Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 december 2016, 07:58   #421
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is niet de conclusie van zijn onderzoek, en je bewering dat de naamcombinatie niet in dezelfde tijd werd aangebracht mist elk fundament. Niet toevallig beweer je dingen zonder bronvermelding...
Ik zal Jan een tip geven :
Wiki :
The first-century origin of the ossuary is not in question, since the only time Jews buried in that fashion was from approximately 20 BC to the destruction of Jerusalem in 70 AD.

Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 08:09   #422
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Het probleem is vooral dat gij ZO WEINIG WEET.

Het gen voor blond haar is zeer recent. Een paar duizend jaar oud.
Dat gen is een toevallige mutatie.
en hoe zit het met het gele haar?
Citaat:
In de geschiedenis van de mensheid is dat een seconde. Best mogelijk dat dat binnen een paar duizend jaar weer verdwenen is.
Geen probleem, er zal waarschijnlijk nog steeds kleurshampoo bestaan.
Ik heb gelezen dat de Belgen (of specifiek de Vlamingen? - dat weet ik niet meer) genetisch het meest verwant zijn met de Duitsers en de Hollanders met de Denen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 08:11   #423
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Archeologen zoals Shimon Gibson, Yosef Gat of James Tabor doen niet aan kansberekening. Zo, dat weet je dan al weer.
Dat er ook een kansberekening op los gelaten is, dat kan toch echt geen kwaad.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 08:12   #424
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Archeologen zoals Shimon Gibson, Yosef Gat of James Tabor doen niet aan kansberekening. Zo, dat weet je dan al weer.
The Jezus Dynasty van Tabor, is weliswaar geen kansrekening maar wel een zekere fictie. Hypotheses, hypotheses en nog eens hypotheses. Geen echt 'weten', geen echte 'kennis'. 'Leuk' om eens te lezen, maar wij zijn zo goed als geen enkele stap verder na het boek te hebben gelezen. Men blijft op zijn honger zitten. Dit omdat natuurlijk Tabor praktisch geen historische informatie heeft om zijn hypotheses te ondersteunen.

Dit gezegd zijnde, is het niettemin een feit dat Eusebius (hij citeert Hegesippus) vermeldt dat familieleden van Jezus voor de keizerlijke ambtenaar moesten verschijnen in de tijd van Domitianus omdat zij zouden behoren tot de afstammelingen van David. Maar de ambtenaar liet hen vlug gaan omdat ze zo goed als maar arme sloebers waren en totaal ongevaarlijk. Dus ook hier weet men er niet echt het fijne van (de boeken van Hegisippus gingen verloren) en kan men natuurlijk hieromtrent weerom allerlei verhaaltjes gaan brouwen. Maar daar zijn we niet veel mee.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 december 2016 om 08:20.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 08:31   #425
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
The Jezus Dynasty van Tabor, is weliswaar geen kansrekening maar wel een zekere fictie.
Ik had deze naam enkel aangegeven als wetenschapper en niet naar zijn boek uit 2006. Verder heb ik geen zin hierover met jou in discussie te gaan.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 08:37   #426
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

De draad gaat wel over de zever van De Kesel,
en niet over all those nice things dat we menen te kunnen zeggen over de geschiedenis van de godsdienstbeleving uit periodes toen zelfs de fiets nog niet was uitgevonden.

Zever van een Kesel die absoluut geen materiële zorgen heeft, maar wel de les spelt aan "gelovigen" die hun plaatsje in het katholieke bejaardenhuis niet kunnen betalen, als die vinden dat het niet zo gelukkig is dat de eerste de beste gelukszoeker hier aankomt en meer leefloon krijgt dan zijn of haar pensioen. Maar ondertussen wel de sharia eist als justitiële standaard.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 08:50   #427
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De draad gaat wel over de zever van De Kesel,
en niet over all those nice things dat we menen te kunnen zeggen over de geschiedenis van de godsdienstbeleving uit periodes toen zelfs de fiets nog niet was uitgevonden.

