Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés?
Voor. 57 42,22%
Tegen. 78 57,78%
Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juni 2009, 22:40   #4361
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Er zijn ook mondmaskers te koop, die zijn deze dagen in Mexico zelfs heel populair.
Mondmaskers helpen niet. Mondmaskers zijn alleen effectief om te beletten dat je anderen besmet.
Een gasmasker zou wel gaan, maar ik zie mezelf daar niet meteen mee op café zitten.
Oordopjes daarentegen, zijn tegenwoordig legio op concerten.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 08:25   #4362
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
droomt gij maar gerust verder en denk vooral niet teveel in anderen hun plaats
Ik zal proberen je raad op te volgen.

Maar je beseft toch: als ik in jouw plaats denk, dat doet dat geen pijn bij jou; als ik het niet zeg, weet je het zelfs niet eens.

Maar, maar, maar, wil jij stoppen met in mijn plaats te roken. Ook in kaffees. Want jij steekt een sigaret op, maar alle niet-rokers roken mee ..
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 08:30   #4363
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Roken in een warenhuis? Srr maar dat heb ik nog nooit iemand zien doen en dan spreek ik uiteraard ten tijde van voor het rookverbod. De meeste rokers roken ter ontspanning en een supermarkt is nu nie een plaats waar ge naartoe gaat om u te ontspannen. Als dit hun enige argument is dan is die anti-rokerslobby nog zwakker dan ik dacht.

Mis.
Alle rokers roken omdat hun verslaving hen ertoe dwingt hun nikotine-gehalte op peil te brengen.

(zelfs dat beruchte sigaretje opsteken na de seks, is niet ter ontspanning ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 08:35   #4364
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
...

Nogmaals, lawaai zorgt ook voor gehoorschade en toch hoor ik geen enkele claim om de gehele horeca lawaaivrij te maken alhoewel dit de logica zelve zou zijn als we de redeneringen van de anti-rokersclan zouden volgen.
...
Ten eerste, er bestaat wetgeving omtrent maksimum geluid in uitgaansgelegenheden;
Ten tweede, als ge wilt ten strijde trekken om tot een geluidsvrije horeka te komen, dan wens ik je veel sukses;
Ten derde, deze draad gaat over roken, wilt ge de beleefdheid hebben om bij het onderwerp te blijven, ik zal dat ook doen in jouw draad over geluidsvrije horeka.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 16:12   #4365
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zal proberen je raad op te volgen.

Maar je beseft toch: als ik in jouw plaats denk, dat doet dat geen pijn bij jou; als ik het niet zeg, weet je het zelfs niet eens.

Maar, maar, maar, wil jij stoppen met in mijn plaats te roken. Ook in kaffees. Want jij steekt een sigaret op, maar alle niet-rokers roken mee ..
Ik rook niet, heb nooit gerookt en zal het ook nooit doen. Een niet-roker die geen anti-roker is, vreemd eh?

Ik ben gewoon nie zo ene die vindt dat alles wat mij niet aanstaat moet verboden worden.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 16:21   #4366
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ten eerste, er bestaat wetgeving omtrent maksimum geluid in uitgaansgelegenheden;
Ten tweede, als ge wilt ten strijde trekken om tot een geluidsvrije horeka te komen, dan wens ik je veel sukses;
Ten derde, deze draad gaat over roken, wilt ge de beleefdheid hebben om bij het onderwerp te blijven, ik zal dat ook doen in jouw draad over geluidsvrije horeka.
Ten eerste geldt die norm enkel maar voor het geluid dat de kroeg verlaat, of hebben de anti-rokers ook al last van de rook die naar buiten komt wanneer ze toevallig een rokerscafé passeren?

