Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

 
 
Discussietools
Oud 8 juni 2009, 09:44   #421
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik vind het verlies van het VB spijtig maar belangrijker is dat in zijn globaliteit de Vlaams nationalisten toch iets gewonnen hebben, zij het te weinig naar mijn goesting. Als dewever niets bereikt vloeien de stemmen terug naar het VB. De programma's van VB en NV-A verschillen niet zoveel van elkaar dan u lijkt te denken.
Verschillen wel degelijk veel hoor, zelfs op de staatshervorming, de rest is heel verschillend.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 8 juni 2009, 09:46   #422
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U maakt wel de kapitale fout de CD&V tot de vlaams nationalisten te rekenen.
Ik reken CD&V daar helemaal niet bij. Gezien de uitslag zal België nog jaren blijven bestaan. Niet werkend uiteraard maar blijkbaar kan de Vlaamse kiezer dat niet schelen.
Pericles is offline  
Oud 8 juni 2009, 09:47   #423
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Weet je, er zijn nu 11 luizen hun stoel kwijt.
Er gaat nu met botte messen gewerkt worden achter de schermen.

De volgende verkiezingen zet de vrije val zich gewoon door.

Het VB heeft zijn houdbaarheidsdatum bereikt en decimeert nu.
Let maar op Riekes, kraai niet te vroeg victorie, dat uw België nu niet nog sneller wordt opgeblazen, de score van NVA indachtig.... Zolang het Blokkers waren kon je gerust zijn, die waren onschadelijk maar deze, de NVAers mogen WEL meespelen, dat zou wel eens de lont in het kruitvat kunnen zijn dat uw dierbaar vaderland zal doen splitsen. Wie zei ooit "elk nadeel heeft zijn voordeel"....
lantjes is offline  
Oud 8 juni 2009, 09:49   #424
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik vind het verlies van het VB spijtig maar belangrijker is dat in zijn globaliteit de Vlaams nationalisten toch iets gewonnen hebben, zij het te weinig naar mijn goesting. Als dewever niets bereikt vloeien de stemmen terug naar het VB. De programma's van VB en NV-A verschillen niet zoveel van elkaar dan u lijkt te denken.
staatshervorming: VB wilt de onafhankelijkheid onmiddelijk uitroepen, NVA wilt het stap voor stap doen.
migratie: VB demoniseert de moslims, NVA erkent de multiculturele samenleving.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 8 juni 2009, 09:53   #425
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Let maar op Riekes, kraai niet te vroeg victorie, dat uw België nu niet nog sneller wordt opgeblazen, de score van NVA indachtig.... Zolang het Blokkers waren kon je gerust zijn, die waren onschadelijk maar deze, de NVAers mogen WEL meespelen, dat zou wel eens de lont in het kruitvat kunnen zijn dat uw dierbaar vaderland zal doen splitsen. Wie zei ooit "elk nadeel heeft zijn voordeel"....
Voor deename aan de Vlaamse regering zal NV-A héél veel water in hun wijn moeten doen.
Doen ze dat niet komt er een tripartite met O-VLD en SP.A.

Wat zei U alweer ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 8 juni 2009 om 09:53.
Henri1 is offline  
Oud 8 juni 2009, 09:55   #426
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voor deename aan de Vlaamse regering zal NV-A héél veel water in hun wijn moeten doen.
Doen ze dat niet komt er een tripartite met O-VLD en SP.A.

Wat zei U alweer ?
Onzin, zou politieke zelfmoord zijn.
Pietje is offline  
Oud 8 juni 2009, 09:55   #427
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Verschillen wel degelijk veel hoor, zelfs op de staatshervorming, de rest is heel verschillend.
Ik ga het misschien iets te scherp stellen maar grosso modo, voor links en voor de franstaligen zijn Vlaams belangers asocialen, nazi's , fascisten en rascisten en N-VA-ers zijn slechts asocialen Nazi's en fascisten. Voor franstalig België is N-VA evenmin een gesprekspartner. het zou me verbazen indien Dewever iets fundamenteels gaat veranderen door enkel en alleen maar te praten. Indien dat wel het geval is , doe ik mijn hoed voor hem af. We zullen zien. Ik wens hem oprecht succes. Maar als er niets van staadshervorming wordt gerealiseerd gaan de stemmen terug naar het VB en dat weet Dewever ook. Misschien is er een tweede Egmont in de maak.
Pericles is offline  
Oud 8 juni 2009, 09:56   #428
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voor deename aan de Vlaamse regering zal NV-A héél veel water in hun wijn moeten doen.
Doen ze dat niet komt er een tripartite met O-VLD en SP.A.

