Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 oktober 2023, 23:42   #43701
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Er is nog genoeg gas, maar daar doen we helaas niets meer mee in Nederland. Dit is een politieke keuze. In de UK gaan ze nog wel olie en gas uit de Noordzee halen. In de UK zijn ze een stuk slimmer dan bij ons in Nederland.
De relatief beperkte Noordzeevelden blijft Nederland wel gewoon gebruiken. Ook een aantal kleinere velden in Nederland, maar niet meer het grote veld bij Groningen.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2023, 09:36   #43702
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
De relatief beperkte Noordzeevelden blijft Nederland wel gewoon gebruiken. Ook een aantal kleinere velden in Nederland, maar niet meer het grote veld bij Groningen.
Off Topic.

Prins Bernhard bleek lid te zijn van de NSDAP, zo blijkt nu uit een recent onderzoek. En hij bleef die partij koesteren blijkbaar, want hij bewaarde zijn lidkaart van de Hitlerpartij tot op het einde van zijn leven. Daar moet ge nu echt lomp voor zijn.

Nu let wel, tijdens de oorlog vertrouwden de Amerikanen de prins voor geen haar. Ze vermoedden dubbelspel van Bernhard. En wellicht terecht.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 oktober 2023 om 10:01.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2023, 08:01   #43703
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Off Topic.

Prins Bernhard bleek lid te zijn van de NSDAP, zo blijkt nu uit een recent onderzoek. En hij bleef die partij koesteren blijkbaar, want hij bewaarde zijn lidkaart van de Hitlerpartij tot op het einde van zijn leven. Daar moet ge nu echt lomp voor zijn.

Nu let wel, tijdens de oorlog vertrouwden de Amerikanen de prins voor geen haar. Ze vermoedden dubbelspel van Bernhard. En wellicht terecht.
Off Topic

En zeggen dat het zeker de Nederlanders waren die goed afgezien hebben van deze oorlog doordat ze later bevrijd werden......

Notabene de grootvader van de huidige koning.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 5 oktober 2023 om 08:01.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2023, 20:26   #43704
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Off Topic

En zeggen dat het zeker de Nederlanders waren die goed afgezien hebben van deze oorlog doordat ze later bevrijd werden......

Notabene de grootvader van de huidige koning.
Prins Bernhard zur Lippe-Biesterfeld heeft zijn lidmaatschap opgezegd om met Prinses Juliana der Nederland, prinses van Oranje-Nassau (en hertogin zu Mecklenburg-Schwerin) te trouwen. Meer leden van de Duitse elite waren toen zo opportunistisch. Daarna is hij vol opgegaan in zijn rol in Nederland, maar na 1945 is hij wel te veel in zijn eigen mythe gaan geloven.
Daardoor is het decennialang wel (publiek) geheim gebleven, tot de laatste levensjaren van prins Bernhard en zeker na zijn dood was dit al wel bekend.

Weinig nieuwswaarde, behalve voor een groepje wel erg politiek correcten.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2023, 08:47   #43705
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.327
Standaard

On topic: het gaat over het samengaan tussen Nederland & Vlaanderen.
De 17 provinciën: was dat niet DE oplossing ?
Een aangepaste, moderne versie, zou dat op termijn niet mogelijk zijn ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2023, 20:27   #43706
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja peilingen... Gelukkig maar dat JMDD niet in peilingen heeft geloofd. Anders zat hij nu met een kater.
Het is idd verstandiger om je achter één Nederlander te scharen die jouw mening deelt.

Geen probleem, System uit Het Oosten. We weten dat jij meer voeling hebt met de Latijnse cultuur.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 oktober 2023 om 20:34.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2023, 20:34   #43707
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Off Topic.

Prins Bernhard bleek lid te zijn van de NSDAP, zo blijkt nu uit een recent onderzoek. En hij bleef die partij koesteren blijkbaar, want hij bewaarde zijn lidkaart van de Hitlerpartij tot op het einde van zijn leven. Daar moet ge nu echt lomp voor zijn.