Ten tweede pleit ik helemaal niet voor een geluidsvrije horeca. Ik deed dit enkel om jullie gebrek aan consequentie voor te leggen. "Ik heb last van sigarettenrook dus moet het verboden worden op alle plaatsen waar ik kom" en "ik heb geen last van hoenkeboenke-muziek dus hoeft het niet verboden te worden" en vervolgens beginnen te schermen met uw gezondheid als argument terwijl da lawaai minstens even schadelijk is. Oftewel, het is jullie niet om jullie gezondheid te doen maar eerder om jullie persoonlijke wensen van hoe het uitgaansleven er moet uitzien.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 16:26   #4367
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mis.
Alle rokers roken omdat hun verslaving hen ertoe dwingt hun nikotine-gehalte op peil te brengen.

(zelfs dat beruchte sigaretje opsteken na de seks, is niet ter ontspanning ...)
Zever.

Wat is het toch leuk om te veralgemenen. Ik ken veel rokers, en die stoppen ermee wanneer ze maar willen maar waarom zouden ze? Omdat het ongezond is? Nee, die roken omdat ze dat plezant vinden en niet omdat dat de nicotine hen ertoe dwingt.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 17:55   #4368
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Zever.

Wat is het toch leuk om te veralgemenen. Ik ken veel rokers, en die stoppen ermee wanneer ze maar willen maar waarom zouden ze? Omdat het ongezond is? Nee, die roken omdat ze dat plezant vinden en niet omdat dat de nicotine hen ertoe dwingt.
Ik denk dat voor velen "de waarheid in het midden ligt".

Ooit heb ik eens ongeveer een jaar niet gerookt, na soepele "afbouw":

Eerste sigaret "per dag"
- pas na het ontbijt
- volgende dag: pas na de koffie
- volgende dag: pas na de lunch
- volgende dag: pas na de thee
- volgende dag: pas na het avondeten

Na een week of 2 vergat ik steeds vaker om 's-avonds te roken en na een maand helemaal.

Een jaar later toch maar weer begonnen met roken, gezelliger samen met de vrouw die ook graag rookt.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 19:20   #4369
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ten eerste geldt die norm enkel maar voor het geluid dat de kroeg verlaat, of hebben de anti-rokers ook al last van de rook die naar buiten komt wanneer ze toevallig een rokerscafé passeren?
Ge zegt daar zoiets.
Ik ga liever op het terras zitten als het weer het toelaat.
Dank zij verlichte geesten als onze schoofzak moeten nu alle rokers hun vuile rook op het terras in mijn gezicht komen blazen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 20:25   #4370
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ik rook niet, heb nooit gerookt en zal het ook nooit doen. Een niet-roker die geen anti-roker is, vreemd eh?

Ik ben gewoon nie zo ene die vindt dat alles wat mij niet aanstaat moet verboden worden.
Ik vind dat niet zo vreemd.
Ik was/ben/zal zijn geen homo, maar ik ben voorstander om die mensen op geen enkele wijze te diskrimineren ....

Maar rokers, behalve in buitenlucht, diskrimineren mij wel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 20:59   #4371
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind dat niet zo vreemd.
Ik was/ben/zal zijn geen homo, maar ik ben voorstander om die mensen op geen enkele wijze te diskrimineren ....

Maar rokers, behalve in buitenlucht, diskrimineren mij wel.
Citaat:
De Walen zijn kroketten en wij zijn frieten. Wie legt dat nu op hetzelfde bord? Zelfs al zijn we beiden patatten.
Je discrimineert anders wel Walen.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 21:23   #4372
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.727
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ik ken veel rokers, en die stoppen ermee wanneer ze maar willen maar waarom zouden ze? Omdat het ongezond is? Nee, die roken omdat ze dat plezant vinden en niet omdat dat de nicotine hen ertoe dwingt.
Amai, en jij gelooft dat als ze je zoiets wijsmaken ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 21:44   #4373
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Zever.

Wat is het toch leuk om te veralgemenen. Ik ken veel rokers, en die stoppen ermee wanneer ze maar willen maar waarom zouden ze? Omdat het ongezond is? Nee, die roken omdat ze dat plezant vinden en niet omdat dat de nicotine hen ertoe dwingt.
Schoofzak heeft een punt hoor (maar Willem ook!).
het verslavingspotentieel van nicotine grenst aan dat van heroïne en cocaïne. Anderzijds zijn degenen die het meest verslaafd worden, ook grosso modo degene die aan zowat alles gemakkelijker verslaafd kunnen worden. Dus ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die op 4 dagen kunnen afkicken, maar de doorsnee heeft het pas door als ze moeten of willen stoppen, en dan blijkt dat het niet gaat.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 21:45   #4374
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Zever.

