![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En inderdaad #4281 staat op 215
![]() ![]()
![]() |
#4282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 4281 ligt ver in de toekomst, maar in 215 lag ons landje nog in het Romeinse Rijk, onder het bevel van weer zo een totaal psychopatische keizer, Cracalla genaamd. In 215 liet hij zijn leger een paar dagen massamoorden in de stad Alexandrië omdat een standup comedian een satire over hem gemaakt had. Contemporaine geschiedschrijvers schatten een twintigduizendtal doden voor dat grapje.
![]() Twee jaar later wordt hij zelf vermoord door iemand van zijn leger. Alleen gaat het er daarna niet echt op vooruit voor de Romeinen.
![]() |
#4283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Heeft die toevallig ook iets met karakollen te maken ![]()
![]() |
![]() |
#4285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Had ik dat in die tijd zo geschreven lag ik nu al in stukken gehakt op de stoep.
![]() |
![]() |
#4286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou best wel eens kunnen, want ik vind dat mensen die karakollen eten toch ook wel een beetje raar zijn.
![]() |
#4287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind ik ook!
![]() |
#4288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er hier iets dat ik verkeerd begrijp of klopt Wikipedia ernaast?
Eerst staat er : Marcus Aurelius Antoninus (188-217), beter bekend onder de naam Caracalla, was de zoon van keizer Septimius Severus en was Romeins keizer van 198 tot 217. Verder staat er : Toen Severus in 211 in Britannia stierf, bestegen Antoninus en Geta samen de troon als elkaars medekeizers. Ja, wanneer werd hij nu keizer? In 198 of in 211? ![]()
![]() |
#4289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In 198 werd hij "medekeizer" met zijn pa, maar pa was natuurlijk de grote baas. C. was stagekeizer zeg maar.
Na de dood van zijn vader werd hij echte keizer samen met zijn broer, die hij spoedig uit de weg liet ruimen.
![]() |
#4290 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's voor interpretatie vatbaar.
Maar ik zal in het vervolg slaap schrijven ipv vaak ![]()
![]() |
#4292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijf je dan liever zitten in een kot vol spinnen? Die komen 't nachts uit de kelder zenne, dat zijn jachtdieren... ![]() En uiteraard is er de goeie ouwe trouwe stofzuiger... Wel liefst een iets oudere, met een zak, ik kan en wil me niet voorstellen hoe zo'n honderd spinnen doen als die in de doorschijnende opvangbak van uwen dyson zitten... ![]()
![]() |
![]() |
#4293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goedemiddag aan al wie zich duchtig overslapen heeft (ikke weeral
![]()
![]() |
#4295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar ondertussen is de wasmachine weer uitgedraaid en zijn de plantjes gegoten.
En ik ben naar de bakker geweest en heb hem een complimentje gegeven over de prachtige WK-taart die hij in zijn etalage heeft staan. Ziet er helemaal niet lekker uit, vind ik. Maar een bakker heeft ook af en toe een complimentje nodig, nietwaar! En wie weet levert dat ooit een gratis pateeke op ![]()
![]() |
#4296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen is het etenstijd. Wat eten we vandaag?
![]() |
#4297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allee! Niet allemaal tegelijk!
![]() |
#4298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kinderen hebben tegenwoordig een heel ander leven dan vroeger.
Mijn grootmoeder langs vaders' kant moest op 11 jaar al gaan werken op een boerderij. Mijn grootmoeder langs moeders' kant mocht thuisblijven maar mijn overgrootouders hadden café, winkel, bakkerij en boerderij dus zat ze ook niet bepaald uit te rusten. Mijn moeder moest op haar 15 jaar gaan "dienen". Mijn vader moest op 14 jaar gaan werken op een boerderij maar had voordien thuis het gedoe al praktisch helemaal alleen onderhouden en bijverdiend door denneappels te rapen voor de mensen in de stad en door waterputten schoon te maken. Stel u dat maar eens voor : als klein kind in een metersdiepe put neer gelaten worden om die put leeg te scheppen en uit te kuisen. Welk kind in onze Westerse wereld zou er zo'n karwei nog kunnen/willen/mogen/durven ondernemen. Mijn ouders lieten mij en mijn zus tot 18 jaar naar school gaan. In hun leefwereld was het fantastisch kinderen zo lang naar school te kunnen laten gaan. We kregen dan ook regelmatig te horen dat we dankbaar moesten zijn dat we het zo goed hadden. Anderzijds moest wij ook onze vaste karweitjes doen en hadden we weinig vrijheid!
![]() |
#4299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En na deze overwegingen zal ik eens gaan zoeken of er nog iets eetbaars te vinden is in dit appartementje
![]()
![]() |
#4300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zit hier al 20 minuten naar dat scherm te loeren maar er bougeert hier niks, niemendal. Dus ga ik het scherm afzetten en een crème-glaske eten, smakelijk aan mezelf!
![]()