Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2008, 13:01   #421
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
Als er al iemand met Hitler moet vergeleken worden, zijn het toch wel de moslims zeker! Wilders houdt onze eer hoog, een concept dat moslims toch niet vreemd is?! Niet dat moslims op een eervolle manier leven maar soit, dat is een heel andere discussie...
Hopelijk blijft Wilders geen schaarse enkeling en zal hij lustig gevolgd worden door andere moedigen....het zal waarschijnlijk niet mooi worden maar als we onze omelet willen, zullen we de eieren moeten breken...als we onze samenleving willen beschermen en bewaren, zullen we er blijkbaar moeten voor vechten.
Democratische samenlevingen zijn misschien niet perfect maar ze zijn stukken beter dan wat die moslims in gedachten hebben voor ons!!!
Citaat:
als we onze omelet willen, zullen we de eieren moeten breken...
Van die boer lust ik geen eieren
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 13:09   #422
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

het is niet de belg die op een geweldadige confrontatie aanstuurt.... maar ons zonder meer naar de slachtbank laten leiden?
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 13:19   #423
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
het is niet de belg die op een geweldadige confrontatie aanstuurt.... maar ons zonder meer naar de slachtbank laten leiden?
Afganistan stuurt geen gewapende troepen met F-16s naar hier, DeCrem stuurt ze naar Afganistan.
Irak en Afganistan stuurden geen luchtmacht naar het VK maar Blair en Brown stuurden hun luchtmacht, marine en grondtroepen

Afganistan en Irak stuurden geen Apaches naar Nederland, maar Nederland stuurde er naar Irak en Afganistan:

Citaat:
Klik en KIJK

About This Video
Aviation Week's Joris Janssen Lok provided this...
Added: March 02, 2008
Aviation Week's Joris Janssen Lok provided this Netherlands Defense Ministry video recorded by a Royal Netherlands Air Force AH-64D Apache attack helicopter during recent combat operations in southern Afghanistan. You can see and hear the crew talking to U.S. special forces on the ground, locating and identifying a Taliban position inside a quala-type farmhouse, zoom in on it, maneuver to get into a firing position, and then engaging the target with a salvo of 30-mm rounds. At the end of the video, some of the Taliban can be seen running away, trying to escape. For an in-depth interview with the Air Commodore commanding Netherlands helicopter operations, see the March 2008 issue of Defense Technology International magazine (http://.aviationweek.com/dti ). See also Aviation Week's Ares defense technology blog (http://.aviationweek.com/ares ).
Oud 7 maart 2008, 13:23   #424
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afganistan stuurt geen gewapende troepen met F-16s naar hier, DeCrem stuurt ze naar Afganistan.
Irak en Afganistan stuurden geen luchtmacht naar het VK maar Blair en Brown stuurden hun luchtmacht, marine en grondtroepen

Afganistan en Irak stuurden geen Apaches naar Nederland, maar Nederland stuurde er naar Irak en Afganistan:
right.

wij stuurden een man en een paardenkop met hoogtechnologische wapens.

zij stuurden heelder legers die zelfhernieuwbaar en zelf-uitbreidend zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 maart 2008 om 13:24.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 13:59   #425
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Mag ik opmerken dat die buitenlandse troepen daar in Afghanistan zijn op vraag van de Afghaanse regering? Om te vechten tegen de Taliban, die zelf wel degelijk het Westen aanvielen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 14:08   #426
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

Je argumenten zijn op zich waardevol, maar zover ik zien kan niet on topic want 2 kwaden maken niet samen 1 goed; ik maak mij zorg om BINNENLANDSE veiligheid en leefbaarheid in een democratische structuur met o.a Vrije Meningsuiting (in het bijzonder voor Jouw Mening hoewel ik betwijfel of jij zulke Vrijheid van jouw kant ook duurzaam aan (anders)Denkenden gunt). De gedachte spreekt mij echt niet aan als zouden wij, burgers, als een vorm van boetedoening voor militaire besluiten van de politieke kaste, onze genoeglijke leefstructuur moeten laten uitleveren aan onverlichten (eufemisme).