Citaat:
Zever van een Kesel die absoluut geen materiële zorgen heeft, maar wel de les spelt aan "gelovigen" die hun plaatsje in het katholieke bejaardenhuis niet kunnen betalen, als die vinden dat het niet zo gelukkig is dat de eerste de beste gelukszoeker hier aankomt en meer leefloon krijgt dan zijn of haar pensioen. Maar ondertussen wel de sharia eist als justitiële standaard.
.
Ik ben eens benieuwd hoe het binnen 25 jaar hier gaat verlopen met die oude mensjes wie nu het beste plaatsje gaat krijgen in het bejaardenhuis ;de oude moslim of wij ....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 08:51   #428
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Archeologen zoals Shimon Gibson, Yosef Gat of James Tabor doen niet aan kansberekening. Zo, dat weet je dan al weer.
Hij doet dat bewust, en is heeel sterk in drogredeneringen.
Alsof een archeoloog zich gaat bezighouden met kansberekeningen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 09:00   #429
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik ben eens benieuwd hoe het binnen 25 jaar hier gaat verlopen met die oude mensjes wie nu het beste plaatsje gaat krijgen in het bejaardenhuis ;de oude moslim of wij ....
Allebei...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 09:06   #430
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Allebei...
IK wil daar helemaal niet samen mee aan tafel zitten in mijn oude dag... de taal ,het geloof, en ik eet met een vork en mes niet met mijn vingers ,niets zou er klikken ....

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 29 december 2016 om 09:08.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 09:14   #431
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zes ossuaria hebben een inscriptie, de namen zijn : jezus, zijn moeder maria, jozef, maria magdalena en judas.
Dat zijn de gegevens.
Later is er nog het (controversiële) opduiken van het verdwenen tiende ossuarium met daarop de inscriptie : jacobus, broer van jozef en broer van jezus gevonden.

De hele discussie draait om het al dan niet willen aanvaarden van de toch wel heeel opmerkelijke combinatie van namen, net in dat ene graf. Men kan natuurlijk alles afdoen als 'toeval'...

Feuerverger claimde nooit bewijs te hebben geleverd dat het de historische jezus is. Wel leverde hij een berekende probabiliteit aan.
Dat zijn de gegevens niet. Dat het hem juist. Zo wordt bijvoorbeeld de naam 'Maria Magdalena' nergens vernoemd. U en anderen maken dit ervan, maar dat is niet de naam die op het kistje staat.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 09:14   #432
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ik zal Jan een tip geven :
Wiki :
The first-century origin of the ossuary is not in question, since the only time Jews buried in that fashion was from approximately 20 BC to the destruction of Jerusalem in 70 AD.


Jan praat de gelovigen na, die willen geloven dat de naamcombinatie toeval is, omdat deze namen veel voorkwamen.
Hij gaat voorbij aan de essentie : Feuerverger zijn statistische berekening start vanaf een solide basis. Want hij vertrok van de door Rahmanis samengestelde catalogus van joodse begraafplaatsen, onderzocht door het IAA https://en.wikipedia.org/wiki/Levi_Rahmani

en Ilan zijn overzicht van joodse namen in die periode. https://books.google.be/books/about/...QC&redir_esc=y

Een professor statistiek en wiskunde is de juiste persoon om kansberekening te doen op de naamcombinatie, voor zover hij betrouwbaar bronmateriaal heeft over de verspreiding van joodse namen in die tijd en in dat gebied. En dat was nu net waar hij van vertrokken is.

Als iemand Feuerverger zijn onderzoek kan weerleggen met argumenten, moet die dat vooral doen. Maar niet met slogans "die naam kwam veel voor"...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 09:17   #433
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 28.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
IK wil daar helemaal niet samen mee aan tafel zitten in mijn oude dag... de taal ,het geloof, en ik eet met een vork en mes niet met mijn vingers ,niets zou er klikken ....
Nou niet zo eenkennig, hoor!!
Wij moeten uiteindelijk allemaal met elkaar samen leven en wie weet hoe aardig die moslim wel niet is.
Het zijn niet allemaal terroristen.