Nu let wel, tijdens de oorlog vertrouwden de Amerikanen de prins voor geen haar. Ze vermoedden dubbelspel van Bernhard. En wellicht terecht.
Weet jij nog waarom Leopold III tot troonsafstand gedwongen werd?

Weet jij wat Leopold II in Congo te bakken maakte?

Weet jij dat de voorvaderen van De Belgische vvorsten van Duitschen bloed en bodem waren?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2023, 20:54   #43708
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.613
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is idd verstandiger om je achter één Nederlander te scharen die jouw mening deelt.

Geen probleem, System uit Het Oosten. We weten dat jij meer voeling hebt met de Latijnse cultuur.
Het doet me aan ons cultureel erfgoed denken.
https://youtu.be/m0SGBPrB21w?si=lXMf1WHm1pIBAPpf
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2023, 21:33   #43709
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
On topic: het gaat over het samengaan tussen Nederland & Vlaanderen.
De 17 provinciën: was dat niet DE oplossing ?
Een aangepaste, moderne versie, zou dat op termijn niet mogelijk zijn ?
Op termijn wat mij betreft wel, maar het lijkt mij verstandig om te beginnen als confederatie. Na verloop van tijd zou dit een volledige federatie kunnen worden.
Vlaanderen wil vast niet worden opgeslokt door Nederland, terwijl ook Nederland zijn grenzen heeft aan wat ze willen opgeven.
Daarom om weer terug aan elkaar te wennen, is een confederatie een goede (tussen?-) stap.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2023, 21:46   #43710
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.613
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Op termijn wat mij betreft wel, maar het lijkt mij verstandig om te beginnen als confederatie. Na verloop van tijd zou dit een volledige federatie kunnen worden.
Vlaanderen wil vast niet worden opgeslokt door Nederland, terwijl ook Nederland zijn grenzen heeft aan wat ze willen opgeven.
Daarom om weer terug aan elkaar te wennen, is een confederatie een goede (tussen?-) stap.
Inderdaad, in beide richtingen. Nederlanders begrijpen Belgen niet (jij en andere Nederlanders hier natuurlijk wel, maar jullie zijn een minderheid nog). Vlamingen die beknot worden door een Nederlands keurslijf en die door het uiten van hun ongenoegen Nederlanders boos maken, dat moeten we niet willen.

Nederlanders springen nogal snel op hun paard en vormen snel een (vaak foute) mening en hameren erop door op basis van sumiere informatie. Ze updaten die mening nogal traagjes. Ik ben in sommigen hun ogen een Belgische karikatuur die zijzelf uitgevonden hebben in hun hoofd. Sommigen heb ik zelfs beschimpt met mijn zogenaamd Belgisch superioriteitsgevoel. Ze weten niks over me en nog minder over België (het interesseert hen niet) en ze hebben een complex over het feit dat ik wel veel kennis heb over Nederland.
Dit zijn geen modelnederlanders, toegegeven en ook nogal lomp (ook naar Nederlandse maatstaven).

Het is een minderheid, maar op het werk kost het wel vaak mijn baan in Nederland. Ik laat me immers niet dwingen in een keurslijf en daar houden managers niet van. Corporatieve cultuur is dan ook vaak nep en onmenselijk.

Tijdens de Belgische Revolutie werd Antwerpen ook gebombardeerd om die 'muitzieke Belgen' collectief een lesje te leren. Een vrij negatief trekje van Nederland, vind ik, dat hysterisch wild om zich heen slaan. Ze spiegelen hun eigen Nederlandse trots op België en dat is een grove denkfout.

Ik ben en blijf echter wel een sterk voorstander van een hereniging. Sterker, ik blijf het meer naar mijn zin hebben in Nederland dan in België, maar dit zijn toch steken die het gidsland laat vallen, vind ik.

Laatst gewijzigd door Weyland : 7 oktober 2023 om 22:13.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2023, 18:28   #43711
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Off Topic.

Prins Bernhard bleek lid te zijn van de NSDAP, zo blijkt nu uit een recent onderzoek. En hij bleef die partij koesteren blijkbaar, want hij bewaarde zijn lidkaart van de Hitlerpartij tot op het einde van zijn leven. Daar moet ge nu echt lomp voor zijn.