Het is je wellicht niet opgevallen dat Wilders herhaaldelijk ijvert voor het weghalen van onze troepen uit gebieden waar geen enkel Nederlands eigendom valt te "verdedigen".

Beter verwildersen dan verwilderen.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 7 maart 2008 om 14:09.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 14:11   #427
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Mag ik opmerken dat die buitenlandse troepen daar in Afghanistan zijn op vraag van de Afghaanse regering? Om te vechten tegen de Taliban, die zelf wel degelijk het Westen aanvielen.
Het zou op mij geloofwaardiger overkomen als nederlandse/europese militairen HIER werden gehouden ter verdediging van onze grond tegen indringers.
Oud 7 maart 2008, 14:43   #428
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
de Taliban, die zelf wel degelijk het Westen aanvielen
Hebben die dan een gemeenschappellijke grens met een westers land?
Oud 7 maart 2008, 14:44   #429
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Het zou op mij geloofwaardiger overkomen als nederlandse/europese militairen HIER werden gehouden ter verdediging van onze grond tegen indringers.
Citaat:
ter verdediging van onze grond tegen indringers.
Dreigen er gewapende troepen aan de grenzen, dat je meent het leger (met Apaches en rockets?) te moeten inzetten?? Riskeert dan niet zeer bloedig en euh, "onchristelijk" te worden?

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 maart 2008 om 14:58.
Oud 7 maart 2008, 14:55   #430
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Je argumenten zijn op zich waardevol, maar zover ik zien kan niet on topic want 2 kwaden maken niet samen 1 goed; ik maak mij zorg om BINNENLANDSE veiligheid en leefbaarheid in een democratische structuur met o.a Vrije Meningsuiting (in het bijzonder voor Jouw Mening hoewel ik betwijfel of jij zulke Vrijheid van jouw kant ook duurzaam aan (anders)Denkenden gunt). De gedachte spreekt mij echt niet aan als zouden wij, burgers, als een vorm van boetedoening voor militaire besluiten van de politieke kaste, onze genoeglijke leefstructuur moeten laten uitleveren aan onverlichten (eufemisme).

Het is je wellicht niet opgevallen dat Wilders herhaaldelijk ijvert voor het weghalen van onze troepen uit gebieden waar geen enkel Nederlands eigendom valt te "verdedigen".

Beter verwildersen dan verwilderen.
Citaat:
De gedachte spreekt mij echt niet aan als zouden wij, burgers, als een vorm van boetedoening voor militaire besluiten van de politieke kaste, onze genoeglijke leefstructuur moeten laten uitleveren aan onverlichten (eufemisme).
Omwille van de fouten van somige politiekers moet geen heksenjacht ontketend worden tegen een deel van de bevolking.(cfr.hoger, de eieren en de omelet geciteerd door carolus66:
Citaat:
als we onze omelet willen, zullen we de eieren moeten breken.
Citaat:
ik betwijfel of jij zulke Vrijheid van jouw kant ook duurzaam aan (anders)Denkenden gunt).
Gronden?
Oud 7 maart 2008, 15:03   #431
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
right.

wij stuurden een man en een paardenkop met hoogtechnologische wapens.

zij stuurden heelder legers die zelfhernieuwbaar en zelf-uitbreidend zijn.
Met zware wapens, F16's, Apaches, bommenwerpers, rupsvoertuigen? Dat heeft die VRT zeker weer stilgehouden!
Oud 7 maart 2008, 15:07   #432
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omwille van de fouten van somige politiekers moet geen heksenjacht ontketend worden tegen een deel van de bevolking.(cfr.hoger, de eieren en de omelet geciteerd door carolus66:
Gronden?
Juist gezegd, maar mag ik u er op attent maken, dat u zelf heksenjachten op bv het VB tolereert, omdat er toevallig enkele fouten tussen zitten.

