Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2008, 01:20   #421
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik zei je toch dat ik alles weet?

In mei '68 schreef een student in typische graffiti-stijl van die tijd op de muren van een Sorbonne:

GOD IS DOOD
--- Friedrich Nietzsche

Enkele dagen later schreef een iets heldere geest aan de andere kant:

NIETZSCHE IS DOOD
--- God

QED
Jij en korvo willen gewoon niet ordelijk en inhoudelijk op mijn berichten reageren.

Triest
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 01:21   #422
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
Beste Rizzz
Je weet dat deze topic atheisme vs. deisme is en ook een beetje atheisme vs. theisme maar zeer zeer bepaald over het leven zin geven en niets anders.

Je komt zeggen dat je een agnost bent maar dan zeg je "ik geloof wat ik zie" of zeg jij "er is geen schepper" .. of zoiets.!!

Dus als agnost, dus "iemand die (het) niet weet" mag je niet eens met "NIETS" kibbelen over wat jij bent. Weet je waarom?

Je weet niet of de persoon "averroes" bestaat , .. misschien bestaat ie maar misschien ook niet .. je moet twijfelen .. je moet geloven dat je niet kan weten dat "averroes" bestaat.

Misschien gewoon toevalligheden tussen de computers, datacenters, stroom, datalijnen, elektronische woordenboek, servers, .. die met elkaar funtioneren en evolueren en plots berichten op het forum plaatsen.

Misschien is "averroes" een speciale computer programma die automatisch op de berichtjes reageert en een reactie genereert op basis van opgenomen woorden in de reactie.

Misschien is de klavier van een computer ergens in een huis in een wasmachine aan het draaien waardoor van alles en nog wat wordt getypt ..

Misschien een laptop in een dierentuin bij de apen die erop constant blijven drukken ..

Alles samen met andere elementen in de evolutie die naar een perfecte reactie kunnen leiden.

A-gnost = a-weten = (niet)+(weten) = iemand die (het) niet weet.

Ik begrijp gewoon niet waarom jij ervanuit gaat dat "averroes" een mens is die achter een computer zit !!!!!!!!!! Je hebt geen bewijzen en geen argumenten en geen veronderstellingen dat de persoon "averroes" echt bestaat.
Is het al bij je opgekomen dat een agnostische houding ten opzichte van God niet impliceert dat je absoluut relativistisch ben?
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 01:21   #423
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij en korvo willen gewoon niet ordelijk en inhoudelijk op mijn berichten reageren.

Triest
Jij reageerde helemaal niet op mijn initiële opmerking:

Vele diepgelovigen zijn eveneens overtuigd dat het antwoord op de vraag of God bestaat, niet mogelijk en/of niet wenselijk te bereiken valt.

Ik denk vooreerst aan Alvin Plantinga.
Oud 15 april 2008, 01:24   #424
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Beste Rizzz
Je weet dat deze topic atheisme vs. deisme is en ook een beetje atheisme vs. theisme maar zeer zeer bepaald over het leven zin geven en niets anders.

Je komt zeggen dat je een agnost bent maar dan zeg je "ik geloof wat ik zie" of zeg jij "er is geen schepper" .. of zoiets.!!

Dus als agnost, dus "iemand die (het) niet weet" mag je niet eens met "NIETS" kibbelen over wat jij bent. Weet je waarom?

Je weet niet of de persoon "averroes" bestaat , .. misschien bestaat ie maar misschien ook niet .. je moet twijfelen .. je moet geloven dat je niet kan weten dat "averroes" bestaat.

Misschien gewoon toevalligheden tussen de computers, datacenters, stroom, datalijnen, elektronische woordenboek, servers, .. die met elkaar funtioneren en evolueren en plots berichten op het forum plaatsen.

Misschien is "averroes" een speciale computer programma die automatisch op de berichtjes reageert en een reactie genereert op basis van opgenomen woorden in de reactie.

Misschien is de klavier van een computer ergens in een huis in een wasmachine aan het draaien waardoor van alles en nog wat wordt getypt ..

Misschien een laptop in een dierentuin bij de apen die erop constant blijven drukken ..

