Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2023, 16:37   #43041
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Welke huichelarij?
Ik ben nooit begonnen met persoonlijke beledigingen en het vergelijken van mensen of volkeren met bepaalde diersoorten.
Klopt. Jij bent daarvoor te intelligent. Jij voert hier gewoon de propaganda uit van een land dat een ander land bezet, en daar misdaden tegen de menselijkheid begaat. Maar je weet de scheldwoorden in te houden, inderdaad.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 16:38   #43042
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat Israel alles doet dat het Westen veroordeelt aan wat Rusland doet in Oekraine en nog veel meer.
Ze krijgen daarvoor maximaal een paar veroordelingen genre "foei hoor" of "laten we de kalmte bewaren" van westerse landen. Zelden of nooit sancties opgelegd, laat staan dat het Westen wapens levert aan hun slachtoffers.

Dit is niet zomaar "whataboutism", het toont de hypocrisie en dubbele standaard van het Westen aan, en toont aan dat territoriale integriteit, mensenrechten en internationale wetten in werkelijkheid voor het Westen niet belangrijk zijn.
Maar ik heb je dat toch al eens proberen uit te leggen? uiteraard, doet dat er niet toe.

Het is allemaal een machtsstrijd.
Oud 19 juli 2023, 16:41   #43043
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom haal je telkens Israel erbij?
Doelbewust draadjes proberen te laten ontsporen door off-topic over israël, westbank arabieren, cuba, kosovo, yougoslavië, kenia, oeganda, china, brazilië, en desnoods over de zuidpool of over native tribes in de VS te beginnen is een vaste modus operandi geworden.

In het begin is dat grappig, daarna storend, en op de duur ergerlijk. Zo maak je oeverloze meta-discussies die molenwiekend alle mogelijke richtingen uitgaan behalve over het onderwerp zelf...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 16:46   #43044
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Doelbewust draadjes proberen te laten ontsporen door off-topic over israël, westbank arabieren, cuba, kosovo, yougoslavië, kenia, oeganda, china, brazilië, en desnoods over de zuidpool of over native tribes in de VS te beginnen is een vaste modus operandi geworden.

In het begin is dat grappig, daarna storend, en op de duur ergerlijk. Zo maak je oeverloze meta-discussies die molenwiekend alle mogelijke richtingen uitgaan behalve over het onderwerp zelf...
Ja. Maar jij hebt dan weer een bijna filosemitische obsessie met dat land.

Dus tja...
Oud 19 juli 2023, 16:56   #43045
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja. Maar jij hebt dan weer een bijna filosemitische obsessie met dat land.

Dus tja...
Waaaw... ik ben heeel erg onder de indruk nu. Filosemitisch...

In de niet-religieuze betekenis van het woord is dat niet eens mis. Klein prutslandje, in theorie bijna onverdedigbaar, kleine bevolking, omgeven door tientallen miljoenen vijanden en dat zich door niemand laat afzeiken en zijn eigen nationaal belang laat primeren op alles en ten koste van alles. Ja, dat respecteer ik.

Maar verder is dit stuff voor in de juiste draadjes te bespreken, en niet voor een draadje over de Krim.
Oud 19 juli 2023, 17:00   #43046
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Beelden van Staryi Krym op het bezette schiereiland : een gigantisch munitiedepot van de russen dat al sinds 4u deze morgen in brand staat. En kijk eens hoe dicht het op de bevoorradingsroute ligt die de (beschadigde) Kerch brug als toegangspoort heeft/had ?
https://www.youtube.com/watch?v=JQEOCV-yZuM
Oud 19 juli 2023, 17:23   #43047
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Paul, ik heb mijn standpunten en U de uwe. Ik vind mijn argumenten veel overtuigender dan de Uwe, en ik denk dat ik ook meer kennis heb van het conflict dan U. Reeds sinds 2014 ben ik actief op deze draad. Uw standpunten ken ik van de westerse media en onze westerse elite, niets nieuws onder de zon.
Volgens mij bent U doordrongen van eenzijdige westerse informatie, ik bied u een ander perspectief aan, maar het resultaat is gewoon dat je blijft geloven dat je aan de goeie kant van de geschiedenis staat.
wel Tomm, als je denkt mij te kennen:

kleine quiz met nuances, we gaan u dan haarfijn het juiste antwoord geven...

1/ ben ik voor of tegen RU in het algemeen ?

2/ ben ik voor of tegen RU als economie, land entiteit om handel mee te drijven ?

3/ ben ik voor of tegen de Russische bevolking ?

4/ ben ik voor of tegen de Russische politiek ?

5/ ben ik voor of tegen de 'Kremlin gezachtsstructuur' ?

6/ ben ik voor of tegen Russische soldaten ?