Ik eet mijn brood ook niet met mes en vork, maar gewoon met mijn mond, net als iedereen.....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 09:19   #434
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het behoort tot uw vrijheid dat te denken. Geloof laat zich trouwens ook niet dwingen.
Natuurlijk is het mijn vrijheid maar ik vind het toch een beetje eigenaardig dat intelligente mensen zoals uzelf hun ethische principes baseren op een 'probeersel' en dat er van ons, mensen die hun ethische principes baseren op logica, gevraagd wordt zich te voegen naar deze 'probeersel' principes.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 09:19   #435
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat zijn de gegevens niet. Dat het hem juist. Zo wordt bijvoorbeeld de naam 'Maria Magdalena' nergens vernoemd. U en anderen maken dit ervan, maar dat is niet de naam die op het kistje staat.
Mariamme a Mara = Maria Magdalena.
cfr Slavenburg daarover . http://www.jacobslavenburg.nl/algeme...ria-magdalena/
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 09:29   #436
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mariamme a Mara = Maria Magdalena.
cfr Slavenburg daarover . http://www.jacobslavenburg.nl/algeme...ria-magdalena/
Slavenburg zegt dat. Maar Slavenburg zegt nogal meer wat niet klopt.

'Mariamne a Mara' lijkt trouwens nog niet in de verste verte op 'Maria Magdalena'. Bovendien is er nergens een tekst (tenzij dat u mij deze kunt aanwijzen) in een evangelie -apocrief of niet- waar de naam 'Mariamne 'zou verwijzen naar Maria Magdalena (de naam 'miramne' is overigens een duidelijke andere naam dan 'maria' en kan niet gelijk worden gesteld met de naam 'maria'). Tenslotte, de naam 'a mara' wordt evenmin ergens vernoemd in oude christelijke al dan niet evangelische geschriften.

Met andere woorden: meer dan waarschijnlijk neemt u uw wensen voor werkelijkheid.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 december 2016 om 09:53.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 09:54   #437
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wel, ik ben blond en heb blauwe ogen
En u dacht dat dat 'genoeg' was ofzo?


Citaat:
De Spanjaarden hebben hier vollop gemixt.
Er was geen volksmigratie van Spanje naar de lage landen.
De lage landen waren een wingewest voor de Spaanse Habsburgers.
Het had voor de doorsnee Spanjaard geen enkel voordeel om te migreren naar de Lage Landen.
Want tenzij er gratis geld wordt uitgedeeld is er voor de doorsnee zuiderling eigenlijk geen enkele reden om te migreren naar dat koude, natte noorden.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 29 december 2016 om 10:07.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 09:55   #438
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Kelt: rood maar groene ogen, Germaan: blond haar blauwe ogen.
Waar heeft u die onzin vandaan?

Ge hebt dat toch niet in uw thesis geschreven hoop ik?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 10:06   #439
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Het gen voor blond haar is zeer recent. Een paar duizend jaar oud.
Maar natuurlijk Geert.
Op een 'paar duizend jaar' is de mens geëvolueerd van een gitzwarte neger met kroeshaar naar blonde ariërs met een blanke huid en blauwe ogen.

Dat is toch wat jullie 'wetenschappers' moeten beweren hé.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 10:06   #440
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat zijn de gegevens niet. Dat het hem juist. Zo wordt bijvoorbeeld de naam 'Maria Magdalena' nergens vernoemd. U en anderen maken dit ervan, maar dat is niet de naam die op het kistje staat.
Omdat dit een later foute vertaling is. In het Evangelie volgens Filippus wordt ze wel Mariamne e mara genoemd. Ben jij toch onwetend zeg. O, en Jezus wordt daar ook niet genoemd, daar hebben ze het over Yeshua bar Jehosef.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be