Alles samen met andere elementen in de evolutie die naar een perfecte reactie kunnen leiden.

A-gnost = a-weten = (niet)+(weten) = iemand die (het) niet weet.

Ik begrijp gewoon niet waarom jij ervanuit gaat dat "averroes" een mens is die achter een computer zit !!!!!!!!!! Je hebt geen bewijzen en geen argumenten en geen veronderstellingen dat de persoon "averroes" echt bestaat.
1) Je doet nu weeral hetzelfde, je antwoordt me niet, je verteld me enkel wat ik wel/niet mag denken zeggen. Als jij echt vindt dat ik een atheist ben en geen agnost dan moet je me toch antwoorden ipv. te zeggen dat ik als agnost zo niet mag argumenteren.

2) Je citeert bekende wetenschappers die zelfverklaarde agnosten zijn en dan kom je vertellen dat een agnost geen mening mag hebben over zulke onderwerpen? Dan mag je ze ook niet citeren he!

Wil je me nu gewoon eens antwoorden op al de argumenten die ik je in mijn laatste posts gegeven heb ipv. me te zeggen dat ik zulke argementen niet mag stellen volgens jou?

Laatst gewijzigd door Rizzz : 15 april 2008 om 01:26.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 01:26   #425
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Jij reageerde helemaal niet op mijn initiële opmerking:

Vele diepgelovigen zijn eveneens overtuigd dat het antwoord op de vraag of God bestaat, niet mogelijk en/of niet wenselijk te bereiken valt.

Ik denk vooreerst aan Alvin Plantinga.
Ik reageerde wel maar je hebt het niet door .. gij niks weten van systematische tijwfelen ... gei niks verstaan wat de eerste stap betekent .. gei zich afvragen over alles omtrent schepper niet gelezen ...

Citaat:
Is het al bij je opgekomen dat een agnostische houding ten opzichte van God niet impliceert dat je absoluut relativistisch ben?
Wat is dan het verschil? bestaan van schepper vs. bestaan van "averroes" !!?

Laatst gewijzigd door Averroes : 15 april 2008 om 01:31.
Oud 15 april 2008, 01:27   #426
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
1) Je doet nu weeral hetzelfde, je antwoordt me niet, je verteld me enkel wat ik wel/niet mag denken zeggen. Als jij echt vindt dat ik een atheist ben en geen agnost dan moet je me toch antwoorden ipv. te zeggen dat ik als agnost zo niet mag argumenteren.

2) Je citeert bekende wetenschappers die zelfverklaarde agnosten zijn en dan kom je vertellen dat een agnost geen mening mag hebben over zulke onderwerpen? Dan mag je ze ook niet citeren he!

Wil je me nu gewoon eens antwoorden op al de argumenten die ik je in mijn laatste posts gegeven heb ipv. me te zeggen dat ik zulke argementen niet mag stellen volgens jou?
Oud 15 april 2008, 01:29   #427
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik reageerde wel maar je hebt het niet door ..
Vooral niet té veel zelfvertrouwen krijgen zou ik zeggen.

Citaat:
gij niks weten van systematische tijwfelen ...
Wie doet er nu vandaag de dag nog aan systematisch denken?

Citaat:
gei niks verstaan wat de eerste stap betekent ..
Nee, ik studeer filosofie voor de lol.

(Dat is nu zo, maar we gaan daar niet dieper op in.)

Citaat:
gei zich afvragen over alles omtrent schepper niets gelezen ...
Euh, ja.

Citaat:
Wat is dan het verschil? bestaan van schepper vs. bestaan van "averroes" !!?
U kan ik komen vastpakken.

Laatst gewijzigd door lombas : 15 april 2008 om 01:29.
Oud 15 april 2008, 01:33   #428
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb je al verteld dat ik dit geloof, alle andere verklaringen voor de vele posts onder de naam averroes geloof ik niet ze zijn te ver gegrepen, punt uit gedaan. Ik weet toch zelf wat ik geloof?

Of ik geloof of niet dat averroes bestaat is totaal naast de kwestie. Je blijft maar rond de pot draaien he, kan je me niet antwoorden?
Oud 15 april 2008, 01:34   #429
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
....
U kan ik komen vastpakken.
Nee .. dit gaat niet werken .. echt waar niet!