Dus een bepaald "verkeerd" denkend deel van de bevolking, dat tot zover ik weet nog geen terroristische aanslag heeft gepleegd, (tot zover ik weet, want jij zal me gegarandeerd een bloederige aanslag met veel doden op naam van het VB kunnen voorleggen) moet bloeden omdat er enkele mensen met totalitaire ideeën bij zitten, als het om eigen volk gaat, maar als het om een ander gaat, is alles oké.

Nu: in de islam zitten er een paar gewelddadige, imperialistische strekkingen, die inderdaad een gevaar op wereldschaal konden worden, als men hen ter plaatste niet ging stoppen.

Dus die troepen in Afghanistan, dat kan ik begrijpen, als ik bekijk welke rotzooi daar op te ruimen viel. De taliban waren minstens even gruwelijk als de nazi's en daar heb je toch niets op tegen, dat men die gestopt heeft. Of had men het zo ver moeten laten gaan, dat we binnenkort allemaal onze kop naar Mekka of de mullah moeten laten hangen?

Dat bestrijden, daar heb ik niets op tegen. Die radicale, ontaarde islam, die moet in de kiem gesmoord worden, niet in het minst van die vriendelijke moslims, die jou ter plaatse in hun landen zeer vriendelijk ontvangen hebben. Het zijn die mensen die het ergst in gevaar zijn en die het eerst in de vuurzone staan van de fanatici, die ik hier op de korrel neem. Dus: niet de modale moslim zijn in fout, maar de rotte appels.

Hetzelfde geldt voor elke groep. Val daarom nooit een groep aan in zijn totaliteit. Je mag van mij hier bv alle vuile nazi-was uithangen, maar dat geeft jou allerminst het recht om andersdenkenden aan te vallen en daar ben jij redelijk goed in, als ik eerlijk moet zijn.
Oud 7 maart 2008, 15:18   #433
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
.......
Gronden?
Een totaalbeeld dat ik heb overgehouden aan het aandachtig lezen van je zeer vele en overwegend best onderhoudende postings.
Oud 7 maart 2008, 15:21   #434
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
..............

Dat bestrijden, daar heb ik niets op tegen. Die radicale, ontaarde islam, die moet in de kiem gesmoord worden, niet in het minst van die vriendelijke moslims, die jou ter plaatse in hun landen zeer vriendelijk ontvangen hebben. Het zijn die mensen die het ergst in gevaar zijn en die het eerst in de vuurzone staan van de fanatici, die ik hier op de korrel neem. Dus: niet de modale moslim zijn in fout, maar de rotte appels.

Hetzelfde geldt voor elke groep. Val daarom nooit een groep aan in zijn totaliteit. Je mag van mij hier bv alle vuile nazi-was uithangen, maar dat geeft jou allerminst het recht om andersdenkenden aan te vallen en daar ben jij redelijk goed in, als ik eerlijk moet zijn.
Radicaal inderdaad; "ontaard": nee, lees de koran.

Aanvallen: NEE; wel: buitenhouden cq bij wangedrag buitenZETTEN. Paard van Troje, dweilen met de kraan open.
Oud 7 maart 2008, 15:23   #435
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Hebben die dan een gemeenschappellijke grens met een westers land?

U hebt misschien ooit gehoord van de aanslagen in de VS in 2001, georganiseerd met actieve steun van de Taliban?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 15:34   #436
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
U hebt misschien ooit gehoord van de aanslagen in de VS in 2001, georganiseerd met actieve steun van de Taliban?
Er hebben zeker aanslagen plaatsgevonden maar ik voel mij niet zeker over een rol van "taliban" hierin; de nieuwsgeving tot dusver vind ik meer uitputtend dan overtuigend.

