen die de lof zingen op de multi-culturaliteit en het anti-racisme.
Een homogene groep bij uitstek.

Zelf hebben ze geprofiteerd van een systeem dat (subtiel) gekleurde Nederlandstaligen uitsloot, Franstaligen uitsloot, en de Nederlandse cultuur uit het noorden op een afstand hield.

Zij zijn juist de proponenten van een incestueus systeem waar we radicaal vanaf moeten.
Voor dit soort gratuite verklaringen heb ik weinig respect.

Maak een lijstje van 200 cultuurdragers uit Nederland of Frankrijk en we krijgen een veel heterogener beeld.


Stefan Brijs (auteur), Walter Zinzen (voormalig journalist VRT), Paul Goossens (journalist), Geert van Istendael (auteur), Erik Vlaminck (auteur), Jozef Deleu (auteur), Will Ferdy (artiest), Walter van den Broeck (auteur), Kristien Hemmerechts (auteur), Dimitri Verhulst (auteur), Hubert Damen (acteur), Patricia Beysens (zangeres), Peter Holvoet Hanssen (stadsdichter Antwerpen), Marijke Pinoy (actrice), Leo Pleysier (schrijver), Luuk Gruwez (auteur), Alain Platel (Les Ballets C de la B), Luc De Vos (zanger), Jan De Smet (muzikant-zanger), Andrea Croonenberghs (actrice), Johan Depoortere (ex VRT-journalist), Manu Claeys (schrijver), Eva Brems (docent mensenrechten UGent), Frank Vercruyssen (acteur), Rik Pinxten (hoogleraar UGent), Ico Maly (KifKif), Chokri Ben Chikha (theatermaker - doctoraal onderzoeker), Sami Zemni (docent UGent), Zjakki Willems (muziekproducer VRT), Lucas Cathérine (auteur), Eric Corijn (prof. VUB), Dirk Tuypens (acteur), Lieve Franssen (dirigent Brecht Eisler Koor voorzitter Louis Paul Boon Kring), Lebuïn D'Haese
Amai, huiswerk gemaakt? Proficiat zeg
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 10:46   #4295
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat moet je vragen aan Pericles. Die begon daar over.
Het zou best wel eens kunnen dat hij daar mee afkomt omdat moslims dit niet mogen eten.


Inderdaad.


Je moet dan ook ALLE discriminatie van ALLE religies aanklagen.
1 religie viseren is hypocriet.
Kijk eens aan, we komen hier eens wat dichter bij elkaar met onze opinies, dat vind ik best leuk
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 11:26   #4296
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik heb je niet gevraagd of je voor of tegen was. Het gebeurt dagdagelijks dus is het alledaags voor ons?

Ja, misschien voor jouw...niet voor mij. De eerste visser die tegen mij zegt dat ie is gaan jagen lag ik toch wel 4-kant uit.
Ik heb u ook niets gevraagd, maar toch zitten we in discussie he.

Het ging eigenlijk over halal slachting. En als ik kijk naar de halal slachting zoals ze me getoond is door GAIA vind ik het uberbarbaars.
Niet van deze tijden.
Eigenlijk ging het er ook meer om dat er op een bbq enkel halalvlees zou werden geserveerd. Wat ik ook een pure schande vond.

Toen kwam er een reactie waarop ik terug reageerde dat ik het daarom dus niet erg vond dat een moslim zijn eigen schaap zou slachten.
Dat is ook zonder verdoving, maar dat is niet in een massaproductie. Dat is dan net voor zichzelf en kan hij met alle tijd doen.
Het is nu eenmaal een oude traditie dat culturen dit doen. So fucking what!

Er wordt wel gejaagd op walvissen, varkens zien ook regelmatig af, ...
Daarom benadrukte ik dus dat we beter is de gehele vleesindustrie zouden aanpakken ipv in één huis te kijken.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 11:28   #4297
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Tot je dankzij GAIA ziet hoe varkens behandeld worden in de "bio"-industrie.
Dan is varkensvlees opdienen een pure schande.
IDD artisjok.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 11:33   #4298
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ik heb u ook niets gevraagd, maar toch zitten we in discussie he.

Het ging eigenlijk over halal slachting. En als ik kijk naar de halal slachting zoals ze me getoond is door GAIA vind ik het uberbarbaars.
Niet van deze tijden.
Eigenlijk ging het er ook meer om dat er op een bbq enkel halalvlees zou werden geserveerd. Wat ik ook een pure schande vond.

Toen kwam er een reactie waarop ik terug reageerde dat ik het daarom dus niet erg vond dat een moslim zijn eigen schaap zou slachten.
Dat is ook zonder verdoving, maar dat is niet in een massaproductie. Dat is dan net voor zichzelf en kan hij met alle tijd doen.
Het is nu eenmaal een oude traditie dat culturen dit doen. So fucking what!

Er wordt wel gejaagd op walvissen, varkens zien ook regelmatig af, ...
Daarom benadrukte ik dus dat we beter is de gehele vleesindustrie zouden aanpakken ipv in één huis te kijken.
Daar ga ik mee akkoord, maar indien een discussie gaat over halal ga ik het niet goedkeuren enkel omdat we beter alles ineens aanpakken. Dat gaat toch niet lukken. Zowiezo weet je ook, dat als er geen mistoestanden waren in onze vleesindustrie...de moslims toch zouden klagen indien ze hun zin niet krijgen. Het punt met halal in ons land...dit is geen moslimland, hier worden geen dieren op halal wijze geslacht en ze hebben zich daaraan te houden. Het is niet omdat binnen onze voedingsindustrie het 1 en ander misloopt, dat een ander dat als uitvlucht mag misbruiken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.

Laatst gewijzigd door illwill : 22 oktober 2010 om 11:36.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 11:55   #4299
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Het punt met halal in ons land...dit is geen moslimland, hier worden geen dieren op halal wijze geslacht en ze hebben zich daaraan te houden.
Dan geldt dat ook voor Joden die hun dieren Kosjer en dus ook onverdoofd willen (of moeten) slachten?
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 11:56   #4300
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Daar ga ik mee akkoord, maar indien een discussie gaat over halal ga ik het niet goedkeuren enkel omdat we beter alles ineens aanpakken. Dat gaat toch niet lukken. Zowiezo weet je ook, dat als er geen mistoestanden waren in onze vleesindustrie...de moslims toch zouden klagen indien ze hun zin niet krijgen. Het punt met halal in ons land...dit is geen moslimland, hier worden geen dieren op halal wijze geslacht en ze hebben zich daaraan te houden. Het is niet omdat binnen onze voedingsindustrie het 1 en ander misloopt, dat een ander dat als uitvlucht mag misbruiken.
Het ergste aan heel die gaia zaak was ook dat wij dat vlees kregen om te besparen op verdoving. Dus dat zou wel een argument kunnen zijn om onverdoofd slachten permanent te verbieden.
Doch... kunt een moslim zijn schapenfeest toch niet afpakken? Importeer dan desnoods halalvlees als regering en iedereen is toch iet/wat tevreden.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be