7/ Ben ik voor of tegen de oorlog zoals gevoerd in UKR door RU ?

8/ vind ik Pravda.ru objectief ?

9/ ben ik voor of tegen fakenews ?

10/ ben ik voor of tegen verschuiven van grenzen ?

voila begin maar

5/ ben ik voor of tegen de
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 17:32   #43048
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet onmogelijk want ik weet al heel lang dat de westerse media, in handen van dezelfde die het proxy-regime aan de macht brachten en bewapenen, propaganda verspreiden.

Nu en dan, om geloofwaardig over te komen, verspreiden ze soms ook informatie die geen propaganda is. De Russische media ook, en die wordt dan gretig door de westerse propaganda overgenomen om tegen de Russen te gebruiken, bvb. het geklaag van Prigozhin. Ik doe hetzelfde.

Welke 2 meningen? De westerse media is propaganda, het Russische standpunt komt niet aan bod. Russische media werd officieel verboden.
In Rusland komt het standpunt van de Russische elite voornamelijk aan bod, terwijl in het Westen het standpunt van de westerse elite voornamelijk aan bod komt.

Op sociale media probeert het Westen nog steeds hun disinfo te verspreiden in Rusland, en de Russen hun "disinfo" op sociale media in het Westen.
jij gaat toch eens de definitie van propaganda moeten zoeken om te begrijpen wanneer er iets propaganda is en wanneer je als pers gewoon strategische informatie geheimhoudt...

We gaan eens proberen één getalletje scherp te krijgen...
neem nu het verlies aan tanks UKR versus RU...

wie verliest er wie wint er ?
dit zijn objectieve data....
je krijgt het gewoon niet over uw lippen, ben het vrij zeker, je gaat nu beginnen over israel, of een of ander verhaaltje...
Probeer eens een zinvol getal uit uw databanken te prutsen en probeer zelfs eventjes rekening te houden met wat zelfs Putin al toegegeven heeft dat hij verloren heeft..

Oud 19 juli 2023, 17:32   #43049
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik heb je dat toch al eens proberen uit te leggen? uiteraard, doet dat er niet toe.

Het is allemaal een machtsstrijd.
Als het er niet toe doet en allemaal een machtstrijd is, moet je niet afkomen met territoriale integriteit, mensenrechten of internationale wetten in een eerlijke discussie, tenzij het je bedoeling is westerse propaganda te verspreiden, met dezelfde valse argumenten.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 17:38   #43050
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit is geen ander onderwerp. Het gaat over de reactie van het Westen op inbreuken op de territoriale integriteit. In sommige gevallen beging het Westen zelf zulke inbreuken, en in andere gevallen knijpen ze een oogje toe als hun bondgenoten zulke ingrepen begaan.
Dat het Westen het regime zou bewapenen en sancties tegen Rusland instellen omdat Rusland de territoriale integriteit van Oekraine zou geschonden hebben is dus pure zever, toch doet u mee aan de comedie en beweert u dat dat wel zo is. Terwijl u heel goed weet dat dit niet zo is.
Oud 19 juli 2023, 17:43   #43051
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is geen ander onderwerp. Het gaat over de reactie van het Westen op inbreuken op de territoriale integriteit. In sommige gevallen beging het Westen zelf zulke inbreuken, en in andere gevallen knijpen ze een oogje toe als hun bondgenoten zulke ingrepen begaan.
Dat het Westen het regime zou bewapenen en sancties tegen Rusland instellen omdat Rusland de territoriale integriteit van Oekraine zou geschonden hebben is dus pure zever, toch doet u mee aan de comedie en beweert u dat dat wel zo is. Terwijl u heel goed weet dat dit niet zo is.
ik ken geen enkel land sinds WOII die door een westers land bezet is geworden... integendeel sinds WOII is er een grote europese decolonisatie gebeurd, dus probeer eens 10 voorbeelden te documenteren.. ben curieus
Oud 19 juli 2023, 17:44   #43052
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

"zou geschonden hebben"...

Daar zakt je broek toch van af van zulke hypocrisie ?

Hebben we het ons allemaal collectief zitten inbeelden dat de russen hun buurland zijn binnengevallen ?
Oud 19 juli 2023, 17:47   #43053
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik ken geen enkel land sinds WOII die door een westers land bezet is geworden... integendeel sinds WOII is er een grote europese decolonisatie gebeurd, dus probeer eens 10 voorbeelden te documenteren.. ben curieus
10 ?
Geen enkel.
Oud 19 juli 2023, 17:55   #43054
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tömmchen, het wel degelijk een schending van de Oekraïnse territorialiteit. Het is immers Vlad Putler die met zijn panzers Oekraïne is binnengerold. Oekraïne was reeds sedert 1991 (implosie van de USSR) een internationaal erkende soevereine staat. Wat Putler in februari 2022 heeft uitgespookt is een flagrante schending van het volkerenrecht.
Oud 19 juli 2023, 17:58   #43055
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waaaw... ik ben heeel erg onder de indruk nu. Filosemitisch...