Stap 1: Twijfelen
Stap 2: Zich afvragen
Stap 3: Nadenken
De rest ....... beslissen of de 3 stappen herhalen .. anders kan je niet de waarheid vinden.
Oud 15 april 2008, 01:36   #430
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee .. dit gaat niet werken .. echt waar niet!

Stap 1: Twijfelen
Stap 2: Zich afvragen
Stap 3: Nadenken
De rest ....... beslissen of de 3 stappen herhalen .. anders kan je niet de waarheid vinden.
Jongen, loop heen.

Ge zijt een weerwoord onwaardig.

Laatst gewijzigd door lombas : 15 april 2008 om 01:36.
Oud 15 april 2008, 01:38   #431
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik heb je al verteld dat ik dit geloof, alle andere verklaringen voor de vele posts onder de naam averroes geloof ik niet ze zijn te ver gegrepen, punt uit gedaan. Ik weet toch zelf wat ik geloof?

Of ik geloof of niet dat averroes bestaat is totaal naast de kwestie. Je blijft maar rond de pot draaien he, kan je me niet antwoorden?
Ok, bewijs maar dat "averroes" een mens is en dat die bestaat.
Dus niet evolutie van stroom, computers en elektronische woordenboeken en andere informatie .. geen klavier in wasmachine ... geen toeval ... geen apen ... geen automatische programma ..

Hoe wil je dat ik jou ga antwoord terwijl niemand van jullie mijn argumenten probeerde te ontkrachten:
1) onmogelijkheid van eeuwig opeenvolgen van de oorzaken ..
2) het leven, liefde, hoop, blijheid, wil en intellect .. uit levenloze, irrationele, doelloze en blinde materie.

Laatst gewijzigd door Averroes : 15 april 2008 om 01:41.
Oud 15 april 2008, 01:41   #432
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Jongen, loop heen.

Ge zijt een weerwoord onwaardig.
Is dit alles wat je kan zeggen ??!!!
Je bewijst gewoon dat je niet kan nadenken ..

Luister vriend .. in deze context hier met mijn discussie met Rizz is er GEEN enkel verschil tussen het bestaan van scheper en het bestaan van persoon "averroes".

Je zegt ik kom je vast pakken .. ok kom vast pakken en wie zegt dan dat ik die "averroes" ben? welke bewijs ga je brengen dat ik die "averroes" op het forum ben ???!!! vertel mij aub vertel !!!
Oud 15 april 2008, 01:42   #433
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, bewijs maar dat "averroes" een mens is en dat die bestaat.
Dus niet evolutie van stroom, computers en elektronische woordenboeken en andere informatie .. geen klavier in wasmachine ... geen toeval ... geen apen ... geen automatische programma ..

Hoe wil je dat ik jou ga antwoorden terwijl niemand van jullie mijn argumenten probeerde te ontkrachten:
1) onmogelijkheid van eeuwig opeenvolgen van de oorzaken ..
2) het leven, liefde, hoop, blijheid, wil en intellect .. uit levenloze, irrationele, doelloze en blinde materie.
Ik moet dat toch niet bewijzen? Ik heb je al zo vele malen verteld dat voor mij de vele posts van averroes het bewijs zijn. De andere verklaringen die jij me geeft voor die vele posts geloof ik niet, dat heb ik je al gezegd.

Wil je me nu eens antwoorden?
Oud 15 april 2008, 01:48   #434
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik moet dat toch niet bewijzen? Ik heb je al zo vele malen verteld dat voor mij de vele posts van averroes het bewijs zijn. De andere verklaringen die jij me geeft voor die vele posts geloof ik niet, dat heb ik je al gezegd.

Wil je me nu eens antwoorden?
Waarom niet? weet je hoe complex is u verstand? verstand van de mens is super complexer en super fantastisch gebouwd en beter en complexer dan alle computers in de wereld samen .. hoe wil je dat ik ga geloven dat het verstand toevallig is ontstaan ?? terwijl jij niet wilt geloven dat al die posts die NIKSSS zijn t.o.v 1/99999999999999^9 deel van verstand TOEVAL is????