Nu let wel, tijdens de oorlog vertrouwden de Amerikanen de prins voor geen haar. Ze vermoedden dubbelspel van Bernhard. En wellicht terecht.
De Amerikanen keken vooral naar personen die nuttig waren voor Amerika, ss of niet.

Verder ben ik als Nederlandse republikein blij met iedere kritische blik naar het koningshuis. Zie ze liever gaan als komen. In de media gaf ik ook aan dat er internationaal nooit geen onderzoek is gedaan naar de Reiter SS. Daar was hij ook lid van. Denk dat dit laatste onder druk van de Oranje's niet gebeurde, maar kan dit niet bewijzen.

Hereniging van de de Nederlanden is, wat mij betreft, alleen mogelijk zonder koningshuizen.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 8 oktober 2023 om 18:31.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2023, 18:30   #43712
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
De relatief beperkte Noordzeevelden blijft Nederland wel gewoon gebruiken. Ook een aantal kleinere velden in Nederland, maar niet meer het grote veld bij Groningen.
Er ligt buiten de bekende velden nog veel meer in de Noordzee. De vraag is of men hier iets mee gaat doen. Ik hoop van wel.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2023, 19:17   #43713
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.613
Standaard

Bij een hereniging zouden meer Nederlanders sowieso wel aandacht aan ons besteden en zich informeren. Ander scenario dan het huidige.

Laatst gewijzigd door Weyland : 8 oktober 2023 om 19:20.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2023, 21:36   #43714
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Er ligt buiten de bekende velden nog veel meer in de Noordzee. De vraag is of men hier iets mee gaat doen. Ik hoop van wel.
Daar sluit ik me volkomen bij aan, maarja misschien krijgen die chanteurs op de A12, ga gewoon op het Malieveld staan zo als iedereen, hun zin, en kunnen we dit op ons buik schrijven.
Waarom zou iedere andere groep vanaf nu, niet gewoon de A12 bezetten, want als deze groene wappies het mogen, dan mag iedere protestgroep dit wat mij betreft.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2023, 22:07   #43715
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Inderdaad, in beide richtingen. Nederlanders begrijpen Belgen niet (jij en andere Nederlanders hier natuurlijk wel, maar jullie zijn een minderheid nog). Vlamingen die beknot worden door een Nederlands keurslijf en die door het uiten van hun ongenoegen Nederlanders boos maken, dat moeten we niet willen.
Omgekeerd zou evengoed niet werken, te veel toegeven aan een minderheid is ook geen goede binnenkomer. Beide gebieden hebben gewoon hun rode lijnen, daarom lijkt mij een confederale fase wel zo wijs
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Nederlanders springen nogal snel op hun paard en vormen snel een (vaak foute) mening en hameren erop door op basis van sumiere informatie. Ze updaten die mening nogal traagjes. Ik ben in sommigen hun ogen een Belgische karikatuur die zijzelf uitgevonden hebben in hun hoofd. Sommigen heb ik zelfs beschimpt met mijn zogenaamd Belgisch superioriteitsgevoel. Ze weten niks over me en nog minder over België (het interesseert hen niet) en ze hebben een complex over het feit dat ik wel veel kennis heb over Nederland.
Dit zijn geen modelnederlanders, toegegeven en ook nogal lomp (ook naar Nederlandse maatstaven).