Wat zei U alweer ?
wie zegt dat ze zoveel water in hun wijn zullen moeten doen? de programma's van CD&V en NVA liggen niet zo ver van elkaar hoor en Vandenbroucke heeft zelfs al gedaan wat NVA wilt: de federale regering de wacht aanzetten.

NVA pleit niet voor een onafhankelijkheidsverklaring hé, ze willen in de eerste plaats de huidige Vlaamse bevoegdheden maximaal benutten, wat is daar verkeerd aan???
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 8 juni 2009, 09:58   #429
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wie zegt dat ze zoveel water in hun wijn zullen moeten doen? de programma's van CD&V en NVA liggen niet zo ver van elkaar hoor en Vandenbroucke heeft zelfs al gedaan wat NVA wilt: de federale regering de wacht aanzetten.

NVA pleit niet voor een onafhankelijkheidsverklaring hé, ze willen in de eerste plaats de huidige Vlaamse bevoegdheden maximaal benutten, wat is daar verkeerd aan???
Ik heb Leterme gisterenavond op de RTBF horen spreken van een evenwichtige staatshervorming.
Volgens mij is dat voor Bart niet genoeg en zet hij zichzelf in de oppositie.
Henri1 is offline  
Oud 8 juni 2009, 10:02   #430
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht
Whatever je geweten ook sust.




Ik bezie het anders, de kiezer heeft nu de kans gekregen om voor meer Vlaanderen te stemmen zonder dat extremistisch tintje van het VB.
Die kans hebben ze met open armen genomen.
Niet echt , NVA heeft nu een massa VB-stemmen gekregen , de meesten ervan hopen dat de NVA de eisen die deze kiezers al zo lang hebben kan uitvoeren .
Hopelijk zal NVA die kiezers dan ook niet veraden , dat zou politieke zelfmoord zijn en dat weten ze ...
Het is wel ontroerend hoe zoveel mensen de situatie van het VB belangrijker vinden dan de resultaten van hun eigen politieke strekking , dat wil wel veel zeggen over die mensen . VLD en SP-bah en een hoopje linkse minipartijtjes hebben niets om te vieren dus maken ze een feestje over het verlies van 't VB , ipv eens na te denken waar ze in de fout zijn gegaan ...
manta is offline  
Oud 8 juni 2009, 10:04   #431
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
staatshervorming: VB wilt de onafhankelijkheid onmiddelijk uitroepen, NVA wilt het stap voor stap doen.
migratie: VB demoniseert de moslims, NVA erkent de multiculturele samenleving.
Er zijn verschillen , inderdaad. N-VA wil echter ook de immigratiegolf indijken en de uiteindelijke onafhanhelijkheid van Vlaanderen. Ik heb liever de snelle optie van het VB, maar N-VA blijft voor mij een acceptabel alternatief. U weet ook dat zonder resultaten de stemmen bij de volgende verkiezing terug naar het VB zullen vloeien. Ik ben echter niet rancuneus en wens Dewever alle succes.
Pericles is offline  
Oud 8 juni 2009, 10:05   #432
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik heb Leterme gisterenavond op de RTBF horen spreken van een evenwichtige staatshervorming.
Volgens mij is dat voor Bart niet genoeg en zet hij zichzelf in de oppositie.
Dewever heeft altijd gezegd dat er een evenwichtige staatshervorming moet komen. je moet wat meer de Vlaamse kranten lezen en niet de Franstalige hoor. NVA is echt niet de fascistische partij die Franstaligen ervan maken.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 8 juni 2009, 10:07   #433
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 995
Standaard

Goudbever is offline  
Oud 8 juni 2009, 10:07   #434
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dewever heeft altijd gezegd dat er een evenwichtige staatshervorming moet komen. je moet wat meer de Vlaamse kranten lezen en niet de Franstalige hoor. NVA is echt niet de fascistische partij die Franstaligen ervan maken.
Waarom lukte het dan niet in het kartel ?

Ondertussen zitten we met de crisis, dat heeft ook zijn weerslag.
Henri1 is offline  
Oud 8 juni 2009, 10:08   #435
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voor deename aan de Vlaamse regering zal NV-A héél veel water in hun wijn moeten doen.
Doen ze dat niet komt er een tripartite met O-VLD en SP.A.

Wat zei U alweer ?
Onzin, 2011 nieuwe federale verkiezingen, niet enkel MOET bhv opgelost worden, je hebt ook financieringswet en enkele communautaire zaken die MOETEN opgelost worden. Als cd&v terug foert zegt tegen de vlaamse belangen in, zal NVA een nog grotere score halen en zakt cd&v nog meer weg.