Wat is het toch leuk om te veralgemenen. Ik ken veel rokers, en die stoppen ermee wanneer ze maar willen maar waarom zouden ze? Omdat het ongezond is? Nee, die roken omdat ze dat plezant vinden en niet omdat dat de nicotine hen ertoe dwingt.
Ge beseft dat dat de uitleg is die je van ELKE drugsverslaafde gaat krijgen?
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 21:49   #4375
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
T
Ten tweede pleit ik helemaal niet voor een geluidsvrije horeca. Ik deed dit enkel om jullie gebrek aan consequentie voor te leggen. "Ik heb last van sigarettenrook dus moet het verboden worden op alle plaatsen waar ik kom" en "ik heb geen last van hoenkeboenke-muziek dus hoeft het niet verboden te worden" en vervolgens beginnen te schermen met uw gezondheid als argument terwijl da lawaai minstens even schadelijk is. Oftewel, het is jullie niet om jullie gezondheid te doen maar eerder om jullie persoonlijke wensen van hoe het uitgaansleven er moet uitzien.
Ja maar er is toch een verschil vind ik. Je kan kiezen tussen heel wat cafés met geluidsniveau's gaande van laag, waar je gewoon kunt praten, tot bikkelharde trance als ge wilt.
Wat roken betreft, kan je echter de niet-rokerscafés op één hand tellen.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 22:23   #4376
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Wat roken betreft, kan je echter de niet-rokerscafés op één hand tellen.
Die dommeriken weten immers niet dat daar zoveel vraag naar is.
Ze herschilderen liever hun café elk jaar en investeren in rookafzuiging om toch maar niet aan die vraag te voldoen. Gelukkig zijn wij er om ze te verplichten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 22:39   #4377
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Ge beseft dat dat de uitleg is die je van ELKE drugsverslaafde gaat krijgen?
In mijn vorige post heb ik mij misschien verkeerd uitgedrukt. Ge hebt idd. veel rokers die verslaafd zijn (en die wel willen stoppen maar niet kunnen) maar daarom kunnen we lang niet iedere roker als "verslaafd" gaan bestempelen. Iedereen die videogames speelt hoeft daarvoor toch ook niet "gameverslaafd" te zijn? Misschien doen ze dat gewoon omdat ze dat plezant vinden?
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 22:40   #4378
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Die dommeriken weten immers niet dat daar zoveel vraag naar is.
Ze herschilderen liever hun café elk jaar en investeren in rookafzuiging om toch maar niet aan die vraag te voldoen. Gelukkig zijn wij er om ze te verplichten.
Moraal van het verhaal: open een rookvrij café en wordt miljonair.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 01:50   #4379
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Amai, en jij gelooft dat als ze je zoiets wijsmaken ?
Smaak/aroma kan er veel mee te maken hebben; nog meer dan van mijn favoriete (nederlandse smaakrichting) "halfzware shag" geniet ik van (in schaarse perioden in Nederland voorhanden) Indonesische sigaren, kaliber "panatella". Heus, Amersfoortse kwekers en blenders van tabakken zijn ware vaklui maar tropische kruiden zijn niet te overtreffen. Indonesische keuken(s), trouwens ....

Klik op de plaatjes om te vergroten:
http://www.downloads.nl/results/imag...atella+martani

Meer algemene info:
http://www.metaseek.nl/search/web/1/panatella+martani

Nog, voor de volledigheid, greepje uit de kookkunst:
http://www.downloads.nl/results/images/1/nasi+rames


__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 4 juni 2009 om 02:12.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 15:26   #4380
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Moraal van het verhaal: open een rookvrij café en wordt miljonair.
Niemand wilt nog miljonair worden.
Liever wetjes stemmen om zaken kapot te maken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be