Het is een minderheid, maar op het werk kost het wel vaak mijn baan in Nederland. Ik laat me immers niet dwingen in een keurslijf en daar houden managers niet van. Corporatieve cultuur is dan ook vaak nep en onmenselijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Tijdens de Belgische Revolutie werd Antwerpen ook gebombardeerd om die 'muitzieke Belgen' collectief een lesje te leren. Een vrij negatief trekje van Nederland, vind ik, dat hysterisch wild om zich heen slaan. Ze spiegelen hun eigen Nederlandse trots op België en dat is een grove denkfout.
Hoezo?Jullie kwamen toch in opstand tegen ons Verenigde Koninkrijk, logisch dat men dit in 1830 niet direct accepteerde, dat acceptatie tot 1839 duurde is een ander verhaal. Of doelt u op het collectieve middel? Nogmaals toen verdedigden Nederlanders ons VKN tegen Belgisch opstandelingen, ze hebben vrijwel zeker steken laten vallen om dit te bereiken, maar een opstand neerslaan in de 19e eeuw was niks bijzonders. Wat had Nederland dan moeten doen? Oh tuurlijk België gaat uw gang, neem de helft van ons grondgebied en vele grondstoffen maar mee. Dat zou bezopen zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik ben en blijf echter wel een sterk voorstander van een hereniging. Sterker, ik blijf het meer naar mijn zin hebben in Nederland dan in België, maar dit zijn toch steken die het gidsland laat vallen, vind ik.
Eens, maar u brengt het begrijpelijk wel erg van Vlaams perspectief. Vlaanderen kan ook kijken naar hoe het Nederland en Nederlanders behandeld in Vlaanderen.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2023, 18:46   #43716
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
On topic: het gaat over het samengaan tussen Nederland & Vlaanderen.
De 17 provinciën: was dat niet DE oplossing ?
Een aangepaste, moderne versie, zou dat op termijn niet mogelijk zijn ?
Denkt ge? Kijk hier eens. Ik dat ditr niet overeenstemt met uw verlangens:

https://www.ppsimons.nl/stamboom/17provincien1559.htm
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2023, 19:46   #43717
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
On topic: het gaat over het samengaan tussen Nederland & Vlaanderen.
De 17 provinciën: was dat niet DE oplossing ?
Een aangepaste, moderne versie, zou dat op termijn niet mogelijk zijn ?
Inderdaad, maar het ene hoeft het andere niet uit te sluiten.: https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=363
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 oktober 2023 om 19:46.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2023, 19:59   #43718
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Denkt ge? Kijk hier eens. Ik dat ditr niet overeenstemt met uw verlangens:

https://www.ppsimons.nl/stamboom/17provincien1559.htm
Wel ja, in die tijd zaten jullie nog on der de plak van een Prins-Bisschop. Een kerel in wiens "Doorluchtige en Eminente Persoon" zowel de wereldlijke als de geestelijke macht werd geconcentreerd. Feitelijk even schandalig als destijds de pausen die niet alleen opperste religieuze leider maar evenzeer staatshoofd waren van de Pauselijke staat die zowat een derde van het huidige Italië omvatte.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2023, 21:38   #43719
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel ja, in die tijd zaten jullie nog on der de plak van een Prins-Bisschop. Een kerel in wiens "Doorluchtige en Eminente Persoon" zowel de wereldlijke als de geestelijke macht werd geconcentreerd. Feitelijk even schandalig als destijds de pausen die niet alleen opperste religieuze leider maar evenzeer staatshoofd waren van de Pauselijke staat die zowat een derde van het huidige Italië omvatte.
EN, die zich een universeel staatshoofd waanden dat verheven was boven alle wereldlijke vorsten. Politiek konden ze een gewicht in de schaal leggen door bijvb. te dreigen met een exkommunikatie, en door op te treden als bemiddelaar bij konflikten. Dat laatste deden ze dan in funktie van hun eigen macht of gewoon ten voordele van de partij die hen - jawel ! - het meeste betaalde.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 oktober 2023 om 22:04.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2023, 21:41   #43720
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Denkt ge? Kijk hier eens. Ik dat dit niet overeenstemt met uw verlangens:
https://www.ppsimons.nl/stamboom/17provincien1559.htm
Toch wel, maar hij had het over een "aangepaste en moderne versie".

Persoonlijk kom ik dan uit bij het grondgebied van de Benelux.
De Franse Nederlanden zijn we immers definitief kwijtgeraakt in de 600-jarige oorlog van Bouvines tot Waterloo.Terwijl het prinsbisdom Luik, geografisch tot de Nederlanden behorende, op het Kongres van Wenen er ook politiek werd in geïntegreerd.
Ge weet dat allemaal zo goed als ik, pa, maar iets in u heeft het daar blijkbaar moeilijk mee...
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 oktober 2023 om 22:02.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be