Want vergeet niet he cd&v doet alsof ze een overwinning vieren maar in 99 na de dioxine crisis hadden ze ook 22% van de stemmen, het is dus als de SPa: herhaling van hun slechtste resultaat ooit.

Leuk dat andere partijen nog meer wegzakken, maar eigenlijk irrelevant .
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 8 juni 2009, 10:10   #436
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voor deename aan de Vlaamse regering zal NV-A héél veel water in hun wijn moeten doen.
Doen ze dat niet komt er een tripartite met O-VLD en SP.A.
Wat zei U alweer ?

Om het nog wat langer te laten aanmodderen? Verstandig, tov het teken dat de kiezer heeft gegeven, zou dat alvast niet zijn.
lantjes is offline  
Oud 8 juni 2009, 10:12   #437
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik ga het misschien iets te scherp stellen maar grosso modo, voor links en voor de franstaligen zijn Vlaams belangers asocialen, nazi's , fascisten en rascisten en N-VA-ers zijn slechts asocialen Nazi's en fascisten. Voor franstalig België is N-VA evenmin een gesprekspartner. het zou me verbazen indien Dewever iets fundamenteels gaat veranderen door enkel en alleen maar te praten. Indien dat wel het geval is , doe ik mijn hoed voor hem af. We zullen zien. Ik wens hem oprecht succes. Maar als er niets van staadshervorming wordt gerealiseerd gaan de stemmen terug naar het VB en dat weet Dewever ook. Misschien is er een tweede Egmont in de maak.
Het is niet juist wat je zegt, het is niet omdat men in wallonie zegt dat NVA en VB vergelijkbaar zijn dat het effectief zo is.

Leg gewoon hun 2 programma's naast elkaar en je ziet dat die heel grote verschillen hebben, het programma van de NVA leunt dicht aan tegen dat van de cd&v, behalve het communautaire deel.


Als over de franstaligen: wel dit warenr egionale verkiezingen, dat heeft er weinig invloed op, en in wallonie zal het moeilijk genoeg zijn.


En federaal moet staatshervomring doen, waar NVA niet inzit, als ze vanauit de vlaamse regering alles gedaan hebben om federaal te dwingen en dat lukt niet voor 2009 zie ik geen afstraffing komen .
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 8 juni 2009, 10:14   #438
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waarom lukte het dan niet in het kartel ?

Ondertussen zitten we met de crisis, dat heeft ook zijn weerslag.
Omdat de cd&v voor de postjes ging met het excuus van de crisis en de NVA wilde dit niet.

En een deel van impact van de crisis wil NVA oplossen door meer bevoegheden regionaal het is dus integendeel de perfecte motor om dat gedaan te rkijgen.


Elke staatshervomring is gedaan in tijden van crisis.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 8 juni 2009, 10:26   #439
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Het is niet juist wat je zegt, het is niet omdat men in wallonie zegt dat NVA en VB vergelijkbaar zijn dat het effectief zo is.

Leg gewoon hun 2 programma's naast elkaar en je ziet dat die heel grote verschillen hebben, het programma van de NVA leunt dicht aan tegen dat van de cd&v, behalve het communautaire deel.


Als over de franstaligen: wel dit warenr egionale verkiezingen, dat heeft er weinig invloed op, en in wallonie zal het moeilijk genoeg zijn.


En federaal moet staatshervomring doen, waar NVA niet inzit, als ze vanauit de vlaamse regering alles gedaan hebben om federaal te dwingen en dat lukt niet voor 2009 zie ik geen afstraffing komen .
De perceptie de franstalig België van het N-VA heeft lijkt mij belangrijk, toch als ge er mee aan tafel moet gaan zitten. Dewever was gisteren dan ook pessimistisch aangaande de bereidheid van franstalig België om ook maar te beginnen met onderhandelen over de staatshervorming. Zijn vrees voor de installatie van een praatbarak stak hij dan ook niet onder stoelen of banken. Voor de rest vind ik, in tegenstelling tot jij, niet dat de programma's van het VB en de N-Va dusdanig veel van elkaar verschillen.
Ik kan mij inbeelden voor de N-VA te stemmen. De hoofdreden van het bestaan van beide partijen is de onafhankelijkheidsgedachte, de manier waarop deze onafhankelijkheid dient gerealiseerd te worden verschilt . .
Pericles is offline  
Oud 8 juni 2009, 10:40   #440
Ramon djv
Lokaal Raadslid
 
Ramon djv's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2008
Locatie: Leuven
Berichten: 305
Standaard

De Winter stond er gisteren maar bij met gefronste wenkbrauw
__________________
Focus op de steinerschool
Ramon djv is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be