In de niet-religieuze betekenis van het woord is dat niet eens mis. Klein prutslandje, in theorie bijna onverdedigbaar, kleine bevolking, omgeven door tientallen miljoenen vijanden en dat zich door niemand laat afzeiken en zijn eigen nationaal belang laat primeren op alles en ten koste van alles. Ja, dat respecteer ik.

Maar verder is dit stuff voor in de juiste draadjes te bespreken, en niet voor een draadje over de Krim.
Klein of groot maakt niet uit, je vindt territoriale integriteit, mensenrechten en internationaal recht belangrijk, of je vindt het niet belangrijk.
Israel respecteert geen van de 3, al vele decennia. U vindt Israel OK dus dar wil automatisch zeggen dat je deze zaken enkel gebruikt tegen Rusland om hun propagandawaarde, niet omdat je deze zaken zelf ook belangrijk vindt.
Oud 19 juli 2023, 17:59   #43056
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is een ander onderwerp. Het gaat hier over rusland versus haar slachtoffer oekraine en al de rest zijn zielige pogingen tot ontsporing omdat het thema je hindert.

Open desnoods honderd draadjes om te discussiëren over de chinezen, oeganda, lybië, kenia, brazilië , de Humbold Pinguins, enz enz.

Dan kunnen we ondertussen on-topic hier over het topic onderwerp praten.
Oud 19 juli 2023, 18:18   #43057
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klein of groot maakt niet uit, je vindt territoriale integriteit, mensenrechten en internationaal recht belangrijk, of je vindt het niet belangrijk.
Israel respecteert geen van de 3, al vele decennia. U vindt Israel OK dus dar wil automatisch zeggen dat je deze zaken enkel gebruikt tegen Rusland om hun propagandawaarde, niet omdat je deze zaken zelf ook belangrijk vindt.
in de misdaad is de klassieke truuk om uw eigen fouten te verbergen door te beginnen discuteren over een andere die zogenaamd een fout maakt.

Ik heb tot vermoeiends toe al bewezen dat Israel een mandaat heeft van de UNO om daar te verblijven... dat is een gevolg van de WOII nazisme story waartegen Putin nu aan het vechten is die dan een onnozel probleem geschapen heeft.. Dank u Paul voor de duiding maar ik lees dat niet en ik blijf mijn pravda mening trouw
Oud 19 juli 2023, 18:27   #43058
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet onmogelijk want ik weet al heel lang dat de westerse media, in handen van dezelfde die het proxy-regime aan de macht brachten en bewapenen, propaganda verspreiden.

Nu en dan, om geloofwaardig over te komen, verspreiden ze soms ook informatie die geen propaganda is. De Russische media ook, en die wordt dan gretig door de westerse propaganda overgenomen om tegen de Russen te gebruiken, bvb. het geklaag van Prigozhin. Ik doe hetzelfde.

Welke 2 meningen? De westerse media is propaganda, het Russische standpunt komt niet aan bod. Russische media werd officieel verboden.
In Rusland komt het standpunt van de Russische elite voornamelijk aan bod, terwijl in het Westen het standpunt van de westerse elite voornamelijk aan bod komt.

Op sociale media probeert het Westen nog steeds hun disinfo te verspreiden in Rusland, en de Russen hun "disinfo" op sociale media in het Westen.
geef eens uw definitie van propaganda ?
Oud 19 juli 2023, 18:34   #43059
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wie neemt die leugenachtige, apologetische propagandaschrijfsels van Tomm nog serieus?
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 18:38   #43060
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tömmchen, het wel degelijk een schending van de Oekraïnse territorialiteit. Het is immers Vlad Putler die met zijn panzers Oekraïne is binnengerold. Oekraïne was reeds sedert 1991 (implosie van de USSR) een internationaal erkende soevereine staat. Wat Putler in februari 2022 heeft uitgespookt is een flagrante schending van het volkerenrecht.
Volgens mij niet, want het regime in Kiev heeft de vredesakkoorden van Minsk niet gerespecteerd.

Sowieso voor het Westen is het volkerenrecht niet belangrijk. Ze hebben het zelf meermaals geschonden en sommige van hun bondgenoten schenden het reeds decennia. Waarom zou het dan voor Rusland belangrijk moeten zijn? Het recht dient gerespecteerd te worden door iedereen of door niemand. Als recht voor de ene wel geldt en voor de andere niet is dit geen recht maar onrecht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be