Natuurlijk vind ik die taliban griezels máár recht is recht en krom is krom.
Oud 7 maart 2008, 16:04   #437
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Juist gezegd, maar mag ik u er op attent maken, dat u zelf heksenjachten op bv het VB tolereert, omdat er toevallig enkele fouten tussen zitten.
Heksenjachten? Hoeveel VB-ers zitten onterecht in de gevangenis of werden bloedig of niet-bloedig terechtgesteld of levend verbrand? Hoeveel daarvan door mijn toedoen?Denk je niet dat je overdrijft? Echt niet??
Citaat:
Nu: in de islam zitten er een paar gewelddadige, imperialistische strekkingen, die inderdaad een gevaar op wereldschaal konden worden, als men hen ter plaatste niet ging stoppen.
Een preventieve oorlog dus? Waar hoorde ik dat nog?
Citaat:
Dus die troepen in Afghanistan, dat kan ik begrijpen, als ik bekijk welke rotzooi daar op te ruimen viel. De taliban waren minstens even gruwelijk als de nazi's en daar heb je toch niets op tegen, dat men die gestopt heeft. Of had men het zo ver moeten laten gaan, dat we binnenkort allemaal onze kop naar Mekka of de mullah moeten laten hangen?
1.Stel je de vraag eens wie die Taliban aan de macht bracht: President Carter, Brzezinsky, ooit van gehoord?
2.Wie AL Qaida oprichtte, financierde, bewapende en trainde, hoorde of las je daarover?
3. Denk je nu écht dat als de Afgaanse bevolking niet gebombardeerd wordt door onze F-16's
Citaat:
we binnenkort allemaal onze kop naar Mekka of de mullah moeten laten hangen??
4. ik vrees dat je niet genoeg weet over nazis als je de Taliban ermee vergelijkt.
Citaat:
Wie koos degene die jij "rotte appels" noemt als bondgenoot en maakte een onbeduidend groepje sterker en rotter?
Wie bewapende eerst de mujaheddin en dan de Taliban en AlQaida?
Citaat:
Als ik iets doe, doe ik het altijd naar beste kunnen, dat merkte je reeds
Als jij nazis gewoon bij "andersdenkenden" zou klasseren (ipv bij schorum) hun sympathisanten zou verdedigen zou je iedereen schade berokkenen (behalve nazis en hun sympathisanten uiteraard)
Je bent niet de enige die die vergissing riskeert. Helaas een traditie in de Vlaamse beweging.

Ik klasseer gewelddadige fundamentalisten niet bij "andersgelovigen", maar bij schorum.

Ik heb er wel zéér ernstige problemen mee dat, omwille van dergelijke "preventieve oorlog", een genocide werd aangericht onder burgers in Irak, dat hetzelfde aan het gebeuren is in Afganistan, dat met hetzelfde gedreigd wordt tegen Iran.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 maart 2008 om 16:16.
Oud 7 maart 2008, 16:11   #438
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Actieve steun van de Taliban? Daarvoor las nooit een bewijs.
Zware indicaties van een "false flag operation" des te meer.
(heb je misschien een interessante url?)
Herinner je je waarvan Irak allemaal beschuldigd werd in de internationale pers en door Washington? Daar was gedurende zekere tijd 9/11 bij. Uiteindelijk is ook gebleken welke leugencampagne dat was.
Oud 7 maart 2008, 16:16   #439
Banneling

Standaard

Citaat:

Jij hebt natuurlijk liever dat die barbaren van talibans terug aan de macht komen en de afghaanse vrouwen opnieuw gedegradeerd worden tot wezens die minder dan beesten waard zijn.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 17:05   #440
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
............
Ik klasseer gewelddadige fundamentalisten niet bij "andersgelovigen", maar bij schorum.
...........
Yep; Ziedende Bintjes; Wakker/LekkerDier; RaRa; Dierenbevrijdingsfront; Rote Armee Fraktion; AFA ... enz., enz..

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 7 maart 2008 om 17:06.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be