Ik ga niets antwoorden man .. want je zegt niets nieuw .. u blijft gewoon herhalen wat u meermals hebt geschreven.

Laatst gewijzigd door Averroes : 15 april 2008 om 01:53.
Oud 15 april 2008, 01:56   #435
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga niets antwoorden man .. want je zegt niets nieuw .. u blijft gewoon herhalen wat u meermals hebt geschreven.
Ik zeg niks nieuw, ok, wil je me dan eens tonen waar je al geantwoord had?
Je enige antwoord in de laatste posts is de vraag of averroes bestaat, dit is volledig naast de kwestie.
Waarom is het naast de kwestie? Wel, het is perfect mogelijk dat iemand wel gelooft dat een persoon bestaat die zichzelf averroes noemt op dit forum, maar dat die zelfde persoon niet gelooft dat een schepper de oorzaak is van het bestaan van die averroes, dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen?
Oud 15 april 2008, 01:58   #436
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik zeg niks nieuw, ok, wil je me dan eens tonen waar je al geantwoord had?
Je enige antwoord in de laatste posts is de vraag of averroes bestaat, dit is volledig naast de kwestie.
Waarom is het naast de kwestie? Wel, het is perfect mogelijk dat iemand wel gelooft dat een persoon bestaat die zichzelf averroes noemt op dit forum, maar dat die zelfde persoon niet gelooft dat een schepper de oorzaak is van het bestaan van die averroes, dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen?
Aah ja .. dat is de basis.
Als de persoon "averroes" niet bestaat.. waarom dan met apen, computer programma, elektrische toevalligheden .. gaan discussieren ??

In deze kwestie is er geen enkel verschil tussen "averroes" en "schepper" .. als je anders beweert: bewijs maar.
Oud 15 april 2008, 08:03   #437
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, maar ik zou het wel kunnen bewijzen. Ik zou je kunnen wegen, je mate van mensen enerveren kunnen bepalen, je hartslag meten, je bloeddruk meten, je hersenactiviteit meten, enz... Wat doe je met allahaha? Kun je hem(hij heeft wel een geslacht blijkbaar) wegen? Zijn bloeddruk meten? De lengte van zijn geslacht bepalen?
Oud 15 april 2008, 09:08   #438
Nefertete
Lokaal Raadslid

Nefertete's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nero1 Bekijk bericht
Nee het is Averroes-logica... jullie zijn ondertussen 4 pagina's verder, ik stop er mee

Net als vele anderen voor mij, moet ik besluiten dat deze topic de verkeerde titel heeft. De titel moet zijn: "wie wil Averroes moslimlogica volgen"...

Veel succes nog, alhoewel ik een licht vermoeden heb, dat negeren een betere oplossing is... ik hoop dat ik de sterkte kan vinden om niet meer te reageren. (telkens een duvel drinken en tot 1000 tellen kan misschien helpen, de toekomst zal het uitwijzen )
Voila

Wuahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah
Nefertete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 09:57   #439
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nero1 Bekijk bericht

Veel succes nog, alhoewel ik een licht vermoeden heb, dat negeren een betere oplossing is... ik hoop dat ik de sterkte kan vinden om niet meer te reageren. (telkens een duvel drinken en tot 1000 tellen kan misschien helpen, de toekomst zal het uitwijzen )
Dat denk ik dus niet... Je moet ze frontaal aanvallen, ideeën kan je moeilijk vasthouden als ze keer op keer ontkracht worden. De enige remedie tegen geloof is blijven hameren op de waanzin er van.

Laatst gewijzigd door Tommm : 15 april 2008 om 09:57.
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 10:08   #440
Nefertete
Lokaal Raadslid

Nefertete's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Dat denk ik dus niet... Je moet ze frontaal aanvallen, ideeën kan je moeilijk vasthouden als ze keer op keer ontkracht worden. De enige remedie tegen geloof is blijven hameren op de waanzin er van.
Tegen geloof wel ja, dat klopt. Maar niet tegen prietpraat. En dat gehalte is hier toch wel absurd hoog.
Nefertete is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be